Team LottoNL-Jumbo 2018

|
25 berichten aan het bekijken - 4,501 tot 4,525 (van in totaal 12,189)
  • #347040

    Bennett wil volgend jaar als kopman naar de Tour de France.

    #347041

    Ja, dat zal goed kunnen. En dat zou meteen ook roet in het eten kunnen gooien qua contractverlenging.

    Er zijn genoeg ploegen zonder ook maar iets van een AK-kopman, dus dan is het logisch dat hij om zich heen gaat kijken.

    #347044

    Zou kunnen, hoeft ook niet… ligt eraan of hij alleen kopman wilt zijn of die eventueel wilt delen met Kruiswijk of Roglic (al zou ik die niet meteen als kopman in de Tour laten starten) dan heb je ook met Bennett nog opties om hem wat te bieden. Maar dit maakt het er inderdaad niet makkelijker op.

    #347061

    Ik weet ook niet hoe het met Kruijswijk zit maar die kan volgend jaar toch ook weer kopman zijn in de Giro ipv in de Tour?
    Misschien vindt hij die hele Tour maar niks dit jaar en dan kan Bennett gewoon kopman zijn in de Tour.

    #347064

    Misschien wel. Maar misschien telt niet, als een renner opties heeft qua voortzetting van zijn carrière.

    #347076

    Ik zou bennet lekker laten gaan en zijn budget herinvesteren in Nederlandse renners met een grote PR waarde voor TLJ.

    Wat heeft sponsor Jumbo aan een kiwi die voor een prima wedde 5e kan worden in een GT?

    #347103

    Dat klinkt aardig lb117, maar welke nl renner is beschikbaar, wil naar tlj en kan een Bennett rol vervullen voor tlj. Ik zie ze niet zo 1-2-3

    #347105

    Dat lijkt me inderdaad een lastige zoektocht… de enige Nederlandse renner die daarvoor in aanmerking komt is dan Bauke. Zijn contract loopt af maar of die te paaien is voor een terugkeer naar deze ploeg vraag ik me serieus af.

    #347114

    Bauke verdient bij Trek ook een stuk meer dan Bennett bij TLJ. Zelfs als Bauke een minder seizoen draait vanaf nu, zou hij nog steeds een significante prijsstijging zijn…

    #347118

    Bennett gaat volgend jaar ook meer verdienen. Ik betwijfel zelfs of dat na een hele goede Giro zoveel zou verschillen met Mollema.

    #347125

    Mollema wordt op 1,5 miljoen per jaar geschat. Na een slecht jaar iets inleveren tot 1 miljoen?
    Bennett heeft het in een interview uit 2017 over “…then there is the bulk of us earning between 70,000 and 120,000.” en “…there is a big step down to the potential winners who have made one really big result. They can push near a million.”

    Dat zou een heel goede Giro moeten zijn voor Bennett en een heel slecht seizoen voor Bauke, imho.

    #347126

    @Netraam
    En dan is de NZL roebel ook nog maar 0,60 euro, kun je nagaan!

    Maar zonder gekheid, die uitspraak betekent natuurlijk niet per se dat hij zelf onder die ‘us’ zit. Ik schat zijn niveau, prestaties en punten op een jaarsalaris van 400.000-450.000 euro. Een top-Giro (top-5) doet daar nog een schepje bovenop. Dan moet je je als ploeg inderdaad gaan afvragen, of een renner dat in het totaalplaatje waard is.

    #347129

    @ghostwriter
    Lijkt mij echt een goed idee om die sprinttrein thuis te laten in de TdF om volgend jaar met de klimploeg weer mee te kunnen doen in ’t AK.
    Kruijswijk en Bennett voor ’t AK met als ondersteuning Clement, Bouwman, type “Konrad” en Powless. Daarbij dan Jos Van Emden en Lars Boom? als hardrijders.
    Roglic met Gesink kan dan met de jonge garde {De Tier, Olivier en Tolhoek} en een kleine klimploeg met Groenewegen, Jansen en Roosen naar de Giro.

    #347144

    Groenewegen naar de Giro sturen en dan ook nog met enkel Jansen en Roosen? Sure..

    #347193

    De vraag is of het niet verstandiger is om Bennett (die waarschijnlijk een hoog salaris zal eisen) te laten gaan. Zeker als Roglic volgend jaar wel voor het algemeen klassement in grote rondes gaat is het misschien handiger om het salaris wat Bennett zou verdienen te investeren in een paar sterke mannen voor de tweede lijn (mannen als De Kort, Roche, Pauwels, Frank, etc.) die een kopman bij kunnen staan maar in geval van nood ook voor zichzelf kunnen rijden.

    #347209

    @vlek
    Yes Sure, waarom niet? Ook in de Giro heb je meer aan sterke mannen, dan trein met lead-out.

    @ghostwriter

    Waarom moet Bennett gaan. Hij moet dan wel erg zijn best doen om bij 1e. vijf te eindigen in de Giro. Hij zal best wat meer salaris krijgen.
    Dat lijkt mij niet meer als billijk.

    #347220

    @Kelderfan de vraag is niet dat hij moet gaan… eerder dat hij zelf misschien wel wat anders wilt.

    #347227

    @kelderfan
    Bennett zal waarschijnlijk een enorme salarisverhoging eisen en ik denk dat Jumbo zich daarom misschien beter op Kruijswijk en Roglic kan richten. Door bijvoorbeeld het geld wat ze anders aan Bennett zouden besteden te gebruiken om klimknechten als Roche en Pauwels aan te trekken.

    #347264
    Quote:
    Ook in de Giro heb je meer aan sterke mannen, dan trein met lead-out.

    Wat bedoel je met sterke mannen? Ik denk dat dit voorjaar een aantal keer duidelijk is aangetoond dat een sterke trein van drie tot vier man voor Groenewegen heel belangrijk kan zijn. Ik zie geen aanleiding om te denken dat dit in de Giro anders zou zijn en je daar net zo goed met een minder goede ondersteuning kan starten. Althans, niet wanneer dat de belangrijkste wedstrijd van het seizoen zou zijn van een van de drie belangrijkste speerpunten van deze ploeg. Je ‘goede idee’ valt dus onmogelijk serieus te nemen.

    #347277

    “Wat bedoel je met sterke mannen? Ik denk dat dit voorjaar een aantal keer duidelijk is aangetoond dat een sterke trein van drie tot vier man voor Groenewegen heel belangrijk kan zijn. Ik zie geen aanleiding om te denken dat dit in de Giro anders zou zijn en je daar net zo goed met een minder goede ondersteuning kan starten. Althans, niet wanneer dat de belangrijkste wedstrijd van het seizoen zou zijn van een van de drie belangrijkste speerpunten van deze ploeg. Je ‘goede idee’ valt dus onmogelijk serieus te nemen.”
    Roosen, Jansen en Boom bedoel daarmee en niet de door jou gevierde Leezer en Wagner.

    #347282

    Volgens mij zijn dat vijf renners van verschillend niveau, maar wel met dezelfde soort kwaliteiten voor een sprintvoorbereiding op het hoogste niveau; qua plek en rol zijn ze redelijk inwisselbaar. Een sterke trein bestaat bij alle ploegen uit in ieder geval een man of drie of vier van dat type. Ploegen die het met minder proberen zijn te afhankelijk van andere factoren en gaan te weinig uit van de eigen kracht. TLJ heeft dit voorjaar getoond dat ze sterk genoeg zijn en dat laatste wel kunnen doen. Roosen, Jansen en Leezer als laatste drie zijn naar mijn mening daarbij de beste trein waarmee je Groenewegen momenteel op pad kunt sturen.

    Het blijft verder ridicuul om te stellen dat je hem net zo goed met slechts twee renners op pad kunt sturen in de belangrijkste koers van zijn seizoen. Kritiek hebben op inhoudelijk onjuiste diskwalificaties van bepaalde renners moet je verder overigens niet verwarren met het bewieroken van desbetreffende renners.

    #347284

    @ghostwriter
    “Bennett zal waarschijnlijk een enorme salarisverhoging eisen en ik denk dat Jumbo zich daarom misschien beter op Kruijswijk en Roglic kan richten. Door bijvoorbeeld het geld wat ze anders aan Bennett zouden besteden te gebruiken om klimknechten als Roche en Pauwels aan te trekken.”

    Bennett zal ´t in deze Giro natuurlijk moeten laten zien. Hij heeft de potentie, maar zelf schat hij zich niet zo hoog in om bij Dumoulin en Froome in de buurt te blijven. Hij hoopt zelf op een sterke 3e. week om in de toptien te komen.
    Ik hoop, dat zij deze kiwi kunnen behouden, want juist hij en Kruijswijk lijken mij een sterk duo, met Kruijswijk als de kopman.
    Voor Roglic zou ik een Roche als een welkome versterking zien.
    Roglic met Roche of Konrad en jongens als Bouwman, De Tier, Daan Olivier, Tolhoek lijken mij goed voor mooi klassement.
    Want anders krijgen wij weer ´t verhaal, dat als TLJ een sterk team heeft, de ploeg 1 van de kopmannen moet laten gaan.
    Dat spelletje is al vaker gespeeld met o.a. Mollema, Kelderman en Ten Dam.

    #347288
    Quote:
    Want anders krijgen wij weer ´t verhaal, dat als TLJ een sterk team heeft, de ploeg 1 van de kopmannen moet laten gaan.

    Precies, waarom zou het niet allebei kunnen!? Gewoon Bennett behouden en zo’n klimknecht als Roche of Pauwels halen!! En als we dan toch bezig zijn doen we Konrad er toch ook gewoon bij? Die is hier tenslotte al vaker genoemd en als je alle kopmannen houdt, dan moeten ze natuurlijk ook allemaal hun eigen knechten hebben.

    Beetje een reëel dilemma schetsen… Dat is toch niet leuk..

    #347293

    “Het blijft verder ridicuul om te stellen dat je hem net zo goed met slechts twee renners op pad kunt sturen in de belangrijkste koers van zijn seizoen en kritiek hebben op inhoudelijk onjuiste diskwalificaties van bepaalde renners moet je verder niet verwarren met het bewieroken van desbetreffende renners.”
    Ja het zal in jouw ogen-visie altijd ridicuul blijven, maar je hebt ook zelf een aantal keren kunnen zien, dat Roosen en Jansen de mannen zijn die Groenewegen in stelling brengen. Als je uitgaat van ideale groep voor de Giro 2019 met Roglic en Groenewegen, dan heeft Roglic met Gesink en genoemde Roche, Olivier en Tolhoek een klimtrein. Groenewegen heeft dan met Jansen, Roosen en Olivier, Gesink zijn sprinttrein, want hoeveel kansen krijgt de sprinttrein om zich te tonen.

    #347298
    Quote:
    je hebt ook zelf een aantal keren kunnen zien, dat Roosen en Jansen de mannen zijn die Groenewegen in stelling brengen.

    Roosen en Jansen waren dit voorjaar de laatste twee mannen in zijn vaste trein, nooit de enige.. Het is zelfs zo dat Roosen bij de overwinning van Groenewegen in Parijs-Nice uit het treintje raakte en daarna nooit meer vooraan kwam. Martens, Jansen en Leezer hebben hem toen alsnog in een uitstekende positie afgezet, in de sprint van dit voorjaar die de meeste overeenkomsten had met een sprint in een grote ronde.

    Dat is het voordeel van een sterke trein; daarmee zijn zaken die mis gaan (en dat gaan ze onherroepelijk in een sprint) vaak nog recht te zetten. Ik vraag me af of dat ook lukt met twee man minder (dus in bovenstaande koerssituatie met enkel Jansen) of dat je dan vaker een sprintkans mis zal lopen. Ik weet in ieder geval zeker dat we het antwoord op die vraag niet gaan krijgen in de Giro van volgend jaar, aangezien een ‘ideale ploeg’ rond Roglic en Groenewegen nooit zo onevenwichtig zal worden samengesteld.

25 berichten aan het bekijken - 4,501 tot 4,525 (van in totaal 12,189)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

Headlines