Team Jumbo-Visma 2020

|
25 berichten aan het bekijken - 6,951 tot 6,975 (van in totaal 10,032)
  • #589468

    Vooralsnog lijkt er te weinig wind te staan, maar kan altijd nog aantrekken natuurlijk.

    Over vandaag: TJV heeft wat mij betreft heel veel rechtgezet na de fout van gisteren. De koers in handen genomen, altijd in controle geweest, het hard gemaakt en Roglic precies afgezet waar hij het alleen moest doen. Het is misschien (nog) niet zo dominant als Sky in hun beste jaren, maar ze zijn op zeker de sterkste ploeg in koers op het moment. Als je mag verwachten dat Kuss en Bennett nog wat verbeteren (vandaag waren die alweer beter dan gisteren) dan zie ik dat ook niet snel veranderen.

    Het geel nu is prima. Dinsdag en woensdag zullen gecontroleerd worden door de sprintersploegen, dan een overgangsetappe met een kopgroep die 20 minuten kan krijgen en daarna naar Puy Marie een etappe die Roglic op het lijf is geschreven. Ik denk dat de eerste echte test en moeilijk te controleren etappe pas zondag naar Grand Colombier op het programma staat en dan kan je weer wat extra inspanning geven, omdat een dag later de rustdag is. Perfecte timing dus, wat dat betreft.

    #589469

    Een mogelijke combine met DQS zie ik ook wel zitten dinsdag, Bennett wacht nog steeds op zijn zege en dit is ook een mooie kans op groen. Kun je gelijk ook kijken of Pogacar een snelle leerling is.

    #589478

    Volgens mijn bronnen staat er juist weer een prima windje dinsdag

    #589481

    Er staat een prima windje de verkeerde kant op

    #589482

    Ik dacht ook ergens gelezen te hebben dat de etappe van dinsdag zo ontworpen was door de parcoursbouwer dat ze juist door veel beschut terrein reden, zodat de kans op waaiers minder zou zijn. Ik kan het alleen niet meer vinden en als het zo is, is het natuurlijk een grof schandaal. Edit: en nu nog eens het kaartje bekijkend lijkt het me ook sterk, dus waarschijnlijk zit ik er gewoon helemaal naast.

    #589498

    Bora mag van mij weer de boel op hol brengen. TJV moet zeker attent zijn in die twee sprintritten.

    #589508

    De wind staat dinsdag (vooralsnog in de voorspellingen) vanuit het noorden en ze rijden het grootste deel van de etappe in noordelijke richting, dan wordt de kans op waaiers niet heel veel groter.


    @kelderfan
    Bora gaat dit kunstje natuurlijk niet nog eens voor elkaar krijgen, in die waaieretappe was het de combinatie van wind en klimwerk wat de sprintersploegen opbrak… dat gaat in ieder geval voor het laatste niet op in die 2 etappes… die zijn vlak tot licht heuvelachtig. Niet te vergelijken met afgelopen vrijdag.

    #589512

    @rahimns
    Maar hij mag toch gewoon zeggen dat het van hem mag? Waarom alles per se debunken?

    #589513

    @xistnc waar zeg ik dat hij dat niet mag zeggen… ik geef alleen aan waarom ik denk dat ik dit niet gaat gebeuren. Weet niet waarom dat debunken is, als ik al zou moeten weten wat dat betekent. Ik reageer toch gewoon inhoudelijk op iets wat gezegd word.

    #589514

    Meteen bij de start moeten ze over de Pont de l’île d’Oléron waar de wind wel goed kan staan, maar dat zou wel 160km chaos ontketenen.
    Ik hoop er alvast op :)

    #589515

    @Skedel dat ga je dan waarschijnlijk niet volhouden tegen een grotere groep zodra je tegen de wind in moet gaan rijden. Het is te hopen dat voor dinsdag de wind dan anders gaat zijn… natuurlijk hoop ik ook op veel spektakel

    #589516

    Ja daarom het woordje hoop.. tegen beter weten in vrees ik;p

    Sowieso nog een beetje koffiedik kijken met de voorspellingen, hopelijk draait de wind inderdaad een stukje en dan hebben we gewoon een rit vol met waaiergevaar.

    #589517

    Dinsdag en woensdag zal het idd wel springen worden en donderdag een grote kopgroep, hopelijk proberen ze dan donderdag Wout van Aert mee te krijgen in de kopgroep. Dan heb je er een mooie afmaker bijzitten.

    #589524

    Ze gaan echt niet meer iemand mee sturen in een vroege vlucht. Ze hebben alle mannen nodig om de trui te controleren. Ik blijf er bij dat tom zichzelf niet had hoeven opofferen. Ik denk nog steeds dat hij zonder dat kopwerk voor top 5 rijdt achter bernal pogacar en roglic. Zeker met die tijdrit, en dan had je een extra man om mee te spelen

    #589531

    Dumoulin tactisch mee laten springen kan nog wel een hele interessante optie worden straks. Iemand de ruimte geven om mee te gaan in een overgangsrit zou ik ook niet doen. Alle ballen op het behouden van de gele trui.

    #589532

    Anoniem

    Ik hoop vooral dat ze net een tikkeltje minder hard op kop gaan rijden. Iig tot dat iemand probeert aan te vallen. Nu houden ze het elke keer niet langgenoeg vol. Boeit het hun dat het saai is. Geel is geel en dan hoef je enkel een kleine groep renners te counteren. Want als de grote tenoren gaan komt Roglic alsnog mee…

    Oftewel hopelijk gaan ze de komende 3 etappes rustig rijden en die 13e etappe ook niet gelijk iedereen eraf knallen. (en herstellen bennet+kuss volledig)

    #589533

    @morgenstern inderdaad. Er zijn weinig ploegen naast jumbo die de koers kunnen controleren. Laat hem in week 3 maar eens meespringen.

    #589536

    Aike Visbeek oud ploegleider van Tom Dumoulin heeft een mooi idee geopperd. Bijvoorbeeld Bennett of Kuss in de tweede week rust geven {dus niet meedoen met controleren enz.} en die dan in de laatste week inzetten. Want die derde week wordt erg belangrijk voor de gele trui.
    Wat ook @Sephiroth aangeeft.
    @S.Morgenstern
    Met Dumoulin wachten tot de derde week lijkt mij het devies.

    #589537

    Dumoulin laten meespringen zie ik niet gebeuren. Dat laten de jongens die net voor hem staan niet gebeuren. En mocht dat op de laatste berg zijn, als er nog een stuk of 5 over zijn, zal Bernal het prima vinden.

    #589544

    Ik dacht dat je het onzin vond dat van Aert en co wat minder hard op kop rijden, Kelderfan?

    #589559

    Deze week hoeven ze maar 2 dagen te controleren, vrijdag en zondag ( dinsdag en woensdag gaan de sprintersploegen het doen en donderdag een ongevaarlijke vluchtgroep laten rijden). Waarbij de vrijdag het lastigste lijkt, omdat er in het begin van de rit een col 1e categorie zit. Zondag is de 1e 100 km vlak, laat dan maar een mooie groep wegrijden en begin je met controleren vanaf de 1e klim.

    #589566

    Eens met Peter. Dit is de ideale week voor Jumbo. Die ene rit die ze wel moeten controleren op vrijdag is dan ook nog eens op maat gemaakt van Roglic. Daar nog wat extra secondes en boni’s pakken in de laatste twee superstijle kilometers kan zeker de moeite van de inspanning waard zijn. Dan zaterdag weer een ongevaarlijke vlucht en zondag nog een keer goed a tempo de laatste klim oprijden en je bent alweer bij de volgende rustdag.

    Met een beetje mazzel kan je deze week dus zowel de vlakke mannen als de klimmers genoeg sparen om relatief fris aan de derde week te beginnen. Voordeel is ook nog eens dat er nog maar één ploeg is die ze in de gaten moeten houden en dat is Ineos. Pogacar is natuurlijk onwijs goed, dus die moet Roglic volgen, maar die ploeg stelt heel weinig voor, dus daar hoef je geen vrees van te hebben.

    #589578

    Als ze uit de Vuelta van vorig jaar iets hebben geleerd, is het dat ze geen dag gemakzuchtig kunnen zijn. Op voorhand er dus vanuit gaan dat ze maar 1 dag hoeven te controleren, is wel heel gevaarlijk. Van Aert meesturen in een vroege vlucht is godsonmogelijk toe te staan (die kan juist dingen recht zetten of in een plotselinge waaier het verschil maken).

    Enige optie voor deelname aan een vroege vlucht – wanneer het geel nog in de ploeg is – is voor een bergetappe met het oog op latere ondersteuning. De ritten zijn nu echt van ondergeschikt belang.

    #589580

    3 etappes, de gele trui, nog alle 8 renners aan boord en je kopman die nog geen seconde het idee heeft gegeven dat hij minder goed is dan andere renners.

    En toch heb ik het idee dat de negativiteit overheerst. Ik snap dat niet

    #589586

    Nou valt wel mee hoor mus. Echte fans zijn nu eenmaal ook kritisch. Anders ben je wmb geen echte fan.

25 berichten aan het bekijken - 6,951 tot 6,975 (van in totaal 10,032)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Headlines