'@rahimns
Natuurlijk is 't een aanname van mijn kant wat betreft Sierk-Jan de Haan. Maar dat is toch niet onlogisch als TLJ voltallig in de derde groep zit.
Hij geeft zelf aan, dat zij een sprintetappe hadden verwacht. TLJ zat in deze te ver naar achteren.
Je hebt toch vaak genoeg gehoord/gelezen, dat de ploegleiders aangeven waar de renners van voren moeten zitten.
Ik heb ook gezegd, dat 't in zijn geval een leermoment is en daar is niks mis mee.
Iedereen had vooraf een sprintetappe verwacht, daar was het profiel ook naar. In het verslag zegt Bouwman dat ze met het team wel voorin zaten maar het net voor hun brak. Ik heb geen beelden gezien maar al bij al blijf ik het veel te voorbarig vinden om de ploegleider de schuld te geven. Daarnaast heeft Sierk-Jan tijdens zijn wielercarriere vooral in Nederland gekoerst, denk wel dat hij weet hoe waaierrijden werkt.
Precies dat was 't punt, iedereen had een sprintersetappe verwacht. Alleen hadden Sky, Mitchelton-Scott, Movistar en Trek andere plannen.
Even wat anders in aansluiting op deze discussie.
Ik vind 't een goede zaak, dat renners als Paul Martens, Bram Tankink en Maarten Wynants bij ITT's bij de teamleider in de auto stapt om de renners met raad bij te staan. Die mannen hebben kennis vanuit 't huidige peloton.
'@skylimit:
Dat is dan behoorlijk lui van Dumoulin aangezien Gesink er een maand uitgelegen heeft en daarna 2 maanden met een korset op Zwift heeft gezeten. Dat is toch normaliter ruimschoots voldoende om 2000km goed te maken. En hij kon dus als vanzelf ook vanaf halfweg het seizoen geen koersen meer rijden.
Je hoeft geen fan van iemand te zijn, maar als je kritiek levert moet je dat wel op een faire manier doen.
En natuurlijk heeft Dumoulin meer gepresteerd, dat zal niemand ontkennen en is ook geen faire vergelijking. Gesink zal de eerste zijn om te erkennen dat hij nooit (meer) het wereldtop niveau van Dumoulin gaat halen.
Het is er mij niet om te doen om Dumoulin lui te noemen, juist niet. Hij weet wat hij kan, kiest zijn wedstrijden uit, bereidt zich goed voor. Wat mij betreft een schoolvoorbeeld van hoe het moet. Ik vind het alleen vreemd dat als Gesink dat ook doet, het dan opeens niet goed is En dat hij te weinig wedstrijden zou rijden. Misschien rijdt hij er juist wel teveel.
Gesink heeft met knieklachten op moeten geven in een koers. Moet hij die koers dan op een ander moment inhalen? Waarom? Het is geen middelbare school..
Tolhoek gaat als alles goed gaat na zijn knieklachten ook gewoon door met zijn programma. Niemand die zich druk zal maken wanneer hij zich nu zo optimaal mogelijk voor gaat bereiden op de Ardennen en de Giro.
Overigens las ik een stukje in het nieuwsblad dat Lotto-Soudal, Etixx, Trek en Jumbo (2019) concrete interesse in Van Aert hebben. Andere ploegen zouden zijn afgehaakt of niet geïnteresseerd zijn vanwege het feit dat hij nog steeds in het veld actief wil blijven en na het klassieke voorjaar zou willen afbouwen op de weg om weer fit het veld in te gaan. Dan heb je dus 3 maanden een goede Van Aert
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.