Team Jumbo-Visma 2022

|
25 berichten aan het bekijken - 6,301 tot 6,325 (van in totaal 8,450)
  • #830531

    Vingegaard heeft Pogacar bergop gewoon losgereden op een berg die precies nog gaat komen (lang en stijl), dan is een halve minuut echt nog niks. Gooi er nog even een Franse hittegolf in en het kan gewoon nog speelbaar zijn.

    En dan hebben we ook nog Roglic die de ploeg van Pogacar nerveus kan maken door gewoon lekker van lang aan te vallen. Ik lees nu heel veel mensen in mineurstemming en ik begrijp dat ook maar het duurt echt nog heel heel lang. En als handige bijkomstigheid moet Van Aert iets minder sprokkelen door zijn puntenaantal nu, dus hij kan nuttiger zijn voor Jonas.

    #830532

    @Rawolf volledig eens. Als je twee uur lang 10 x kan demarreren met 52,5 en je kan punchen zoals van Aert kan had je etappe kunnen winnen. Dit gaat niet over gele trui houden. Wat was de achterliggende strategie? UAE kapot rijden? Prima gelukt NOT

    #830538

    Inderdaad, als Wout vandaag gewoon in het peloton had blijven zitten, hadden ze de ploeg van Pogacar wel kapot gereden…. Toch ook niet? Ja uiteindelijk was het compleet zinloos, maar je kan toch wel iets proberen. Het klopt dat het ‘slim’ was geweest om, toen bleek dat er maar twee mee waren, de benen stil te houden, maar wat heb je dan voor koers gereden? Toch ook kut met peren. Nu heb je wat geprobeerd, je vermaakt en de eindstand is dat je heel misschien een 2e plek achter Pogacar hebt laten liggen.

    #830540

    @awestie, vingegaard is ook niet heel goed in positie kiezen, verloor wel 5 plaatsen.
    , hoop dat het kan maar ben er bang voor, die hitte golf kan altijd nog

    #830541

    Denk dat Van Aert vandaag de frustratie van gisteren van zich af wilde fietsen en dacht bij zichzelf zoek het lekker allemaal uit en ga maar achter mij aan rijden.
    Denk niet dat Van Aert zich nog langer in het krampachtige keurslijf van TJV laat duwen en zich volledig gaat opofferen voor een nieuwe kansloze missie voor geel in Parijs.
    Ben benieuwd wat de uitleg van de tactiek is. Van Aert had deze etappe gewoon vanuit de groep kunnen winnen en dus meer punten voor de groene trui kunnen opstrijken eventueel inclusief de tussensprint.
    Pogacar toont zich zeer sterk, nu wel in het geel. Morgen zien hoe op de eerste wat serieuzere beklimming de kaarten geschud worden. Het lijkt op hopen tegen beter weten in te worden.

    #830555

    @skylimit dat zou zo maar eens kunnen. Logischer dan uitleg Benoot we konden de boel niet controleren dus leek t zinnig van Aert te sturen. Bij zo n uitleg denk ik meteen aan het intellectuele licht van Frans Maessen, wat niet heel hoog is. Sven Nijs begrijpt er ook helemaal niets van. Prachtige koers hoor maar van Aert had met twee vingers in zijn neus vandaag vanuit peleton gewonnen. Nou dat misschien niet, maar grote kans.

    #830562

    Ik vind de uitleg van Kruijswijk op NOS ook heel prima eigenlijk. Zo moeilijk is het allemaal niet te begrijpen.

    #830569

    Prima te begrijpen maakt het nog niet slim. Paar jaar terug met Dumoulin was er ook zoiets. Draai t even om. uAE heeft alleen laatste 2 km op kop gereden en wint etappe.

    #830571

    Als je ziet hoe klein het groepje op het eind nog was, is het de vraag of Van Aert daar überhaupt nog bij had gezeten. Laat staan dat hij geweldenaar Pogaçar zou hebben verslagen in de sprint. Heuvelop sprinten is toch heel wat anders dan op het vlakke.
    Het via een vlucht proberen was best een OK plan. Helaas werd het uiteindelijk een vlucht van 3 waardoor ritwinst een moeilijk verhaal werd. En tegen die tijd had hij al met zoveel krachten gesmeten dat het leed al was geschied.
    Eventueel hadden ze de plannen mid-koers kunnen herzien en samen met Ineos+Bora het groepje van G.Bennet en Hirschi OTL kunnen rijden. Als je Pogaçar wil verslaan, moet je elke kans tot het verzwakken van zijn team aangrijpen. Maar dat zal vast not-done zijn.

    #830573

    Van Aert is een van de beste punchers in het veld. Mis ik nou iets? Waarom word de ploeg strategie altijd verdedigd terwijl ze een lijst hebben aan bewezen blunders. Je ontsnapt want ja zo n finish is toch een kleine kans. Zoiets? Nee dit was een mega kans. In elk geval had je dag langer geel gehad. Ik hou er over op.

    #830574

    En we gaan in twee dagen van hosanna naar een blunderende ploeg die het volledig fout doet. Ik ga er maar vanuit dat dat de teleurstelling is van wat fans die het graag anders hadden gezien.

    #830583

    Als Matthews 2e wordt zou WvA zeker voor winst hebben gereden. Iets om over na te denken.

    #830588

    @YogiBear nee hoor niets teleurstelling, realisme en kritisch zijn. Dat mag. Juist na hosanna’s mag je ook kritisch zijn.

    @Martijn
    Arensman exact, die stuk minder is. Gemiste kans

    #830589

    Iemand weet wat de tactiek was vandaag? Vingegaard heeft vorig jaar Pogacar inderdaad eens gelost. Maar in de hoeveel gevallen heeft Pogacar Vingegaard al gelost? Deze Tirreno ook nog. Dus voor Jumbo is het hopen op die ene mindere dag… maar dan mag Pogacar al geen bonus van 5 minuten hebben natuurlijk.

    #830597

    Die bonus van 5 minuten heeft hij ook niet, dit is een jumbo visma forum? Volgens mij, mogen we hoop houden of mag dat niet 😂

    #830598

    Weet ook niet wat de tactiek van INEOS was, ze hebben alleen maar een beetje meegehobbel, maar fietsen momenteel wel met 4 man in de top 8 van het klassement.

    #830604

    Trouwens tiesj benoot was ook weer heel goed vandaag, hee belangrijk werk gedaan.

    #830609

    @Bonorrie denk dat je de kern van hun strategie te pakken hebt

    #830610

    Het zou mij niet verbazen als Pogi er op de 30’ plus klimmen er een keer flink tussenuit zakt net als vorig jaar hij een zwak moment had. gisteren viel mij de superioriteit iets tegen. Pogi reed met veel moeite een handvol seconden bij elkaar, vandaag levert hij vooral een sterke finish, maar dat is geen 30’ plus inspanning. De verschillen zijn nog heel klein, voor Jonas, Vlasov als voor Ineos met 3 man kan het nog alle kanten op.

    #830611

    KJP

    Na de eerste 5 dagen van Jumbo genoten te hebben en gisteren onder de noemer lastige keuzes in een hectische situatie te kunnen schuiven vind ik de tactiek van vandaag allereerst weer eens tamelijk flauw en daarna ook nog eens tamelijk dom.

    Het meeschuiven van Laporte in meerdere breaks waaronder die met Cort, Asgreen & Pedersen om hem vervolgens niet mee te laten draaien vond ik flauw. Het is een tactiek die Jumbo vaker toepast, maar die ik toch niet graag zie. Het meeschuiven van van Aert begreep ik in eerste instantie nog. Toen het een hele kleine groep bleef vond ik het al minder handig, want het kostte wel heel veel energie in een ronde waar je die nog hard nodig gaat hebben voor etappes en voor Vingegaard.

    Nadat Fuglsang wegviel uit de kopgroep had je uiteraard gewoon Wout terug moeten fluiten. Dan had hij het geel zeer waarschijnlijk nog wel kunnen houden met 50km waarin hij wat meer uit de wind had kunnen gaan zitten. En zo niet dan had hij in ieder geval geen energie in een kansloze missie gestopt.

    #830613

    Natuurlijk pogi is ook een mens en als het 30+ graden word is het mogelijk, hij heeft soms zwakke momenten

    #830615

    Wat een gezeik eigenlijk altijd. Zo’n skylimit heeft ook ineens weer tijd.

    #830619

    Van Aert vanuit het peloton had hier zeker voor ritwinst gereden. Of zijn we de etappe die hij won 2 dagen terug op zo’n zelfde venijnig klimmetje alweer vergeten.

    #830640

    @Laatste man, lastig hè als mensen kritisch durven te zijn. Jumbo is de kerk niet.

    #830646

    @Ditwashet Kritiek kan en mag altijd, daar gaat het niet om. Er is alleen een groep die alleen maar kritiek levert en zich niet tot weinig vertoont als het goed gaat. Daarnaast heeft deze groep er een handje van om vol in de overdrijving te schieten; ploegleiders moeten weg, het wordt het slechtste seizoen ooit en ze zijn dan ook het lachertje van het peloton.

25 berichten aan het bekijken - 6,301 tot 6,325 (van in totaal 8,450)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

Headlines