Team Jumbo-Visma 2021

|
25 berichten aan het bekijken - 6,626 tot 6,650 (van in totaal 11,407)
  • #692551

    Zo vreemd is het toch niet om te bedenken dat de Zwitserland misschien iets te veel van het goede zou zijn. 8 dagen hele lastige etappes in vaak ook slecht weer in Zwitserland. De renners worden zelf ook betrokken bij het maken van het programma… misschien dat beide daar ook zo hun gedachten over hadden. Voor Bouwman is de Baloise tour dan ook wel beter te verteren.

    #692555

    @Fanny
    Precies wat je zegt, dat hij wel in de Baloise Be;lgium Tour start. Dan had hij beter in de TdS kunnen starten, want daar komt ’t veel meer op klauteren aan. Daar zijn Bouwman en Foss beter voor geschikt. Dus in ieder geval 1 van de 2.
    Want je ziet dat de Vlaamse jongens het moeilijk hebben om mee te zitten. Vandaag zou Mike Teunissen mogen sprinten.
    Hij komt niet in de buurt om te sprinten en dat komt omdat hij nog beter moet worden door te koersen.
    Morgen is er nog een mogelijkheid voor Mike, maar daarna wordt ’t klimmen geblazen.

    #692567

    Dat Koen en Tobias Zwitserland niet rijden is volkomen logisch gezien hun inspanningen van drie weken en de vraag wat voor verschil het gemaakt zouden hebben als ze deze ronde wel gereden zouden hebben. Zouden die twee gisteren in het groepje van der Poel gezeten hebben? Het antwoord is nee, zouden ze vandaag iets toevoegen? Het antwoord is weer nee en bij het latere langere klimwerk zouden ze het ook moeten afleggen tegen de renners die een doel van deze ronde hebben gemaakt of de rest die toewerkt naar de Tour. Het is van hetzelfde laken en pak als die discussie rond Bernal die de Tour er maar bij moest doen want hij was zo superieur in de Giro. Het werkt contra-productief in alle opzichten en gelukkig weten de betrokken renners en de ploeg wel beter.

    #692583

    @Murcia. En zoals gewoonlijk duidt Murcia weer heel helder waarom bepaalde keuzes gemaakt worden. Einde discussie, lijkt me zo.

    #692586

    @rennerske Goeie rol, als persoonlijk amen van @Murcia ;)

    Nu bidden dat @kelderfan onze inbreng leest en het iets beter begrijpt.

    #692587

    Zag een interview met porte waar hij aangeeft hoe de teams van jumbo en uae zwakker dan die van ineos. Denk eigenlijk dat uae en jumbo wel beter voor de dag gaan komen on de tour eerlijk gezegd. Ook verwacht ik dat én roglic én pogacar nog een meesterknecht bij zich zullen hebben elke bergrit als er nog weinig over zijn

    #692594

    Blijft toch vreemd dat Bouwman als enige renner die de Giro heeft uitgereden morgen hier wel start in de Baloise Belgium Tour.
    Benieuwd of hij na de zware Giro nog wat in de benen heeft zitten.
    Alle andere renners die de Giro ook hebben uitgereden hebben zijn nergens gestart en hebben dus nu wel een ruime rustperiode.
    Dat maakt @Murcia dus niet duidelijk 😊 @rennerske.
    Of het einde van een discussie is bepaalt niemand hier 😊

    #692595

    toch wel erg zwak de afgelopen maanden met het team

    #692596

    @Ceydrych hier interview “Going forward, I think the position we’re in compared to [Jumbo-]Visma or UAE[-Team Emirates] – it seems like they’re all a little bit cooked. It’s only three weeks to the Tour. We’ve still got [Richard] Carapaz at Suisse [to add to the Tour line-up]. In the long game, we’re in a good spot to be honest. We’re going to hopefully have numbers [at the Tour] to play different cards.” en ook “I mean, Roglic and Pogacar can’t chase everything can they? Their teams aren’t what they were. Well, Pogacar didn’t really have a team last year anyway, but if Visma are not where they were last year then it will be hard to chase all of us. But I think when we get to the time trials, G’s on another level there.”

    Oftewel: hij en Ineos willen lekker veel aanvallen want dat kunnen TJV & UAE niet aan denkt hij. Als je drie GR-winnaars in je team hebt is dat voor bijna geen team bij te houden natuurlijk. Ik zou alleen niet vertrouwen op de TT van Geraint, ook al is die goed.

    #692598

    Het probleem van INEOS is nog steeds dat de sterkte van het team in de Tour ondergeschikt is aan de sterkte van de kopman. Ik heb van zowel Porte als Thomas geen moment de indruk gekregen dat zij sterker zijn dan de Roglic en Pogacar van dit seizoen. G. was zeker niet indrukwekkend in de Dauphine en Porte was beter dan Thomas maar ook hij was niet van het niveau dat Poga en Rog haalden in de eerdere koersen van een week dit seizoen.
    Verder zullen jongens als van Aert, Vingegaard, Kuss maar ook Majka, Hirschi en iemand als McNulty echt zeer veel kunnen betekenen voor hun werkgevers als pionnen richting het achttal van INEOS. Ik heb al eerder gezegd dat Carapaz mij nog de grootste kanshebber lijkt voor INEOS op de Tourzege mits hij gaat tijdrijden zoals in Zwitserland. Hij is ook explosief en heeft durf om een keer van ver aan te gaan. Dat is uitgesloten bij treintjesrijder Thomas en ook Porte prefereert dat model.


    @AWestie

    Bedankt voor dat interview, hoe Porte er bij komt dat G. op een ander level zit in de tijdrit is mij een raadsel. Hij reed de laatste als Gontsjar en dat viel niet zo goed uit. Verder klinkt dat verhaal over om de beurt aanvallen leuk maar juist hij en Thomas zijn dat type renner helemaal niet. Verder viel in Catalonie op dat G. nooit voor Yates heeft geknecht en juist Porte en Carapaz in die rol drukte. Die gaat proberen om via de tijdrit zijn rol als Alpha volkomen uit te spelen.


    @Fanny

    Het was ook zeker niet mijn bedoeling om de discussie met mijn post een halt toe te roepen.:D

    #692600

    Alpecin-Fenix stuurt een halve Giroploeg naar België zie ik. Koen in België er bij lijkt me een combi van persoonlijke vraag en wie er nog konden. Oorspronkelijk was dat Martens zijn laatste koers toch? Lijkt me dat Koen dus ook de kapiteinsrol daar heeft en dat is het wel. Die ga je nauwelijks op de voorposten zien.

    #692620

    Ik hoop echt dat koopploeg ineos niet de tour wint. Mochten kuss en kruiswijk iets minder zijn zou dat nog steeds niet erg zijn.

    #692625

    Nu bidden dat @kelderfan onze inbreng leest en het iets beter begrijpt. Gaat ’t erom dat jullie inbreng niet begrijp.
    Leuk maar begrijp dan ook eens mijn inbreng. Want wat moet Koen in een kapiteinsrol doen in de Baloise Belgiumkoers.
    Ja hij vervangt Paul Martens, maar waarom niet Pfingsten hier opstellen, want die kan hier beter uit de voeten, dan in de TdS.
    Ja Alpecin is ook een ander soort ploeg gebouwd om Mathieu van der Poel.

    @Murcia

    De discussie gaat gewoon door👍 Want de naam Laporte laten vallen is ook al een brug te ver.

    #692630

    We hadden hier graag mee gesprint met MIKE, maar die slotklim was net iets de lastig voor hem.
    zegt Frans Maassen. Dat de slotklim te pittig was, moet je toch als teamleider weten; zeker omdat Mike zelf aangeeft, dat hij nog wat procentjes mist en hoopt die in de TdS bij te spijkeren.
    @S.Morgenstern
    Hier blijkt maar weer, dat wedstrijdritme toch erg belangrijk is. Naast de hoogtestages moet je ook wedstrijddagen inbouwen en dat geldt zeker voor een aantal renners.

    #692632

    Maar niet voor Roglic ;)

    #692639

    Het zou superleuk zijn als iemand aan het eind van het seizoen tijd heeft om het volledige alternatieve raceprogramma van Kelderfan voor het jaar op te typen… Dan krijg je volgens mij 10 man die 600 koersdagen hebben.

    #692640

    @kelderfan Als Frans Maassen zegt dat Mike Teunissen vandaag mee had moeten sprinten, was hij vergeten dat er ene MVDP meedoet die duidelijk andere gedachtes had dan een massasprint vandaag.
    Er waren wel meer ploegen met sprinters die dachten een kans op een massasprint te hebben, maar allemaal hebben ze het parkoers niet goed getaxeerd.

    Omtrent Bouwman kan ik je wel in redenering meegaan. In de Belgie tour heeft hij niets te zoeken. In Zwitserland zou hij misschien in de bergetappes van supercompsensatie hebben kunnen profiteren. Althans dit gold altijd als een soort regel een x-aantal jaren terug voor degene die na de Giro de Ronde van Zwitserland reden.

    Benieuwd of Oomen, Tolhoek en misschien Dumoulin in de bergetappes een rol op de voorgrond kunnen spelen.

    #692641

    Feit is dat ik weinig van Bouwman verwacht in de Baloise Belgium Tour tour na zijn zware Giro van 3 weken.
    Hij zal geen leadout zijn voor de sprinters.
    Een kapiteinsrol zou misschien kunnen daar lijkt hij mij wel de meest geschikte renner voor..
    Ik denk wel dat hij gaat proberen om in de 4e etappe (koniginnenrit) in een vluchtgroep te komen en als hij een goede ITT rijdt misschien voor een goede klassering in het AK.
    Maar alles is natuurlijk afhankelijk goede benen na de zojuist beëindigde Giro.
    Ik zag trouwens ook dat hij na de Baloise Belgium Tour op woensdag 16 juni ook nog eens op het NK tijdrijden en waarschijnlijk de wegwedstrijd start samen met Dumoulin en Eenkhoorn.
    Dus voorlopig voor hem nog geen rust.

    #692643

    @Rawolf; een renner voor het vlakke zoals Roosen hoeft niet op het niveau van een klimmer als Tusveld te zitten om een goede indruk te maken. Zat hij de laatste rit overigens wel, maar goed…

    Tusveld liet in de Dauphine gewoon niet een niveau zien waarmee hij zich een goede kandidaat toont voor de derde klimmer in de selectie van DSM. Roosen liet in de Dauphine een niveau zien waarmee hij uitstekend als vervanger van een vlakke renner uit de selectie mee zou kunnen gaan.

    #692644

    Waarom het zo belangrijk is of Bouwman al dan niet in België rijdt of in Zwitserland snap ik eigenlijk niet zo goed… In beide wedstrijden zal hij voornamelijk opvulling zijn en misschien een keer in een vlucht zitten of wat had en spandiensten voor de ploeg doen of een stuk op kop rijden om een kopgroep terug te halen. Wat maakt het in hemelsnaam uit of hij dat doet of Pfingsten of Frans Maassen zelf godbetert. Tjongejonge…

    Om daar nou ellenlange verhaspelingen over te typen. Wonderbaarlijk. En dan ga ik er godverdomme zelf nog een beetje aan meedoen ook.

    #692645

    Koen fietst op z’n gemakje rond de afgelopen dagen, gezien zijn Strava. Die heeft prima de riem los.

    #692648

    @kelderfan; dat is toch ook waarom Teunissen daar rijdt? En waarom bijvoorbeeld Van Hooydonck daar rijdt? Omdat het voor hun belangrijke investeringen zijn voor komende koersen. Volgens mij kan het opdoen van wat koershardheid dus inderdaad belangrijk zijn. Nooit tegengesproken.

    Een goed programma van een renners bevat naast wedstrijden en hoogte- of trainingsstages overigens ook goed geplande rustperiodes. De afgewogen samenstelling daarvan laat ik liever over aan degenen die inzicht hebben in alle gegevens van die renners. Ik denk dat die er veel meer verstand van hebben dan ik.

    #692657

    Vroeger reden renners weleens vaker zwitserland na de giro. Bouwman reed na de giro in 2018 zelfs de hammer series en zwitserland (en een goede). Dat bouwman nu belgie doet na de giro betekent toch juist dat hij alleen maar meer rust krijgt. Die zou best weleens wat leuks kunnen laten zien in het klassement met wat supercompensatie. Eenkhoorn is gevallen eergisteren, dus die verwacht ik sowieso niet in het klassement

    #692659

    Lijkt mij ook. Mooie koers om eens volledig voor eigen kans te rijden.

    #692667

    @Madeinstars
    Quote: En dan ga ik er godverdomme zelf nog een beetje aan meedoen ook.
    Doe dat dan niet ga lekker lezen of wat anders doen ipv dan hier op WF quoten 😊.

25 berichten aan het bekijken - 6,626 tot 6,650 (van in totaal 11,407)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

Headlines