Team Jumbo-Visma 2021

|
25 berichten aan het bekijken - 3,601 tot 3,625 (van in totaal 4,032)
  • #662534

    Ik denk eigenlijk dat het ‘plan’ was om te wachten op Oomen, maar die kwam veel te laat… de gok pakt niet helemaal goed uit, maar ook niet desastreus en in principe moet McNulty op de laatste aankomst bergop nog wel uit die leiderstrui te rijden zijn. Het is vooral Pogi die nu tactisch in een lastig parket zit: moet hij knechten voor McNulty? Dat is z’n eer te na.

    #662535

    Voor Vingegaard lijkt het me ook wel fijn dat ie niet puur hoeft te knechten maar ook een eigen klassement mag rijden. Kan een rol spelen als hij in de toekomst twijfelt wel of niet bij TJV te blijven.

    #662536

    @murcia @xistnc toch wel benieuwd naar jullie mening dan. Pogacar zal niet aan mogen vallen wanneer mcnulty er nog bij zit, maar roglic zal wel tijd moeten pakken op mcnulty met pogacar in zijn wiel (zodra mcnulty lost zal pogacar aan mogen vallen).

    Zijn jullie dan zo overtuigd dat roglic (al dan niet met boni’s) 23 seconden gaat pakken op mcnulty? En daarbij ook nog eens niet op een counter van pogacar gaat lopen?

    #662537

    @yeez
    Bij de vorige aankomst bergop verloor McNulty al 18 sec. Dat zou dus al genoeg zijn, inclusief boni’s. Dan mag Pogi de etappe nog winnen ook.

    #662538

    Mcnulty gaat zaterdag echt geen rol van betekenis spelen ben ik van overtuigd.
    Het mooiste scenario zou zijn als Vingegaard het met hem mag uitvechten voor de overwinning.

    #662539

    Dit is in elke situatie slecht voor Roglic, een extra tegenstander heeft nu een voorsprong gekregen en het gat tot Pogacar is nog steeds hetzelfde.

    Iedereen die wat anders beweert rekent blijkbaar op tactische fouten van UAE

    #662544

    @rawolf je moet niet andere mensen op dit forum gelijk buitenspel willen zetten door jouw mening erdoorheen te drukken en te zeggen dat derest dan maar rekent op tactische missers van uae zaterdag

    #662545

    @Rawolf
    Mcnulty zal toch echt boven zichzelf moeten uitstijgen om een rol te kunnen spelen in het eindklassement. En diezelfde Mcnulty heeft zelf al aangegeven verbaast te zijn over zijn klimcapaciteiten tot nu toe.

    #662547

    @rawolf
    Wat je nu zegt is feitelijk onjuist. Een extra teammaat is namelijk ook dichterbij gekomen. Ik denk dat niemand rekent op tactische fouten van UAE, maar wel op het feit dat McNulty geen topklimmer is.

    #662548

    Dit is juist een goed scenario voor Roglic. Verschil is beperkt gebleven met McNulty en hoeft zijn ploeg niet op te offeren in de moeilijk laatste rit.

    #662555

    Ik ben blij dat jullie zo positief zijn. Ik wilde net m’n gal gaan spuwen, haha.

    #662556

    @rawolf
    Wat je nu zegt is feitelijk onjuist. Een extra teammaat is namelijk ook dichterbij gekomen. Ik denk dat niemand rekent op tactische fouten van UAE, maar wel op het feit dat McNulty geen topklimmer is.

    Volgensmij hebben we vandaag nog een McNulty gezien die wegrijd op een klim van 10% gemiddeld en ook Chavez er bergop af rijdt. Dus ik waag dit te betwisten. Uiteindelijk maakt het allemaal niet zo veel uit misschien. Jumbo heeft niet de verantwoordelijkheid van de leiderstrui. Maar ik had liever de situatie van voor de rit gehad dan deze als ik Jumbo was.

    #662557

    Dit is in elke situatie goed voor Roglic.

    Hij heeft de leiderstrui mogen afstaan, zodat zijn ploeg morgen niet aan de bak hoeft. McNulty is geen factor in de slotrit, die heeft de afgelopen dagen steeds tijd verloren in de finale. Pogacar is geen seconde dichterbij gekomen en gaat zaterdag geen 20s goedmaken. Vingegaard is dichterbij geslopen in het AK en heeft zich ook voor Pogacar genesteld.

    #662558

    Denk nog steeds dat de Slovenen het gaan uitmaken, maar zou McNulty ook weer niet helemaal uitvlakken. Wijzen naar het tijdsverschil van gisteren is ook een beetje makkelijk. Gister was de aankomst veel steiler dan de slotklim zaterdag. Zat zelfs een km aan 15 procent bij. Zaterdag is meer een korte loper van 9/10 procent. Nog steeds lastig, maar wellicht gaat Pogacar nu wel gangmaken voor McNulty en hoeft McNulty niet zelf alles op te lossen zoals gisteren. En vandaag was McNulty wel écht goed ook bergop. Beter dan Landa. Die had echt alle moeite met hem volgen.

    #662559

    @xistnc dank! Je weet wel dat je voorspellingen vooral gebaseerd zijn op het feit dat je denkt dat mcnulty zaterdag geen rol gaat spelen. Ik persoonlijk betwijfel dat. Ik zie hem uitstekend klimmen. Hij staat niet voor niks aan de leiding

    #662561

    @rawolf
    Hij reed weg omdat ze hem lieten rijden ja. Het is niet dat Roglic niet kon volgen. Vingegaard reed het gat uiteindelijk heel snel dicht.

    #662564

    Goede situatie toch juist? Ze hoeven nu als beste ploeg in de breedte niet te rijden, kunnen Vingegaard uitspelen om druk te zetten en hebben de grootste concurrent in een ingewikkelde rol gekregen. Het risico dat McNulty boven zichzelf uit stijgt is er natuurlijk altijd, maar vanuit de meest waarschijnlijke scenario’s bekeken is dit een uitstekende uitgangspositie voor de laatste ritten.

    #662565

    Maar had het gat niet wat kleiner gekund? Was het raar geweest wanneer Roglic de laatste km’s zelf op kop was gaan rijden tot finish? Dat was een nóg idealere situatie geweest.

    #662566

    Dat McNulty boven zichzelf moet uitstijgen is een ilussie. Klimmen boven de 15% zijn specialistengebied en niks voor een tijdrijder als McNulty. Die komen nu niet meer

    Vandaag heeft McNulty in de finale meer werk gegaan als Vingegaard en nog is McNulty sneller in de sprint.

    In mijn ogen gaan ze aan McNulty een zware dobber hebben. Maar dat gaan we deze week zien. En dan hoeft hij nog nieteens erbij te blijven he. Roglic is nu gedwongen aan te vallen/druk te zetten waarbij Pogacar in het wiel kan profiteren.

    Als McNulty er compleet doorzakt, ja dan heb je een goede situatie gecreerd. Maar de laatste keer dat de bril zo geel zag verloor Jumbo de Tour

    #662567

    Vingegaard fantastisch, Tolhoek en Oomen prima. Hoop dat de laatste 2 dit kunnen doortrekken.

    #662570

    McNulty hoeft er toch niet compleet door te zakken?

    De tijdverschillen waren precies goed om Vingegaard op een speelbare plek in het AK te krijgen. Jammer dat hij zijn wiel niet meer voorbij McNulty kreeg, dat wel. Of, een beetje strenger: hij had deze rit ‘gewoon’ moeten winnen.

    Jumbo doet overigens prima zaken in het ploegenklassement. Geen doel op zich, maar vooral een gevolg en een bevestiging van het puike rijden in de breedte.

    #662571

    Ik vind het lastig. De goede situatie die iedereen schetst is gebaseerd op het feit dat mcnulty gaat kraken. Pogacar heb je mooi in het defensief gedwongen, maar onderschatten we nu mcnulty niet heel erg? Je komt daar niet voor niks terecht

    Hoe dan ook wordt zaterdag een chaotische rit van heb ik jou daar. 112 km klimmen kimmen en nog eens klimmen. Uae heeft overigens wel een sterke ploeg met Ulissi, Polanc, Majka en Hirschi om te controleren.


    @xistnc
    dat van Vingegaard is idd jammer, maar die leek echt niet harder te kunnen.

    #662574

    Om te controleren wel. Maar in de finale heb je er dan niks meer aan.

    Vingegaard kon vooral niet harder omdat Buchmann stil viel. Daar moest hij omheen. Anders was hij iig 3e geworden, achter de twee Basken. Dat had beter gecoacht mogen worden.

    #662577

    Ik heb ’t niet gezien, maar ik lees, dat Roglic zijn trui kwijt is aan McNulty en dat Vingegaard 4e. is geworden in de einduitslag.
    Gelukkig is Antwan Tolhoek op de weg terug; dat is fijn om te lezen. Ook Sam Oomen zat bij de leider in ’t groepje.
    Dan moet de laatste rit de uiteindelijk leider voortbrengen. Ik hoop echt, dat Roglic de beste is, maar ik vlak Pogacar nog niet uit.

    #662578

    McNulty hoeft toch niet te kraken? De normale verhoudingen tussen deze renners, zoals ze deze week al te zien waren, geven McNulty ook met een goede dag weinig kans om op de slotklim deze voorsprong te behouden.

25 berichten aan het bekijken - 3,601 tot 3,625 (van in totaal 4,032)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Headlines