Team LottoNL-Jumbo 2018

1 2 ... 125 ... 481 482
Wielerfan1987

'@ghostwriter

Ik zeg dan ook een ploeg als (zoals) vandaag.
Te weten: een ploeg zonder 100% aangewezen kopman (normaliter Boom) en met daarin jonge mannen met potentie zoals Roosen, Jansen, v Poppel.

Ik dacht dat het duidelijk was, maar wellicht had ik het anders moeten verwoorden.

En ja, het klopt dat TLJ op enkele momenten een mannetje mee had in groepen waarin ook de uiteindelijke top 3 uit kwam, echter kwam daar door bekende oorzaken niets uit.
Maar al die keren dat TLJ iemand mee had reden ze naar mijn mening geen finale buiten dan eventueel van Poppel did mij verbaaste in zijn aanvalslust en kracht maar daarna helaas snel loste.

Maar ik ben nogmaals van mening dat als renners zoals bijvoorbeeld een Jansen of Roosen of misschien van Emden in die ontsnapping hadden gezeten zij niet onder hadden gedaan voor wat die jongens van Roompot nu gepresteert hebben, mee de koers maken de hele dag tot zelfs in de allerlaatste kilometers.

En dan zal de beloning wellicht niet veel beter zijn dan een twaalfde plek, maar dan ben je naar mijn mening wel bepalend geweest in het wedstrijd verloop en daar was nu toch echt geen sprake van.

ghostwriter

'@Wielerfan1987
Tja, de vraag is wat vooraf gezien het grootste kans op succes op zou leveren. In zo'n klassieker zal de kopgroep nooit echt meedoen om de eindoverwinning. Vooraf konden ze ook nog niet echt weten hoe ver Groenewegen en Van Poppel mee kunnen met de toppers. De grootste kans op overwinning voor LottoNL was door Groenewegen of Van Poppel aan het einde mee te laten sprinten. Dat is niet gelukt maar als ze in de kopgroep hadden gezeten was dat ook niet gelukt.

Trouwens vind ik niet dat de wielrenners in de kopgroep bepalend zijn voor de koersverloop. Het is altijd duidelijk dat de kopgroep het toch niet gaat halen en het koersverloop wordt achter hun bepaald door degene die vanuit de groep van favorieten aanvallen. Dat betekent niet dat de mannen uit de kopgroep niet mede de koersverloop kunnen bepalen wanneer ze terug worden gepakt (zoals Van Goethem deed) maar hoevaak gebeurt dat nou echt?

Laatst gewijzigd
skylimit

'@ghostwriter er zijn koersen en ook klassiekers genoeg waarin lieden in de vroege ontsnapping meedoen in de finale c.q. zelfs voorop blijven. helaas
slaagt TLJ er zelden in om in zo'n vluchtgroep te raken. (Met uitzondering van de gestopte Tjallingi en de actie van Eenkhoorn al was dat eigenlijk maar semi-etappe van 98km)

kelderfan

'@ghostwriter
Met de huidige ploeg doet TLJ niet mee in de finale in de Vlaamse klassiekers; wat @rahimns zegt: "een verrassing is altijd mogelijk".
Dus heeft @Wielerfan1987 een goed punt. Een renner meesturen met de vlucht van de dag kan ook verrassend goed aflopen.
In die klimritten wordt er ook af en toe een knecht {stom woord} vooruit gestuurd om de kopman bij te staan tot in de finale.
@ti-raleigh
TLJ-ploeg heeft 't zeker verprutst in de waaierrit in de Settimana Internazionale Coppi e Bartali, maar hebben als excuus toch de zware valpartij van hun beste man. Die echt op een sprintetappe had gehoopt.

ghostwriter

'@kelderfan
Nogmaals, door een renner mee te sturen in de aanval zal LottoNL ook niet mee doen om de podiumplaatsen. Noem mij alle 250+ klassiekers van de afgelopen tien jaar waarbij de vroege kopgroep vooruit bleef of waarbij ze werden teruggepakt maar de vluchters toch echt om de podiumplaatsen meededen. Wat Van Goethem en Van Schip deden was geweldig maar ook zij hebben geen enkel moment echt kans gemaakt om een podiumplaats. De kans op een goede prestatie is voor de mannen van LottoNL groter (nog steeds klein) door te rijden op de manier waarop ze gisteren reden. Als Groenewegen of Van Poppel dan een keer superbenen heeft kunnen ze er misschien wel bijblijven en daadwerkelijk meesprinten. Door mensen mee te sturen in de vroege vlucht weet je eigenlijk al zeker dat die geen waarde zullen hebben voor een mogelijke podiumplaats voor hunzelf of hun kopmannen.

@skylimit
Noem mij maar eens een paar 250+ klassiekers van de afgelopen tien jaar waarbij vluchters uit de kopgroep daadwerkelijk meededen voor de podiumplaatsen. Meedoen in de finale betekent net zo weinig als niet mee doen in de finale. Het gaat er om waar de grootste kans op succes ligt. Een teruggepakte vluchter zal er in de finale misschien nog bij zijn of zelfs nog een keertje in de aanval kunnen gaan (zoals Van Goethem probeerde) maar de kans dat ze zullen winnen of zelf maar in de top 10 zullen eindigen is zo goed als nul.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ik begrijp best dat je kritisch naar de prestaties van TLJ mag kijken maar het mag ook wel wat realistisch zijn ... TLJ heeft in 2 van de 3 koersen waar ze de afgelopen week meegereden hebben het vooral moeten hebben van jonge renners. De 2 meer ervaren renners in Catalonië hebben het goed gedaan met 2 top klasseringen in het AK. In de Coppa Bartali moest het vooral komen van Bouwman (24), Powless (21) en Eenkhoorn (21) en die doen het dan op 1 oplettendheidje eigenlijk gewoon goed. Bouwman heeft pech met zijn val anders doet hij zeker mee voor de overwinning en de misser in de waaieretappe is een goede leerschool. Foutjes die je op die leeftijd en in die koers dan mag maken. Ik til daar niet al te zwaar aan.

Dan de Vlaamse koersen die door het wegvallen van Boom ook gedragen moet worden door jongens als Roosen (25), Groenewegen (24), Van Poppel (24) en Jansen (24). Moet je eens kijken wat de meeste van de mannen uit de top 10 op die leeftijd presteerde (Sagan even buiten beschouwing houden). Ook bijvoorbeeld Terpstra reed op die leeftijd echt niet iedereen naar huis, in tegendeel regelmatig kwam hij niet eens aan de finish. De belangrijkste opdracht voor de ploeg is nu proberen deze jongens ook te behouden op het moment dat ze op een leeftijd komen dat men echt kan gaan oogsten. Dat TLJ een zekerheid heeft voor de toekomst en meer budget voor de komende jaren zal daar hopelijk bij helpen.

mus van de maasstad

Ik snapte gister niet zo heel goed waarom v poppel al voor de laatste keer kemmel probeerde weg te rijden uit het peloton (Van Groenewegen kon ik het nog enigszins begrijpen omdat die nooit echt vooraan mee omhoog reed.). Hij ging telkens met de besten mee omhoog dus imo hoef je dan niet te proberen met een voorsprong aan de laatste keer kemmel te beginnen. Heb hem ook nog een keer zien doortrekken nadat ze ergens boven kwamen, ik vond dat al een opmerkelijke actie waarvan ik me afvroeg of dat nou wel zo slim was zo ver vd finish. Dit soort wedstrijden moet je, als niet topfavoriet, toch elk 10e procentje energie wat je kan sparen ook echt sparen, want die ga je anders op het einde toch tekort komen om aan te haken of in de sprint.

Maar goed, leermomentje dus

Akiria

'@rahimns , ik denk niet dat je de jongeren van TLJ dit kan en mag aanrekenen. Maar iedereen heeft Boom vorig jaar gezien.. de vraag bij het grote publiek is dan ook meer waarom geen renner(s) aangetrokken voor de klassiekers. Met de sponsor verlening en het aantal goede jonge renners alleen kom je er niet. Er zullen toch eerst een paar toppers aangetrokken moeten worden die de jonge renners de tijd geven om te kunnen ontplooien, die zeg maar de druk eraf halen voor de talenten.

Poeksel

"Een teruggepakte vluchter zal er in de finale misschien nog bij zijn of zelfs nog een keertje in de aanval kunnen gaan (zoals Van Goethem probeerde) maar de kans dat ze zullen winnen of zelf maar in de top 10 zullen eindigen is zo goed als nul. "

Zo goed als nul lijkt me overdreven. Minder dan twee jaar geleden won nog iemand uit de vroege vlucht een monument...

@Akiria: Wie zou jij kiezen voor TLJ, Roglic of Stuyven?

Laatst gewijzigd
Netraam

Roubaix is daar als klassieker ook wel bijzonder geschikt voor. Hayman werd nog wel gepakt voor hij won, maar Vansummeren en O'Grady? En ook lange aanvallen zoals Boonen en Cancellara zijn dit decennium nog succesvol geweest, het hangt allemaal van het koersverloop af. Aan de andere kant kan het ook een heel gesloten koers zijn en dan zijn de mannen die met een aanval succes kunnen hebben meestal redelijk kansloos.

schipperaar

Wat een verhalen weer, elke leek kon zien dat die die Roompotjes(interview Jan Willem) er nog redelijk fris bij zaten ondanks de slijtageslag en voor beiden leek de sensatie in de maak om door beiden nog een ultieme aanval op poten willen zetten, niks nul kansloos als je zilver op de baan haalt, de kenners hier weten alweer beter hoe leeg ie was dan hijzelf.

skylimit

'@ghostwriter hayman - erviti parijs-roubaix 2016, erviti ronde van vlaanderen 2016, saramontins parijs-roubaix 2015 o.a

ghostwriter

'@skylimit
Behalve Hayman zijn dat geen voorbeelden op mijn vraag aangezien ze niet daadwerkelijk meededen om de podiumplaatsen. Erviti kwam in PR 2016 op meer dan een minuut van een podiumplaats binnen en in de Ronde van Vlaanderen kwam hij op 20 seconden van de nummer 3 binnen. Saramontins eindigde niet eens in de top 10. Dus je hebt Hayman in 2016, verder nog een voorbeeld de afgelopen 10 jaar? Ik betwijfel of er meer dan 3/4 daadwerkelijke voorbeelden te vinden zijn. Naast Hayman kan ik Vansummeren me nog goed herinneren.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Vansummeren was vanuit een groepje dat na het Bos in de aanval ging. Tjallingii zat die dag wel in de 'kopgroep van de dag'.

Jotto-Lumbo

Vansummeren met een anticiperende groep mee 50 km voor de meet volgens mij. Tjallingii werd toen vanuit de vroege vlucht 3de. Zijn mooiste uitslag in zijn carrière. Dat was Parijs-Roubaix 2011.

Netraam

'@ghostwriter
Saramotins 2016: 8e.
Het jaar ervoor was hij 13e, en hij was eens 18e.

ti-raleigh

'@ rahimns
De renners in Settimana is niks kwalijk te nemen. De ploegleiders wel. Die hadden moeten weten waar en wanneer de waaiers zouden komen. In dat geval hadden de renners op de juiste plek gezeten om het spul zelf in waaiers te trekken. Daar heeft de val van Bouwman niks mee te maken want in de eerste waaier fietsen doet minder zeer dan in de derde.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Ti-raleigh ik heb de beelden niet gezien maar dat willen ze allemaal. Dus het is altijd vechten om die plaatjes voorin. Wij zijn niet erbij geweest dus weten wij ook niet wat ervan uit de wagen is gezegd. Er worden heel veel aannames gedaan. Ik vind het iets te gemakkelijk om de ploegleiding meteen maar de schuld te geven.

kelderfan

TLJ zat op gegeven moment in de 3e. echelon en moest alle zijlen bijzetten om bij 't 2e. echelon aan te sluiten; dankzij vooral Eenkhoorn is 't verschil teniet gedaan. Maar dat heeft zoveel krachten gekost van Martens, Kuss en Eenkhoorn, dat zij niet meer bij de 1e. groep konden aansluiten. TLJ zit te vaak achter de breuk in 't peloton. Daarom ben ik blij met Grisha Niermann als ploegleider en dat lees je ook uit de quote van Koen Bouwman, dat Paul Martens voor hem van grote waarde was in de volgauto.
Dus ja de ploegleider heeft niet goed opgelet, maar dat is ook een leerproces. Verder hebben Koen Bouwman en Powless zich goed laten zien.
Volgend seizoen nog een keer overdoen, want Settimana Internazionale Coppi e Bartali zijn blij met de deelname TLJ.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Daarom ben ik blij met Grisha Niermann als ploegleider en dat lees je ook uit de quote van Koen Bouwman, dat Paul Martens voor hem van grote waarde was in de volgauto.

Klassieker.

Fanny

Bouwman is vandaag in Nederland door het ziekenhuis en een tandarts weer mooi opgelapt/opgeknapt alvorens hij morgen op hoogtestage gaat naar de Sierra Nevada in Spanje.

https://www.gelderlander.nl/sport/koen-bouwman-lacht-tanden-weer-bloot~a309501e/

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan Wat??? kom op nou.... lees je zelf wel terug wat je opschrijft. Je doet nog steeds aannames. Je conclusie dat het aan de ploegleider ligt slaat dus echt nergens op. Jij weet niet wat hij wel of niet gezegd heeft. Misschien heeft hij het wel 10x geroepen maar hebben de renners het gewoon niet kunnen uitvoeren, iedereen vecht voor zijn plekje voorin. En de verbindingen die je maakt over Niermann, Bouwman en Martens slaat kant nog wal.

kelderfan

'@rahimns
Wat??? Je hebt de koers kennelijk weer niet gevolgd? Op de live-ticker werd gezegd, dat Bouwman in de derde groep zat en dat TLJ de aansluiting moest bewerkstelligen.
Quote:"En gelukkig bleef iedereen van @LottoJumbo_road vertrouwen houden dat ik met deze vorm niet kansloos zou rondrijden de laatste 2 dagen. Voor vandaag moet ik @PMartens83 extra bedanken, die mij vanuit de auto perfecte heeft gecoacht! #teamplayer #topploegleider."
Dus aannames? Dat maak jij er weer eens van.
Dat jij 't niet snapt en dan maar wat roeptoetert, weet ik inmiddels wel.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Fanny
Ik begrijp daaruit, dat Koen samen met Bennett alleen nog de zware Tour of the Alps gaat rijden in voorbereiding op de Giro.
Dan krijgt hij te maken met Bernal, Froome, Aru en Lopez, die ook op de lijst staan.

wieler4live

Net even het parcours van de ronde van het baskenland bekeken maar dat parcours is echt op het lijf geschreven van Roglic ik denk dat hij daar als topfavoriet gaat starten hopen dat hij 't ook waar kan maken al zat het natuurlijk niet makkelijk worden

1 2 ... 125 ... 481 482

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.