Team Jumbo-Visma 2021

|
25 berichten aan het bekijken - 6,526 tot 6,550 (van in totaal 11,407)
  • #691746

    Volta zouden ze rijdn, maar doordar deze verplaatst werd was het geen optie meer

    #691781

    Ik verwacht dat JV ook komend voorjaar regelmatig met een mix van Development en World Tour gaan rijden in de kleinere wedstrijden. Dit is in goede manier om de jongere renners te laten wennen bij de profs en te zien of ze zich daar kunnen handhaven. Nu zijn het vooral Mick van Dijke, Rick Pluimers en FFB die deze wedstrijden rijden. Gisteren werd Groenewegen ondersteunt door renners met een gemiddelde leeftijd van 21, waarbij de 24 jarige na 60 km uitviel.

    #691861

    Het lijkt er dit jaar tot nu toe op dat de stijgende lijn van de ploeg van de afgelopen jaren wat stagneert. Dat is helemaal niet gek en het geeft ook niks. We hadden misschien gehoopt dat ze het nog beter zouden doen dan vorig jaar, dan valt het tot nu toe wat tegen (al staan ze volgens mij nog steeds 3e op de UCI ranking). De tour wordt daardoor wel extra belangrijk voor de ploeg. Ik denk dat het opzich niet verkeerd is om wat meer in de underdog positie te komen en wat minder op de voorgrond te gaan rijden dan vorige jaar in de tour. Echter maar ik me wel zorgen over de kansen. Jumbo wil de afgelopen jaren met meerder kopmannen naar de tour om het de grote ploegen (met name Ineos) lastig te maken en daar zie ik dit jaar wel een probleem. Naast Roglic is het van belang een andere rennen (achterin) de top 10 te hebben, waar je mee kan ‘spelen’. Ik zie dit echter niet gebeuren
    – Kruijswijk heeft de vorm niet.
    – Kuss is geen klassementsrenner (slechte tijdrit/slechte dagen)
    – Vingegaard is potentiele klassementsrenner maar nu nog te onervaren/nog niet 100% fit.
    – Van Aert zou het kunnen. Al is hij ook nog niet helemaal fit.

    Ik denk dat je dan ook beter de volledige focus op Roglic moet leggen (en hopen dat Wout fit start). Dan zou ik echter wel renners selecteren die hem goed kunnen bijstaan en goed kunnen knechten. Kruijswijk vind ik geen knecht, die kan niet lang op kop rijden en niet reageren op versnellingen. Dus ik ben wel benieuwd wat zouden jullie doen? Ik zou Kruijswijk uit vorm niet meenemen als een Oomen of Tolhoek een goede vorm laat zien in Zwitserland. Dat lijkt mij een beter knecht voor Roglic. Al zullen ze Kruijswijk, ook met het oog op de Vuelta, wel laten starten. Ik denk echter dat je nu beter kan kiezen voor de beste ploeg rond de enige kopman, Roglic.

    #691879

    @harryjohan71
    Het is toch normaal dat er in ’tweede deel van het seizoen dit soort koersen worden ingepland.
    Wat @Jandepandaman correct aangeeft, dat TJV in ’t voorseizoen teveel inzet op de hoogtestages en WT-koersen.
    Dat werkt niet goed voor bepaalde renners en de jonge garde krijgt te weinig de mogelijkheid om zich te tonen in kleinere koersen. Daar komt bij dat Dylan weer op niveau moet komen en daarmee zit je die jonge sprinters in de weg.
    Dat zag je gisteren toch duidelijk terug in de Elfstedenronde.

    #691882

    @Yeez
    Daar wringt ’t juist. Volta is uitgesteld, maar niet gereden.

    #691895

    @kelderfan wat wringt daar dan? Als hij op een andere datum wordt gezet en het past dan niet meer heb je toch te maken met overmacht?

    #691896

    @Kelderfan Jij bekijkt alles vanuit een ‘negatief’ standpunt en houdt bovendien geen rekening met het wegvallen van wedstrijden door Corona. Als JV vanaf nu veel kleine rondes rijdt is het normaal, Prima als jij dat zo ziet. Het geeft de jonge renners in ieder geval de mogelijkheid om zich te bewijzen in deze rondes. Daar gaat het om. Het maakt mij niet uit of dit nu in het voorjaar of najaar is. In Hongarije is er voor Kooij gereden in de 4 sprintetappes die daar waren. Om te doen dat ze helemaal geen kansen krijgen gaat mij te ver. De jonge renners rijden een mooi programma bij JV en daar hoort bij dat ze ook moeten knechten. Daar is niks verkeerd aan. Wat ik wel jammer vind, is dat de sprinttrein van JV steeds een andere samenstelling heeft. Zo is het moeilijk om automatismen te creëren. Hopelijk gaat dit de komende maanden veranderen. Ik kijk trouwens liever naar de toekomst dan naar het verleden.

    #691906

    Heeft TJV in het begin van dit seizoen niet ook nog geprobeerd een paar koersen te rijden? De koersen die ze nu missen zijn er ook niet mega veel toch?

    In het algemeen is het best te beargumenteren om een ander programma te rijden, net als dat EF ook graag een alternatief programma rijdt. Alleen zijn de keuzes van TJV echt wel slim, met meer gemixte teams bij lager geklasseerde wedstrijden en duidelijke focus op een bepaald aantal WT-wedstrijden. Dat is wel de manier om als iets kleiner team op te boksen tegen een Ineos die hun GR-winnaars gewoon kan verdelen over gelijktijdige rittenkoersen. Wat een weelde.

    En je merkt inderdaad dat zonder WvA en Roglic gegarandeerde overwinningen missen, maar het had zomaar goed kunnen vallen met Kuss, Vingegaard, Bouwman, Affini en Groenewegen.

    Dus vind ik er best wat voor te zeggen om iets anders te doen qua programma, maar dat gaat ook weer verlies betekenen op andere gebieden. Ik volg daarom graag de huidige lijn, al betekent dat in dit geval jammer genoeg bijna twee maanden op een houtje bijten qua overwinningen. TJV periodiseert tot nu toe zijn pieken goed, hopelijk zien we dat ook weer terug in de Tour

    Het is dus ook echt te simpel om te verwachten dat we met bijv. de Kelderfan-school op hetzelfde niveau blijven. Dan komt vaker een vermoeid team of vermoeide kopman aan de start, wat kan betekenen dat er minder wordt gewonnen en we minder punten pakken.

    #691917

    Ja @Yeez
    Die Algarve had er best tussen gepast. Die Tour was nu van 5 – 9 mei jl. Want in die tijd zijn er ook veel koersen vervallen voor ’t jeugdteam.

    @AWestie

    Juist die koersen in ’t prille voorjaar zijn belangrijk om koersritme op te doen. Andere ploegen hebben juist wel een alternatief gevonden.

    #691924

    @kelderfan je mag in een pro wedstrijd maar 2 beloftes opstellen. Daarnaast zat je met romandie, de giro en hongarije die daar omheen zaten en enkele renners die net uit het voorjaar kwamen

    #691927

    Ik vind het sowieso redelijk lachwekkend om te denken dat wij ook maar iets zinnigs kunnen zeggen over de ontwikkelingen die bijvoorbeeld een Kooij en een David Dekker hebben meegemaakt in de eerste 6 maanden als prof. Wij weten hun waardes in wedstrijden totaal niet, laat staan wat ze doen in training.

    Kelderfan het zou heel fijn zijn als je je meningen (al is het maar één keertje) zou beargumenteren. Geef bijvoorbeeld eens antwoord op de volgende vragen:
    1) Waarom is wedstrijdritme in kleine wedstrijden beter dan in grotere wedstrijden? Graag een uiteenzetting van je ideeën hierover zowel wat betreft het mentale als het fysiologische aspect.
    2) Waarom werken hoogtestages wat jou betreft niet voor bepaalde renners? Welke renners bedoel je dan? En wat zijn de redenen dat hoogtestages niet voor deze renners werken? Op basis van welke gegevens trek je die conclusie?
    3) Hoe zit Dylan Groenewegen de jonge renners in de weg? Heeft een Kooij niet de kansen gekregen in Hongarije? Die kansen die er juist kwamen omdat Dylan de giro ging rijden? Zat Groenewegen Dekker in de weg in de Giro, of was het eerder andersom? Hebben Kooij en Dekker per definitie een koers weggegooid omdat Groenewegen hgister slecht was?
    4) Wat vind jij een realistisch moment om de ontwikkeling van jonge renners te beoordelen? Denk je echt dat je daar na 5/6 maanden als prof al iets zinnigs over kan zeggen? Hoe verklaar jij dat Kuss, Vingegaard, Affini en Foss zich bijvoorbeeld allemaal prima lijken te ontwikkelen, maar dat het bij Dekker en Kooij volgens jou allemaal compleet fout gaat?

    #691932

    Waarom vraag je dit nog?

    #691934

    Geen idee eigenlijk. Verveling?

    #691937

    Test

    #691941

    Ik weet dat het speculeren is, maar waarom zou Rohan Dennis bij Het Nieuwsblad ingaan op het verschil tussen het huidige Jumbo-Visma en de opleidingsploeg van de Rabobank waar hij in het verleden voor reed als hij volgend jaar NIET voor TJV zou rijden? Het oorspronkelijke bericht van Het Nieuwsblad heb ik overigens niet gelezen omdat dat achter een betaalmuur zit, maar ik las in een update op In De Leiderstrui.

    #691942

    Maar @kelderfan juist in die eerste koersen was het allemaal maar speculeren welke wedstrijden door gingen, zelfs WT koersen gingen in het voorjaar niet door. Dat werd hier in het voorjaar ook al gezegd.

    #691948

    @nikolai klopt. Volgens het nieuwsblad is jv nu de belangrijkste kandidaat om dennis in te lijven. Misschien vanwege een vertrek van Bennett of een onzekere toekomst van Dumoulin? Misschien heeft iemand hier het hele artikel

    #691956

    Dan moeten ze bij Jumbo wel zeker zijn dat de motivatieproblemen van Dennis die hem bij Bahrein parten speelden verleden tijd zijn. Op een tweede Dumoulin zitten ze niet te wachten. Mocht hij wel bij Jumbo rijden volgend jaar is het in potentie natuurlijk een geweldige knecht om erbij te hebben.

    #691963

    Als hij zijn niveau van vorig jaar giro haalt dan graag ;)

    #691964

    Gelet op het feit dat ik me afvraag of TJV het budget heeft om er naast de versterking van de voorjaarskern ook nog eens een extra renner als Dennis bij te halen, zou ik me zelfs kunnen voorstellen dat sprake is van een soort ‘ruil’: Dumoulin volgend seizoen naar Ineos en Dennis naar TJV. Maar ik realiseer me nu dat ik wel heel erg aan het speculeren ben.

    #691966

    Lijkt me vrij onwaarschijnlijk. Dan acht ik de kans een stuk groter dat ze er intern al rekening mee houden dat Dumoulin stopt na de spelen en Dennis als vervanger zien.

    #691968

    Of bennett die vertrekt. Zoveel scenario’s

    #691973

    Salaris van de vertrekkende Pfingsten en de komende Dennis zal toch wel ongeveer gelijk zijn?

    grapje joh

    #691978

    Desbetreffende stuk over Dennis:

    Dennis op weg naar Jumbo-Visma?

    Net als Dumoulin heeft Dennis nog wat werk richting Tokio, maar de Australiër meent dat het tegen eind juli wel goed komt met zijn tijdritbenen. Wat ook nog niet in orde is, is zijn contract voor volgend seizoen. In de entourage van Ineos-Grenadiers klinkt het dat Dennis geen voorstel tot contractverlenging zal krijgen. Zo zou het niet boteren tussen Dennis en Director of Racing Rod Ellingworth. Ellingworth keerde dit jaar terug bij de Britse ploeg na een avontuur bij Bahrain-Merida, de ploeg waar Dennis in 2019 met slaande deuren vertrok.

    De nieuwe ploeg van Dennis lijkt Jumbo-Visma te worden. In 2011 kwam hij al eens uit voor de opleidingsploeg van Rabobank, maar hij vertrok daar al na één seizoen. Het klikte niet tussen Dennis en de ploegverantwoordelijke. “Ach. De opleidingsploeg van toen kan je totaal niet vergelijken met het huidige Jumbo-Visma. Net zoals de Australische pisteploeg anders werkt als Team BikeExchange. De opleidingsploeg van Rabobank was toen zeer Nederlands gericht. Ik was de enige buitenlandse renner en sprak behalve verdomme geen woord Nederlands.”

    Met wie het destijds bij Rabobank wel klikte, was trainer Mathieu Heijboer. Heijboer is nu Head of Performance bij Jumbo-Visma. “Ik las het gerucht van Jumbo-Visma ook op Twitter, maar las ook al verhalen over UAE en blijven bij Ineos-Grenadiers… Volgens het reglement mag voor 1 augustus geen transfer worden geofficialiseerd, tot dan zal ik ook niks over mijn toekomst zeggen”, besloot Dennis knipogend.

    #691982

    Filmpje van Ineos met uitspraken over Dennis: https://www.youtube.com/watch?v=y–8pPReamY

    Niet het hele filmpje gekeken, maar ik krijg van onderstaande uitspraken de indruk dat zijn teamgenoten hem maar een vreemde vogel vinden.

    “We moeten hem accepteren zoals hij is, hij kan er niets aan doen.”
    “Tijdritspecialisten zijn sowieso anders.”

25 berichten aan het bekijken - 6,526 tot 6,550 (van in totaal 11,407)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

Headlines