Team Jumbo-Visma 2021

|
25 berichten aan het bekijken - 826 tot 850 (van in totaal 4,196)
  • #639356

    De belangrijke renners zouden toch geen voorbereidingskoers rijden.

    #639359

    Ik hoorde in een interview met Sepp Kuss dat hij aardig wat wedstrijden nodig heeft om op stoom te komen…. meerendeel behalve WvA en Roglic eigenlijk die er gelijk kunnen staan.

    #639362

    Ik hoop persoonlijk dat kuss voor een klassement in de uae tour mag gaan. Zeker als daar net als vorig jaar geen tijdrit aanwezig is.

    Verder zijn er naast valencia nog maar 4 voorbereidingskoersen over met besseges, provence, haut var en ruta del sol. Hopelijk lukt het jv om ruta of provence in de plaats van de algarve te rijden (mochten ze dat zelf al willen).

    Overigens heb je (@rawolf) het over “weer” smeken. Ik heb geen idee of ze dat weleens eerder hebben gedaan? Het lijkt mij dat het nummer 1 team in de wereld sowieso niet hoeft te smeken.

    #639364

    TJV zal sowieso geen Besseges rijden, aangezien daar de startlijst al van bekend is inclusief renners.

    #639366

    Leuk nieuws van Wout voor de ploeg en hem.

    Voor de rest is dit inderdaad een vervelend deel van het forum aan het worden.

    #639368

    Vorig jaar was er een moment dat veel teams de boel omgooiden. Als Drenthe was doorgegaan toen wilden oa DQS en TJV er op het laatste moment meedoen geloof ik. https://www.wielerflits.nl/nieuws/aanvragen-stromen-binnen-bij-ronde-van-drenthe-kunnen-nog-drie-of-vier-ploegen-bij/ >> Gelukkig weet TJV als een van de beste hoe ze hun renners zonder wedstrijden kunnen voorbereiden. Wel jammer voor de zelfbenoemde locomotieven zoals Kuss.

    Leuke bekendmaking en door te benadrukken dat versterkingen in het proces zitten laten ze ook duidelijk zien dat WvA zga top-top-topprioriteit is geworden. Die ondersteuningsdiscussie was trouwens al redelijk bij elkaar gekomen de laatste tijd hier, naar mijn idee. Fijn dat het standpunt van TJV daarin gedeeld wordt.

    #639370
    #639372

    De kleinere ploeg van TJV qua aantal renners blijkt nu al een voordeel met zoveel koersen die worden afgelast. Verder is het verlengen van Wout weer een bewijs van de wil om echt aan de top te blijven en de sterren vast te houden. Mooi ook om te lezen dat er weer flink wat partners zijn bijgekomen en anderen verlengd hebben. Pon lijkt nu al een gouden greep door de ploeg via diverse onderdelen Cervelo, Skoda, en Swapfiets te ondersteunen. Je hebt en een materiaalsponsor maar ook een forse financiële impuls. De ondersteuning in het voorjaar de komende jaren wordt ook makkelijker als je het budget er voor hebt.

    #639374

    Het developement team staat aan de start van le samyn. Geen idee of dit met een gemixte ploeg is of alleen maar beloftes

    #639397

    @Rawolf … ‘Dat wordT ;) weer smeken bij de organisatie van enkele andere koersen volgende maand hahaha’.

    Bij mijn weten heeft de ploeg nog nooit gesmeekt om ergens te starten maar goed ;)
    Het zijn nog steeds bijzondere tijden dus misschien komt er wel een alternatief, wie weet

    #639402

    Wie weet… dit hadden jullie toch wel zien aankomen neem ik aan ;)

    #639403

    @Rawolf. Geen enkele wedstrijd is zeker tegenwoordig. Situatie kan van dag op dag veranderen maar je moet keuzes maken in de wedstrijdplanning op een moment waar je totaal geen weet hebt hoe de COVID-situatie in dat land gaat evolueren …
    Ergens moet je daar dus rekening mee houden, langs de andere kant ben je ook gebonden aan deadlines. Hoe je het draait of keert, vandaag de dag is het heel lastig de juiste keuzes te maken …

    #639409

    @Dimitri
    Het is toch langer bekend, dat Corona een probleem is en wordt t.a.v. het wedstrijdschema.
    Waarom dan een wedstrijd opnemen? Want renners als Kuss &, Tolhoek hebben wedstrijden nodig om beter te worden, Trouwens die hoogtestage wordt ook nog een ding.

    #639410

    Best kans dat er in bepaalde koersen weer extra ruimte wordt gemaakt. Maar TJV is natuurlijk niet de enige ploeg die hier tegenaan loopt. Het is voor iedereen heel lastig om hier mee om te gaan. Ja en ook de hoogtestage kan een lastig iets worden of men zal naar een andere locatie moeten zoeken. Heel de maatschappij moet zich aanpassen dat is in het wielrennen niet anders.

    #639421

    @kelderfan: ik snap je vraag niet goed … hoezo ‘waarom een wedstrijd opnemen?’ Verklaar je nader?

    #639429

    Sorry waarom 1 wedstrijd {Algarve} in het programma terwijl al langer duidelijk is, dat Corona roet in ’t eten kan gooien.
    Met dat bijltje heeft de ploeg toch al eerder gewerkt. Dus waarom zo weinig koersen inplannen?

    #639430

    @kelderfan moet je dan maar meerdere koersen inplannen? En als ze allemaal doorgaan dan zeg je er eentje last-minute af? Zo werkt het natuurlijk niet. Meerdere renners vd ploeg zijn dan op hoogte, dus meer dan 1 koers in die periode was niet mogelijk denk ik. En met algarve is toevallig de koers die was ingepland afgelast/uitgesteld. Als het leven toch te voorspellen was…

    #639431

    @yeez ‘Ruta’ is volgens mij 17/2-21/2. Viel samen met ‘Algarve’ die nu is uitgesteld. ‘Ruta’ valt dus samen met ‘Haut-Var’ en start UAE tour. Volgens mijn informatie.

    #639432

    Duidelijk nu @kelderfan ;)
    De wedstrijdplanning wordt vaak in december gemaakt, daarbij ook rekening houdend met het traject en de individuele programma’s van de renners . Je kan wachten en nog meer wachten maar uiteindelijk moet je ook de deadlines om in te schrijven, respecteren.
    Vandaag de dag hou je in het achterhoofd dat wedstrijden geannuleerd of verschoven kunnen worden maar hierop anticiperen door bij meerdere wedstrijden in te schrijven en ze dan af te zeggen als ze toch allemaal doorgaan, is eigenlijk not done en heeft gevolgen. Ik denk zelfs dat daar boetes op staan om zonder grondige reden zomaar af te zeggen.

    #639434

    @peer klopt! Excuus

    #639442

    Volgens hln en van Aert zijn manager verdiend hij nu zo’n 1,5 miljoen. Belangerijker, hij krijgt meer vrijheid in de tour en betere ondersteuning.

    #639443

    @Stijn
    Ik heb het stuk niet gelezen want de betaalmuur zit mij in de weg LOL. Zij zijn goed ingevoerd dus zal het kloppen voor wat betreft salaris. 1,5 mln is minder dan ik had gedacht maar het zal met onmiddellijke ingang zijn en dus is de totale deal 6 mln waard voor het weggedeelte. Wout zijn sponsors exclusief voor het veld en zijn inkomsten daarin komen er nog eens bovenop. Kortom hij hoeft zich nergens zorgen over te maken. Het bewijst ook dat voor hem de sportieve argumenten zeer belangrijk waren. En voor de ploeg blijft het salarishuis in evenwicht. Belangrijk ook voor aanstaande onderhandelingen met Sepp, Steven en George.

    #639445

    Ja, contract is opengebroken dus ipv de 700k waarmee hij het nog een jaar ging moeten doen wordt het nu al 1,5 Miljoen als ik juist ben? Had mss meer verwacht maar ben blij dat hij sportieve voorop zet met meer vrijheid.
    Ik zou het artikel kunnen copy pasten maar denk dat dat niet mag

    #639446

    @Stijn
    Hoeft ook niet hoor, de belangrijke details horen we toch wel en ik vind het vooral mooi dat hij en de ploeg elkaar vooral ook sportief hebben weten te vinden. Tuurlijk wordt hij multi-miljonair maar dit geeft aan dat het niet alleen draait om een zak met geld maar ook om je verder te ontwikkelen als renner.

    #639448

    Wel relatief karig salaris voor het boegbeeld van de ploeg. Knap van Plugge/Zeeman dat ze zo’n topper voor ver onder de ‘marktwaarde’ hebben weten te behouden.

25 berichten aan het bekijken - 826 tot 850 (van in totaal 4,196)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Laatste nieuws