Team Jumbo-Visma 2021

1 2 ... 111 ... 454 455
S. Morgenstern

Kruijswijk en Bennett komen juist net met koersritme uit Parijs-Nice, dus daar gaat je verhaal....

Wanneer je veel geld investeert in alle hoogtestages (tot Wynants aan toe inderdaad), dan heeft dat gevolgen voor de andere keuzes die je maakt. Geld kun je maar één keer uitgeven.

Wanneer je meer renners haalt om meer koersen te kunnen rijden, dan gaat dat ten kosten van dingen die ze dus belangrijker vinden voor het behalen van hun doelen.

Dat is een keuze die je moet maken, niet iets wat zomaar beide mogelijk is.

Laatst gewijzigd
madeinstars

Bennett was vorig jaar een ruime maand voor de Tour in Burgos al wel in stuk betere doen. Uiteraard beweer ik niet meteen dat dit nooit meer goed komt, maar ik vind het toch wel een beetje zorgwekkend.

Sowieso merk je wel dat Jumbo de voorsprong die ze vorig jaar na de coronapauze hadden, wel kwijt zijn. Over de breedte zijn ze niet meer zo dominant als augustus 2020. Geen schande uiteraard.

S. Morgenstern

Bennett 88ste, dus die zal niet fit zijn. Vervelend voor nu, maar lijkt me voor de Giro geen probleem.

wieler4live

Zijn er trouwens beleden van de overwinning van vingegaard behalve de 15 sec die op Twitter staan ?

skylimit

TJV zonder Roglic en Van Aert is toch zeer matig. Kruijswijk, Bennett en ook Harper vallen behoorlijk tegen vandaag.
Of Kruijswijk heeft zich gespaard een beetje om morgen flink uit te pakken? Dit zijn toch rondjes om je te testen en wat te proberen.

Cycling

'@Skylimit Harper is een knecht in Catalonie. Een knecht kun je niet beoordelen op zijn uitslag. De knechten van JV hebben het vandaag in Catalonie prima gedaan. De kopmannen waren alleen niet goed genoeg. Tolhoek heeft zelfs Kruijswijk op sleeptouw genomen. Gesink heeft vandaag in het begin ook zijn taak uitstekend vervuld. Kruijswijk heeft zich niet gespaard, maar is vol naar de finish gereden. Bennett heeft zich wel gespaard denk ik, nadat hij moest lossen.

tendam

Ik vond Kruijswijk en Bennett in Parijs-Nice eigenlijk heel behoorlijk, ze reden toch het hele peloton uit elkaar waarna Roglic het kon afmaken. Misschien hebben ze iets onder de leden. Tolhoek valt me dan weer mee.

Fanny

Nou ik ben er vanmiddag maar eens voor rustig voor gaan zitten (na vrij genomen te hebben) om een vooraf uitstekende samengestelde ploeg te zien schitteren in de 1e bergetappe.
Dat viel dus heel erg tegen. In eerste instantie door de domme tactiek van de ploegleiders die ik hier eerder al had aangegeven.
Gesink en Bouwman hebben zich uit de naad gereden om de beoogde 3 kopmannen en hun klimknechten vooraan de voet van de laatste klim te brengen en de voorsprong van de vluchters terug te brengen.
Toen het echt begon vond ik al dat de kopmannen, behalve Kuss zich te ver achter in het niet kleine peloton bevonden.
Kuss, de beste renner van TJV, ging er helaas weer wat driftig te vroeg in. Hij had beter wat kunnen wachten tot de laatste km om een aanval te plaatsen. Ik hoop dat hij hiervan geleerd heeft. Dat is het belangrijkste in deze.
Voor de rest heeft hij aan mijn verwachting voldaan Hij komt er wel, als is het de vraag of hij ooit een klassementsrenner zal worden, gezien zijn tot op heden nog geen goede ITT tov de andere kopmannen.
Kruijswijk, waarvan ik tot vandaag veel van verwachte, gezien zijn ITT en gezien de bergetappe van vandaag, presteerde nmm slecht.
Het was een ideale langlopende klim voor hem. Hij viel erg tegen. Zelfs Tolhoek, die hem begeleide, was de betere.
Dan onze George.
Ook Bennett viel zwaar tegen ondanks dat ze beiden (Kruijswijk en Bennett) ook al een PN in de benen hadden.
De meeste renners die voor hun eindigden moeten ze toch normaal mee kunnen finishen of ben ik nou gek.
Kortom het was eigenlijk niets vandaag voor TJV.
Ik hoop dan ook dat ze morgen eindelijk eens een keer vol in de aanval gaan om een etappezege te halen.
Dat hadden ze vandaag misschien al kunnen doen als 1 van renners van TJV mee was in de kopgroep.
Deze had het langer volhouden dan een jonkie als Arendsman, die het overigens heel goed deed.
Maar goed we zullen zien wat er morgen uit de hoge hoed komt van Niermann gezien zijn uitspraak "wij gaan met zijn allen vanavond de balans opmaken".
Misschien kunnen Kruijswijk en Bennett (beiden hebben het niet) nog knechten om Kuss wat hoger in het AK te krijgen.
En zoja dan natuurlijk een van de andere renners van TJV in de aanval in een vlucht van de dag.
We gaan het zien wat het wordt.

skylimit

'@tendam nou wat reden Kruijswijk en Bennet het peleton uitelkaar;) zo erg zelfs dat ze niet in staat waren om Roglic te helpen wanneer het echt nodig was.

S. Morgenstern

In eerste instantie door de domme tactiek van de ploegleiders die ik hier eerder al had aangegeven.

Wel jammer dat je niet hebt uitgelegd wat er zo dom was aan die tactiek. Ik begrijp namelijk nog steeds niet waarom je Gesink en Bouwman niet in zou kunnen zetten om de kopgroep binnen schot te houden en de kopmannen vooraan aan de klim te laten beginnen. Daarvoor zijn ze hier toch aanwezig?

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Kruijswijk en Bennett reden Roglic in Parijs-Nice tot op twintig meter van de staart van een op hol geslagen peloton. Dat was samen met hun inleidende werk in de eerdere ritten toch gewoon een signaal dat ze goed in vorm waren? Kruijswijk was daar zelf ook nog op weg naar een toptien plek.

Vandaag waren ze een stuk minder en lijkt het er (zeker bij Bennett) op dat ze niet helemaal fit zijn.

Laatst gewijzigd
Murcia

Van Steven en George mag je normaal gesproken verwachten dat ze in het groepje Almeida kunnen blijven, dus dan is het teleurstellend als ze er er relatief snel tussen weg vallen maar het is nog steeds geen computerspelletje en behalve dat je niet helemaal fit bent kan gewoon de vorm er niet zijn. Bij Kuss deel ik wel de inschatting dat hij teveel kracht heeft verspeeld door achter Carapaz aan te gaan die hier zijn seizoen begint en niet te wachten tot de aanval van Adam die natuurlijk ging komen. Maar het pluspunt van Sepp blijft dat hij net als Primoz en misschien Jonas als ik zijn sprintje bergop vandaag zag in staat is om te reageren op tempoversnellingen. De "zwakte" van Steven en ook George in iets mindere mate is dat zij niets anders kunnen doen dan eigen tempo te blijven rijden en als je werkelijk voor ritzeges laat staan AK wilt gaan is de punch onvermijdelijk geworden. Wat een extra obstakel voor Steven was vandaag is natuurlijk het parcours met alleen de slotklim. Dit betekend dat de rest niet die paar procent energie verliest in een etappe met meerdere beklimmingen. Voor de komende dagen is het voor mij duidelijk, op jacht naar een etappezege en ik denk dat Kuss de beste kanshebber is. Mits hij zijn druistigheid in toom kan houden is dat geen utopie.

Fanny

'@Morgenstern
Quote:Wel jammer dat je niet hebt uitgelegd wat er zo dom was aan die tactiek.
Dat heb ik wel uitgelegd maar jij vond het niet de moeite om te lezen en ik heb geen zin m da hier nog eens te herhalen.
Ik ga niet alles goedpraten (wat sommige hier doen) als het slecht is.
Dan moet je ook als fan hier kritiek kunnen en willen geven.

Fanny

'@Murcia
Ben het met je uiteenzetting grotendeels eens.
Alleen niet fit zijn kan er bij mij niet in na zo een goede ITT.
Kruijswijk had duidelijk een mindere, zeg maar slechte dag op een voor hem ideale langlopende hoge berg.
Hopelijk is hij morgen beter al zou ik niet de rest van de ploeg aan hem opofferen voor bv een 10e plaats in het AK.
Dan maar voor het AK van Kuss of anders, nog beter voor een ritzege voor hem of een van de andere renners.
Alhoewel, een tactische betere Kuss kan misschien ook nog wel een ritzege halen ipv voor het AK te gaan.
Ik hoop in ieder geval op een aanvallend TJV.

Murcia

'@Fanny
Het niet fitte sloeg op Bennett gezien zijn klassering vandaag maar dat had ik duidelijker kunnen opschrijven. Dat Steven in de tijdrit goed is en was zie ook P-N verrast mij niet maar zegt nog niet zoveel over de vorm bergop. Daar moet hij nog stappen zetten qua vorm. Verder is ook de realiteit dat hij een man is voor goede noteringen in het AK maar echt meestrijden voor de eindoverwinning hier vond ik wat te hoog gegrepen. Voor hem telt vooral het veel kilometers maken om straks zijn beste vorm tijdens de Tour te hebben. Als het gaat om overwinningen zal de ploeg niet ontevreden zijn over de ontwikkeling van Jonas (2) maar blijven Primoz en Wout en hopelijk straks Dylan de mensen die de bulk van de prijzen binnenhalen.

S. Morgenstern

'@Fanny; beetje jammer om zo te reageren op inhoudelijke vragen bij je opmerkingen. Wanneer je iets zegt, dan moet je ook tegen kritische vragen kunnen.

Je vond dat ze de benen moesten sparen voor de klim en de komende dagen, want dan zou het wel belangrijk zijn om op kop te rijden voor de kopmannen. De vraag daarbij is, waarom ze vandaag dan geen belangen hadden om hun eerste knechten op kop te zetten voor het werk waar ze later volgens jou blijkbaar wel geschikt voor zijn. Ook vandaag was toch gewoon een kans om met de kopmannen voor ritwinst te gaan?

Kuss bewees tenslotte een kanshebber op winst te zijn en daarmee had Jumbo dus belangen om daarvoor te rijden. Je zegt nu ook zelf dat ze daar de komende dagen voor kunnen gaan rijden. Daarmee lijk je de tactiek van vandaag te ondersteunen. Waarom was vandaag hetzelfde doen dan dom? De knechten zijn er deze week toch om dat soort kansen voor de kopmannen voor elkaar te krijgen. Niet alleen de rest van de week, maar ook vandaag. Lijkt mij, maar misschien ben ik dom.

Ik kan de argumenten om de tactiek dom te noemen in ieder geval niet vinden, maar misschien mis ik iets.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Kon je maar altijd de benen hebben om te winnen.... het zou het leven zoveel makkelijker maken. Denk dat Kruijswijk maar al te graag in die groep van Almeida had willen eindigen. Een mindere dag hebben betekent toch meestal dat je niet fit bent.

Yeez

Ik vind het ook voorbarig om bennett als niet fit te bestempelen na een slechte dag. Toch even afwachten

S. Morgenstern

88ste wordt Bennett natuurlijk niet zomaar. Dat is niet even een mindere dag hebben.

Fanny

'@S. Morgenstern alias …….. ik was even je vorige naam vergeten.
Het wel weer duidelijk dat je terug bent hier.
Ik dacht dat je hier niet meer op dit forum wilde komen na je laatste uitspraken hierover.
Ik vind dom dat TJV op kop van het peloton gaat rijden. Nergens voor nodig. Ga lekker achter de renners van Ineos rijden.
Dat op kop rijden hadden ze gewoon over moeten laten aan de ploegen DQS (met leider AK Almeida) en DE topploeg hier Inneos.
Maar nee, wij moeten ook zo nodig meehelpen, waarom ? Heeft geen enkele zin. Spaar je als het niet nodig is.
Niet voor niets was Dumoulin destijds ook ontstemd in de TdF toen TJV zo nodig op kop achter een nietszeggende vlucht moesten gaan rijden.
Ik heb als fan van TJV wel eens kritiek, dat heb jij in ieder geval nooit.

Yeez

'@fanny op kop rijden gaat over gesink in dit geval? Ik denk niet dat dat in de einduitslag iets had uitgemaakt. Ze hebben geen moment initiatief hoeven nemen. Op een gegeven moment moest almeida zelf al gaan rijden en daarna masnada.

S. Morgenstern

Wanneer je om mijn naam klikt zie je 'vlek' staan. Dat is echter alweer een hele tijd geleden. De winterstop die ik had ingelast, was vooral ingegeven door het verlies aan uitdaging en een gebrek aan plezier om hier over Jumbo te discussiëren. Ik heb nooit gezegd dat ik hier niet meer wilde komen, dat heb je verkeerd onthouden.

Ik kan het begrijpen dat je vindt dat ze het werk aan DCQS en Ineos moeten laten om zich te sparen. De vraag lijkt me echter of het echt zo belangrijk is om Bouwman en Gesink te sparen. Want waarvoor dan, aangezien het dan de hele week aan Ineos zou moeten zijn en die knechten dus nooit kopwerk hoeven te doen. Wat maakt het niet sparen van die knechten, wanneer er weinig is om ze voor te sparen, dan dom?

Dat het geen enkele zin heeft lijkt me sowieso niet waar. Ploegen met gedeelde belangen die elkaar helpen, hebben daar op andere dagen ook weer wat aan, wanneer er 'andersom' steun geven kan worden. Daarnaast had het binnen schot houden van de kopgroep zin, omdat het Kuss de kans gaf om voor de rit te rijden. Naast die argumenten waarom het zinvol was om mee te helpen, zaten er ook nog eens geen nadelen aan het werk van die knechten. Ze hadden niet op een andere manier meer betekent voor de belangen van de ploeg. Daarmee zie ik geen redenen om het korte kopwerk van Gesink dom te noemen.

Dumoulin lijkt me verder niet zo relevant. Die had het over andere situaties en kan er daarnaast ook naast zitten.

Hetzelfde voor de laatste zin, ook die voegt niets toe aan de discussie.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Fanny had je die kritiek op het werk van Bouwman en Gesink ook gehad als Kuss wel had gewonnen en Kruijswijk in de groep met Almeida was geëindigd ?? Way was de meerwaarde geweest als Bouwman en Gesink niets hadden gedaan en ook aan de voet van de klim waren gelost. Op de klim hoefde TJV geen verantwoordelijkheid te nemen en dus was het sparen van Gesink en Bouwman ook niet echt nodig volgens mij.

madeinstars

He fanny, stel nou dat het een vlakke etappe is en je hebt een hele goede sprinter bij je, die kans maakt op de ritzege, dan laat je je knechten toch op kop rijden om voor de ritwinst te gaan? Wat is het verschil met je knechten op kop laten rijden om voor ritwinst te gaan als je een hele goede klimmer hebt?

Daarnaast hebben we het hier niet over een drieweekse ronden. Als Gesink en Bouwman na een dagje rustig op kop rijden (met andere ploegen, het is niet dat ze zelf al het werk deden) al de rest van de week niets meer waard zijn, dan heb je grotere problemen dan een vermeende slechte tactiek.

AWestie

Door naar vandaag
Settimana Internazionale Coppi e Bartali wordt lastig, want volgens mij moeilijk te controleren met dit jonkiesteam. Wel waarschijnlijk de beste man in koers in hun gelederen.
Catalunya: weer een bergkans! Kopgroepje blijft vooruit? Misschien heeft George wel bewust laten lopen gister? ;)

En dan kom je er ook plots achter dat de TJV-dames helemaal niet meedoen in De Panne. Moeten ze wanneer ze later WT zijn ook alle WT koersen rijden zoals de mannen? Hopelijk pakken ze komende week hun eerste winst.

1 2 ... 111 ... 454 455

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.