Team LottoNL-Jumbo 2017

|
25 berichten aan het bekijken - 2,526 tot 2,550 (van in totaal 10,596)
  • #246046

    Roglic noem ik een slimme aankoop. Deze jongen hebben ze goed gescout!

    Maar met slimme aankopen bedoel ik vooral renners voor het voorjaar en die bovendien eventueel een meerwaarde kunnen zijn voor de sprinttrein van Dylan

    #246058

    Je bedoelt iemand zoals Boom? Met bewezen kwaliteiten in de klassiekers, tijdritten, niet te beroerd om te knechten, spreekt Nederlands en kan ook in WT rondes meedoen om de overwinning.

    Elke aankoop is slechts zo slim als zijn resultaten, en als Boom zijn 2015 niveau had gehaald waren we nu allemaal lyrisch. Misschien.

    #246064

    @Netraam Precies maar dan niet een gevestigde naam, maar idd alla Roglic….Low budget….

    Boom is wat mij betreft nog steeds een prima aankoop geweest. Hij presteert dit voorjaar echter niks…helaas. Maar noem mij betere betaalbaardere opties die bovendien een minder grote gok waren vorig jaar toen bekend werd dat Vanmarcke ging vertrekken?

    #246066

    Quotë: “Elke aankoop is slechts zo slim als zijn resultaten, en als Boom zijn 2015 niveau had gehaald waren we nu allemaal lyrisch. Misschien.”
    Ja, daar gaat ’t toch om. Boom heeft na 2015 niet meer zijn oude niveau gehaald. Reden: “training/km’s”
    Dus ’t was een grote gok, die ook verkeerd kon uitpakken en nu is de enige reden, waarom hij gehaald is, dat hij Nederlands spreekt.;)
    Een slimme aankoop is Roglic gebleken en hij spreekt al een beetje gebrekkig Nederlands. Misschien.

    #246067

    @Sephiroth: Waar zegt ik dat alle aangetrokken renners wanaankopen zijn? Nergens toch?

    Van Hoecke valt toch tegen voorlopig. Zo eerlijk moet je zijn. Ik zeg nergens dat hij een wanaankoop is, want ik snapte zijn komst wel, alleen dan moet je wel concluderen dat hij er tot nu toe in zijn koersen vrij weinig van gebakken heeft behalve 1x in de vroege vlucht zitten in de E3.

    Bouwman super als jonkie? Nou sorry, maar daar zie ik dan anders verdomde weinig van terug. Hij heeft in zijn tijd bij Lotto-Jumbo 1 echt hele goede koers gereden en dat was Zwitserland vorig jaar. Natuurlijk, hij zal ook genoeg in dienst rijden, maar ik mis gewoon de ontwikkeling. Hij zou als talent bergop toch minstens moeten kunnen laten zien dat hij steeds langer meekan bergop. En dat gebeurt gewoon niet. Volta Limburg Classic is toch een wedstrijd die hem enigszins zou moeten liggen, maar ik zag hem alleen maar achteraan spartelen nadat hij vroeg in de koers het even had geprobeerd.

    Keizer en Wynants vind ik alles behalve super knechten tegenwoordig. Waar is Wynants de afgelopen weken mee bezig geweest in zijn koersen? Ik snap dat het hebben van een kopman uit vorm wat demotiverend werkt, maar er waren tijden dat hij zelf tot de subtop behoorde in dit soort koersen. Dan moet hij toch minstens kunnen wat Tankink kon gisteren. En niet alleen gisteren overigens. Keizer is een oké renner als knecht, maar niet meer dan dat. Laten we niet overdrijven.

    En over die realiteitscheck: over welke wedstrijden heb je het dan precies?

    Hoezo zou Lindeman niet mogen aanvallen? Dan mocht hij in zijn eerste jaar bij de ploeg in ieder geval wel. En als het klopt dat hij hierdoor een motivatieprobleem heeft dan was het toch compleet verkeerd om hem aan te trekken en dan mag je het de ploegleiding toch verwijten?

    #246068

    wat nou slimme en domme aankopen? het kan goed, slecht of ergens daartussen uitpakken, en achteraf gaan lopen bepalen of het aantrekken van bepaalde renners nou slim of dom was is gewoon voor Captain Hindsight spelen.
    het aantrekken van Boom was in ieder geval logisch. dat zijn niveau zo bar is dat is klote, maar dat konden we vantevoren natuurlijk ook niet weten.

    bepaalde flitsers bejubelden het weer terughalen van Boom, en nu vinden ze het ineens een domme aankoop? yeah right.

    #246070

    Anoniem

    sorry TheArt, wat betreft de wanaankopen opmerkingen zat nog een beetje met een aantal reacties vanuit het TLJ nieuwsbericht in mijn hoofd geloof ik :)

    wat betreft Lindeman: Ik dacht meermaals te hebben gelezen dat hij na zijn Vuelta zege meer op klimmen is gaan trainen en als berg knecht van gesink moest gaan functioneren. Sindsdien is hij volgens mij minder en minder gaan rijden.

    Wynants reed vorig jaar nog super en dit jaar ook vaak niet slecht.

    Realiteitscheck (ok nu klinkt het wel erg negatief), neem een willekeurige etappe die niet op een massa sprint uitloopt (parijs nice bijv) en je ziet veel teams met enkelingen. Afgelopen Volta a catalunya zag je het ook meermaals. Ik reken wel buiten Quickstep, Sky, movistar en BMC gezien hun budgetten. De rest zit er meestal maar met 1-2 knechten nog bij. Vorig jaar met P-R wynants er nog bij en aan het afstoppen voor vanmarcke, waar vele ploegen niemand meer hadden of ook maar een enkele knecht. Naja ik heb niet elke etappe op mijn netvlies, maar let er maar eens op de komende koersen.

    #246088

    Ik ben het met je eens dat er weinig teams zijn die in een enigszins zware koers in de finale met veel renners aanwezig zijn buiten de top teams, maar laat duidelijk zijn dat mijn kritiek niet direct de klimploeg (die het over het algemeen wél goed doet vind ik) of een andere specifieke groep renners voor dezelfde koersen betreft. Mijn kritiek was voornamelijk dat ik vind dat er teveel renners tussen zitten die pelotonvulling zijn. Dat is deels te wijten aan het budget, maar deels ook gewoon matige scouting. Het budget is namelijk niet de enige reden. Met een beetje slim beleid kan je echt een heel eind komen.

    Zeker na het fiasco van Vlaanderen kan je me niet vertellen dit het maximaal haalbare is. Een keer falen in de Vlaamse koersen oké, maar dit is gewoon een gruwelijk gebrek aan kwaliteit.

    #246094

    TLJ doet het met het beschikbare budget over het geheel genomen boven verwachting. In de kasseienkoersen loopt het niet en het zou een enorme verrassing zijn als het in de heuvelklassiekers beter gaat. Renners die nieuw zijn bij de ploeg roemen de professionele aanpak. Het beschikbare budget is dus niet voldoende om over de hele linie met de top mee te doen. Als dat wel de ambitie is, moet de sponsorbijdrage omhoog of moeten er grotere sponsors gevonden worden. Het is dus de omgekeerde wereld – zoals ik ergens las – om te suggereren dat de sponsors de stekker eruit moeten trekken. Nee, als de sponsors beter betalen voor hun publicitaire exposure worden de prestaties ook beter!

    #246095

    @ niklas:
    dat ze geen renners hebben voor de heuvelklassiekers wisten we wel, maar dat de kasseienploeg het zo slecht doet is toch wel een verrassing te noemen.

    het budget omhoog lijkt mij ook niet zo maar een oplossing. een Nederlandse ploeg moet kunnen scoren met Nederlandse renners. en er zijn best een handvol Nederlandse renners die de ploeg zouden kunnen versterken, maar willen die wel naar TLJ komen? dan blijft over, het contracteren van buitenlandse toprenners, maar ik zit daar niet op te wachten in ieder geval.

    #246099

    Als Nederlandse wielrenners absoluut niet willen rijden voor Lotto-Jumbo zal dat toch ergens aan moeten liggen , aan de renners onderling zal het niet liggen, over het algemeen gaat men goed met elkaar om in het peloton. Als het dus niet aan de renners ligt kan het alleen maar aan het kader liggen en zal daar de bezem flink door heen moeten.

    #246101

    @ US:
    als je Poels, van Baarle en Terpstra aantrekt dan heb je in ieder geval op alle terreinen iets in de pap te brokkelen met Nederlandse renners.

    #246102

    8.6
    In ’t huidige wielrennen kom je er toch niet met alleen Nederlandse renners. Want bijvoorbeeld Castelijns en Bouwman zijn toch geen mannen, die Tankink of Tjallingii kunnen vervangen.

    #246106

    @ kelderfan:
    als de kopmannen voor het grootste gedeelte uit Nederlanders bestaan heb ik geen enkele moeite met een buitenlandse meesterknecht/wegkapitein.

    #246107

    Dat is inderdaad wel een opvallende te noemen. Waarom zou een Van Baarle niet naar Lotto-Jumbo willen komen? Hij kan daar alleen of gedeeld kopman zijn in al het Vlaamse werk en vaak ook nog in vlakkere rondjes waar een tijdrit in zit. Hij wordt wel individueel al jaren begeleid door Vaughters. Dat kan de reden zijn, maar alsnog vind ik het wel opvallend. Het zou natuurlijk ook altijd kunnen dat de ploeg nooit een poging gewaagd heeft om hem aan te trekken, maar dat zou dan echt een brevet van onvermogen zijn van de leiding.

    Waarom gaat Slagter niet terug, terwijl hij bij Cannondale de zoveelste Nederlander is die niet meer vooruitkomt in een ploeg van Vaughters? Zijn ervaring van het verleden over contract verlengen/geen Tour was natuurlijk pijnlijk, maar daar moet je toch overheen kunnen stappen lijkt me. Van Poppel zit nu ook op een dood spoor bij Sky en boekt amper progressie. Waarom die niet over laten komen en een ander programma laten rijden dan Groenewegen. Als ik zie hoeveel rondjes er wel niet zijn met een matig sprintveld aan de start waar Sky Van Poppel niet opstelt omdat ze vol op het klassement mikken, dan liggen daar grote mogelijkheden.

    Ik blijf dat opvallende zaken vinden. Ik zou het dan inderdaad eerder in de omkadering zoeken.

    #246114

    @TheArt. er moet wel wat weg voordat Slagter, van Baarle of van Poppel (mag van mij beiden) naar TLJ mogen komen. Ik neem aan dat Slagter, van Baarle en van Poppel zo ie zo meer betaald krijgen dan de gemiddelde renner in TLJ.

    Ik hoop het dat ze komen, maar Slagter, van Baarle en van Poppel hebben alleen maar te verliezen als ze komen. Als ze niet presteren worden ze het hele seizoen afgezeken door ons Nederlanders en veel beter dan ze nu zijn zie ik ze niet worden bij TLJ.

    Er komen waarschijnlijk na PR wel logische verklaringen waarom de hele groep het slecht doet. Want het is niet alleen Boom dat uit vorm is. Wijnants, van Hoecke zouden ook in de grote groep waar Tankink zat moeten zitten.

    #246117

    Als iemand het naar zijn zin heeft bij zijn ploeg, wat is dan de reden om naar TLJ te gaan als het salaris en de ondersteuning niet beter is? Daarbij wordt je door de Telegraaf, NOS en op wielerflits compleet door het slijk gehaald als de prestaties even iets minder zijn. Bij de NOS is dat ook veelal een gevalletje te hoge verwachtingen hebben. Ik denk dat veel Nederlandse (sub) toppers niet zitten te wachten op het laatste. Of er een aan te wijzen reden in de omkadering is betwijfel ik.

    Eigenlijk weet ik persoonlijk alleen dat Terpstra voor geen goud met Boom en Verhoeven in een ploeg zou willen zitten, maar dat is vooral een persoonlijk dingetje. Daarnaast wil van der Poel niet komen om dat de jongeren volgens zijn vader te weinig voor eigen rekening mogen rijden bij de ploeg. Dat is volgens mij nu wel een beetje achterhaald. Ik denk eerlijk gezegd dat men in het Nederlandse wielrennen nog steeds een beetje in het Rabobank tijdperk leeft voor wat betreft TLJ. Dit merk je ook altijd aan de verwachtingen en teleurstellingen van de ‘fans’.

    #246118

    Je kan niet in sprints, rondewerk en klassiekers meedoen ;) persoonlijk vind ik van de aankopen alleen boom tegenvallen. Vd broeck veel gevallen en ziek geweest. Ook lobato is ziek geweest in de winter. Ook denk ik dat zowel vd broeck als clement er zal staan in de giro.

    #246119

    En ook bij Rabobank: Dekker in 2007 voor Rasmussen en Gesink in 2010 voor Menchov waren de enige keren dat ik talenten echt in dienst heb zien rijden van een kopman, ook toen al was er aandacht voor ontwikkeling van toptalenten. Hoewel het later vooral tobtalenten werden….

    #246120

    Ik denk dat Dylan van Baarle een serieus goede aanwinst zou zijn voor TLJ, hij zit vanaf volgend jaar zonder contract

    #246129

    Waarom rijden Van Baarle, Poels en Van Poppel niet bij TLJ? Wil je het antwoord vinden in de omkadering, dan moet je wel heel makkelijk over het budget heen stappen. Een van de bovenstaande renners is zelfs al eens rond geweest met TLJ, tot zijn huidige ploeg daar dubbel en dwars overheen ging.

    Terpstra is een ander verhaal, maar bij de overige namen gaat dat verhaal niet op.

    #246138

    Hoezo, willen Nederlandse renners niet bij TLJ rijden? Boom en Clement komen weer ‘thuis’. Kruijswijk verlengt ondanks alle interesse uit het buitenland. Niki Terpstra is een bijzonder verhaal en Poels plakt ook aan Sky, maar anderen zie ik de overstap wel maken. Mits er geld voor is natuurlijk.

    #246157

    Roglic de slimme aankoop heeft vandaag de 12e. stek binnengehaald in de Vuelta al Pais Vasco. Een rit voor de sprinters.

    #246159

    Ik heb het al eerder ( vorig jaar al, en een maand of wat geleden) gesuggereerd. Laat Wijnants, Maryens, Tankink, NBoom en ook Gesink vertrekken en probeer met het vrijkomende budget M.vd Poel, Van Baarle en Oomen te halen. Indien dat daarvoor nodig is probeer dan ook Adrie vd Poel en Van Dongen bij de omkadering te halen.

    #246163

    @veld
    Martens is ’t probleem toch niet bij TLJ en zijn opvolger Daan Olivier moet zich nog tonen. Tankink mag ook niet langer van zijn gezin.
    En bij Boom, Gesink en Wynants moet je de contracten afkopen. Alleen Tankink mag niet langer van zijn gezin. Dus dat schiet niet op.
    Van de halers kun je M. v.d. Poel afschrijven {SKY} en Sam Oomen heeft een contract tot en met 2018.
    Dan blijft alleen die andere Dylan over.

25 berichten aan het bekijken - 2,526 tot 2,550 (van in totaal 10,596)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Laatste nieuws