Team Jumbo-Visma 2020

|
25 berichten aan het bekijken - 7,376 tot 7,400 (van in totaal 9,214)
  • #595035

    Ik ben meer en meer ervan overtuigd dat de overstap van Laurens naar INEOS, de reden is van zijn ontbreken en niet (langer) een blessure. De Cauwer liet zich al ontvallen dat hij volop in training was en dat het hem verbaasde dat hij nergens werd opgesteld. Dit lijkt meer op straf dan iets anders.

    #595041

    @Murcia hij is net pas echt weer serieus begonnen met trainen… hiervoor reed hij wel wat rond in Belgie. Dus hij was volgens mij nog lang niet klaar om weer te gaan koersen

    #595045

    @murcia
    Wat schieten ze daar dan mee op? Een goede De Plus kun je heel goed gebruiken als je de Giro wilt winnen. Die gast is gewoon nog niet goed genoeg. Ze betalen hem ook een salaris, weetjewel.

    #595051

    @tendam, Misschien zie ik het verkeerd maar ik geloof niet dat de ploegleiding deze Giro zo belangrijk vind. Men moest al omschakelen van een ploeg gebouwd rond een sprinter naar een ploeg rond Kruijswijk en als we eerlijk zijn is Kruijswijk kanshebber voor het podium maar is de ploeg vrij dunnetjes gestoffeerd om echt deze koers te gaan winnen.
    Over Laurens weet ik dat het speculatie is maar de ploeg zelf en Laurens zijn opvallend karig met info over deze belangrijke renner binnen hun team.

    #595052

    Het heeft ook geen zin om nog veel werk te stoppen in een renner die naar je grootste concurrent gaat en het is ook maar de vraag of je nog op zo’n renner kan vertrouwen als je tegen precies die ploeg moet opboksen natuurlijk.

    Ik geloof ook niets van het blessure-verhaal omdat Jumbo hier normaal gewoon open over zou zijn, en nu staat hij al meer dan een half jaar aan de kant met als enige reden wat darmproblemen in Februari??

    #595056

    Misschien is er ook wel een verschil van inzicht over fitheid en training met ploegleiding/trainer. Wie is überhaupt trainer van De Plus? En met verschil van inzicht bedoel ik: niet een conflict waar met deuren wordt geslagen, maar wel over hoe inzetbaar de beste man is. En dan zorgt een transfer aan het einde van het jaar er ook niet echt voor dat de partijen dichter bij elkaar komen.

    Ik denk namelijk dat TJV hem echt wel wil opstellen en in sommige rondjes vast ook graag als kopman. Niet opstellen want transfer naar de concurrent is echt zo 2004.

    #595063

    De trainer van De Plus is Marc Lamberts. Een Belg, tevens trainer van Van Aert en Roglic.

    Ik snap niet hoe iemand denkt dat ze De Plus aan de kant houden om Ineos niet wijzer te maken… wat is dat voor een onzin? Dan kun je elke renner die einde contract is wel afschrijven. Zo werkt het natuurlijk niet.

    #595064

    Marc Lamberts is de trainer van De Plus bij Jumbo en De Plus zal dit jaar nog wel gaan rijden voor Jumbo.

    #595065

    Jansen vertrekt ook aan het einde van het seizoen en rijd nu gewoon de Tour :p

    #595072

    @Michiel De Rooij
    De TdF is echt pittig te noemen. Er zit 1 week tussen die 2 GT’s; derhalve zie ik Martin niet 100% zijn in deze Giro. Hij is echt goed en betrouwbaar, maar Kruijswijk verdient toch wel een goede ondersteuning. Met Foss en Harper heb je toch 2 vraagtekens Hoe gaan die jongens ’t doen. Hij kan hier toch niet top zijn met Van Emden, Tolhoek en Bouwman of hij moet zijn karretje aanhaken. Yates kwam er ook niet aan te pas, omdat hij alleen zat en zelf de drankjes moest halen.
    Ik hoop derhalve dat Antwan Tolhoek uit zijn hok komt.

    #595075

    Alleen heeft jansen geen grote invloed op de uitkomst van de race;p

    #595079

    Ik geloof niets van die complottheorie en het is ook helemaal niet logisch, want ze zouden De Plus prima kunnen gebruiken als hij fit was. Wat natuurlijk wel zou kunnen, is dat er op één of andere manier intern een beetje bonje is, omdat hij naar Ineos vertrekt. Maar puur dat vertrek op zich zal normaal geen reden moeten zijn hem niet op te stellen in de Giro. Het is niet dat ze denken dat hij daar dan ineens kopwerk voor Thomas gaat doen.

    #595083
    Quote:
    Hij kan hier toch niet top zijn met Van Emden, Tolhoek en Bouwman of hij moet zijn karretje aanhaken.

    We kunnen het toch ook nog wel voor elkaar krijgen om ook die drie te diskwalificeren?!

    Quote:
    Yates kwam er ook niet aan te pas, omdat hij alleen zat en zelf de drankjes moest halen.

    Yates komt gewoon binnen waar je hem mag verwachten deze Tour de France (ergens tussen plek 7-10 van de klassementsrenners), ook wanneer iemand anders vandaag de bidons had aangepakt was dat niet anders geweest. Bevoorrading gebeurt tegenwoordig in bergritten namelijk gewoon vanaf de kant, daar hoef je hooguit een metertje voor om te fietsen.

    #595086

    Kelderfan. Zoveel andere renners houd je niet over. Met Martin erbij heb je wel de sterkste ploeg. Andere jongens rijden de ‘voorjaarsklassiekers’. Ik denk dat het opstellen van Martin juist aangeeft dat ze de Giro uitermate serieus nemen. En hij stond in eerste instantie ook gewoon voor de TDF Giro dubbel genoteerd.

    #595091

    Ja dat weet ik, maar je moet toch wel wonderbenen hebben om die twee GT’s te koppelen. Nogmaals deze TdF is echt zwaar te noemen.
    Martens had toch ook gekund.

    #595093

    Ik lees hier dat De Plus naar Ineos zou gaan. Ik heb namelijk ook gelezen dat UAE in poleposition lag. Bij die ploeg zou hij Pogacar in de Tour helpen en in de Giro of Vuelta voor eigen kans mogen gaan…

    #595094

    Denk je echt dat Tony Martin, zijn trainer en de ploegleiding zijn belastbaarheid niet goed in kunnen schatten?

    #595105

    Tony Martin kan het echt wel aan, de vraag is echter of hij met de Tour in de benen nog wel een meerwaarde heeft over Martens/Hofstede.

    Als Martin de Vuelta rijdt benut je Martins capaciteiten nog beter naar mijn mening.

    #595109

    @Rawolf
    Je mag geen mening inbrengen volgens de meester.
    Want hij denkt dat de trainer hier blij mee is. Als het niet goed gaat, dan komt hij wel met een nog betere redenatie.

    #595115

    @kelderfan
    Er zit niet 1 maar 2 weken tussen tour en giro.
    Voordeel voor Tony Martin is wel dat hij elke bergrit na werk gedaan rustig kan uitbollen ri de finish.
    Met zijn ervaring en 2 weken rustig aan zal ’t vast wel lukken.

    Tuurlijk had kruijswijk er graag een fitte de plus, of type kuss bij gehad. Maar wat niet beschikbaar is kan je niet opstellen.
    De giro die kruijswijk bijna won had hij zo mogelijk nog minder ondersteuning bergop.
    Laat pfingsten, Martin en van Emden hem goed door de vlakke etappes loodsen.
    Harper, bouwman Wrs voor t heuvelachtige 1e klimmen en dan tolhoek en foss als ondersteuning verderop.
    Kruijswijk is niet de topfavoriet en tjv hoeft dus niet zoals nu in tdf koers in handen te nemen, dat is Wrs voor ineos (thomas), michelton (yates) en astana (fuglsang/vlasov), wellicht trek (nibali). Kruijswijk volgen en dan kijken wat hij in loodzware 3e week kan.

    Kan me goed voorstellen als de plus nog gaat koersen dit seizoen, dat dat via bb tour, Waalse klassiekers en dan wellicht vuelta gaat zijn.
    Daar kan hij als relatief fitte kracht dan mgl nog erg belangrijk zijn, hopelijk voor een dumoulin op de weg terug! Die heeft nog wat recht te zetten in de vuelta.

    #595116

    Kruijswijk zal Martin er graag bij hebben, waardoor er niet is afgeweken van het oorspronkelijke plan. Martens en Hofstede kunnen nu klassiekers en Vuelta rijden, dat is nog een extra meerwaarde. De puzzel voor die koersen wordt namelijk ook een stuk ingewikkelder wanneer je ook Martin in de Giro gaat vervangen met een renner die die koersen zou rijden. Genoeg redenen te bedenken om het vasthouden aan zijn planning te kunnen begrijpen.


    @kelderfan
    ; wanneer je inhoudelijk geen reactie hebt, dan kun je ook overwegen niet te reageren. Voegt meer toe, dan dit soort posts.

    #595128

    Volgens mij heb ik voldoende aangegeven, waarom ik het een slecht idee vindt, dat Tony Martin twee GT’s achter elkaar gaat rijden. Jij komt met de trainer en teamleiding als onderbouwing van jouw mening. Probeer ook eens zelf aan te geven waarom het volgens jou wel of niet een goede reden is.

    #595129

    Ik ben benieuwd of tijdens de ITT van fiets zal worden gewisseld, zal haast wel denk

    #595134

    Ik heb zelf geen eigen mening over de (on)mogelijkheid van de combinatie Tour-Giro. Ik zou namelijk niet weten hoe ik vast moet stellen dat die combinatie voor een renner als Martin te zwaar zou zijn. Ik stel enkel vast dat ze dit programma al sinds het voorjaar voor hem voor ogen hebben en dat ze dus genoeg vertrouwen zullen hebben dat hij dat aan kan.

    Ik zie jou wel stellen dat ze dat niet goed inschatten, maar een onderbouwing voor die stelling lees ik niet. Wanneer je niet goed aan kunt geven waarom het niet zou kunnen, dan is het wat mij betreft terecht om voorlopig meer waarde te hechten aan de inschatting van de professionals die deze beslissing hebben genomen.

    #595148

    Ik heb het idee dat Tony Martin nog niet de helft op kop van het peloton heeft gereden van waar hij vooraf voor getekend zou hebben. Er zijn steeds andere ploegen die het heft in handen nemen, met steeds wisselende belangen.

25 berichten aan het bekijken - 7,376 tot 7,400 (van in totaal 9,214)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.