Volgens mij hebben ze in het verleden vaak genoeg mensen 'ingevlogen' voor de ploegentijdrit. Vorig jaar in Amerika vast ook wel toch? Ik zou het dan ook werkelijk belachelijk vinden om met Vermeulen te starten en Kelderman thuis te laten.
Ik weet niet wat er daarvoor nog te rijden is om de vorm te testen. Tours? Maar het lijkt me inderdaad een groot vraagteken of Vanmarcke goed genoeg gaat zijn voor Qatar.
Tours mist natuurlijk de laatste 2 beklimmingen die andere jaren nog voor een zware koers konden zorgen, dus daar zou je best wel eens kunnen zien dat iemand die zich niet 100% voelt ook nog in het peloton eindigt.
De enige die de conditie van de renner kan inschatten is denk ik de renner zelf, en ik hoop dat ze eerlijk kunnen zijn naar zichzelf als ze echt niet goed genoeg meer zijn dit seizoen.
Leezer en Roosen lijken me de meest logische namen voor de laatste plek (of de twee laatste plaatsen mocht Vanmarcke niet meer terug in vorm geraken). Leezer is er de laatste jaren vaak bij geweest, heeft de inhoud voor een lange ploegentijdrit en is waarschijnlijk ook nog relatief fris. Roosen heeft in de Eneco Tour een goede ploegentijdrit gereden, beter dan andere kandidaten en heeft ook de power voor zo'n vlakke editie.
Groenewegen zou misschien ook nog een kandidaat kunnen zijn op basis van de Eneco Tour. De afstand en de focus op de wegrit zouden echter in de weg kunnen zitten. Gesink is natuurlijk ook altijd een goede om erbij te hebben in een ploegentijdrit, maar of hij in die zandbak hoger ingeschat moet worden dan de andere opties weet ik niet. Hij heeft volgens mij ook niet veel op de tijdritfiets gezeten de laatste tijd. Bouwman heeft er weinig te zoeken, Lammertink zou aan de snelheden die ze daar neer moeten zetten nog eerder van waarde zijn.
'@Kelderfan
Géén idee waarom TLJ niet aan de start verschijnt in Milaan-Turijn.
Misschien om goed uitgerust aan deze zware WT koers Il Lombardia te beginnen.
Ze hebben de afgelopen 4 jaar ook maar 1x deelgenomen (2015).
Ze rijden natuurlijk ook nog een aantal Belgische koersen vlak na deze koers en er is natuurlijk ook nog het WK waar men goed uitgerust aan de start wil verschijnen en misschien heeft men ook geen uitnodiging ontvangen zoals Hakkie2 schrijft.
Vind het wel vreemd dat Kruijswijk hier niet start in deze heuvel/bergachtig koers Il Lomardia. In 2015 wel.
Zou hij nog steeds geblesseerd/herstellende zijn na zijn val in de Vuelta ?
@ Borsje en @ Chrys
Ik denk niet dat Bouwman de TTT op het WK gaat rijden ondanks dat hij dat wel kan (zie o.a.TTT Vuelta).
Hij heeft als jonge profrenner een zwaar seizoen gereden en zal het seizoen denk ik wel afsluiten met een koers in België.
@Vlek
Ben het niet met je eens dat Bouwman er weinig te zoeken heeft en dus geen TTT kan rijden.
Zat toch bij het groepje dat samen met Kruijswijk en Bennett finishte in de TTT van de Vuelta.
Maar zoals ik al eerder aangaf zal hij na Il Lombardia wel klaar zijn met zijn zware seizoen.
Jouw opmerking mbt Lammertink vind ik wel een goede.
Hij is nog fris en kan tijdrijden maar of hij ook in een TTT past en dan ook nog op het WK weet ik eigenlijk niet.
Zat toch bij het groepje dat samen met Kruijswijk en Bennett finishte in de TTT van de Vuelta.
Dat was inderdaad heel sterk van Bouwman. Bennett heeft er echter ook weinig te zoeken. Een degelijke of goede ploegentijdrit kunnen rijden maakt ze nog niet direct geschikt voor het WK in die discipline.
'@Fanny
Stel, Kruijswijk is inmiddels wél hersteld van zijn val in de Vuelta met botbreuken tot gevolg. Zou het voor jou dan een optie zijn om zonder fatsoenlijke training van start te gaan in Lombardije?
Ik bedoel: je weet dat hij gevallen is in de Vuelta, je weet dat hij daarbij iets gebroken heeft en je weet dat dit net een maand geleden was, hoe kun je het dan vreemd vinden dat hij niet start in Lombardije?
Daarbij is Kruijswijk helemaal niet zo'n eendagscoureur, zelfs al zou hij helemaal hersteld zijn en in vorm kunnen komen lijkt het me handiger als hij alvast de blik richt op volgend jaar. Zeker in Lombardije liggen er regelmatig renners op het asfalt, je wil niet de basis van de winter riskeren om mee te doen in een koers waar je waarschijnlijk toch niet tot de besten gaat behoren.
'@xistnc
Je hebt gelijk.
Het woord "vreemd" is misschien een verkeerde woordkeus.
Ik weet dat hij een breuk had in de schouder na de val op 24 augustus 2016.
Maar omdat hij zelf op 22 september jl op twitter aangaf bijna hersteld te zijn ging ik er misschien ten onrechte vanuit dat hij kon starten in de ronde van Lombardije.
Natuurlijk niet als kanshebber op de overwinning maar als ondersteuning voor Gesink en Battaglin.
@ Netraam
Hij reed overigens 2015 wel mee in deze eendaagse koers. Maar misschien heb je gelijk.
'@kelderfan
Quote: Géén idee waarom TLJ niet aan de start verschijnt in Milaan-Turijn.
Misschien om goed uitgerust aan deze zware WT koers Il Lombardia te beginnen.
Kelderfan ik zei misschien en had het over TLJ en dus niet over alleen over Gesink die natuurlijk niet veel heeft gereden.
Hopelijk gaat jouw favoriet Kelderman in zijn laatste WT koers voor TLJ deze goed afsluiten met een mooie podiumplaats.
'@Fanny
Dat hoop ik natuurlijk ook. De nodige kilometers heeft Kelderman wel gemaakt. Dus als hij maar niet met zijn krachten smijt, dan zie ik hem wel hoog eindigen. Maar de overwinningen voor TLJ moeten denk ik van de Belgische 1.1. wedstrijden komen of dat Teunissen/Vanmarcke nog wat willen laten zien in PARIJS - TOURS.
'@Kelderfan
Helaas zijn de laatste 2 klimmen, die de afgelopen jaren nog voor een chaotische finale zorgden, dit jaar uit het parcours gehaald. Het is dus (nog) meer een wedstrijd voor sprinters geworden, en ik ben bang dat Teunissen en Vanmarcke dan tekort gaan komen.
Overigens zal TLJ dit jaar zozo nog weinig overwinningen meer halen, het grootste gedeelte van het seizoen zit er ondertussen wel op.
Overigens kan je koersdagen en vermoeidheid niet 1 op 1 doorzetten. Als een renner in zware training is voor topvorm, kan hij vermoeid raken zonder wedstrijddagen (Nairo Quintana heeft 74 dagen en stopte zijn seizoen vanwege vermoeidheid, Sagan klaagt over vermoeidheid na 72) en sommigen kunnen relatief goed herstellen ook al rijden ze om te winnen (Valverde heeft 91 dagen en gaat nog door).
Daarbij, als ik 3 grote rondes per jaar zou rijden en verder niets rij ik maximaal 63 dagen. Maar niemand zou het raar vinden als je dan vermoeid bent.
Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.