Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 93 ... 454 455
Pexipi

Nou, na deze week in Italië en Frankrijk moeten zelfs de meest dat de ploeg in de breedte echt (veel) te zwak is. De ploeg heeft 2 absolute wereldtoppers en een paar leuke knechten zoals Kruijswijk, Bennett en Kuss. Maar een groot deel van renners heeft ook totaal niet het niveau dat je van een renner bij een topploeg mag verwachten. Ik snap bijvoorbeeld ook totaal niet dat mensen het rijden van Foss vandaag als goed bestempelen. Die jongen kon niet eens mee met de beste 20 in de Tirreno, je verwachtingspatroon ligt wel heel laag als je dat al goed vindt. En hij wordt binnenkort al 24 dus hij is ook niet de jongste meer.

Ik denk persoonlijk trouwens ook dat we niet moeten onderschatten hoe groot invloed van ketonen is geweest op de goede prestaties van de de afgelopen 2 jaar. Die prestatiebonus inmiddels ook wel weggevallen omdat het hele peloton er nu gebruik van maakt.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@Yeez
Wat is een non-discussie; het waren echt korte beurten en Oomen die zich terug liet vallen, haakte meteen af.
Wel even bij de feiten blijven, want net-niet is leuk gevonden, maar dekt de lading niet. Danny van Poppel en nog een Franse sprinter hebben meer geholpen om bij de auto's te komen.

tdola

Vervanging van Martin in baskenland?

Meest voor de hand liggen volgens mij nu pfingsten, Harper of bouwman. Als t 1 van die laatste 2 wordt, dan gaan die daarna door met foss op hoogte ri de giro.

S. Morgenstern

Jumbo was één van de eerste die open was over ketonen, maar zeker niet bij de eersten die er gebruik van maakten.

S. Morgenstern

'@kelderfan; vind je Kruijswijk, Bennett en Oomen dus niet goed genoeg? Of schat je wellicht de situatie verkeerd in?

AWestie

Het is meteen ouderwets gezellig hier na een verloren eindwinst. Heb zelf niet gekeken, maar laten we elkaar niet de maat nemen, oké?

Cycling

'@Morgenstern Het heeft geen zin om te reageren op ‘fans’ die de ploeg afkraken. Dit naar aanleiding van 2 valpartijen van de kopman. Ik geef het langzamerhand op om hier nog met argumenten tegenin te gaan.

bosstime

Roglic geeft aan dat zijn schouder uit de kom was na zijn eerste val

S. Morgenstern

Uiteindelijk heeft hier reageren sowieso geen zin toch? Doen we het niet allemaal omdat we er op de één of andere manier enig plezier aan beleven? Althans, zo werkt het bij mij.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@S.Morgenstern
Lekker flauw van jou. Want in de overige etappes hebben Kruijswijk en Bennett 't gewoon goed gedaan.
Alleen als je twee de inspanning moet doen om Roglic terug te brengen na 2 valpartijen en ook nog eens pech, dan houdt 't op. Daar is een wet voor.
@harryjohan71
Oh, je de fans reageren verkeerd?

S. Morgenstern

Wat is er precies flauw? Jij vond ze vandaag eerst niet goed genoeg, maar dat bleek dus een verkeerd inschatting van de situatie. Dat zie je nu zelf ook blijkbaar.

kelderfan

'@bosstime
Oei, dat is dan een zwarte dag voor JV, want nu ls Roglic ook in herstelmodus moet.
====
Maar Fisher-Black toont zich in Istrie en laat o.a. Battaglin en Jan Maas achter zich.
Die maar overhevelen naar 't mannenteam.

Cycling

'@Kelderfan ik vind dat renners op basis van TV beelden te snel worden ‘afgekraakt’. Oomen had al kopwerk gedaan voor Roglic voor de 2e keer viel. We weten ook niet of Roglic bij de vorige val door Oomen os teruggebracht. Toch kun jij zeggen Oomen rijdt niet goed. Ik vraag me dan af op basis van welke informatie. Ik hoor het graag

skylimit

Duidelijk is wel dat de knechten zich nog wel sterk mogen verbeteren voor het echte grote werk. De kopmannen staan er wel, alleen de schansspringer zat vandaag weer even in een valmodus.

S. Morgenstern

De knechten stonden er deze week ook gewoon. Gesink wellicht nog niet helemaal waar hij in de zomer wordt verwacht en Oomen zou nog een stapje kunnen zetten, maar nergens is er aanleiding geweest om in de breedte nog sterke verbeteringen noodzakelijk te achten.

kelderfan

'@S.Morgenstern
"Om in de breedte nog sterke verbeteringen noodzakelijk te achten." Je noemt zelf Gesink en Oomen, die nog stappen moeten zetten of boterhammen tot zich moeten nemen.
Nu er al zoveel renners met malheur zitten is 't voor jou nog steeds geen probleem.
Of bedoel je dat Wout goed is omringd voor de klassiekers?

Murcia

Dat van de knechten is aantoonbaar onzin ( voorbeeld Majka en Formolo gisteren falend waardoor Poga alleen zat, geen enkele opmerking over frappant maar wel zeuren over Foss) maar blijft maar rondzingen voornamelijk gevoed door de belgische pers.
Ik had het trouwens gisteren al voorspeld en ja hoor Wuyts vond vandaag dat Roglic moet gaan knechten voor Wout volgende week om daarna op nogal gênante wijze te sneren dat zijn val nu wel een goed excuus zou zijn. Lachwekkend qua onbenul en kleinzieligheid.

Rawolf

Versterkingen zijn altijd noodzakelijk, stilstand is achteruitgang. Het team viel vandaag in de breedte tegen. Kruijswijk en Bennett ook minder dan ik had gedacht.

Als je de laatste 25 kilometer alleen moet afwerken terwijl het eerste peloton 50 man groot is mag je daar meer van verwachten, dat is gewoon beroerd. Hoezo moeten enkele hier dan zo in de verdediging schieten? Dat het een keertje slecht gaat is toch niet erg. Je kan niet alles winnen, zou een saaie boel worden.

Bij Elk team zijn er etappes of wedstrijden waar het tegenvalt, dat is topsport. Jumbo heeft nu een heel tof team staan met een aantal echte winnaars die ze jaren niet hebben gehad. Roglic en van Aert zijn een zegen voor het team. Nu komt de volgende stap, de ondersteuning steeds verder verbeteren.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Je noemt zelf Gesink en Oomen, die nog stappen moeten zetten of boterhammen tot zich moeten nemen.

Stappen richting een vorm waarmee ze (weer) heel belangrijk kunnen zijn. Daarmee is niet gezegd dat ze met hun huidige vorm geen onderdeel zijn van prima ploegen, want dat zijn ze deze week wel degelijk geweest.

Nu er al zoveel renners met malheur zitten is ’t voor jou nog steeds geen probleem.

Malheur is op zichzelf altijd een probleem. Een probleem in de ondersteuning van de kopmannen is er echter niet. Zelfs met die malheur blijft er meer dan genoeg over.

Of bedoel je dat Wout goed is omringd voor de klassiekers?

Ik had het over de deze week, dus het lijkt me sterk dat ik dat bedoelde. Maar goed... Van Aert krijgt volgens mij een prima ploeg met zich mee in de klassiekers. Roosen, Van Hooydonck en Affini zijn goed in vorm. Roosen zit daarmee denk niet ver van het niveau waarmee hij bij de beste vijftien hoorde in meerdere klassiekers. Van Hooydonck zat dat al in de Omloop en kan die lijn wellicht doortrekken naar de belangrijkste maand. Eenkhoorn, Dekker en Wynants zou ik na hun hoogtestage ook op niveau verwachten. Alles bij elkaar een prima selectie.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Als je de laatste 25 kilometer alleen moet afwerken terwijl het eerste peloton 50 man groot is mag je daar meer van verwachten, dat is gewoon beroerd.

Beetje een simpele manier om naar de situatie te kijken. Wanneer alle knechten worden gelost uit een peloton van 50 man groot, dan kun je stellen dat het beroerd was. Wanneer je kopman voor de tweede keer valt, mechanische problemen heeft bij het terugkomen en vervolgens terug gebracht moet worden naar een peloton dat vol is door blijven rijden, dan heb je drie ploegen nodig om weer bij een peloton van vijftig man te komen.

Murcia

Tegen een peloton in volle galop red je het bijna nooit, zeker niet omdat bij val twee ook nog eens de ketting eraf lag waardoor het gat al snel oploopt naar een halve minuut wat je dicht moet rijden. Om Oomen, Kruiswijk en Bennett allen klimmers dan af te schrijven als knecht gaat mij dan ook wat ver omdat in de eerste plaats de kopman zelf verantwoordelijk is hier. Dat heeft niet zoveel met in de verdediging schieten te maken maar meer met een eerlijke verdeling van de blaam voor zover je hier daar over mag spreken en ik vind van wel. In de Tirreno is het al twee dagen man tegen man op de enkele uitzondering na (vandaag Formolo UAE) en gisteren EF en toch benoemen alle media alleen TJV als de ploeg zonder knechten in de finale. De vraag is dan bij mij waarom?

kelderfan

'@Murcia
Die suggestie om Roglic in de MSR op te stellen is lachwekkend? Waarom dan wel. Het is een suggestie, maar dat wil niet zeggen, dat JV die suggestie gaat overnemen. Roglic kan niet alles rijden en heeft rust nodig om te herstellen.
Maar dat van de knechten is aantoonbaar onzin. Pogacar had een geweldige knecht bij zich, die ook nog eens niet slecht scoort. Het was voor Wout jammer dat Gesink niet op de afspraak was en dat was een groot gemis. Want in die bergrit heeft Wout veel krachten verspeeld, omdat hij had geen Davide Formolo om te helpen.
Foss heeft zich kranig verweerd, maar is helaas nog niet zover.

Laatst gewijzigd
Rawolf

"Wanneer je kopman voor de tweede keer valt, mechanische problemen heeft bij het terugkomen en vervolgens terug gebracht moet worden naar een peloton dat vol is door blijven rijden, dan heb je drie ploegen nodig om weer bij een peloton van vijftig man te komen."

Beetje een simpele manier om naar de situatie te kijken. Wanneer het parcours volledig vlak was kan je dit stellen maar dit parcours was enigzins selectief daar kan je met een sterke ploeg normaliter veel rechtzetten. In die achtervolging zijn natuurlijk ook tactische fouten gemaakt wat niet helpt. Oomen was deze week ver onder de maat, Kruijswijk en Bennett blijven lastiger te interpreteren maar gezien hun status mag je er wel wat meer van verwachten. In Tirreno rijd bergop een B- Ploeg daar kan je weinig aan doen. Gesink moet nog op gang komen en Foss deed het opzich prima.

S. Morgenstern

Van Aert had op een meer dan prachtige tweede plek kunnen staan in de Tirreno, met een Kuss erbij. Zou wel iets zijn geweest om heel blij mee te zijn toch?

De les uit Parijs-Nice is dat Roglic nog altijd een concentratie probleem lijkt te hebben.

Rawolf

Concentratie problemen lijkt me een voorbarige conclusie, bij wielrennen heb je ook een aantal reflexen die moeten inslijten, Roglic loopt daarin achter. Het is ook wel een zoutzak op de fiets, wel aerodynamisch maar niet dynamisch.

1 2 ... 93 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.