Team Jumbo-Visma 2021

|
25 berichten aan het bekijken - 4,101 tot 4,125 (van in totaal 11,181)
  • #666032

    De hele strategie is wel degelijk gericht om al in de eerste week spijkers met koppen te slaan, Als je na de tijdrit met 4 renners in de top 10 zou kunnen staan. (Wout, Primoz, Steven en Jonas) en zo gek lijkt dat niet gezien hun tijdritten tot nu toe biedt dit ruimte om ook een keer te spelen met bv Steven en Jonas. Laat ze maar een keer mee schuiven in de Alpen en dan zien hoe UAE en INEOS reageren. INEOS heeft natuurlijk een groot arsenaal tot haar beschikking maar volgens Knaven (bron: Cycling) wordt Thomas de kopman voor de Tour. G. is een kopman die een treintje echt nodig heeft dus kun je als Roglic je lekker laten meevoeren.

    #666036

    Maar je gelooft toch zelf niet dat Ineos met Thomas in een treintje gaat rijden als hij tegen Roglic en Pogacar op moet boksen?

    #666043

    Hangt denk ik van de tijdrit af, volgens Knaven is intern het idee dat de in totaal 58 kilometer tijdrit doorslaggevender zullen zijn dan de bergen. Mocht Thomas een dijk van een 1e tijdrit rijden is een wat conservatief koersende INEOS ploeg niet een gekke gedachte lijkt me. Loopt hij al een tikkie op dan kan ik me voorstellen dat ze voor een agressievere koersstijl gaan kiezen. Maar bedenk wel dat in hun huidige groep renners alleen Carapaz en Yates types zijn voor de aanval, en Yates gaat de Tour niet doen. Renners als Hart, maar ook Porte en G. zelf geven de voorkeur aan de trein. In Catalonie ging al na de 1e bergetappe deze strategie weer ouderwets op.

    #666052

    Goed dat er meer aandacht is voor Wout Van Aert richting spelen en TdF. Hij kan de sleutel zijn voor JV om met Roglic mee te doen in de TdF.
    Je hebt gelijk KimjungPoels dat het de vraag wordt of en wie de trein gaat bezetten.
    Pogacar kan ook op 1 staan na de openingsritten en dan zal UAE het moeten doen.

    #666061

    Ik denk dat Pogi het prima vindt als Van Aert in het geel komt. Want laten we eerlijk zijn, die gaat echt de Tour niet winnen. Daarvoor komt hij bergop toch tekort. Hij zal zich ook niet helemaal op het klimmen storten, gezien z’n ambities in de Olympische tijdrit.

    Ik vind Kruijswijk een interessante pion, die heeft zich de laatste jaren omgevormd tot een vrij saaie renner, terwijl hij eigenlijk altijd juist vrij aanvallend koerste. Een van de weinige klassementsrenners die nog wel eens een long range-aanval durfde. Dat zou nu juist een goede tactiek kunnen zijn. Dan moet Kruijswijk wel z’n niveau halen natuurlijk, misschien heeft de corona er wel ingehakt bij hem.

    #666066

    Kruijswijk noch van Aert gaat de tour winnen, het kunnen echter interessante pionnen zijn om de tegenstand onder druk te zetten. Ineos heeft die opties ook, TGH, Carapaz en Porte gaan niet expres tijd verliezen en Roglic gaat in ondertal situaties terecht komen bergop. Gelukkig(al is het jammer voor de kijker) weinig echte bergritten met meerdere cols, dat is in Jumbo’s voordeel.

    #666070

    Sorry @tendam
    Kruijswijk is beslist geen saaie renner. Zijn zwakke punt is de punch bergop, dat kost hem te vaak veel kracht om weer aan te haken. Daarom wordt hij in een dienende rol geduwd, want Roglic kan dat zeker goed aan.
    Maar wat je zegt, zo’n lange vluchtpoging in de TdF was beslist niet saai om te volgen; dat wil ik nog wel eens zien.

    #666092

    @rawolf
    NIet per se in hun voordeel, voor Kruijswijk is dat bv. minder gunstig. Voor Van Aert wel, en voor Roglic maakt het weinig verschil.

    #666108

    Roglic, Kuss, Kruijswijk en Vingegaard zullen weinig voordeel zien in minder bergritten.

    #666110

    Ik zie het voordeel van minder bergen ook niet echt voor TJV… dat is eerder in het voordeel voor een renner als Alaphilippe

    #666112

    Ik heb sowieso niet echt het idee dat de ene ploeg nu meer voordeel uit dit parcours haalt dan de andere (uae, jv of ineos)

    #666123

    In de Franse en Belgische media suggesties over een motortje in de fiets van Primoz Roglic waar hij in de AGR op reed. Op 18km aan de voet van de Cauberg stond ie met pech en dat is gefilmd en getoond in de tv-uitzending.

    https://www.demorgen.be/sport/had-roglic-een-motortje-in-zijn-fiets-tijdens-de-amstel-gold-race-deze-beelden-voeden-de-twijfels~be430174/

    Volgens mij geeft hij een draai aan zijn pedalen en doordat hij zijn fiets met achterwiel omhoog houdt blijven de trappers doordraaien. Niets verdachts aan toch!?

    #666124

    Ja, nogal lachwekkend

    #666131

    Niks verdachts aan, ik geloof dat @Etika al een link heeft geplaatst naar La Gazetta waar Fondriest de logische uitleg geeft. Sinds jaar en dag echter zijn een aantal Franse media ervan overtuigd dat elke niet-Franse toprenner een motortje gebruikt. Bij een krant als De Morgen nemen ze gewoon lui deze kopij over. Net zoals hier elke krant opeens geobsedeerd is door de fotofinish na AGR.

    #666132

    Roglic is de beste in punchaankomsten (bonis vergaren), bij de beste in het tijdrijden. Maar hij heeft al een stuk of keer aangetoond dat als het echt zwaar word in grote rondes en dan vooral de 3e week hij te kraken is, toch dat herstelvermogen wat op de proef word gesteld.. Een wat lichter rondje is een supergroot voordeel voor Roglic mijns inziens.

    Kruijswijk moet het dan weer van een hele slopende ronde hebbben.

    #666134

    Denk dat die 3e laatste week trauma een beetje een eigen leven is gaan leiden net zoals die magische 3e week van Steven. Roglic heeft echt geen lichter rondje nodig om de Tour te winnen en is juist gebaat bij zwaardere lastige beklimmingen. En dat hij eens mag hopen op geen pech.

    #666135

    Hoezo dat? Roglic heeft echt geen zwaardere klimmen nodig, kan het verschil al maken op makkelijkere klimmen met zijn explosiviteit. En pech?

    #666137

    G. Thomas, P. Roglic en T. Pogacar zijn in beste doen gelijkwaardig: raffelen met gezwinde spoed een laatste km op een berg af, kunnen voor die laatste km ook best hard meefietsen omhoog en hebben toptijdritten laten zien. De een heeft wat vaker al gestraald dan de ander, natuurlijk. Als je die wapens van elkaar afstreept, wat blijft er dan over?

    1. Als eerste dat Thomas in het recente verleden nog iets minder heeft geëxcelleerd dan de twee Slovenen.
    2. Het team. UAE heeft nog niet bewezen een GR te kunnen dragen, de andere twee teams voorheen al een paar keer.
    3. Tactiek. Voor nu nog geen pijl op te trekken, maar Ineos wil meer vrijuit rijden dan vroeger (zeggen ze). Wat TJV buiten WvA doet is nog niet te zeggen (buiten keihard tijdrijden om) en UAE haalt vast ook wel weer een Allan Peipertje uit de hoge hoed.
    4. Kukelkunst: over het algemeen is Tadej iets beter in niet op z’n snufferd liggen? En wil je een wielerkoers winnen is regel 1: blijf op je zadel.

    Eindconclusie wat mij betreft: deze Tour is door zijn relatief makkelijke parcours in potentie een loterij. Gaat heel erg van geluk af hangen. Vraag is of een team dat kan afdwingen, lijkt me niet.

    #666138

    Roglic was afgelopen Tour de France de laatste twee bergritten nog de beste van het pak.

    #666139

    “1. Als eerste dat Thomas in het recente verleden nog iets minder heeft geëxcelleerd dan de twee Slovenen.
    2. Het team. UAE heeft nog niet bewezen een GR te kunnen dragen, de andere twee teams voorheen al een paar keer.
    3. Tactiek. Voor nu nog geen pijl op te trekken, maar Ineos wil meer vrijuit rijden dan vroeger (zeggen ze). Wat TJV buiten WvA doet is nog niet te zeggen (buiten keihard tijdrijden om) en UAE haalt vast ook wel weer een Allan Peipertje uit de hoge hoed.
    4. Kukelkunst: over het algemeen is Tadej iets beter in niet op z’n snufferd liggen? En wil je een wielerkoers winnen is regel 1: blijf op je zadel.

    Eindconclusie wat mij betreft: deze Tour is door zijn relatief makkelijke parcours in potentie een loterij. Gaat heel erg van geluk af hangen. Vraag is of een team dat kan afdwingen, lijkt me niet.”

    De kwaliteiten komen inderdaad aardig overeen, alle 3 toptijdrijders en zeer punchy

    paar verschillen:

    – op punch gaat Thomas het altijd afleggen
    – Thomas en Rogi vallen relatief vaak
    – Rogi het meest maar vaak zonder veel erg (is dat hardlopen toch nog ergens goed voor)
    – Ineos sterkste ploeg (mening)
    – Thomas moet intern nog bewijzen dat hij de sterkste is
    – Jumbo de enige ploeg met doelen naast eindwinst (geel + sprint WvA)

    #666146

    @Rawolf, dank voor je aanvulling. Thomas lijkt me inderdaad de minst stabiele factor, maar het team dan weer wel.

    #666150

    de beste zal nog steeds de ronde winnen. Dat is al jaren zo. Daar komt vaak geen geluk bij kijken. En wat @morgenstern zegt: de laatste 2 bergritten was roglic de beste, die 3e week is inderdaad een eigen leven gaan leiden net als dat steven ooit 1 goede 3e week heeft gereden in 2015 (wat daarna maar als maatstaf is gebruikt)

    #666161

    Ja, die mythe over Kruijswijks derde week erger ik me al langer aan. Sowieso zijn dat soort ‘trends’ bij renners vaak gebaseerd op extreem kleine sample sizes waar allerlei factoren meespelen. Meestal is dat gewoon gelul van luie journalisten.

    #666168

    Volgens mij is er meer dan genoeg aanleiding om over Kruijswijk te stellen dat hij in het algemeen, naarmate een ronde langer duurt, relatief steeds beter voor de dag komt. Hij werd bijvoorbeeld in 2019 nog 20ste bij de eerste aankomst bergop. Hij gaat daar van 8ste na een week, naar 3de aan het eind, in 2018 in de Vuelta van 9de naar 4de en in de Tour van 12de (na de eerste bergrit) naar 5de. Duidelijke trend die je door kunt trekken vanaf zijn Giro-debuut naar zijn laatste ronde.

    #666173

    Maar dan nog kan het dan bijvoorbeeld ook zo zijn dat zijn eerste dagen misschien gewoon relatief slecht zijn. Dat is namelijk heel wat anders dan dat hij een exceptionele derde week heeft (wat vaak het punt is dat gemaakt wordt). En ook 2019 en 2015 is een kleine sample sizes. Hij heeft genoeg grote rondes gereden waar hij niet veel ‘verbeterde’ ten opzichte van de rest in de derde week.

25 berichten aan het bekijken - 4,101 tot 4,125 (van in totaal 11,181)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Headlines