Team Jumbo-Visma 2020

1 2 ... 374 ... 396 397
Poeksel

Roglic kan dinsdag rijden in het tijdritpak van TJV, dat is vast gunstig. Edit: toch niet natuurlijk, hij heeft nog de puntentrui.

TJV vandaag 5, 6, 12, 14 en 18, dat is wel erg knap.

Laatst gewijzigd
Yeez

'@poeksel roglic rijdt dinsdag in het groen

@rawolf probleem is dat carthy altijd zwaar trapt en roglic altijd op een koffiemolenytje. Dat kon hij nu niet. Misschien de verkeerde versnelling gestoken?

$kedel

Hij heeft de puntentrui nog

Jodegr

Dit is natuurlijk ook een onmenselijke klim die je moeilijk kan vergelijken met andere klimmen. Zou natuurlijk kunnen dat het vanaf nu achteruitgaat met de vorm
Van roglic. Maar dit is zo’n specifieke klim dat je hier weinig conclusies aan kan verbinden. Na die tijdrit kan er alleen zaterdag nog iets fout gaan in principe. En die klimmen zijn niks vergeleken met vandaag.

Rawolf

Op zo'n steile klim is de cadans vaak wel bewust wat lager dan op je doorsnee Alpencol. Of Roglic al in zijn laagste versnelling rond reed weet ik niet.

kelderfan

'@Poeksel
Nee, hij heeft de groene trui en dus geen voordeel wat betreft tijdritpak. Maar Roglic blijft favoriet voor de tijdrit,
Jonas Vingegaard wauw die komt er aan met grote sprongen en ook Gesink heeft zich weer goed getoond. Jammer dat Bennett wat minder is helaas.

Yeez

'@kelderfan bennett wordt 12e. Dat vind ik niet toch niet minder

Murcia

Als renners voelen dat het minder gaat wordt bijna altijd groter gestoken, Ik denk dat dat ook hier het geval was bij Roglic.
Vooral door Kuss kan hij hier de schade beperken en door het feit dat Carapaz ook wat van zijn pluimen verloor. Na pak hem beet 5 aankomsten bergop kan Primoz niet ontevreden zijn met een achterstand van 10 seconden op Richie. Tenzij een van de anderen een Pogacar tijdrit kan rijden pakt hij 1,5 minuut op de anderen denk ik. Mas de beste concurrent in het tijdrijden heeft al 1.40 achterstand op hem. Complimenten overigens weer voor de ploeg. Als je bv ziet wat die Vingegaard weer laat zien. Respect!!

Hermannmg

Al met al verlies beperkt. Heb even gekeken naar de tijdrit van aankomende dinsdag. Deze is redelijk vergelijkbaar is afstand met de 9e etappe van de Giro van vorig jaar. In deze tijdrit zaten echter meer hoogtemeters, de tijdrit van dinsdag lijkt me vlakker met een eenvoudigere slotklim die Roglic echt wel moet liggen. In de giro reed Carthy 1.30 trager dan Roglic. Carapaz 1.55 trager dan Roglic. Alle drie reden ze voor een klassement tijdens de ronde, Carapaz won uiteindelijk, Rolgic werd 3e en Carthy 11e in het eindklassement. Het lijkt erop dat Roglic dus een flinke tijd kan terugpakken: ik verwacht tussen de 1-1.30 minuut. Zie: https://www.procyclingstats.com/race/giro-d-italia/2019/gc

Laatst gewijzigd
Rawolf

Ligt eraan op wie, ik denk dat Roglic op Carapaz, Mas en Carthy 1-2 minuten pakt en op Dan Martin kan het over de 3 minuten gaan.

Cycling

De vorm van de dag is ook belangrijk in de tijdrit. In de Tour werd Roglic 5e in de ITT met een minuut voorsprong op Mas. Zo slecht was de tijdrit van Roglic niet in de Tour. Alleen Pogacar was extreem goed.

bosstime

de laatste 2 km van de tijdrit gaan toch aan 14% gem. omhoog, dus daar kan Roglic nog wel tijd verliezen als hij stil valt

kelderfan

Roglic heeft wel veel tijd verloren door die helm en de verkeerde fietswissel in de TdF.
Dus als hij goed is, dan moet die minuut verschil in zijn voordeel er inzitten t.o.v Mas en Carapaz moet dan helemaal geen probleem zijn. Maar ja dan komt nog wel de Alto de la Covatilla.

Murcia

Die tijdrit in de Giro was qua lengte vergelijkbaar maar niet mbt het parcours. Hij eindigde met een slotklim van meer dan 12 km dacht ik, met stukkken vals plat en zelfs een afdaling. Deze tijdrit is 32 km (spaans) vlak tot een heel vervelende slotmuur van 1,8 km en hele steile stukjes tot boven de 20%. Carthy is geen super tijdrijder natuurlijk en zal net als Carapaz niet veel mogen verliezen op dat vlakke terrein. D. Martin gaat minuten verliezen en bij Richie en Hugh gaat het normaal ook wel 1,5 tot 2 min. opleveren. Veel zal afhangen van Roglic zelf, het verschil was beperkt maar dat kwam mede door Kuss. Gaat het doorwerken in de ITT of niet? Volgens mij zal het wel meevallen. In de Tour werd die tijdrit nogal beschimpt maar was vooral Pogacar superieur en werd Primoz gewoon vijfde in het sterkst mogelijke deelnemersveld.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Je zag zijn versnellingsapparaat in beeld en hij kon niet kleiner, dus waarschijnlijk toch een te zwaar verzet gekozen op zijn fiets.

AWestie

Deze klim was niet te evenaren, en dan toch maar tien seconden achter Carapaz. Zonder Kuss verliest Roglic deze Vuelta en aangezien Carapaz en consorten niet een gelijke hebben aan Kuss is de winst binnen handbereik als Primoz op de fiets blijft zitten.

Ik vind Kuss echt zo leuk om naar te kijken, het schoolvoorbeeld van fluitend naar boven fietsen. Ik wens hem een vrijere rol toe in 2021.

Laatst gewijzigd
kelderfan

'@rahimns
Dat versnellingsapparaat was zeker een probleem; daar werd nadrukkelijk op ingezoomd.
Ik ben benieuwd of dat de oorzaak was, want hij verliest hier kostbare tijd.
Ik had ook niet verwacht dat hij Carthy, Vlasov en Mas voor moest laten gaan.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan dat was geen probleem maar een keuze.... of hij had de benen gewoon niet om hem rond te draaien daar gooit hij het dus gewoon zelf op. Kostbare tijd vind ik wat overdreven.... hij beperkt gewoon de schade hier hoor.

Yeez

'@kelderfan hij leek niet zijn beste dag ooit te hebben en een iets te zwaar verzet te hebben gekozen, meer niet.

Wildebert

Roglic in het rood en wel behoorlijk. Genoten van deze etappe, het ploegenspel, de sleurende Gesink en Vingegaard, de kwieke Kuss en de mooie plaatjes. Hoop dat Roglic de inspanningen nu wel afmaakt. Staat er goed voor.

Murcia

Als dit zijn slechtste dag was dan kan hij tevreden zijn met het beperkte verlies, de rest is ook wisselvallig in deze ronde. Carthy verloor gisteren tijd en Vlasov is al uitgeschakeld voor het klassement., Mas verloor relatief veel in het begin van deze ronde maar lijkt er wel doorheen te komen. Carapaz blijft de grootste concurrent maar leek in de slotkilometer ook op. De etappes na de tijdrit zijn ideaal voor de controle met een sterke ploeg en dan blijft de slotetappe over waar je ook het kwalitatieve overwicht kunt uitspelen. De beslissing valt voor mij dinsdag, pakt hij daar 1,5 minuut of meer dan lijkt het mij gezien de verschillen bergop game-over voor de rest. Minder dan een minuut en het zelfvertrouwen groeit bij Richie en Hugh. Martin kan gewoon totaal niet tijdrijden en Mas staat al relatief ver al vlak ik hem niet uit, want na Primoz is hij in principe de beste tijdrijder in de top 10.

Laatst gewijzigd
skylimit

Zaterdag wordt weer "D-day". Hopellijk zitten er nog genoeg ketonen in de motor van Roglic om de rode trui veilig op zondag naar Madrid te loodsen. Al ben ik er nog niet helemaal gerust op.

$kedel

"Als renners voelen dat het minder gaat wordt bijna altijd groter gestoken"

Dit lijkt mij juist een ideaal recept om jezelf de nek om te draaien.. maar ik heb dan ook nog nooit een col bedwongen :)

Murcia

Het is inderdaad raar, maar het gebeurt bijna altijd. Al heeft @rahimns waarschijnlijk gelijk en was zijn kleinste versnelling nog te groot vandaag. Hij verloor de aansluiting tussen 3 en twee km waar het constant 18% + was. Eerder op de klim leek hij wel weer op het koffiemolentje te rijden maar daar waren de stijgingspercentages wat minder hallucinant.

Yeez

'@murcia jep. Normaal valt het mij ook niet zo op, maar een renner als roglic rijdt altijd op een koffiemolentje en juist nu zat hij heel zwaar te trappen op de steilste stukken (en kon niet kleiner schakelen). Juist hier verloor hij ook de aansluiting

1 2 ... 374 ... 396 397

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.