Team LottoNL-Jumbo 2017

|
25 berichten aan het bekijken - 2,476 tot 2,500 (van in totaal 10,596)
  • #245712

    @Fanny
    Shit heb ik dat gemist. Hopelijk komt hij weer snel terug in ’t peloton. Maar bedankt voor ’t plaatje.
    Trouwens Kühtaisattel & Kühtai staan nu op ’t menu van TLJ.

    #245727
    #245771

    @vlek
    Leuk dat Lars Boom ’t weer schuift op te veel en te vaak. Bij ’t crossen vindt hij ’t draaien en keren maar niks en bij de RVV lijkt hij ’t draaien en keren wel leuk te vinden. Dus Lars Boom laat maar eens zien, waarom je gehaald bent door TLJ.
    Maar ook Jurgen van den Broeck heeft zijn draai nog niet gevonden bij de ploeg. Als ’t om de km’s gaat, dan zou je denken, dat hij Volta Limburg Classic zou uitrijden.
    In de Volta Limburg Classic was ’t weer billenknijpen en moest de afgeschreven Paul Martens de eer redden.
    Wie ik goed vond vandaag, dat was toch weer Dylan Groenewegen, die met een klein clubje de oversteek heeft gemaakt naar de 1e. groep achtervolgers; waarschijnlijk hebben Campenaerts en Keizer hem naar voren gebracht, omdat ’t peloton steeds verder achterop raakte. Maar ook Timo Roosen viel mij reuze mee.
    N.B. ik had ’t al aangegeven, dat Van der Lijke op de weg terug is. Hij was met Tusveld {hongerklopje} toch goed bezig.

    #245773

    Die DNF van JVDB kan heel eenvoudig te maken hebben met het finalerondje van 5km. Dat is niet zo’n punt. Maar zijn niveau in het algemeen is onvoldoende, één maand voor de Giro. Dan kom je terecht in afwegingen als ‘ja, maar hij hoeft pas de laatste week van de Giro goed te zijn’. Waardoor je in de eerste week iemand tekort komt.

    Clement kwam er in Catalonië doorheen, maar in JVDB heb ik geen vertrouwen. Ik hoop dat ze een dringend beroep doen op Gesink voor de Giro.

    #245775

    Hoe gaat jvdb zijn traject verder richting de giro. Nu trainingskamp/hoogtestage en dan tour of yorkshire? Is dit bekend?
    Of gaat ie nog ergens extra wedstrijdkilometers maken?

    Geloof absoluut niet dat gesink evt als vervanger van jvdb naar giro zou gaan.
    Ook roglic, in potentie misschien wel best mogelijke secondant, zie ik niet naar giro gaan.
    Mocht jvdb niet gaan dan zie ik eerder als bergknecht bennett of de tier erbij komen.

    Bij fit van jvdb wordt het denk ik gewoon: kruijswijk, jvdb, clement, tankink, keizer, van emden, battaglin, campenaerts en wrs castelijns.

    #245777

    Nu we een paar maanden ver zijn in het seizoen kunnen we wel concluderen dat het aankoopbeleid van de ploeg redelijk dramatisch was.

    Lobato rijdt geen deuk in een pakje boter en staat er niet wanneer hij er moet staan. Boom idem. Wat VDB doet, vraag ik me al helemaal af, maar die moeten we misschien na de Giro pas beoordelen. Dan hebben we Tolhoek. Jong en die doet het absoluut niet verkeerd, maar op deze leeftijd staan anderen al wel verder. Die geven we zeker nog wel een kans. Van Hoecke valt ronduit tegen, durf ik wel te zeggen. Ik had verwacht dat hij een stap had kunnen zetten in het Vlaamse werk. Wat niet is, kan nog komen, maar hij is wel al 25. Jansen en al helemaal Olivier kunnen we nog niet echt beoordelen.

    Waar ik mee blijf zitten is dat ik aan de ene kant vind dat de ploeg onterecht hard wordt afgerekend op het presteren aangezien mensen nog steeds lijken te denken dat ze een topbudget hebben en in elke koers maar voorin mee moeten doen. Aan de andere kant vind ik dat men met het budget van de ploeg veel meer kan doen dan men doet. Er rijden gewoon teveel renners voor de ploeg die weinig toevoegen. Vaak wordt dan gezegd: “Ja maar die knechten heel veel en vaak en kan je niet op het gebrek aan resultaten afrekenen.” Daar ben ik het niet mee eens. Je kan knechten perfect afrekenen op hoe lang ze nog meekunnen en hoeveel werk ze diep in de koers nog kunnen doen.

    Even de namen daar ook op plakken. Renners die wat mij betreft inwisselbaar zijn en weinig toevoegen: Bouwman, Castelijns, Keizer, Lammertink, Lindeman, Lobato, Vermeulen, Wagner en Wynants. Alleen Lobato, Wagner en Wynants hebben een contract voor volgend jaar. Die andere 6 mogen het tegendeel bewijzen, maar het zou me niets verbazen als er afscheid van ze genomen gaat worden. Terecht overigens.

    #245778

    Denk je dan dat ze voor de onderste helft van hun selectie renners kunnen halen die wel echt wat toevoegen?

    Ik denk zelf overigens dat ze qua aangetrokken renners de laatste jaren juist bovengemiddeld raak schieten. Dit seizoen zitten er mogelijk ook een aantal missers tussen. JVDB, Lobato en Boom beginnen wat die kwalificatie betreft in ieder geval voortvarend. Conclusies daarover vallen na amper twee en halve maand echter moeilijk te trekken. Daarnaast hebben ze met De Tier, Tolhoek en Jansen renners gehaald waar muziek in zit. Ik denk niet dat daar een Roglic of Groenewegen tussen zit, maar het lijken wel renners die bij deze ploeg op hun plek zijn. Van Hoecke vind ik in minder mate ook zo’n renner, ondanks dat hij misschien niet de stap heeft gezet waar jij op had gehoopt.

    #245779

    Oh ja hoor, dat denk ik zeker. Niet iedereen natuurlijk, maar het is gewoon ook een kwestie van goede scouting. Het is niet alsof er geen andere opties zijn.

    #245780

    Noem dan bijvoorbeeld eens een renner als alternatief voor Tolhoek. Iemand die je voor ogen had bij het ‘verder staan op die leeftijd’ en dus waarschijnlijk door een ploeg met een betere scouting is gehaald.

    #245781

    Het is natuurlijk een beetje vroeg om nu al de selectie te maken van renners, die het niet gemaakt hebben. Maar tot nu toe is de Vlaamse klassiekerploeg te mager bezet gebleken. Kijken wat de RVV brengt.

    #245784

    Voor Tolhoek zou ik juist geen alternatief willen noemen, want dat vond ik wel een prima keuze en de gasten die verder staan op die leeftijd, hebben of al een contract elders of zie ik niet snel voor het team rijden.

    Alleen, en nu lijkt het alsof ik makkelijk lullen heb dit seizoen na zijn twee overwinningen, maar ik gaf het vorig jaar al aan, zou ik Van Schip een perfecte renner vinden. Baanrenners van origine hebben sowieso mijn voorkeur aangezien ze bijna altijd succesvol zijn op de weg. Hij zou ook perfect in het treintje passen van Groenewegen en heeft er met zijn baanachtergrond ook de perfect kwaliteiten voor. Als we toch in de Nederlandse hoek blijven: ik zou de ontwikkeling van Jasper de Laat heel erg volgen. Die jongen is tot heel veel in staat, juist omdat hij laat begonnen is met wielrennen. Ik zou Gerts proberen weg te plukken bij BMC. Sterker nog, daar was ik al veel eerder bij geweest, maar ze zagen hem bij de ploegleiding niet echt staan. Waarom Ockeloen niet een kans geven als knecht? Die jongen heeft als grote voordeel dat hij nog goed bergop gaat ook. Is ook pas 26. Of Jetse Bol terughalen zoals ie de afgelopen twee jaar alweer aan het rijden was.

    Daarnaast heb je een Vantomme, toevallig erg goed bezig de laatste weken, maar daaraan zag je ook de afgelopen jaren dat hij onder zijn niveau aan het koersen was. Of doe een poging voor Grosschartner. Als je bergop dan toch versterking nodig heeft. Bewees vorig jaar ook al toe te zijn aan een stap hogerop. Of Meurisse. Nog zo’n perfect voorbeeld. Natuurlijk, je haalt zo’n zelfde type nu ook al binnen met De Tier, maar kan me niet voorstellen dat Meurisse niet naar een WorldTour-teams wilden komen. Zijn uitslagen waren er vorig jaar ook al naar. Zal me niets verbazen als hij een zelfde soort progressie gaat doormaken als Naesen, al is het dan op andere terreinen.

    En als ik dan alvast vooruit kijk naar volgend jaar. Als je toch een Amerikaan binnen moet halen vanwege de sponsor, doe dan echt moeite om Powless binnen te halen. Of Carpenter. Of beter nog: doe dat met Ian Boswell. Geef die een beter perspectief dan hij nu bij Sky heeft. Die jongen kan veel meer dan hij nu heeft laten zien. Of als je nog een Italiaan wil hebben, kijk dan naar Filosi. Dunbar, gelijk halen als je kan.

    Wat betreft Roglic en De Tier zaten ze inderdaad erg goed, maar van andere renners vroeg ik me gelijk af waarom die gehaald werden. Castelijns bijvoorbeeld of Vermeulen (ondanks de vraag om een Amerikaan) of Lammertink. Het is echt niet alsof het aankoopbeleid heel goed is ofzo.

    Goed, heel verhaal en een derrie aan namen, maar laten we het erop houden dat ik sommige aankopen gewoon echt niet begrijp en niet heb begrepen. En laten we hopen dat ze eens verder kijken naar andere renners en niet direct renners uit de eigen ploeg die niets toevoegen toch maar weer een contractje geven. Dat was eigenlijk de kern van mijn betoog.

    #245790

    Ik vind het een mooie opsomming, maar vraag me eerlijk gezegd wel af of dit nu werkelijk renners zijn die dan wel echt wat toevoegen. Afgezet tegen Bouwman, Castelijns, Vermeulen en Lammertink zullen bijvoorbeeld Van het Schip, Ockeloen, Meurisse en Jetse Bol vast iets beter zijn. Afgezet tegen bijvoorbeeld Roglic, De Tier en Campenaerts zul je dan weer genoeg even dure renners kunnen vinden die na de overstap naar hun WT-ploeg veel minder goed reden.

    Het is echt niet alsof het aankoopbeleid heel goed is ofzo, inderdaad. Het is echter ook niet zo dat het aankoopbeleid dramatisch is ofzo.

    #245791

    Wat het doorselecteren aan de onderkant betreft, vind ik overigens dat ze de laatste jaren niet zo conservatief zijn geweest. Castelijns is bijvoorbeeld gehaald in plaats van Flens. Jetse Bol werd uiteindelijk dan toch eens afgeschreven. Van Winden zelfs twee maal. Renners die jaren voor deze ploeg reden. Tankink moest daarnaast heel lang wachten op een nieuw contract. Ik zie ze hetzelfde misschien niet zo snel doen met renners waar Kruijswijk en Groenewegen echt veel waarde aan hechten. Ik zie echter ook geen reden om te doen alsof renners heel makkelijk een nieuw contract krijgen, omdat ze nu eenmaal al jaren voor deze ploeg rijden.

    #245797

    Klopt, daar hebben ze jaren geleden al afstand van genomen. Toen had ik wel enorm het idee van een old school vriendenclubje, waarbij iedereen toch wel een nieuw contract kreeg, ook al waren de prestaties niet van dien aard. Toch gaan mijn wenkbrauwen echt enorm fronsen als ik zie dat Wagner alwéér vroegtijdig een nieuw contract krijgt. Laten we even eerlijk zijn: wat voegt die jongen nou echt toe? Natuurlijk, Groenewegen zal hem graag zien, maar dan alsnog. Zou er nou niemand zijn die zijn taak beter kan doen? Lijkt mij wel. Ik heb Wagner echt amper goede sprints zien aantrekken, als ie überhaupt al sprints aantrekt. Als je echt vooruit wil met de ploeg en vooral met de sprinttrein dan moet er op die positie gewoon een betere renner komen te zitten. Dat hebben ze bij FDJ wel begrepen met het aantrekken van Guarnieri voor Demare. Ook al lijden zijn eigen prestaties er wel onder, kopman Demare heeft wel een prima gast als sprintloods daar waar hij dat vorig jaar duidelijk ontbeerde.

    Wat betreft die eerste post en of die gasten die ik noemde wel wat toevoegen. Het gaat ook om veelzijdigheid hè. Iemand als Ockeloen wil zijn kl*ten er ook heus wel voor de kopmannen afdraaien, maar kan in tegenstelling tot Castelijns en Lammertink ook een berg over. Kortom zo’n renner is gewoon een stuk breder inzetbaar en ook direct een stuk veelzijdiger. Van Schip is ook geen geboren klimmer, maar wel eentje met specifieke kwaliteiten die dus ook zelf een koers kan afwerken door die kwaliteiten. Bol had lastigere jaren bij de ploeg, misschien mede ook omdat ie na een moeilijke start bij de ploeg altijd maar knecht was, en in dat licht gezien snap ik dat er afscheid van hem genomen werd. Desondanks zag je in 2015 en 2016 dat hij duidelijk weer een betere renner werd. Daarnaast ging hij werken met IGDG, dus dat laat ook wel enige ambitie zien. Daarom was terughalen geen gekke gedachte.

    #245798

    Wagner is geen echte lead-out inderdaad en is op het hoogste niveau (Tour de France) wat mij betreft ook geen laatste man in een trein die zijn sprinter af wil zetten in de laatste kilometer. Hij is echter wel iemand waar Groenewegen blijkbaar wel veel vertrouwen in heeft en naar mijn inschatting ook een prima renner voor zo’n sprinttrein. Wil je echt vooruit met de sprinttrein, dan zullen ze inderdaad een Guarnieri-achtige goed kunnen gebruiken. Sinkeldam zou ik voor zo’n rol ook een reëele optie vinden. De Kort hebben ze afgelopen jaar gepolst. Zo’n versterking maakt Wagner echter nog geen overbodige renner; hij zou juist waardevoller worden door zo’n toevoeging aan de selectie. Het is mij om die reden wat te simpel om op basis van een vergelijking met renners die hoger staan aangeschreven, te stellen dat het onzin is om Wagner een contract te geven.

    #245799

    Maar kan je mij dan zeggen wat zijn toegevoegde waarde precies bij de ploeg is, behalve dat ie goed ligt bij Groenewegen en misschien in de groep? Ik zie renners bij ploegen graag in functies, waarbij iedereen dus een taak heeft. Zo’n taak kan per wedstrijd verschillen, maar zo heb je in ieder geval een duidelijke structuur. Die functie van Wagner mis ik dan nogal. Iedereen bij de ploeg lijkt hem als lead-out te zien, maar dat is hij niet. Hij is echter ook niet iemand die de sprinttrein neerzet en iedereen aanstuurt. Aan zo’n gast hebben ze wat mij betreft ook behoefte aangezien het daar vaak verkeerd gaat. Een knecht die op kop van het peloton gaat rijden, is ie ook niet. Dat zie ik hem echt nooit doen. Dan heb je dus geen functie. Hij zal heus regelmatig Groenewegen bijstaan in het peloton, maar dat kunnen zoveel meer renners die dan óók nog eens wat extra’s kunnen brengen. Als ik Groenewegen bijvoorbeeld wel volg in een vlakke etappe, dan zie ik ze vaak gewoon in het buik van het peloton zitten. En als ze dan in de slotfase naar voren moeten komen of hij moet afgezet worden, dan is Wagner vaak wel heel snel weg. In dat licht gezien is het toch logisch dat ik flinke vraagtekens plaats bij zijn contractverlenging? Als je hogerop wil met de sprinttrein, moeten de poppetjes in die sprinttrein ook van een hoger niveau worden. Simple as that.

    Ik wil graag zijn functie in die trein voor me zien, maar ik zie ‘m niet. Hij mist daar mijns inziens gewoon de kwaliteiten voor.

    #245821

    Hij is blijkbaar iemand die met zijn ervaring en rust uitstekend een sprinttrein kan aansturen. Daarnaast is hij qua positionering ook een van de beste renners in dit gezelschap. Interviews met Groenewegen (en Hofland in het verleden) vertellen mij wat dat betreft meer, dan wat wij op helikoptershots zien. Zijn functie zou dan in een aangesterkte trein van vier knechten, die van tweede of derde man zijn.

    #245831

    Wagner zou in mijn ogen een hele goede sprinttreinbegeleider zijn. Hij zou naast Merijn Zeeman in de auto kunnen gaan zitten om hem bij te staan. Dat hij Sinkeldam heeft geholpen om weer overeind te komen, zou wel eens een teken aan de wand kunnen zijn.

    #245837

    Anders had Sinkeldam daar nu nog gelegen, denk je?

    #245840

    Het lijkt er op, dat Groenewegen nu ook Parijs – Roubaix gaat rijden. Quote: Groenewegen;”Thuis op de bank aan het rusten voor de scheldeprijs en parijs roubaix .” Dat wordt leuk om te volgen.

    #245841

    @xistnc
    Jij stond daar toch ook aan de kant; waarom heb jij die arme jongen niet geholpen? Hij maakte een aangeslagen indruk, dus helpen s.v.p.

    #245857

    Waarom zit er niemand in de kopgroep van TLJ, als je geen favoriet hebt lijkt dat me wel de basis

    #245861

    Van emden na val helaas opgegeven in rvv…. Hopen dat het meevalt, toch belangrijke pion in roubaix en voor de giro.

    #245874

    Geen lotto jumbo meer vooraan in de koers.. geen enkele aanvalspoging gezien. Ongelofelijk teleurstellend dit!

    #245876

    @picoo inderdaad

25 berichten aan het bekijken - 2,476 tot 2,500 (van in totaal 10,596)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Headlines