Team LottoNL-Jumbo 2018

|

Index Wielerforum Wielersport Nederlandse wielerteams Team LottoNL-Jumbo 2018

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 11,815)
  • #308353

    Het seizoen 2017 is afgelopen. Tijd om vooruit te kijken naar 2018!

    Ploeg 2018:
    01. Enrico Battaglin (2018 – Katusha )
    02. George Bennett (2021)
    03. Lars Boom (2018)
    04. Koen Bouwman (2019)
    05. Stef Clement (2020)
    06. Floris De Tier (2019)
    07. Pascal Eenkhoorn (2020)
    08. Robert Gesink (2021)
    09. Dylan Groenewegen (2020)
    10. Amund Grøndahl Jansen (2020)
    11. Steven Kruijswijk (2021)
    12. Sepp Kuss (2019)
    13. Tom Leezer (2019)
    14. Bert-Jan Lindeman (2019)
    15. Paul Martens (2019)
    16. Daan Olivier (2019)
    17. Neilson Powless (2019)
    18. Primož Roglič (2020)
    19. Timo Roosen (2020)
    20. Bram Tankink (2018 – stopt)
    21. Antwan Tolhoek (2020)
    22. Jos van Emden (2021)
    23. Gijs Van Hoecke (2018 – CCC)
    24. Danny van Poppel (2019)
    25. Robert Wagner (2018 – Fortuneo)
    26. Maarten Wynants (2019)

    Transfers 2018
    In:
    Pascal Eenkhoorn (2020)
    Neilson Powless (2019)
    Sepp Kuss (2019)
    Danny van Poppel (2019)

    Uit:
    Victor Campenaerts (Lotto Soudal)
    Jurgen van den Broeck (stopt)
    Steven Lammertink (Vital Concept)
    Juan Jose Lobato ( Nippo – Vini Fantini)
    Twan Castelijns (gestopt)
    Alexey Vermeulen (Interpro Stradalli Cycling)
    Martijn Keizer (clubteam NWVG )

    Overwinningen

    1 Volta a la Comunitat Valenciana – Stage 1 VAN POPPEL Danny
    2 Dubai Tour – Stage 1 GROENEWEGEN Dylan
    3 Volta ao Algarve em Bicicleta – Stage 1 GROENEWEGEN Dylan
    4 Volta ao Algarve em Bicicleta – Stage 4 GROENEWEGEN Dylan
    5 Kuurne-Bruxelles-Kuurne GROENEWEGEN Dylan
    6 Paris-Nice – Stage 2 GROENEWEGEN Dylan
    7 Tirreno-Adriatico – Stage 3 ROGLIC Primoz
    8 Settimana Internazionale Coppi e Bartali – Stage 1a EENKHOORN Pascal
    9 Itzulia Basque Country – Stage 4 ROGLIC Primoz
    10 Itzulia Basque Country – GC ROGLIC Primoz
    11 Tour de Romandie – GC ROGLIC Primoz
    12 Giro d’Italia – Stage 5 BATTAGLIN Enrico
    13 Tour of Norway – Stage 1 GROENEWEGEN Dylan
    14 Tour of Norway – Stage 3 GROENEWEGEN Dylan
    15 Tour of Norway – Stage 4 GROENEWEGEN Dylan
    16 Tour of Slovenia – Stage 2 GROENEWEGEN Dylan
    17 Tour of Slovenia – Stage 4 ROGLIC Primoz
    18 Tour of Slovenia – Stage 5 (ITT) ROGLIC Primoz
    19 Tour of Slovenia – GC ROGLIC Primoz
    20 Halle Ingooigem VAN POPPEL Danny
    21 Tour de France – Stage 7 GROENEWEGEN Dylan
    22 Tour de France – Stage 8 GROENEWEGEN Dylan
    23 Tour de France – Stage 19 ROGLIC Primoz
    24 Tour of Utah – Stage 2 KUSS Sepp
    25 Tour of Utah – Stage 5 KUSS Sepp
    26 Tour of Utah – Stage 6 KUSS Sepp
    27 Tour of Utah – GC KUSS Sepp
    28  Colorado Classic – Stage 3 EENKHOORN Pascal
    29 Veenendaal-Veenendaal GROENEWEGEN Dylan
    30 Ovo Energy Tour of Britain – Stage 5 – TTT LottoNL-Jumbo
    31  Kampioenschap van Vlaanderen GROENEWEGEN Dylan
    32 Binche – Chimay – Binche VAN POPPEL Danny
    33 Gree-Tour of Guangxi – Stage 1 GROENEWEGEN Dylan

    Selecties

    Giro
    Gesink
    Van Emden
    Van Poppel
    Bouwman
    Bennett
    Battaglin
    Van Hoecke
    Lindeman

    Tour
    Kruijswijk
    Gesink
    Roglic
    Groenewegen
    Tolhoek
    Roosen
    Martens
    Jansen

    Vuelta
    Kruijswijk
    Bennett
    v Poppel
    Kuss
    De Tier
    Boom
    Lindeman
    Leezer

    Resterend programma 2018
    Vuelta
    Kampioenschap Vlaanderen 14/9
    Primus Classic 15/9
    GP Jef Scherens 16/9
    Tour de l’Eurométropole 22/9
    Gooikse Pijl 23/9
    WK TTT 23/9
    Famenne Ardenne Classic 27/9
    WK RR 30/9
    Binche – Chimay – Binche 2/10
    Emilia 6/10
    Gran Premio Bruno Beghelli 7/10
    Paris-Tours 7/10
    Tre Valli Varesine 9/10
    Tacx Pro Classic 13/10
    Lombardia 13/10
    Hammer Series China 14/10

    Tour of Guangxi 16/10
    Japan Cup 21/10

    #308354

    Het is alweer zover om vooruit te blikken op het nieuwe seizoen… ik heb er alweer zin in.

    #308359

    @rahimns
    Alweer ’t nieuwe seizoen en dat gaat snel, want Clement wil al weer starten met de training.
    Bedankt voor ’t maken van ’t item.
    Bij cyclingfever wordt al gemeld, dat Twan Castelijns zijn fiets in de wilgen heeft gehangen.
    Ik ben benieuwd hoe de nieuwe Amerikanen het gaan doen. Sepp Kuss als ondersteunende renner en Neilson Powless als komende man.
    Ook de ontwikkelingen van de oude jonge garde zie ik met belangstelling tegemoet.
    Wat gaat Kruijswijk doen, want Landa geeft al aan dat hij sterk twijfelt, wat betreft de keuze voor Giro en/of TdF.

    #308360

    Heerlijke binnenkomer Kelderfan ;)

    #308361

    Het wordt voor velen een seizoen van erop of eronder denk ik. Bijna alle contracten lopen af, zeker van de kopmannen. Gesink en Boom zullen weer wat moeten laten zien en Kruijswijk zal moeten bevestigen. Wie gaan er allemaal trekken aan Groenewegen en Roglic?

    Ik ben benieuwd naar de verdeling van de koersen tussen klassementsmannen Roglic, Bennett, Kruijswijk en in mindere mate Gesink. Mag Tolhoek pieken naar bijvoorbeeld Californië om te kijken wat hij kan of krijgt Olivier weer een kans zoals in Guangxi?

    Lobato moet zich bewijzen tussen Van Poppel en Groenewegen.

    Mijn persoonlijke favorieten van wie ik hoop dat ze weer stappen kunnen maken: Jansen, Roosen en Bouwman.

    #308362

    Mijn eerste gedachte zodra ik de selectie bekeek was toch wel hopen dat ze Bennett en Roglic kunnen behouden na 2018. Waren wat mij betreft echt smaakmakers dit seizoen en ik verwacht dat beiden ook komend jaar weer een stap gaan zetten.
    Kan wat mij betreft niet vroeg genoeg januari zijn.

    #308363

    Als Groenewegen en Roglic in 2018 op hetzelfde niveau blijven als in 2017 en Bennett, Boom en Kruiswijk het iets beter doen (wat zeker mogelijk is) staan ze volgend jaar in de top 10 van WT-ranking. Natuurlijk gaat Pietje teleurstellen en Jantje verrassen, maar in de breedte moeten ze weer een stap omhoog kunnen maken en dat is niet alleen wishful thinking.

    #308366

    Waar ik nieuwsgierig naar ben is de mening van de forumleden over de vraag: wie haalt de eerste overwinning binnen voor TLJ in 2018?

    Aan het lijstje van Rahimns valt me op dat van alle kopmannen het contract afloopt na 2018…

    #308367

    Ik denk dat de eerste overwinning van Roglic zal komen in Portugal (Ronde van Algarve)!

    #308368

    Over wie de eerste overwinning zal gaan halen ga ik geen voorspellingen doen, simpelweg omdat er nog niet veel bekend is over wie waar rijd en de aanwezige tegenstand en de parcours.

    Echter deel ik de mening dat de ploeg op zich weer een stapje moet kunnen zetten al is lang niet alle ontwikkeling zoals van de jonge renners alleen maar een lijn omhoog.

    Een Groenewegen of Roglic zouden zomaar opeens een iets minder jaar kunnen hebben of last krijgen van vervelende blessures.
    Dat buiten beschouwing gelaten heeft de ploeg wel diverse voornamelijk jonge renners in huis die al aangetoond hebben te kunnen winnen op dit niveau, dan wel tegen de beteren/besten uit hun vorige categorie.

    Een jongen als Powless zou zomaar goed kunnen zijn voor een leuk prijsje hier of daar.

    Daarnaast mogen we wel uitgaan van een voortgezette groei van diverse jonge renners zoals van Poppel, Groenewegen, Roglic, Bouwman, Roosen, Tolhoek en Jansen.

    Mijn dark horse is echter Kuss.

    Zoals hij zelf al aangeeft in het recente interview met Cyclignews wat hier op de site ook vertaald is dat hij in Amper 2 jaar tijd van zijn eerste strainingskilometers op de weg tot meegaan met de besten in het Amerikaanse curquit doet mij vermoeden dat Kuss net als Roglic voor hem fysiek en inhoudelijk zomaar heel grote stappen kan maken komende maanden al.

    #308369

    ik denk zelf dat de ploeg er niet sterker maar ook niet zwakker op is geworden. daarnaast ga ik ook niet zo maar aannemen dat elke wat jongere renner gigantische stappen zal maken deze winter.

    dus zet ik gewoon in op een vergelijkbaar jaar als dit jaar. en als ik het mis heb wanneer de ploeg het veel beter doet dan dit jaar dan is dat mooi meegenomen.

    edit;
    ik verwacht wat meer van de sprinttrein, volgens de ploeg zelf zou die 2018 stevig op de rails moeten liggen. mocht die nog steeds tegenvallen, dan heeft de ploeg gefaald op dit gebied, ze hebben er zat tijd voor gehad in ieder geval.

    #308374

    Wat betreft de sprinttrein ben ik bang, dat zij de wind tegen hebben en om ’t dan alleen maar bij de teamleiding te leggen, lijkt mij niet juist.
    In de laatste TdF werd toch wel duidelijk, dat alleen ploegen met sterke renners {die andere treintjes keurig ontregelde} hun sprinter goed kunnen afzetten.
    De ontwikkelingen van de klimtreinen zie ik wel zitten.

    #308376

    @ kelderfan:
    heeft TLJ een klimtrein dan? nog nooit gezien in ieder geval. en als de klimmers zich dusdanig ontwikkelen dat er wel een klimtrein mogelijk is dan hebben ze het budget niet om al die klimmers te behouden.

    een echte klimtrein is alleen mogelijk als de knechten van die klimtrein gelijkwaardig zijn aan de kopmannen van de andere ploegen. zoals bij SKY dus.

    #308394

    @8.6
    Je bedoelt een klimtrein zoals bij SKY; dan heb je gelijk. Hetzelfde kun je ook zeggen over ’t sprinttreintje. In de kleine Vlaamse koersen kun je die trein nog proberen op de rails te krijgen, maar in de Grote Rondes komt ’t beoogde sprinttreintje echt niet meer van de grond.
    Maar Kruijswijk wilde ondersteuning voor in de bergen en heeft nu met Clement, Bouwman, De Tier, Kuss serieuze kandidaten om hem te helpen en dat bedoel ik met klimtrein. Dan heb je nog Roglic, Bennett en Gesink om er een serieuze trein van te maken.

    #308399

    Ik ben wel benieuwd over de aflopende contracten, vooral die van Roglic en in mindere mate Bennett. Dit jaar heeft Roglic zich echt laten zien als potentiele renner die in koersen van een week mee kan doen om de winst. Ik neem aan dat veel ploegen volgend jaar Roglic aan hun selectie willen toevoegen. Barhein Merida bijv. Qua klassementsrenners is het daar toch wat magertjes, al hebben ze met Nibali, Pozzovivo en Izagirre natuurlijk wel renners van kwaliteit.

    En als Bennett zijn niveau van vorig voorjaar en Tour zou kunnen halen, ontwikkeld hij zich naar mijn menig in een goeie waardevolle knecht voor in de bergen die bij de laatste 15/20 renners rijdt. En hij heeft aangetoond ook zelf goeie klassementen te kunnen rijden in etappekoersen. Dus dan heb je een redelijk goedkope kopman voor etappekoersen. Ik denk dat veel ploegen wel zo’n renner kunnen gebruiken.

    Ik hoop dat de ploeg Roglic en Bennett kunnen behouden volgend jaar.

    #308400
    Quote:
    maar in de Grote Rondes komt ’t beoogde sprinttreintje echt niet meer van de grond.

    Wanneer je met een klimtrein kunt bedoelen dat Kruijswijk in de bergen door renners als Clement, Bouwman, De Tier en Kuss geholpen wordt, waarom is het dan zo moeilijk om een sprinttrein te zien als een groep renners die Groenewegen helpt in de voorbereiding op een sprint? Effectief hebben Roosen, Leezer en Wagner o.a. in Parijs in hun specialisme zeker niet minder getoond, dan de genoemde namen deden in jou klimtrein. Het is duidelijk een stuk makkelijker om enthousiast te zijn over (jonge) klimmers die een aantal keer standhouden in een groep van twintig tot vijftig man, maar laten we een beetje reëel blijven over de verschillende prestaties en niet vervallen in extremen.

    #308402

    @vlek
    De zege van Groenewegen in Parijs kwam niet alleen door ’t treintje van Roosen, Leezer en Wagner. Het was dat Groenewegen heel slim het wiel van een andere sprinttrein pakte; anders had ’t niet zo uitgepakt. Die Marco Haller was goud waard.
    Ja toen Kruijswijk goed was in Giro’s van 2015 en 2016 kreeg hij de steun niet, die hij nodig had. Dat hij door die valpartij in Yorkshire niet top was in de Giro is bekend en toen had hij alleen Clement als steun en toeverlaat, want Jurgen was al met zijn afscheid bezig.

    #308404
    Quote:
    De zege van Groenewegen in Parijs kwam niet alleen door ’t treintje van Roosen, Leezer en Wagner. Het was dat Groenewegen heel slim het wiel van een andere sprinttrein pakte; anders had ’t niet zo uitgepakt. Die Marco Haller was goud waard.

    Dus? Roosen, Leezer en Wagner waren wel degelijk degenen die hem hielpen zonder nodeloos energieverbruik in een positie te komen om helemaal op het eind gebruik te kunnen maken van de laatste man van een ander. Ik weet eerlijk gezegd niet of dat niveau door de klimtrein nu zo vaak is aangetikt; daarover worden we echter al enthousiast wanneer we Bouwman nog achterin een groep van dertig zien hangen.

    #308406

    Plugge krijgt het wel heel erg druk komend jaar met contracten voor 2019 en daarna. Had er wel iets minder uitdagend uit mogen zien wat mij betreft.

    #308408

    @ mooiman:
    nou, Kruijswijk, Boom, Groenewegen en Gesink lijken me blijvertjes, te licht om als buitenlandse kopman bij een andere WT ploeg te gaan rijden, die krijgen echt geen beter contract als ze bij TLJ krijgen. bovendien geraakt Gesink al weer op leeftijd.

    Bennett en Roglic moeten natuurlijk wel verlengd worden, de rest is in principe inwisselbaar, en enkelen zullen dan met pensioen zijn.

    van Kuss en Powless wordt verwacht dat ze nog flinke stappen zullen maken en als ze Danny van Poppel weer op de rails kunnen krijgen heb je er een goede sprinter met voorjaars-potentie bij. zo erg is het dus nou ook weer niet.

    #308409

    @mooiman dat heeft er allemaal mee te maken dat voor kort waarschijnlijk nog geen zekerheid gegeven kom worden over de toekomst van de ploeg. Hij zal zeker al wel bezig zijn met de verlengingen voor de meeste renners nu de nieuwe renners binnen zijn.

    #308411

    @vlek
    Volgens mij hebben wij ’t er al vaker over gehad; maar de heer Plugge had een punt, dat die korte etappes in de TdF een serieus probleem gaan worden voor renners als Wagner en Leezer. Ook al zou TLJ er voor kiezen een aanvallend team te sturen, dan zou ik naast Groenewegen kiezen voor sterke renners als Lars Boom, Timo Roosen, Martens en ook Daan Olivier, die al heeft laten zien, dat hij zich kan inzetten voor zo’n treintje. {zoals eigenlijk ook Kelderman met Hofland liet zien in Utah}

    #308412

    @rahimns
    Dat lijkt mij niet verkeerd, dat ’t team ook al kijkt naar contractverlengingen en dan vooral van jongens als Roglic, Bennett, Kruijswijk, Clement, Tolhoek, Jansen en Groenewegen.
    Klopt ’t dat Lindeman zonder contractdatum is vermeld?

    #308413

    Wat de beste trein is om met Groenewegen mee te sturen zal nog moeten blijken. Ik denk niet dat de moeilijkheid van een enkele bergrit daarin overdreven mee gaat wegen, maar het zal zeker een factor zijn. Hoeveel factoron je overigens ook wil bedenken, Olivier zal nooit meegenomen worden, helemaal niet om als ‘sterke renner’ in een treintje te zitten…

    #308429

    @vlek
    Dan maar weer Kelderman terughalen, want die heeft laten zien, dat het inpassen in zo’n treintje heel goed gaat.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 11,815)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.