Team Jumbo-Visma 2021

|
25 berichten aan het bekijken - 5,101 tot 5,125 (van in totaal 6,945)
  • #678322

    Sowieso bizar wat voor discussie er lostbarst wanneer 1 kopman niet thuis geeft. Het wordt gelijk op de hele ploeg inclusief academy gegooid. Budgetten, opleidingen, kopmannen en knechten, alles wordt van stal gehaald. Had wat geweest als bernal vorig jaar in de tour bij jumbo had gereden.

    #678336

    Ze kicken erop Yeez

    #678339

    A we gaan geen inhoudelijke discussie voeren, oke. Ben ik weer weg

    #678350

    Beetje makkelijk om je op die manier van de fact check over die minder extreme verdeling bij UAE en Bora af te maken.

    Dat niet iedereen het verder een interessante discussie vindt en dat even moet melden, lijkt me verder geen beperking op de inhoudelijke discussie zelf.

    #678354

    @rawolf je mag van mij altijd een inhoudelijke discussie voeren hoor. Ik vind hem alleen niet interessant en deel daarom niet mee ;)

    #678358

    Het Development team van JV is alleen maar goed nieuws voor het NL’se wielrennen. Het zou mooi zijn als de talenten de stap maken naar de World Tour team van JV. Zeker voor de JV fans. Voor het NL’se wielrennen is het vooral belangrijk dat ze de stap naar de World Tour maken. Elk jaar 2 NL’se renners van het Development Team naar de World Tour zou fantastisch zijn.

    #678402

    Dat ’t Development Team elk jaar twee NL’se renners naar ’t Pro-Team zou kunnen overhevelen, zou zeker fantantisch zijn, maar niet realistisch helaas. Want wie zouden daarvoor in aanmerking komen.
    Op dit moment doen Pluimers en vooral Fisher-Black goed mee. Tevens laat Hesmann zich zien. Verder is het echt zoeken naar NL’se renners. Maar die Lou van Belle is wel een renner om in de gaten te houden.

    #678403
    Quote:
    Het grootste percentage van de overwinningen komt bij Jumbo van Roglic en van Aert en in andere jaren ook Groenewegen. Bij andere ploegen ligt die verdeling minder extreem bv ook UAE en Bora.

    Heel bijzonder. Interessant om de voorbeelden van jou eens wat beter te bekijken. Laten we dan 2020 nemen, omdat jij later noemt dat 2020 het meest recent is, dus het eerlijkst om te gebruiken als argument (kan je over twisten gezien het bijzonder karakter van dat seizoen, maar soit).

    Jumbo won in 2020 met 6 man 23 koersen waarvan 15 WT in 906 racedagen (Dan reken ik Eenkhoorn in Settimana mee)

    Bora won in 2020 met 8 man 21 koersen waarvan 10 WT in 1145 racedagen (dan reken ik het jaarlijkse kampioenschapscadeau van Juraj mee)

    UAE won in 2020 met 11 man 33 koersen waarvan 11 WT in 1230 racedagen

    Ten eerste ligt de focus van Jumbo overduidelijk op de grotere wedstrijden. Dat resulteert automatisch in een stuk minder racedagen dan de andere ploegen, maar het resulteert ook in hoogwaardigere overwinningen. De verhouding met Bora vind ik overigens zeker niet genoeg om te stellen dat zij in de breedte sterker zijn. Van UAE kan je dat in zekere zin wel stellen, als je het meedoen in veel kleinere wedstrijden en daar overwinningen pakken zwaar weegt.

    Als dat een argument is dat je wil maken (dat het meedoen in veel kleinere wedstrijden en daar ook overwinningen pakken een onderdeel is van top zijn in de breedte) dan kan ik er in komen dat je UAE boven Jumbo plaatst.

    Wat mij betreft is het echter een terechte (en voor mij als volger en kijker interessantere) keuze dat bij Jumbo de focus op de grotere wedstrijden ligt. Op WT-niveau is het nog altijd heel moeilijk om het argument te maken dat UAE en Bora breder of sterker zijn dan Jumbo.

    #678423

    Ah jongens ik ben al lang blij met Jumbo, volg het team (rabo) al vanaf 2000. Het moet beter in de breedte maar we mogen al lang blij zijn. En natuurlijk heerst er direct na een koers teleurstelling.

    Als je Ineos nu ziet met zo vreselijk veel budget, die balen zo erg dat ze de toppers v Aert, Pogacar, Evenepoel hebben misgelopen, die kopen alles nu zodat ze overtal hebben in de finale, heerlijk om te zien dat ze het dan niet redden.

    Ik zie Foss niet in het hooggebergte meedoen, hoop het wel en met de tijdrit erbij kan er dan veel gebeuren.
    Misschien kan Bennett beter kappen en zich opmaken voor de daufiné bv, plek vrij daar.

    Hopelijk gaat Teunissen voor zijn eigen kans vandaag in Hongarije, ik zie hem winnen.

    Er wordt gesproken over 2 versterkingen voor de klassiekers. Keukeleire en Langeveld… tja ik weet het niet….

    #678430

    @glorious dan heb je wederom niet gelezen. De schrijver van het nieuwsblad noemt dat als 2 opties voor de ploeg. Er is nog geen 1 naam gevallen als eventuele versterking. Hij dropt gewoon wat namen

    #678437

    Keukeleire zou toch uitstekend passen binnen de Vlaamse kern van Jumbo? Heeft daarnaast kwaliteiten om een rol te spelen in de sprinttreinen. Wellicht ook een renner die toe is aan zo’n pure rol als knecht. Wanneer ze iemand met ervaring willen halen, die er direct kan staan, dan lijkt hij me een prima optie.

    Langeveld zou dat ook kunnen zijn, voor een rol als wegkapitein. Hele slimme gast met bakken ervaring, die alle andere knechten naar een hoger niveau zou kunnen tillen zoals Tony Martin dat heeft gedaan bij de klassementsgroep.

    #678446

    “Heel bijzonder. Interessant om de voorbeelden van jou eens wat beter te bekijken. Laten we dan 2020 nemen, omdat jij later noemt dat 2020 het meest recent is, dus het eerlijkst om te gebruiken als argument (kan je over twisten gezien het bijzonder karakter van dat seizoen, maar soit).

    Jumbo won in 2020 met 6 man 23 koersen waarvan 15 WT in 906 racedagen (Dan reken ik Eenkhoorn in Settimana mee)

    Bora won in 2020 met 8 man 21 koersen waarvan 10 WT in 1145 racedagen (dan reken ik het jaarlijkse kampioenschapscadeau van Juraj mee)

    UAE won in 2020 met 11 man 33 koersen waarvan 11 WT in 1230 racedagen

    Ten eerste ligt de focus van Jumbo overduidelijk op de grotere wedstrijden. Dat resulteert automatisch in een stuk minder racedagen dan de andere ploegen, maar het resulteert ook in hoogwaardigere overwinningen. De verhouding met Bora vind ik overigens zeker niet genoeg om te stellen dat zij in de breedte sterker zijn. Van UAE kan je dat in zekere zin wel stellen, als je het meedoen in veel kleinere wedstrijden en daar overwinningen pakken zwaar weegt.

    Als dat een argument is dat je wil maken (dat het meedoen in veel kleinere wedstrijden en daar ook overwinningen pakken een onderdeel is van top zijn in de breedte) dan kan ik er in komen dat je UAE boven Jumbo plaatst.

    Wat mij betreft is het echter een terechte (en voor mij als volger en kijker interessantere) keuze dat bij Jumbo de focus op de grotere wedstrijden ligt. Op WT-niveau is het nog altijd heel moeilijk om het argument te maken dat UAE en Bora breder of sterker zijn dan Jumbo.”

    Je pikt er nu 1 ding uit van de 5 punten maar goed…

    Je zegt dat Jumbo op WT wedstrijden focust, nu is dat ook wel zo maar laat je na daarbij naar de feiten te kijken.

    Dan zien we in 2020, Jumbo 4 renners die ten minste 1 WT wedstrijd hebben gewonnen. 93% van de WT wedstijden door 3 renners. Bij UAE waar we het over hadden zijn dat 5 renners. Bij Bora ook 4 renners.

    Maar ik vraag me af of dat de juiste manier is om sterk in de ‘breedte’ te definieren. Ik zie bij Jumbo dat als van Aert, Groenewegen en Roglic niet meedoen ze de koers niet definieren en ik vind het dan geen sterke ploeg in de breedte maar wel 3 absolute toppers aan de kop. UAE en Bora hebben in mijn ogen meer diepte omdat ze achter Pogacar, Kristoff, Trentin en Gaviria nog mannen hebben als Hirschi, Majka, Formolo, McNulty, Ulissi wat ik renners vind die meer resultaten kunnen rijden dan Bennett en Kuss. Daarom zou ik juist wel ook kijken naar die niet WT koersen.

    Maar het blijft ook een gevoelskwestie die lastig is uit te drukken in feiten en getallen omdat er veel variabelen zijn.
    Jumbo maakt ook die keuze om helpers aan te trekken als Kuss en niet mannen met een eindschot, daardoor hebben ze misschien betere ondersteuning maar dat gaat ten koste van de overwinningen van de 2e lijn en de weerbaarheid als een kopman iets tegenkomt.

    Wat mij tegen de been stoot is dat bij de fanboys hier Jumbo overal top in is en daar niet aan getoornd kan worden. Feit is nu eenmaal dat je niet overal goed in Kan zijn ook door budgetlimitaties. Jumbo’s zwakke plek lijkt de selectie in de breedte te zijn en dat is aan de ene kant goed omdat ze zowel Roglic en Van Aert kunnen behouden en daarmee grote doelen nastreven en aan de andere kant maakt dat ze kwetsbaar als 1 van die 2 of alle twee wat tegenkomt.

    #678453

    Jumbo heeft achter Roglic, Van Aert en Groenewegen toch wel meer renners dan Bennett en Kuss? Ik zou niet weten waarom je Dumoulin, Vingegaard en Teunissen bijvoorbeeld niet zou noemen als renners die resultaten kunnen rijden. Of Kruijswijk, wanneer bij UAE Majka wel mee telt bij de sterkte in de breedte.

    #678458

    Die mag je inderdaad noemen en had ik er waarschijnlijk bij moeten zetten, het verhaal houd echter stand. Jou manier van discussies voeren door in te zoomen op details en niet te reageren op de grote lijn is blijkbaar ook nog steeds aan de gang.

    Kruijswijk heeft in z’n carriere 3 overwinningen waarvan 1 WT en Majka 11 waarvan 8 WT, om ook even heel selectief te reageren.

    #678459

    Ik reageer op je belangrijkste argumenten. De grotere verscheidenheid aan renners die niet alleen in 2020 tot overwinningen zouden zijn gekomen en de namen die je kunt noemen van renners die resultaten kunnen rijden.

    Allemaal dingen die de grote lijn, dat Jumbo in de breedte een probleem zou hebben, dus niet blijken te ondersteunen. Kun je gaan doen alsof degenen die hier die stelling kritisch benaderden (beetje sneu om ze fanboys te noemen) alles top vinden, maar dat is niet de tegenwerping; niemand vindt Jumbo ook in de breedte top en de beperkingen worden hier nu ook juist genoemd door madeinthestars.

    #678462

    Dan reageer ik terug dat Kruijswijk in de PCS alltime ranking rond plek 1000 staat en Majka rond 500

    Vingegaard en Teunissen vind ik ook ver onderdoen voor bv McNulty en Ulissi.

    Dumoulin is een valide opmerking

    #678463

    Ik als fanboy vind echt niet alles top

    #678465

    @Rawolf Zoals ik zal zei, als dat de manier is waarom we de breedte van een ploeg definiëren (met meerdere renners ook in kleinere wedstrijden resultaten kunnen rijden) dan is UAE inderdaad breder dan Jumbo. Dat lijkt me duidelijk. Bij Bora wordt het dan al wat schimmiger om dat met zekerheid vast te stellen.

    Dan blijft het natuurlijk zo dat er nog 15 WT teams zijn die het op dat vlak minder doen dan Jumbo. En ik denk dat dat dan ook wel uit het oog wordt verloren.

    Ik denk niet dat het per se zo is dat de ‘fanboys’ doen alsof Jumbo overal top in is, maar ik denk dat er legitieme argumenten aan te dragen zijn om te stellen dat Jumbo op bijna alle vlakken bij de 5 beste ploegen van de wereld hoort.

    Sprinten? Met Groenewegen en Van Aert (en daarachter Teunissen en in de toekomst misschien Kooij en Dekker) één van de snelste ploegen van het peloton.

    Eendagswedstrijden? In de breedte is het hier wellicht het minst van alle vlakken, maar met Van Aert dan wel één van de drie besten van het peloton.

    Tijdrijden? Zonder twijfel bij de top-3 beste ploegen van de WT.

    Rondes van een week? Met Roglic de beste ter wereld en altijd een goede ondersteuning. Daarachter met Vignegaard een man in opkomst en Dumoulin, Kruijswijk en Kuss kunnen in goede doen ook mooie uitslagen rijden.

    Grote rondes? Na Ineos zonder twijfel de breedste en beste selectie op dit vlak.

    Dus misschien is het niet 100% alles is hosanna zoals sommige ‘fanboys’ willen doen geloven. Hoewel ik dat eigenlijk minder zie in dit forum dan wordt beweerd. Maar het is ook 100% niet zo dramatisch gesteld als bepaalde andere types hier (toevallig altijd precies na één mislukte wedstrijd) komen verkondigen.

    #678467

    “Dan blijft het natuurlijk zo dat er nog 15 WT teams zijn die het op dat vlak minder doen dan Jumbo. En ik denk dat dat dan ook wel uit het oog wordt verloren.”

    Dat ligt er maar net aan hoe je ernaar kijkt, die 15 WT teams zijn kwalitatief ook stukken minder dus als je het relatief bekijkt tov de totale sterkte van de ploeg denk ik dat er nog een hoop teams in ‘de breedte’ sterker staan en minder focussen op enkele toprenners.

    En ik maak overigens geen punten na mislukte wedstrijden, wat mij betreft gaat de Giro boven verwachting goed op sommige vlakken, Groenewegen gaat een stuk beter dan ik had verwacht en ook Foss, Bouwman en Affini zijn goed.

    In de winter heb ik bv meermaals beweert dat de klassieke ondersteuning tekort zal komen, wat ook het geval is gebleken als je de wedstrijdverslagen van enkele (meer objectieve) journalisten mag geloven.

    #678468

    Op basis waarvan je McNulty ‘ver’ vindt onderdoen ten opzichte van Vingegaard ben ik ook wel benieuwd naar.

    #678470

    De exacte weging van de genoemde namen zal vast voer kunnen zijn voor discussie. Zolang de twee lijstjes maar wel eerlijk tegenover elkaar worden gezet en er niet selectie wordt gestopt na Bennett en Kuss.

    #678474

    Quote: “Wat mij betreft is het echter een terechte (en voor mij als volger en kijker interessantere) keuze dat bij Jumbo de focus op de grotere wedstrijden ligt. Op WT-niveau is het nog altijd heel moeilijk om het argument te maken dat UAE en Bora breder of sterker zijn dan Jumbo.”
    Maar TJV heeft tot nu toe steeds jonge talenten binnengehaald en die kun je niet meteen in het diepe gooien.
    Die hebben juist wedstrijden nodig op een wat lager niveau om beter te worden. Zie Jonas Vingegaard.
    @S.Morgenstern
    Dat zou voor mij een stap in de goede richting zijn om Keukelaire binnen te halen voor de Vlaamse kern.
    Die Langeveld wil niet voor deze club werken. Er is nog steeds oud zeer lijkt mij.

    #678476
    Quote:
    Dat ligt er maar net aan hoe je ernaar kijkt, die 15 WT teams zijn kwalitatief ook stukken minder dus als je het relatief bekijkt tov de totale sterkte van de ploeg denk ik dat er nog een hoop teams in ‘de breedte’ sterker staan en minder focussen op enkele toprenners.

    Sorry, maar dan wordt het wel heel diffuus discussiëren. Dan moeten we de relatieve sterkte van de kopmannen (en alle tactische keuzes die daarbij komen kijken) gaan afwegen tegen de relatieve sterkte van niet kopmannen? Dus een ploeg die met 6 renners 7 zeges boekt, zou dan in de breder sterker zijn dan een ploeg die met 5 renners 20 zeges boekt, omdat het percentage dat elke renner bijdraagt aan het overwinningstotaal groter is of zoiets? Sorry maar dat gaat er bij mij niet in.

    Dan is een ploeg als Wanty eigenlijk de breedste ploeg van allemaal, want die winnen sowieso niet en zijn dus voor overwinningen niet afhankelijk van een paar toprenners, met maar die kunnen met hun hele selectie dezelfde matige uitslagen rijden.

    #678478
    Quote:
    Maar TJV heeft tot nu toe steeds jonge talenten binnengehaald en die kun je niet meteen in het diepe gooien.
    Die hebben juist wedstrijden nodig op een wat lager niveau om beter te worden. Zie Jonas Vingegaard.

    Jij blijft dit maar zeggen, maar waar baseer je dat op? Als je op de Settimana doelt van Vingegaard, dan wil ik je er op wijzen dat Vingegaard voor die Settimana al 2 WT-koersen had gewonnen en een hele degelijke Vuelta had gereden waarbij hij bijvoorbeeld op de Angliru enorm veel indruk maakte.

    Welke jonge renner bij Jumbo op dit moment ontwikkelt zich niet goed, door het gebrek aan kleine wedstrijden? Geef eens goede voorbeelden en argumenten.

    #678482

    @kelderfan; die opmerking over Langeveld heb je al duizend keer gemaakt, maar nog nooit kunnen onderbouwen. Wellicht tijd om dat laatste eens te doen?

25 berichten aan het bekijken - 5,101 tot 5,125 (van in totaal 6,945)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Laatste nieuws