Team Jumbo-Visma 2022

1 2 ... 200 ... 349 350
Yeez

'@michiel Anders was het vast beter gegaan ja… achteraf mooi wonen. Wij zijn natuurlijk allemaal performance coaches met opleiding van dien…

Tegenvallen doet het zeker, maar zo stellig beweren dat een andere voorbereiding beter was geweest zonder kennis slaat nergens op

Michieltje

Een jonge vent met 6 koersdagen naar de Giro sturen lijkt me op voorhand een onnodig en groot risico Yeez. Temeer omdat er een alternatief was

Je hoeft niet zo sarcastisch te doen over een feitelijke constatering 😉

Laatst gewijzigd
Murcia

Plekjes zijn duur, ik ga wel mee in Michiel zijn opvatting dat in het geval van Tobias misschien beter was geweest om hem na deze aanloop met hindernissen niet de Giro te laten rijden en te kiezen voor de Vuelta maar voor zijn ontwikkeling wil men hem juist vaker in een kopman rol zien en dat is in Spanje niet aan de orde. Nu is deze Giro natuurlijk een dikke teleurstelling voor hem maar aan de andere kant pakt hij hopelijk wel de volledige drie weken mee die hem in de rest van het seizoen nog profijt kan brengen. Sam zal in mijn optiek vooral knecht blijven, de kopman route lijkt echt veel te ver weg. Het fraaie in deze Giroploeg is wel dat Koen, Gijs en Eenkhoorn sterk rijden en stappen maken. In het geval van de laatste zie je de progressie hopelijk terug in het volgend voorjaar en ander eendags werk.

AWestie

Waarom is dat zelfs een risico, @Michiel? Iedere renner kan toch anders reageren op een voorbereiding? Zelf gaf Tobias aan dat hij niet veel koersen in de benen hoeft te hebben om goed te zijn (bijvoorbeeld tegen de Noorse TV2)

Een alternatief programma had zeker gekund hoor, maar of het effect achteraf anders was geweest is niet feitelijk in beton gegoten als jij het nu neerzet.

Laatst gewijzigd
Michieltje

Ik denk dat de kans op een beter vormpeil een stuk groter was geweest met meer koersdagen AWestie

Vroeger hanteerden ze tussen de 20 en 30 koersdagen alvorens een grote ronde aan te vangen. Minder kan maar 6 is wel extreem weinig

Yeez

'@michiel de enige feitelijke constatering is dat foss niet goed rijdt.

vroeger vergelijken met nu gaat sowieso niet meer op. Voeding, trainingsmethodes etc zijn mijlen verder dan 10/20 jaar terug. Het kan best dat Foss beter had gereden met wat extra koersdagen in de benen, maar dat het net zo goed niet het geval kunnen zijn. Doen alsof dat altijd het geval zou zijn is uit de lucht gegrepen en nergens op gebaseerd

Laatst gewijzigd
Michieltje

Die laatste zin is toch echt voor jouw rekening Yeez

Zijn niet mijn woorden

Murcia

Als we kijken naar 2023 en we weten dat er 21 mannen al vastliggen en dat er met van Baarle en Tratnik twee aankopen zijn wat zijn dan de jongens die men wil behouden en einde contract zijn? Mij lijkt het verlengen van Nathan een topprioriteit en daarnaast zie ik Staune-Mittet als klimtalent doorschuiven. Kom je op 25 man en Eenkhoorn zou ik graag zien blijven. Hofstede, Dekker en Roosen lijken op de wip te zitten en Mike zal om zich heen kijken maar zo makkelijk al deze jongens laten gaan zonder Nederlanders er voor terug te halen is niet echt een optie lijkt me. Dus Teunissen ook bij je proberen te houden en dan nog ruimte voor twee versterkingen, misschien de genoemde klimmer Dunbar en als vervanger voor Dumoulin Kelderman?

Michieltje

En Rickie Pluimers

Yeez

'@murcia Dus staune-mittet komt dan een jaar eerder dan gepland naar de wt? Lijkt mij een goed idee!

Van Hooydonck heeft altijd aangegeven perfect op zijn plek te zitten, zijn rol te kennen en daarin te kunnen excelleren, maar De Plus zei dat bijvoorbeeld ook 😅

Van Teunissen denk ik dat hij weggaat en ook van Eenkhoorn ben ik niet zeker. Komt helemaal tot ontbolstering met deze manier van rijden deze giro. Wat dat betreft zou een Alpecin beter bij hem passen. Denk ook dat Dekker Harper Hofstede en Roosen moeten oppassen en Dumoulin een bijzondere case blijft waar we moeten afwachten wat daaruit komt.

Murcia

'@Michiel
Pluimers is inderdaad een optie, heeft al een sterke band met de Van Dijke tweeling en Kooij en aanpassen zal dus niet moeilijk zijn.
@Yeez
Ik zie Staune-Mittet wel eerder overstappen inderdaad, komt ook door het type renner wat hij is en die dit seizoen laat zien dat hij omhoog moet naar mijn mening. De uitslagen in het belofte werk zijn uitstekend van hem en met de grote jongens reed hij ook vlot mee in bv Portugal als ik mij niet vergis.
Voor wat betreft Nathan zie ik hem blijven maar bv een UAE zoekt nog wel wat renners voor haar voorjaarsclub dus de geldbuidel zal wel verder open gaan als men hem wil houden. Het verschil met De Plus is ook dat die laatste werd gezien als een toekomstig ronde renner en Nathan is toch echt een pure knecht. Maar je weet maar nooit.

Yeez

Is het als knecht niet makkelijker om ergens anders voor hetzelfde werk meer te verdienen? De plus ging ook meer verdienen, maar had bij jv zelfs een plan om op termijn idd kopman te worden…

Murcia

'@Yeez
Goed punt, is inderdaad makkelijker maar er staat bij Nathan tegenover denk ik dat hij zich ook thuis moet voelen om maximaal te presteren. Nu is knechtenwerk overal hetzelfde maar naar mijn opvatting rijdt Nathan makkelijker de longen uit zijn lijf voor Wout dan een Trentin. Hij lijkt mij minder een broodrijder te zijn. Hij heeft zoals ik hem nu volg een beetje de instelling van de De Clerq die ook onderdeel van een familie wil zijn.

kelderfan

'@Murcia
Wat betreft Nathan heb je goed punt, want die is echt een maatje van Wout geworden. Ook Mike Teunissen is dikke mik met de Wout-trein.
Met de mogelijke komst van Tratnik en Van Baarle wordt 't Vlaamse werk goed gestoffeerd. Alleen zijn dat geen jongens voor het openingsweekend en dan bedoel ik Omloop en KBK.
Omdat het NS-treintje met Kooij ook moet worden gestoffeerd met een vaste kern. Dat zijn nu 2 x Van Dijke en ja misschien die Pluimers, maar als wegkapitein zou ik Timo Roosen ook houden. Die kan dan ook de Omloop rijden.
Wat betreft Staune heb je goed punt, want PCS weet kennelijk, dat hij en Hagenes in de loop van volgend seizoen de overstap zullen maken. Ik denk dat ja Staune die stap zeker gaat maken ca. july 2023.
@Yeez
Waarom zou je goede knecht laten gaan, want je wil toch een sterk team hebben voor de Vlaamse klassiekers.

Yeez

'@murcia mee eens. En ik vind hem beter rijden dan Teunissen dit jaar. Die door slim koersen en krachten sparen nog wel wat ereplaatsen rijdt, maar juist nathan maakt het team zo sterk door berewerk te doen en forcingen te voeren

@kelderfan niet laten gaan, maar hij moet ook zelf willen blijven

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Yeez
Ik denk dat Nathan Van Hooydonck zeker wil blijven en dat natuurlijk vanwege Wout Van Aert.

Yeez

Bouwman: had hele goede benen in rit 15, maar kreeg ineens last vd rug en kon geen kracht meer zetten. Liet daarom lopen…

Hopelijk is dit morgen over!

Michieltje

Ja, in de afdaling na de eerste klim. Hopelijk heeft de rustdag en wat massage handen de rugpijn doen verdwijnen

Yeez

Schijnbaar zat zijn rug vast doordat hij eerst op de s5 is gestart en later naar de r5 is gewisseld. Althans, dat denkt hij zelf

Primoz Zomirp

Dylan Groenewegen lijkt terug bij Jumbo..... zie "Overwinningen" :))))))

https://www.teamjumbovisma.nl/kalender/

Laatst gewijzigd
Michieltje

Ah ok Yeez. Dat klinkt hoopvol

Michieltje

Die Menno Huising, hè Kelderfan.

kelderfan

Ja @Michiel
Die Menno Huising moet toch een doel zijn om aan 't development team toe te voegen. En niet te vergeten Vlad Van Mechelen
Hopelijk denken zij ook aan de vrouwelijke tegenhanger, want dat team lijkt ver weg van 't beoogde doel.

Laatst gewijzigd
AWestie

Dan zit je nietsvermoedend in de trein naar je werk, zie je een dikke koffer van TJV in het gangpad bij het uitstappen. Volgens mij heb ik zojuist de kans misgelopen om Tijmen Graat succes te wensen in de Alpes Isere Tour.

Michieltje

Zeker Kelderfan

Ik lees in het interview met Bouwman hier op wf dat Harper is afgehaakt vanwege Corona besmetting. Wat een raar verhaal

1 2 ... 200 ... 349 350

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.