Team Jumbo-Visma 2022
-
25 oktober 2022 om 14:46 #875507
Snappen er niks van? Zo gek is de onduidelijkheid toch niet? Ik zocht een bijdrage terug toen bij een nieuwsbericht over Movistar TJV genoemd werd, toen had men het over 32 miljoen:
25 oktober 2022 om 15:03 #875512Daarom valt er niks zinnigs over het budget te zeggen. Veel sponsoring is ook in de vorm van materialen of kennis bijvoorbeeld. Anders dan bij veel andere ploegen heeft jv bovengemiddeld veel kleinere sponsoren en partners
25 oktober 2022 om 15:33 #875516Nee dat begrijp ik, maar in je vorige bijdrage schrijf je dat wanneer je niet weet dat 25 miljoen alleen de mannentak is je er niks van snapt. Dat vat ik wat anders op
25 oktober 2022 om 15:56 #875530Ik geloof niet dat journalisten zo stom zijn dat ze dat rekenen inclusief andere takken van jv. Dat maakt de hele lijst niet representatief tov andere ploegen
26 oktober 2022 om 07:31 #875666veel lager zal het niet zijn met deze selectie. De selectie is stukken beter dan die van Ineos/UAE maar dan zonder veel te dure kwaliteitsaankopen en ’toptalenten’.
En natuurlijk de omkadering die het team beter maakt in plaats van inteert op talentš.26 oktober 2022 om 12:44 #87577026 oktober 2022 om 15:23 #875805Beloofd?
27 oktober 2022 om 10:29 #875867ASO is intern wat slordig: Vingegaard is niet bij de tourpresentatie omdat hij bij het criterium in Singapore is (ook van de ASO).
27 oktober 2022 om 12:42 #875931Nog leuker is dat de dames de TdFF aanvangen met 7 rensters en ik denk dat de Giro d’Italia Donne gaat volgen.
Wat betekent dit gegeven voor het aantal rensters per ploeg voor de dames.27 oktober 2022 om 13:18 #875956Daar heeft Cyclingnews een handige explainer aan besteed.
Quote:
One of the new rules stipulates that for stage races of five stages and less of the UCI Womenās WorldTour, the organiser can set the number of starting riders per team to 6 or 7.However, for stage races of six stages and more of the UCI Womenās WorldTour, such as the Giro d’Italia Donne and Tour de France Femmes, among others, the number of starting riders per team is set at seven, according to Article, 2.2.003.
Meer hier te lezen. de Giro Donne hoort als WWT dus toegang te geven voor teams van 7. Je hebt bij de vrouwen niet zomaar weer een voorraad profwaardige rensters die vast bij een WWT het niveau aan kunnen, dus de UCI heeft verder vooral de regels voor development teams versoepeld. Verder mag een WWT team maximaal 20 tot 22 rensters hebben (2.13.166).
27 oktober 2022 om 13:24 #875960Parcours voor Roglic en Pogacar.
27 oktober 2022 om 14:37 #876009mits allemaal in vorm, is dit een tourparcours voor het volgende JV team: vingegaard, Roglic, Kuss, Kelderman, Van Aert, Van Baarle en Benoot.Jammer dat er geen ttt in zit.
27 oktober 2022 om 16:20 #876069@veld
Ja deze versie is prima voor de klimmers, die ook de grote hoogtes kunnen verteren
Wout krijgt ook voldoende sprintkansen toebedeeld, maar vanwege ’t WK kan dat nog roet in ’t eten gooien.
Ik zou gezien ’t parcours toch denken aan Vingegaard, Roglic, Kuss, Kruijswijk, Benoot, Van Baarle, Laporte en Van Aert.
@AWestie
Dank voor de link. JVV hebben reeds aangegeven, dat zij naar 16 rensters zouden gaan. Aafke Soet en Jip van den Bos gaan de ploeg verlaten. Dat betekent dat er nog 4 rensters bij gaan komen. Bij die 4 moeten toch ook een paar klimgeiten zijn. Nederlandse rensters willen niet of komen niet in aanmerking.
Wie dan wel kun je stellen..27 oktober 2022 om 16:38 #876078Twee opties, nog geen contract volgend jaar volgens pcs:
https://www.procyclingstats.com/rider/clara-koppenburg
https://www.procyclingstats.com/rider/silvia-zanardi227 oktober 2022 om 17:05 #876086@Poeksel
Goed zo, die twee staan ook nog steeds op mijn lijstje, maar ik zou ook Elizabeth Holden willen toevoegen.
Daarnaast zie ik in Letizia Borghesi ook een prima klimmer. Alleen komt zij dan wel van EF en die club staat bekend om als laatste de selectie naar buiten te brengen. Vooral die Silvia Zanardi lijkt mij prima om te halen. Die komt met rasse schreden en is nog lekker jong.28 oktober 2022 om 22:14 #876225Giro: Dennis, Kelderman, Bouwman, Oomen, Van Hooydonck, Affini, Foss en Valter
Tour: Kruijswijk, RogliÄ, Van Baarle, Laporte, Kuss, Benoot, Van Aert en Vingegaard
Ik hoop dat Kelderman en Foss als kopmannen naar de Giro gaan en RogliÄ en Vingegaard naar de Tour. Het parcours van de Giro is beter voor RogliÄ en Vingegaard maar de Tour is nou eenmaal (naar mijn mening jammer genoeg) veel belangrijker. RogliÄ krijgt niet veel kansen meer om de Tour te winnen en als hij naar de Giro gaat zal hij dat komend jaar zeker niet doen en Vingegaard hoort zijn titel te proberen verdedigen. De rest van de Tour selectie lijkt me ook eigenlijk wel vanzelfsprekend (als iedereen fit en in vorm is). Ondanks dat RogliÄ en Vingegaard goede tijdrijders zijn denk ik dat ze een voordeel hebben aan de weinige tijdritkilometers aangezien PogaÄar daardoor op meer klassementsrenners al moeten letten en reageren dan alleen het duo van Jumbo-Visma. Vingegaard heeft wel een nadeel ten opzichte van RogliÄ en PogaÄar aan de weinige kilometers in het hooggebergte. Het zou mij niet verbazen als RogliÄ de Tour wint door gebruik te maken van een rol als underdog/derde hond.
Als Jumbo-Visma weer het beste uit de tijdrijders capaciteiten van Kelderman weet te halen kan hij om een podiumplaats in de Giro meestrijden en voor Foss geld misschien wel hetzelfde voor een top vijf klassering maar dan als ze het maximale weten te halen uit zijn capaciteiten als klimmer. In de tijdritten is Foss misschien wel de enige klassementsrenner zijn die geen tijd aan Evenepoel hoeft te verliezen. Met Dennis, Bouwman, Oomen, Van Hooydonck, Affini en Valter zouden Kelderman en Foss een sterke ploeg om zich heen hebben. Als die ploeg op volle toeren zal draaien zal het de sterkste ploeg in de Giro zijn. Het lijkt er niet op dat Oomen ooit nog het potentieel zal vervullen wat hij voor zijn beknelde liesslagader had maar hij is een sterke schakel in een klassementstrein en als 27 jarige zal ook vast nog niet geheel aan zijn top zijn. Met Dennis, Bouwman, Oomen en Valter als klimknechten zal Jumbo-Visma tactisch redelijk wat opties hebben. Alleen gaat het uiteindelijk natuurlijk altijd om de kwaliteit van de klassementsrenners.
29 oktober 2022 om 13:51 #876329Lastig opstellen selecties GT, zoveel goede rennners……Ook vuelta parcours nog niet bekend.
Giro: Roglic, Kelderman, Foss, Bouwman, Leemreize, Kooij, Affini, M. van Dijke
Tour: Vingegaard, Roglic, Kuss, Kruijswijk, Benoot, van Baarle (als ie weer beter bergop is), Laporte, van Aert.
Vuelta: Kruijswijk, Kelderman, Kuss (of oomen), Gesink, Valter, Tratniks, Dennis, van Hooijdonk
Doelen giro: roglic voor winst, Kooij voor etappes.
Doelen tour: EIndwinst, etappes met van aert.
Doelen Vuelta: Indien mgl hoog in Klassement, opties etappe zeges. TTTKooij heeft echt recht op GT imo. Als Vuelta zich er meer voor leent om vaker te sprinten, dan kan hij ook daarnaartoe, en dan wat versterken team voor giro ter ondersteuning (giro Roglic, kelderman, Foss, Bouwman, Leemreize, van Emden, Dennis en Valter. Vuelta Kruijswijk, Kelderman, Gesink, Kuss, Kooij, Van Dijke, van Hooijdonk en Affini zoiets dan).
29 oktober 2022 om 14:13 #876334Waarom niet nog een jaartje wachten met Kooij? Er zijn voldoende rondes met minder steil en meer sprint. Laat Kooij daar komend seizoen maar flink uithalen.
29 oktober 2022 om 15:56 #876366@Cornelius
Dat zeg je goed. Laat Kooij eerst groeien met de bekende trein.
De Giro lijkt teveel van het goede en ook de Vuleta is veel te zwaar en als Roglic de Vuelta weer gaat rijden, dan is er geen plaats voor Kooij. Ik ben echt wel beetje fan van Kooij, maar die moet je niet te snel voor de leeuwen gooien.
@tdola
De Giro zie ik met Kelderman en Kruijswijk als kopmannen met de ondersteuning van Bouwman, Dennis, Foss, Oomen, Valteren Tratnik.
In de TdF worden de toppers: Vingegaard, Roglic, Van Aert ingezet met als de meest logische ondersteuning Kuss, Benoot, Van Baarle, Laporte en voor vele kilometers op kop van het peloton rijden lijkt mij Van Hooydonck de aangewezen renner.29 oktober 2022 om 17:26 #876407Wat lees ik nu komt Van Vleuten naar Jumbo-Visma Vrouwen. Dat is geweldig of nepnieuws.
29 oktober 2022 om 17:36 #876412Om een kopje koffie te drinken? Gezellig bij te praten?
29 oktober 2022 om 18:38 #87643329 oktober 2022 om 19:27 #876444Geweldig nep
30 oktober 2022 om 09:32 #876503T wordt in 2023 3e jaar van kooij in wt team van tjv.
Of hij genoegen neemt met nog een jaar zonder gt!? 1e jaar was logisch en 2e jaar geen gt ook prima te verdedigen.Begrijp de moeilijke spagaat tjv ook, gezien veel goede renners en aandacht op klassement. Maar zie ook dat contract afloopt na 2023, terwijl toppers (of toekomstige toppers) vaak tijdig worden verlengd. Hoop niet dat vanwege geen mogelijkheid gt rijden dat kooij t ergens anders gaat zoeken. Juist nl topper bij tjv extra mooi.
Tdf zal ie zeker niet rijden, dat begrijp ik. Giro en vuelta beiden superzwaar wrs. De ronde waar geen roglic/vingegaard aan start zal staan is evt zijn meest waarschijnlijke, maar ook combi met roglic niet onmogelijk (roglic, kooij, 2 vlakke knechten/sprintaantrekkers, 4 bergop Knechten).
30 oktober 2022 om 15:29 #876617Ja Kooij is goed onderweg om een toppertje te worden. Die gaat zeker zijn kans krijgen. Ik hoop dat JV hem snel zal laten bijtekenen. Hij is pas 21 jaar en de jeugd gaat steeds sneller komen, maar toch zou ik hem nog een jaar met zijn trein laten scoren, ook om nog sterker te worden.
De Giro lijkt mij de 1e. GT om te rijden voor Kooij, maar dit jaar is ’t te zwaar en om er halverwege uit te stappen lijkt geen goeie zaak.
=
Van Empel komt er ook snel aan en die blijft maar scoren.
Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.
Volgens deze bron zou TJV een budget hebben van 32 miljoen (geen idee of dat incl. dames/dev/schaatsen is) https://www.abc.es/deportes/ciclismo/movistar-puntos-salvadores-nuevo-patrocinador-20220912084053-nt.html