Team Jumbo-Visma 2021

|
25 berichten aan het bekijken - 7,126 tot 7,150 (van in totaal 11,407)
  • #697805

    Ellingworth is Director of Racing en daarmee verantwoordelijk voor het (wedstrijd)programma. Daarnaast heeft hij ook het scouten en ontwikkelen van de renners in de ploeg binnen zijn pakket. Hele cruciale positie en niet iemand om een hele slechte band mee te hebben.

    #697811

    Dennis zat zelf ook niet lekker in zijn vel bij Bahrain en heeft over die worsteling en zijn acties wel toegegeven dat hij fouten maakte. Volgens insiders liet Erzen het nieuws over eventuele sancties overbrengen door Ellingsworth wat de hereniging dit jaar wel pijnlijk kan hebben gemaakt. Voor de rest inderdaad speculatie aangezien ik Dennis verder gewoon meer dan zijn best heb zien doen bij INEOS ook dit jaar.

    #697824

    INEOS een talent scout, wat moeten ze daarmee?

    #697838

    “Ellingworth is Director of Racing en daarmee verantwoordelijk voor het (wedstrijd)programma. Daarnaast heeft hij ook het scouten en ontwikkelen van de renners in de ploeg binnen zijn pakket. Hele cruciale positie en niet iemand om een hele slechte band mee te hebben.”

    Medeverantwoordelijk voor programmas op zn hoogst, sir Brailsfort heeft nog een flinke vinger in de pap op sportief vlak en ook enkele voorname ploegleiders beslissen daarin mee.

    Hoe weet je dan dat hij een slechte band heeft met Dennis? Bij Bahrain werkte 70 mensen in 2019 waarom moet hij perse de oorzaak zijn geweest?

    En welk slecht nieuws heeft Ellingworth moeten brengen @murcia? Dennis is zelf uit de Tour gestapt.

    #697841

    @Morgenstein
    Quote: Ik vind het zelf juist mooi, van die gasten waarbij niet alles vlekkeloos verloopt.

    Ik zou als ik jou was nog meer meer van dit soort renners binnenhalen die niet graag naar de pijpen dansen van de ploegleiding.

    Quote: Dat hij daarmee niet binnen een ploeg met duidelijke doelen en afspraken zou passen, geloof ik overigens niet.

    Dat gaan we dan wel zien.
    Die andere ploegen hadden toch ook duidelijke afspraken en doelen.
    Dennis blijft voor mij een eigengereide en eigenwijze maar goede renner die nmm niet bij TJV past.
    Ik heb dus een hele andere mening over deze te (dure) renner voor TJV.

    #697850

    Jij denkt dat wij invloed hebben op wie er worden gehaald? Ik niet hoor.. 😆

    Dat hij tegen de wensen van de ploeg in zou rijden zie ik niet terug in zijn loopbaan. De ploeg waar het fout liep, was nu net de ploeg die het minst weg heeft van Jumbo. Hij heeft op mij bij BMC en Ineos altijd de indruk gegeven uitstekend binnen de ploeg te passen. Dat hij nu weer voor een ploeg zou kiezen waar het teambelang voorop staat, lijkt me een teken dat hij graag in zo’n structuur werkt.

    #697851

    Bij de dames ging ’t ook niet vlekkeloos, want zij konden SD Workx niet bijbenen. Maar zij staan wel mooi op ’t plaatje.

    #697853

    @Rawolf; hij is tweede man in de hiërarchie en degene die het seizoensprogramma opstelt. Dat er anderen zijn die daar ook aan meewerken en dat Brailsford altijd nog kan overrulen, maakt hem nog geen scoutje waar je als renner van de ploeg nauwelijks mee te maken hebt.

    De slechte relatie zie ik verder niet. Ik stel dat als hij er is, dat de functie van Ellingworth dan belangrijk genoeg is om daar tegenaan te lopen, waardoor het een belangrijke factor kan zijn om te vertrekken

    #697854

    @S.Morgenstern
    Het is mij wel gelukt om Timo Roosen binnen te halen en kijk nu. Hij is een betrouwbare en onmisbare knecht gebleken.
    Wat dat betreft heeft dat 10-actie wel succes gehad en dan niet vlekkeloos.

    #697857

    Moeten we de basis van de misvatting dat we invloed hebben daar zoeken?

    #697859

    Nee natuurlijk niet. Was ook maar een grapje er tussen door. Maar Mick en broer, Lars Boven en Hidde van Veennendaal hebben een gaatje geslagen bij de beloften.

    #697878

    @Rawolf
    Het slechte nieuws dat hij ontslagen werd en kon fluiten naar de rest van zijn salaris aangezien zijn contract nog een jaar doorliep. Dit ging om meer dan één miljoen dollar dus een pijnlijke zaak voor Rohan.

    Na de Tour werd er vanuit Bahrain gewerkt aan een verzoeningspoging, er kwam een gesprek in augustus waarbij Dennis en zijn zaakwaarnemer tegen Bahrain zeiden dat hij sowieso ging vertrekken en dat ze met andere ploegen in gesprek waren. Dit bleek echter in de praktijk nogal tegen te vallen aangezien geen enkele ploeg een renner wilde contracteren die nog een jaar te gaan had bij zijn werkgever en die een stunt had uitgehaald die nog niet eerder was voorgekomen.

    In september kwam Dennis met hangende pootjes terug om zijn contract dan maar uit te dienen en toen liet Ellingsworth de bom vallen. Rohan werd per direct (13 september) ontslagen al hield men het uit coulance geheim tot na het WK en werd het bekendgemaakt op 30 september. Dennis spande wel een zaak aan bij de Arbitrage- commissie van de UCI en hoe dat is afgelopen weet ik niet. Pas in oktober kon hij tekenen bij INEOS met een naar verluidt forse daling van zijn salaris aangezien hij zo laat geen andere opties meer had.

    De reconstructie heeft op Velo-News gestaan en daar heb ik mij dus op gebaseerd.

    #697884

    Dennis is een rare snijboon met een olifantengeheugen als het mensen betreft waar hij mee in de clinch gelegen heeft. Dus Rod, bedankt voor Dennis. We zullen het cadeautje zorgvuldig en liefdevol uitpakken, de afrekening krijg je in de Tour van 2022.

    #697885

    Kristoff is ook wel een aardige helper voor Van Aert toch?

    #697886

    Tony Martin doet JV weer juichen met zijn tijdrit.

    #697888

    Drie van de vier mogelijke tijdrit kampioenen. Geen slechte score.

    #697889

    De tiende van Tony, dat klinkt als een symfonie. Wat een klasbak!

    #697899

    Met al het werk dat Tony Martin voor de ploeg doet, is het hem extra gegund dat hij zelf ook een prijs weet te winnen.

    #697905

    Mooi dat Tim er met de zege vandoor gaat. Sterke broer Mitch doet ’t ook weer goed met de 2e. plek.

    #697913
    #697918

    Dat is wel de tijdrit heh, niet de wegrit ;)

    Het gaat de komende jaren nog een hels karwei worden voor Jumbo om plek te maken voor alle aanstormende talenten uit de opleidingsploeg. Daar gaan sowieso renners buiten de boot vallen die het eigenlijk wel verdienen. Mijn gokje van wie ze laten doorstromen:

    2022: FFB en Mick van Dijke
    2023: Pluimers en Tim van Dijke
    2024: Hessmann en Ryan

    Maar goed, dat is allemaal koffiedik kijken natuurlijk.

    #697921

    @Savojor.Denk dat je qua koffiedikte wel redelijk snor zit. Stemt toch even tot nadenken. Heb dit soort posts liever dan overbodige posts als: Martin wint in Duitsland, Tolhoek naar Trek en Mike wordt tweede achter zijn broer.

    #697922

    Als ze er meer zouden willen behouden, moet je ze denk ik eerder laten doorstromen. Dat is wel een grote ‘als’. Het zou nl ook betekenen dat je volgend jaar een wat ander/uitgebreider programma moet gaan rijden als ploeg. Als die ruimte er is, zou je er natuurlijk ook drie of vier kunnen laten doorstromen. Natuurlijk moeten de betreffende renners dat ook zelf willen.

    #697923

    Hoewel ik “ De tiende van Tony, dat klinkt als een symfonie” wel een hele mooie vondst vind.

    #697924

    @Yogibear
    Ze zullen ongetwijfeld ook veel gebruik blijven maken van de mogelijkheid om renners uit de beloftenploeg mee te laten doen met de WT-ploeg. Daardoor is de noodzaak om om heel veel renners in 1x te laten doorstromen al een stuk kleiner, aangezien je ook als belofterenner al een redelijke profwaardig programma kan rijden.

    De Lotto-Soudal tactiek om in 1x de halve opleidingsploeg te laten doorstromen lijkt me niet zo handig, dan wordt het wel redelijk overkill en raakt de balans in de ploeg ook zoek.

25 berichten aan het bekijken - 7,126 tot 7,150 (van in totaal 11,407)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Headlines