Team LottoNL-Jumbo 2018

|
25 berichten aan het bekijken - 6,651 tot 6,675 (van in totaal 12,189)
  • #373218

    KJP

    Kan het niet gewoon zijn dat je voor klimmen best een behoorlijke motor nodig hebt en dat ze tegenwoordig veel beter zijn in het bepalen van de beste en meest aerodynamische houding voor coureurs? Ik denk dat daardoor de meeste klimmers best een behoorlijke tijdrit kunnen rijden.

    #373241

    Tja, je hebt grofweg 3 categorieën:
    – De klimmende tijdrijder. Froome, Dumoulin. Porte en Roglic?
    – De klimmende klassementsrenner. Nibali, Valverde, Pinot. Redelijke tijdrit, maar moet het er niet van hebben.
    – De klimmer. Voorbeelden Bardet, Barguil, Aru, Landa. Eigenlijk standaard dat ze wel tijd verliezen.

    *mompelt nog iets over power profiles, houding en flexibiliteit en sustained power output in krappe parameters*

    #373246

    @Netraam: Aru had zijn tijdrit wel aangescherpt in de Giro^^ hahaaahaha.

    Verder eens met jouw categorieën, enkel ben je er eentje vergeten:

    – De klimmer en tijdrijder freakshow combi in elkaar: Froome.
    Hij kan minstens zo goed klimmen als een Quintana bijvoorbeeld, hoeft het niet van zijn tijdrijden te hebben.

    #373254

    @KimJungPoels
    Dat is waarschijnlijk één van de redenen. Een andere reden is dat ze door middel van de juiste training en het juiste dieet van tijdrijders klimmers kunnen maken (kijk naar Wiggins en Dumoulin). Maar het gaat mij er niet om wat de oorzaak is maar dat ik het jammer vind dat er weinig klimspecialisten zijn die niet voor het klassement gaan maar vanuit de groep favorieten wel etappes kunnen winnen door aan te vallen. Als zo’n specialist aanvalt probeert er namelijk bijna altijd wel een klassementsrenner mee te springen en wordt de strijd tussen de favorieten sneller open gebroken. Nu veel klassementsrenners een soort klimmende tijdrijder zijn rijden ze allen op het tempo wat bij ze past om hoog in de hoop dat hun concurrentie dat tempo niet kunnen volgen. Ik vind de grote rondes daardoor steeds saaier worden en zal nooit fan van Froome, Dumoulin of Kelderman kunnen zijn. Ik had heel graag gezien dat Simon de Giro had gewonnen omdat hij de strijd tussen de topmannen mooi maakte.

    #373285

    Maar vorig jaar kwam je met Barguil dan toch wel aan je trekken, ghostwriter?

    #373290

    Eigenlijk zijn alleen froome en dumoulin zulke types die rondes winnen… landa, bardet, quintana, valverde, uran, nibali moeten het toch allemaal van het klimmen hebben. Net als de yates broers en chaves @ghostwriter.

    #373324

    @jesse toch
    Je vergeet Vincenzo Nibali met 2 x de Giro en 1 x de TdF in 2014 en Tom Dumoulin heeft 1 x de Giro gewonnen.

    @Poeksel

    Daarom is @ghost blijven kijken. Die aanvallende Warren Barguil wil ik weer zien.

    #373329

    @Poeksel
    Inderdaad, en Barguil in bepaalde grote rondes ook.

    #373462

    Ik heb net even alle etappes bekeken en ik zie eigenlijk maar 1 kans voor Gesink de rittenkaper. Alleen etappe 12 naar Alpe d’huez. Volgens mij zijn de voorwaarden voor Gesink dat het een zware rit met meerdere beklimmingen moet zijn en de aankomst bergop is… Of heeft hij zoveel aan zijn sprint gewerkt dat hij ook een aankomst na een afdaling aandurft? Dan komt etappe 16, Bagnères-de-Luchon, ook in beeld. De overige bergetappes zijn of te kort (etappe 11 en 17) of niet zwaar genoeg (etappe 15) of zeer waarschijnlijk voor de klassementsrenners (etappe 10 en 19).

    Ik heb er nu dus een hard hoofd in. Beter keihard knechten voor Kruijswijk en Roglic. Vooral Roglic heeft meer kans op etappe winst volgens mij.

    #373471

    Er zijn wel meer etappes die geschikt zijn voor Gesink. Die etappe naar La Rosière is ook een hele mooie.

    #373472

    Ik zie ook wel wat meer kansen dan 1

    #373484

    De rit waarin hij vorig jaar tweede werd zou vooraf ook niet exact in zijn straatje passen…

    #373622

    Hoe zit het nou precies met boni seconden?
    Dit ivm wens Groenewegen geel te pakken.

    In het laatste deel vd 1e 9 etappes zit een bonisprint met 3,2 en 1 seconden boni als ik het goed begrijp.
    Zijn er ook bonis aan de meet? (10,6,4 of 6,4,2?).
    Zo ja, dan maakt die bonisprint niet heel veel uit. Zo nee, dan is de winnaar vd bonisprint normaal gesproken gele trui drager en niet de 1e etappe winnaar.

    Bij wat nazoeken op nos site staat bonis aan meet 10,6,4.
    Dat maakt die bonisprint wat mij betreft vrij zinloos. Zeker ook met ploegentijdrit op dag 3.

    #373951
    #373975

    realistisch stuk! Denk dat op Tolhoek na iedereen wel een ploegentijdrit moet kunnen rijden. Roosen kan het heel goed, net als de hele sprinttrein. Kruijswijk Gesink en vooral Roglic zijn ook grote motoren.

    #373998

    Kruijswijk wordt in de voorbeschouwingen onderschat! Dat wil ik ergens gezegd hebben. Meer niet. Het haalt druk bij hem weg. Prima.

    #374068

    @jessevalen
    Kruijswijk zelf zegt toch duidelijk, dat er te veel krachtverschil zit tussen de sterke tijdrijders en de trein & Co. Maar dat daarvoor is gekozen vanwege de sprintkansen van Dylan Groenewegen. Hij hoopt en dat doe ik ook, dat er een 6e. plek inzit met niet teveel tijdverlies.
    In de Vuelta kon Tolhoek goed meekomen, maar door de valpartij is ’t misgegaan.
    Dus de genoemde concentratie en tactiek is in deze erg belangrijk.

    #374072

    Dat lees jij er echt in? Dan begrijp ik wel dat je steeds in je eigen werkelijkheid blijft hangen. Kruijswijk zegt namelijk heel duidelijk niets meer dan dat er geen specifieke renner voor die ploegentijdrit is meegenomen en duidt niet aan wie hij in dit specifieke geval als mindere renner voor die dag aan zou duiden. Mocht je er werkelijk een renner uit pikken die voor hele andere ritten is meegenomen en daardoor op die dag voor krachtsverschil binnen de ploeg zal zorgen, dan kom je toch echt uit bij Tolhoek. De jongens uit de sprinttrein doen in een ploegentijdrit niet allemaal onder voor Kruijswijk.

    #374140

    @kelderfan nee sorry dat lees ik niet…

    #374164

    Wel een interessante analyse, die van er zijn te veel krachtverschillen in het team voor een goede ttt. Weet alleen niet of hij klopt. Cancellara kon in zijn gouden jaren zijn team in zijn eentje zo’n beetje naar een goede tijd fietsen. Met 3 of 4 grote motoren die tlj heeft zou dat dus goed moeten kunnen komen.. maar toch valt een ttt resultaat vaak tegen.

    #374191

    @jessevdalen
    “De ploegentijdrit van komende maandag in en rond Cholet is ook een beproeving. Hoewel LottoNL-Jumbo er veel op traint, vallen de resultaten op dit onderdeel niet altijd mee.” ,,Er zit vaak net iets te veel krachtsverschil in de ploeg om een degelijke rit te rijden.”
    “Een ploeg als BMC zoekt zeven of acht gelijkwaardige renners bij elkaar, terwijl er bij ons meer naar de overige etappes wordt gekeken. Dat is een keuze.”
    Misschien helpt bovenstaande quote uit ’t AD-verhaal.

    @Diever

    BMC doet ’t met 7 gelijkwaardige mannen en TLJ moet ’t van een aantal sterke specialisten hebben. Dus moet je een goed plan hebben.
    Bijvoorbeeld de ene sterke man wat langer een beurt laten doen enz. Gesink zou dat kunnen, want een eventuele achterstand is voor hem geen probleem.

    #374231

    @kelderfan: hij legt uit waarom de resultaten in het verleden zijn tegengevallen. Lees: een ttt met De Tier, Lindeman, Battaglin en Olivier: die zijn worden al snel kapotgereden door de hardrijders.
    Hij verwacht nu ongeveer 6e te worden. Dat zou gewoon uitstekend zijn. Ergo: hij ziet nu weinig echt zwakke schakels. Eentje waarschijnlijk (Tolhoek).

    #374244

    Dat is nu eenmaal het nadeel van de keuze om op zoek te gaan naar meer klimmende knechten. Je kunt niet alles hebben.

    #374278

    @gardeyn
    Wanneer heeft de sprinttrein zich in een TTT getoond?
    En waar zegt hij, dat ’t over die TTT met Olivier, De Tier en Lindeman ging.
    Volgens mij zegt hij ’t keurig in ’t algemeen.

    #374289

    @vlek
    Oh, ja dat is ’t nadeel klimmende knechten.;)
    Volgens de “Telegraaf” denkt Warren Barguil; de klimmer, die afgelopen winter van Sunweb naar Fortuneo-Samsic verkaste, dat een renner van LottoNL-Jumbo alles en iedereen kan verrassen in Frankrijk. Dat denken de gearriveerde renners van Movistar ook.

25 berichten aan het bekijken - 6,651 tot 6,675 (van in totaal 12,189)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Headlines