Team Jumbo-Visma 2021

|
25 berichten aan het bekijken - 7,626 tot 7,650 (van in totaal 11,407)
  • #705379

    Lijkt me niet dat Wout nu nog kansen bewust moet laten liggen. Gewoon vol voor de sprint gaan. Lijkt ook een redelijke recht toe recht aan etappe, dus zoveel energie zal dat nu ook weer niet kosten. Je moet morgen ook nog maar eens kijken hoe het koersverloop is. Voor hetzelfde geld gaat er morgen een groep van 15 rijden, haalt niemand ze terug en sprint je alsnog voor een 16e plek. Vandaag weet je twee dingen vrij zeker: 1) Dat je voor de overwinning kan sprinten, en 2) dat Jumbo zelf geen mannen op kop hoeft te zetten om dat mogelijk te maken.

    #705433

    Voor de attractiviteit van de Tour en het rijden van TJV hoeft het wellicht niet per se heel erg te zijn dat ze nu (samen met Ineos) al op flinke achterstand staan. Hopelijk gaan ze nu niet consolideren en voor een podiumplaats of iets dergelijks, maar gaan ze vol op de aanval (als het herstel van de renners het ook toelaat). De ploeg van Pogacar is ook al aardig gehavend en ik vraag me sowieso af of die in staat is de rest van de Tour te controleren. Lijkt me goed dat Niermann of Zeeman de komende dagen eens bij Ineos binnenwandelt om wat overleg te plegen.

    #705435

    Als ploegen als Jumbo, Ineos en Movistar van ver de aanval gaan openen dit weekend, zeker zondag leent zich hiervoor volgens mij heeft Pogacar wellicht een probleem. Kan zijn ploeg een kopgroep terughalen waarin bijvoorbeeld Vingegaard, Lopez, Valverde, Carapaz en Porte inzitten? Ze moeten heel goed opletten dat als dit soort mannen gaan er niet meerdere proberen weg te gaan want ik denk niet dat UAE dat kan controleren.

    #705445

    Ik denk dat Jumbo niet veel initiatief gaan nemen tot na de rustdag, ze willen eerst Roglic nog wat laten herstellen verwacht ik

    #705452

    Dat lijkt me ook Daniel. Maar als andere ploegen iets doen, moeten ze toch met Vingegaard reageren. Laat UAE maar kiezen hoe serieus ze hem nemen.

    Dat alles gezegd hebbende geloof ik nooit zo in de combines. In theorie speculeren we daar altijd over, maar in praktijk zie je het in de Tour zelden. Enige voordeel is dat de sterkste ploegen, Ineos en Jumbo, geen enkel belang hebben in een top-5 positie. Alleen de winst is voor hun een beetje relevant.

    #705466

    Het rottige is dat er relatief weinig kansen zijn deze Tour om echt het verschil te gaan maken dus wachten totdat Roglic weer soort-van boven jan is lijkt me ook niet heel handig. Alles of niets, wat hebben we te verliezen?

    #705471

    Ja, dat is een beetje het probleem. Zoveel kansen in de bergen zijn er niet, dus eigenlijk zou je dit weekend je kansen al moeten pakken. Probleem is dat roglic echt nog wel wat tijd nodig heeft om te herstellen helaas. Benieuwd wat ze van plan zijn, want volgens v aert zijn er wel degelijk plannen gemaakt voor het vervolg van deze tour

    #705472


    @madeinstars
    , precies. Thomas en Roglic rijden niet voor een 2e plek en Carapaz kennende hij ook niet. De 2e sterkste ploegen weten wie ze moeten uitschakelen en hebben er nog een hele tour voor, moet toch iets mogelijk zijn.

    #705473

    Man tegen man ga je Pogacar niet kloppen, dus de enige manier is overtal creëren en hem zo uitroken. Met de reële mogelijkheid dat een derde of vierde partij met de buit gaat lopen. Maar als je nu wilt winnen zul je ook alles moeten durven verliezen.

    #705481

    De zaterdagrit is een ideaal moment om kruijswijk in een kopgroep mee te sturen (makkelijker gezegd dan gedaan). stel je voor dat je een kopgroep met kruijswijk, porte, lopez en dan nog een mannetje van ineos en movistar als locomotief hebt. (Bij jv zie ik geen extra man. V aert staat tekort en gesink mis je hier helaas). Dat is voor uae niet te controleren

    #705486

    Ik denk ook dat er plannen gemaakt moeten worden voor die paar overgangsetappes die er zijn. Want met Yeez eens dat er niet genoeg echte bergetappes zijn en bovendien zijn de twee laatste bergetappes ook totaal niet geschikt voor tactische spelletjes.

    Dit weekend kan Jumbo in ieder geval proberen Roglic in Poggies wiel te houden en verder het spel spelen met de andere mannen. Als Roglic dat wiel niet kan houden, weet je sowieso dat het voor hem over is. Op kop rijden in de bergetappes hoeft in ieder geval zeker niet meer en Pogacar kan ook niet anders dan zijn ploeg te laten controleren.

    Dat allemaal gezegd hebbende, blijft het een hele moeilijke opgave voor wie dan ook om Pogacar uit het geel te rijden.

    #705487

    @Yeez qua extra man lijkt me Kuss ideaal. En inderdaad, zoiets zou ik ook gewoon proberen. Ga maar testen of UAE dat allemaal wil controleren.

    #705491

    Als algemeen resultaat, gezien de omstandigheden van Roglic en WVA, zou ik zeggen dat deze tijdrit zeer goed is, maar het is begrijpelijk dat men spijt heeft van wat het klassement had kunnen zijn en vooral van de omstandigheden van Primoz, want hij had veel nauwer kunnen strijden met Pogacar.
    Maar dat zijn de omstandigheden, het team is nog steeds sterk ondanks het verlies van Gesink, de balans zal het soort race zijn dat ze bij Ineos willen doen en TJV heeft een kans om het goed te doen.
    Ook voor ons zal het geluk keren, zowel in de etappes als in het algemeen klassement!
    P.S.: officieel de verlenging voor onbepaalde tijd met Cervelò!

    #705493

    Nog een laatste punt: Ik zou ook Astana heel goed in de gaten houden. Lutsenko sluipt tot nu toe stiekem mee en als er een ploeg in staat is om op een onverwacht moment een poets te bakken, dan is het Astana wel. Zelfs zonder Vino, hopelijk.

    #705497

    Lutsenko is zeer goed in korte ritten (Tirreno, Parijs-Nice) en op korte, steile beklimmingen, maar op lange termijn en op beklimmingen zoals die van de Tour, Giro en Vuelta heeft hij het steeds moeilijker gekregen.

    #705506

    Je zal het toch van zo’n actie als astana moeten hebben als in baskenland. Dat ze ergens in een afdaling doortrekken en vervolgens in de vallei. Op een klim zal het in iedergeval niet gaan

    #705544

    UAE heeft ook wel echt een sterke ploeg in de bergen, die ga je niet zomaar kraken en UAE gaat zo’n kopgroep met Kruijswijk en Porte ook niet laten vertrekken.

    Waar Jumbo (en Ineos) een echt streepje voor heeft op UAE is eventuele waaierrit. UAE heeft eigenlijk alleen Bjerg maar die is ook onervaren in een kopman meeslepen. Jumbo moet dat veel beter kunnen met WvA en Teunissen voornamelijk. Al is Primoz wel een wat mindere waaierrijder dan Pogacar zelf waarschijnlijk.

    #705555

    @Rawolf, ik vraag me zeer af hoe sterk ze in de bergen zijn, zeker vergeleken met Ineos en Jumbo. McNulty is geblesseerd volgens mij, Hirschi is ook gevallen. Dan komt het vooral op Formolo en Majka aan, en zijn die nu zo sterk?

    #705570

    Redelijk eens met Molovin, plus dat ze wel kunnen bedenken dat ze kopgroepen ‘niet zomaar laten wegrijden’, maar dat probeerde ze in Baskenland ook en toen was ineens iedereen opgerookt toen het er echt op aankwam, dus wat dat betreft hoeft het ook niet ongunstig te zijn als ze in het begin van etappes (zeker bergop) hun mannetjes verspelen door achter sterke kopgroepen aan te rijden.

    Zaterdag begint al met 5 km klimmen en zondag krijg je vrij snel twee behoorlijke klimmetjes, zie het dan maar te controleren op een manier dat je ook nog voor later in de rit mannen overhoudt. Uiteraard moeten de andere ploegen het dan wel al durven om zo vroeg in de tour al de knuppel in het hoenderhok te gooien, maar veel keus hebben ze ook niet.

    #705574

    Inderdaad, als Jumbo en Ineos echt gaan vlammen van ver komend weekend in relatief korte etappes dan zie ik niet in hoe UAE dat ooit als ploeg alleen kan controleren. Maargoed, wellicht ook wishfull thinking van mijn kant dat ze het van ver gaan proberen.

    #705756

    Ik lees mooie strategieën, laten we hopen…
    Ik zweer: als TJV/INEOS in een treintje bij Tigne naar boven rijden gooi ik iets door de tv.

    #705760

    Als ze dat bij Tigne doen is dat niet zo erg. Bij Tignes daarentegen ;-)

    #705767

    @Turtehead
    Als TJV/Ineos dan Pogacar slopen ga ik op ’t puntje van mijn stoel zitten kijken. Want hoe zij vorig seizoen reden mis ik heel erg. TJV go. go!

    #705778

    Zoals ze vorig jaar reden doe je alleen met de gele trui al in de ploeg. De huidige stand maakt ‘aanvallend’ controleren een veel minder effectieve manier van koersen. Ze zullen nu slimme aanvallen moeten uitproberen.

    #705783

    Formolo en Majka ‘zijn die zo sterk?’ We hebben het wel over Nummer 2 LBL, Strade, meervoudig bergtrui winnaar tour, Top 10 in grote rondes. Dat zijn normaal 2 hele sterke klimmers in steun.

    Objectief gezien zie ik ook een zeker zo gehavend jumbo Visma met Martin, Roglic en Kruijswijk in de lappenmand. Maar met zo’n gele bril is t makkelijk kijken.

    Het grootste en misschien wel enige wapen in de bergen is Vingegaard, onbeschreven blad voor een klassement maar in deze vorm kan hij de boel onder druk zetten met een aanval. Van treintjes of grootste plannen moet het niet komen want Roglic wordt harder gepijnigd dan Pogacar

25 berichten aan het bekijken - 7,626 tot 7,650 (van in totaal 11,407)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Laatste nieuws