Team Jumbo-Visma 2021

|
25 berichten aan het bekijken - 3,976 tot 4,000 (van in totaal 4,855)
  • #665201

    @S.Morgenstern
    Quote:: “In de klassiekers is trouwens al vaak bewezen dat je team er sterker van wordt om meerdere kopmannen te hebben. Ik ben blij om samen met Primoz aan de start te kunnen staan in de AGR.”
    Deze quote is uit Wielerrevue!
    Wout onderbouwt mijn stelling bij deze.👍

    #665209

    Laat ons hopen dat ze op zoek gaan naar een renner van minstens dat niveau. De enige manier om Jumbo en van Aert meer winstkansen in de klassiekers te geven. En voor een Kragh of een Turgis of een van Baarle lijkt het me ook wel interessant om vanuit de schaduw van van Aert te komen. Als je weggeraakt en Wout houdt alles dicht vergroten je winstkansen ook.

    #665214

    Zijn er mensen die denken dat de winstkansen niet toenemen met meerdere renners die kunnen winnen?! Lijkt me nogal logisch dat dat zo is.

    Mijn inschatting dat ze niet naar zo’n ideale/gewenste/geëiste renner zoeken, is dan ook niet gebaseerd op het oordeel dat je niets zou hebben aan zo’n renner. Ik schat dat in op basis van de manier waarop ze nu al jaren werken én de plekken die voor volgend jaar nog open zouden kunnen vallen.

    De combinatie van die twee maakt dat ik denk dat de investering in de Vlaamse groep gaat zitten in een goede knecht van het genre Van Hooydonck (ondergewaardeerd met groeipotentie). Naast de keuze om eindelijk de jongens die er stappen mee kunnen maken, weer in te zetten in grote rondes. Ze hebben ook voor de klimtrein nagenoeg altijd dat soort keuzes gemaakt en ik zie ze voor het voorjaar niet iets anders doen.

    #665217

    Voor de klimtrein hebben zij toch Tom Dumoulin gehaald om te kunnen wedijveren met Ineos.
    Dus waarom hou jij vast aan jonge talenten, want bij DSM kun je zien, dat het niet altijd werkt.
    Nu toevallig Jonas is verder gegaan met stappen, waarbij jij nog je gebruikelijke bedenkingen had, werkt ’t halen van jonge talenten uitstekend, Maar dat lukt niet altijd.

    #665218

    @Beer
    Eens hoor maar Van Baarle is net als Asgreen een dure renner geworden.
    Bij Turgis heb je ’t nadeel van een Franse renner.

    #665219

    Dumoulin is toch overduidelijk een uitzondering? Ze halen verder altijd (jonge) renners waar ze veel potentie in zien, maar waar ze niet de hoofdprijs voor hoeven te betalen. Daarvan zetten er heel wat stappen (Vingegaard is geen uitzondering), waardoor het me onzin lijkt om daar van toeval te spreken. Dat een doorgeslagen versie van die aanpak nu bij een andere ploeg niet werkt, lijkt me niet relevant. De aanpak van Jumbo werkt namelijk uitstekend.

    Wat mij betreft is er genoeg om mijn inschatting mee te onderbouwen. Staat je verder natuurlijk vrij om zelf wat meer aan wensdenken te doen, want uiteraard kan niemand uitsluiten dat er ergens een extra inspanning vandaan gaat komen. Die vrijheid zou het echter niet onmogelijk moeten maken om mijn onderbouwing tot je te nemen zonder hem steeds te ridiculiseren. Dat kan namelijk uitstekend, zonder tot dezelfde conclusie te komen.

    #665221

    Ik verwacht geen spectaculaire versterkingen, om de simpele reden dat zo’n beetje alle renners die gegarandeerd bij de beste 30 zitten in de ronde van Vlaanderen een doorlopend contract hebben. Ik ben wel benieuwd aan welke renners gedacht wordt als versterking.

    #665225

    Beloofde ploegleiding enkele weken geleden niet echte versterkingen voor ondersteuning Van Aert te contracteren? Impliciet werd er volgens mij gesuggereerd dat deze hoger in aanzien staan dan de huidige versterkingen.

    #665226

    Ze gingen de markt op voor versterking voor het voorjaar. Daar werd nergens gesteld dat het ‘echter’ zou zijn dan een pure knecht die afgelopen voorjaar nog één van de weinige knechten was met een doorslaggevende rol in de finale van een klassieker.

    Zeeman vertelde in hetzelfde verhaal overigens dat ze in Eenkhoorn en Dekker ook knechten zien die de finale van die koersen kunnen gaan halen. Zoals ze een paar jaar terug van Vingegaard dachten dat hij in klassiekers mee zou kunnen gaan doen in de finale, zo was ook in dit verhaal juist het eerste punt dat ze kijken naar de interne renners waar ze potentie in zien. De transfermarkt was daarnaast (naast de ontwikkeling van Dekker en Eenkhoorn), waar ze ook naar gingen kijken.

    Ik denk dat je op basis van dat verhaal dus eerder uit komt bij een Van Hooydonck, dan bij een Asgreen.

    #665228

    Paar opties met groeipotentieel:

    * Danny van Poppel. Is niet zomaar weggegaan, maar misschien is ie tot inkeer gekomen.
    * Arjen Lyvins of Aimé de Gendt, afhankelijk van hun testwaarden.

    Wel allemaal in de categorie Van Hooydonk, maar een spectaculaire versterking zonder contract in 2022 zie ik ook niet zo gauw, of iemand zoals SKA moet vrijkomen.

    #665231

    Daarom zei ik ook impliciet. Moet dat interview eens teruglezen dan. Van Hooydonk is een goede geweest. Teunissen erbij..ik denk dat ze het niet zullen laten als ze Krag kunnen binnen hengelen. Zoals Marc Overmars altijd zegt….een buitenkansje laat ik nooit liggen.

    #665232

    Zeeman bevestigde inderdaad dat ze de markt op gaan voor de klassiekerkern. Vraag blijft natuurlijk met welke portemonnee. Voor mij is vooral belangrijk dat ze de druk wat meer kunnen verdelen over meerdere mensen. Natuurlijk blijft Wout het speerpunt net zoals Primoz dat is voor het rondewerk maar een extra renner die Top 10 kan rijden in een koers als RVV lijkt mij welkom. De ploeg heeft genoeg hardrijders op het vlakke maar juist voor het wat explosiever werk in het voorjaar vind ik de huidige ondersteuning wat mager. Ik verwachtte wat meer van Timo en Pascal met name.
    Maar gemakkelijk wordt het niet omdat de ploeg vaak kiest voor de renner met in hun ogen marge om te groeien dan een al gearriveerde naam. Heb je geld dan zouden renners als Senechal, Colbrelli en Stybar opties zijn. Alle drie explosief genoeg om bij de beste 20/25 over de kasseiklimmetjes te gaan maar ook alle drie renners waar je argumenten tegen kunt bedenken zoals leeftijd, taalproblemen en dergelijke. Mocht Kragh een vertrek willen forceren zou hij prima passen maar de ploeg zie ik niet nog een keer afkoopsom op tafel leggen. Andere goedkope opties zullen vooral in de media worden uitgelegd als een gebrek aan steun voor Wout en men heeft vind ik behoefte aan jongens die er gelijk staan.

    #665233

    Van Poppel was volgens mij qua persoonlijkheid niet de beste match, dus die zie ik niet terug komen. Wel grappig, dat hij mede weg ging omdat hij zich meer op het sprinten wilde richten en de klassiekers minder zag zitten, om dan dit voorjaar vooral weer boven te komen drijven als een renner met meer dan genoeg potentie voor het Vlaamse voorjaar.

    #665235

    https://www.google.com/amp/s/www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/jumbo-visma-bouwt-aan-sterkere-klassiekerploeg-gaan-ons-op-de-transfermarkt-begeven/amp

    Hier hebben ze van de laatste (voor vele meest interessante) zin de kop van het artikel gemaakt. Het is in het verhaal echter een vervolg op de ontwikkeling van Eenkhoorn en Dekker tot knechten die kunnen wat Van Hooydonck in Wevelgem deed. De keuze van zo’n site zal wellicht verwachtingen scheppen, maar op basis van de woorden van Zeeman lijkt het me niet reëel om een bewezen finale renner te verwachten.

    #665240

    Eenkhoorn evolueert jammer genoeg niet aan het tempo van Vingegaard en ook Dekker is ook nog lang niet op het niveau dat hij finales van klassiekers kan rijden. Je kan Wout niet blijven paaien met ‘die renners’ komen eraan. Nogmaals, ik vind dat er al een mooie kern staat voor de klassiekers, maar voor die laatste stap zal er gewoon geïnvesteerd moeten worden. Ik kan alleen maar hopen dat van Aert dit bij de contractverlenging voldoende heeft afgedwongen en vooral dat ook ook de ploegleiding daar van overtuigd is.

    Waarom is er twijfel dat Franse renners niet bij het team zouden passen? Met Turgis, Senechal en Laporte zijn er een aantal goede actief in de klassiekers momenteel.

    #665241

    En ze willen in de toekomst de sterkste ploeg in deze wedstrijden hebben en ze gaan zich de komende maanden op de transfermarkt begeven, aldus Zeeman.

    #665243

    Dat is inderdaad een doel voor de toekomst, niet een doel waarvoor ze nu direct een renner gaan halen om het te bereiken. Dat is totaal niet de insteek van het verhaal.

    #665244

    Magnus cort, Edward theuns, bettiol (laatste lijkt me
    Wrs niet haalbaar ) renners die vrij zijn voor volgend seizoen en de klassieke ploeg zouden kunnen versterken.

    #665246

    Ik lees het als een én ên verhaal. Aan de ene kant de ontwikkeling van jonge renners zoals benoemd. En aan de andere kant de komende maanden dusdanige versterking zoeken die het doel van de sterkste ploeg willen worden, kan meehelpen bereiken.

    We zullen zien wie dat wordt/worden. Ik denk een nóg betere renner dan Van Hooydonk.

    #665249

    @Kelderfan
    “Voor de klimtrein hebben zij toch Tom Dumoulin gehaald om te kunnen wedijveren met Ineos.”

    Om met een Nederlander de TdF te winnen toch?

    #665251

    En daarvoor hoef je niet te wedijveren met Ineos…

    #665291

    En mocht Tom niet verder gaan heb je 2 miljoen per jaar over..

    #665294

    Ik ga er wel vanuit dat tijdens de verlenging van Van Aert de versterking van de klassiekerploeg besproken is. Ik verwacht dus ook dat de versterkingen die er gaan komen in lijn met die afspraken zijn. Dus als er jonge renners met potentie bij gaan komen, dan zal dat een traject zijn waar Van Aert achter staat, waarom zou hij anders bijgetekend hebben. En als er een dure (sub)topper bij komt, dan zal het team in overleg met Van Aert geld hebben vrij gemaakt om dat te kunnen realiseren. In beide gevallen is het een keuze waar de renner en de ploeg achter kunnen staan en waar wij als volgers het maar mee te doen hebben. Met als kanttekening dat de ploeg de afgelopen jaar wel heeft laten zien dat zij, beter dan een aantal wielervolgers, snappen wat ze moeten doen om bij de top te horen.

    #665296

    @karl66 helemaal met je eens… wij kunnen van alles willen en roepen maar hebben natuurlijk totaal geen inzicht in de mogelijkheden en de afspraken die er binnen de ploeg over gemaakt zijn met Wout. Ga ervan uit dat hier de komende maanden wel wat meer duidelijk over zal worden, maar zelfs het binnenhalen van een subtopper geeft nog geen garanties.

    #665300

    De enige “versterking” voor de klassiekerkern die ze kunnen doen naar mijn mening is het laten rijden van een grote ronde. Roosen, Eenkhoorn en Van Hooydonck kunnen volgens mij echt nog veel beter en dat ligt denk vooral bij het feit dat ze geen grote ronde kunnen rijden.
    Eenkhoorn lijkt maar niet die extra stap te kunnen maken en dat ligt echt aan het feit dat hij nog geen grote ronde heeft afgerond. Leeftijdgenoten waarmee hij kon wedijveren bij de beloften hebben al lang en breed een grote ronde achter de kiezen.
    Roosen zat een paar jaar geleden nog in de top 20 in de klassiekers en dat is echt niet opeens weg. Sinds Teunissen is gekomen is Roosen steeds niet in aanmerking gekomen voor een plek in een grote ronde en dat zie je gewoon terug in zijn prestaties in de klassiekers.
    Naar mijn mening heb je die renner die finales kan rijden allang in de ploeg als Jumbo-Visma zijnde, maar dan moet je die renners wel de volledige resources (het afronden van een grote ronde) geven om optimaal te kunnen presteren.

25 berichten aan het bekijken - 3,976 tot 4,000 (van in totaal 4,855)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Headlines