Team Jumbo-Visma 2021

|
25 berichten aan het bekijken - 7,276 tot 7,300 (van in totaal 9,322)
  • #699388

    Wanneer Ineos gaat rijden als vorig jaar in de Giro is er sowieso geen probleem.

    #699390

    Mwah, tot nu toe blijft het wat betreft dat aanvallende rijden van Ineos bij veel woorden en weinig daden. In de Dauphiné en eerder in Catalonië heb ik ze toch voornamelijk op zijn Ineos zien rijden. Ik denk dat ze bij Ineos toch voornamelijk de kaart Thomas gaan trekken en die heeft zelf ook weinig baat bij enorme aanvallen en tempoversnellingen. Ik denk niet dat ze het risico gaan nemen om Thomas te slopen zolang hij nog heel kort op Poggie en Roggie staat. Misschien dat ze die tactiek bewaren voor als de nood aan de man is later in de Tour, maar dan zou het kalf al eens verdronken kunnen zijn.

    Bovendien leent dit parcours zich niet echt voor heel vroege aanvallen.

    #699398

    Bijvoorbeeld. En dat Carapaz niet alleen wegrijdt, maar daarbij de hulp krijgt van bijvoorbeeld Hart. Zonder tegenslag kan Ineos met een sterk blok komen te zitten waarmee ze verschillende mogelijkheden hebben. Daarop zal TJV ook een antwoord moeten hebben en dat zal voor een groot deel afhangen van de vorm van Kuss, Kruijswijk, Vingegaard en Van Aert.

    #699401

    Het probleem voor INEOS is dat de aanval van ver in principe alleen bij Hart en Carapaz te verwachten zijn. Zowel Porte als G. hebben nooit zo gereden en ik zie dat niet in deze Tour veranderen. Hart is bovendien een matige tijdrijder, die wel eens twee minuten of meer in de beide ITT’s zou kunnen inleveren en dus wat ruimte mag hebben. Carapaz die in Zwitserland wel een goede vlakke tijdrit reed is een renner die wel van ver durft te gaan en als hij de schade beperkt in de tijdritten lijkt hij mij wel de gevaarlijkste man bij INEOS.

    #699402

    Ik reageer op horsm, maar ondertussen zijn er al wat andere berichten geplaatst.

    Ineos kan met Thomas niet winnen van Roglic en Pogacar. Ze kunnen misschien een van de twee verslaan, maar niet alle twee.

    #699411

    Mocht ik Jumbo en/of UAE zijn, zou ik eigenlijk de eerste beste bergrit naar Le Grand Bornand al proberen het tempo zo hoog mogelijk te maken op de laatste twee cols om te proberen op z’n minst Hart alvast uit te schakelen. Met een beetje mazzel krijgt een van de andere drie het ook nog moeilijk. De kans dat je zo vroeg in de Tour dan al op een counter loopt lijkt me minder groot, dan wanneer je dat later in de tour gaat proberen.

    #699795

    Als we het nu toch over tactieken gaan hebben.
    Volgens mij kan je beter Hart laten rijden en aan het begin geel laten pakken. Dan heb je hem al uitgeschakeld denk ik. Wanneer het er om gaat gaat hij de beste bergop niet bijhouden en verliest tijd in de tijdritten.
    Een gele trui zie je ook niet zo vaak aanvallen dus heb je een aanvaller van Ineos minder waar je op moet letten en je hebt een kleine kans dat je een situatie als Pogacar en MCNulty creëert. Of iedergeval dat er 1 iemand bij hem blijft. Een gele trui gaat het denk ik niet fijn vinden als hij 0 ondersteuning krijgt, niet goed voor de sfeer in de ploeg.
    Als je Hart op achterstand rijdt zoals hierboven gesuggereerd wordt dan heb je een gevaarlijke aanvaller erbij die zo weer terug komt in het klassement.

    #699810
    #699894

    @Rawolf
    Dank voor het plaatsen.
    Prachtig verhaal over Primoz Roglic en zijn interviewster.
    Met hoogte punten en dieptepunten (valpartijen crashes enz.)
    Mooi ook om te lezen hoe Roglic anders is in zijn privéleven.
    Ongelofelijk dat Primoz Roglic binnen 6 jaar van het leren fietsen het schopt tot het winnen van een grote ronde.
    Hier kun je alleen maar diep respect voor hebben en fan van zijn.
    Blij dat Frans Maassen deze gozer destijds naar TJV gehaald heeft.

    #699895

    Ik heb om heel eerlijk te zijn weinig aan dat abstracte tactische gekeuvel vooraf (muv sommige specifieke etappes). Iets concreter: wat kunnen we het beste in etappe 1 doen?

    #699897

    @awestie rit 1 is altijd een hectische en hypernerveuze rit. Zou ik daar persoonlijk het heft in handen nemen met gesink martin en teunissen. V aert en roglic (ja, dat denk ik) kunnen daar de rit winnen.

    #699910

    Rit 1 gaat de finale zo hard dat je daar nooit de hele tijd voorop kan rijden/controleren. Het is zaak Roglic veilig naar de meet te brengen.

    Ik zou dat doen door een ietwat afwachtende houding aan te nemen zodat je voldoende energie/mankracht hebt om in goede positie door de belangrijkste punten te komen. Bv passages door dorpjes, rotondes, smalle delen waar t op n lint gaat, open stukken met waaierpotentieel etc.

    #699952

    Mooi interview vandaag in Het Nieuwsblad met Zeeman over de rol van van Aert in de komende Tour. Van Aert wordt niet voorzien voor veel knechtenwerk in de bergen, daar is het aan Kruijswijk, Kuss en Vingegaard. De verwachting is dat van Aert bij de eerste serieuze schifting moet lossen. In de eerste week wordt van Aert wel verwacht; in de mate van het mogelijke na zijn operatie. Enerzijds om voor een ritzege te gaan, anderzijds om Roglic bij te staan in hectische vlakke ritten, vooral als het waaier-alarm afgaat. Zijn trainingsarbeid was vooral gericht op sprinten en tijdrijden & minder op klimmen dan vorig jaar.

    Benieuwd hoe dat allemaal gaat uitkomen. Op strava zag het trainingslabeur van van Aert er in elk geval weer indrukwekkend uit, ook wat het aantal hoogtemeters betreft.

    #699953

    @rawolf klopt, maar op de punten waar het kan zou ik de koers zeker hard maken. Laat ze in de bergen maar de koers aan anderen geven, maar in zulke ritjes zou ik op de belangrijke punten eerder koers maken dan volgen

    #699996

    Ik hoop vooral dat TJV scherp is met waaiers, want stiekem dicht ik hen meer kwaliteiten toe om er goed bij te zijn. De andere topteams hebben echt wel minder pk’s op het vlakke.

    #700016

    Etappe 1 wordt het ontzettende belangrijk om in de laatste 5 km vooraan te zitten met zo veel mogelijk renners van de ploeg. De sector tussen 5 en 2 km te gaan is heel hectisch en smal en bovendien is er geen 3km regel, dus bij elke valpartij ben je volledig de lul als je er achter zit. Je wil ook zorgen dat je niet achter eventuele breukjes zit op de finish.

    #700177

    Niet te ingewikkeld doen over te volgen tactiek. Zou dat saaie gesleur op kop aan anderen laten en attent op de tweede/ derde rij volgen. Zou bovendien i.t.t. vorig jaar, als de situatie zich voordoet, ook vaker iemand in de vlucht proberen te krijgen. Verder nog vragen of is het wel duidelijk zo?

    #700192

    @Rennerske even maar even een renner meesturen in de vlucht is vaak lastiger dan je denkt als je 1 van de favorieten in je ploeg hebt. De concurrentie staat het meestal gewoon niet toe…

    #700194

    Ik denk ook dat TJV in de Tour prima kan profiteren van waaiers. Maar dan moeten ze daarbij wel mikken op tijdwinst in het klassement en geen klimmers op kop laten rijden voor een ritwinst van Van Aert, zoals vorig jaar.

    #700198

    Ik zou niet veel anders doen dan vorig jaar in die laatste week, toen Roglic de sterkste bleek na ritten waar er een strak tempo werd gereden. Behalve wanneer nu die verhouding heel anders zou zijn. Ik denk echter dat een wat minder gecontroleerde koers het voordeel eerder iets naar het blok van Ineos en Pogacar doet schuiven, dan dat een gecontroleerde koers zou doen.

    #700199

    Als er iemand in die waaier-rit op kop had moeten rijden (buiten Kuss en Bennett), dan waren het Dumoulin en Roglic zelf.

    #700201

    Nee, serieus, kan iemand wat duiding geven inzake de DNS (tour de suisse) en DNF (nc) van Christophe Laporte ?

    #700203

    @rahimns, helemaal waar, vertel mij wat. Heb ook niet geschreven “even maar even een renner meesturen”. Er staat “ als de situatie zich voordoet”. En ja, die situatie zal zich niet al te vaak voordoen.Maar toch, kreeg vorig jaar het idee dat het keurslijf nauwelijks toestond mee te springen als de situatie zich voordeed.

    #700307

    “Etappe 1 wordt het ontzettende belangrijk om in de laatste 5 km vooraan te zitten met zo veel mogelijk renners van de ploeg. De sector tussen 5 en 2 km te gaan is heel hectisch en smal en bovendien is er geen 3km regel, dus bij elke valpartij ben je volledig de lul als je er achter zit. Je wil ook zorgen dat je niet achter eventuele breukjes zit op de finish.”

    Laatste 5km gaat het van kunnen zijn en niet van willen. Denk dat in die laatste 5km het aan Roglic en van Aert zelf is met mogelijk nog een goeie Vingegaard als die in vorm is. Echt een hele lastige etappe waar ik denk dat Kruijswijk al de nodige tijd gaat verliezen.

    #700677

    Stilte voor de storm?

25 berichten aan het bekijken - 7,276 tot 7,300 (van in totaal 9,322)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Headlines