Team Jumbo-Visma 2020

|
25 berichten aan het bekijken - 4,351 tot 4,375 (van in totaal 10,032)
  • #569064

    Oh ja wat is de ingezette lijn eigenlijk. Ik dacht met de focus op Belgie door Jumbo en de focus op Noorwegen door het halen van Visma als grote sponsor, dat zij voor versterkingen naar die landen kijken. Of bedoel je, dat TJV zich ontwikkelt als klimploeg om te kunnen wedijveren met de grote WT-ploegen.

    #569066

    Die wens van Van Aert om een Belgische renner in de Vlaamse kern erbij te hebben is mij onbekend. Volgens mij is hij heel tevreden met de ploeg om zich heen.

    #569069

    De hernieuwde focus op het Vlaamse klassieke voorjaar sinds vorig jaar, met een groep renners rond dezelfde leeftijd. Ik zie Terpstra en Hagen daar niet direct bij passen, zeker niet als het ten kosten gaat (en dat kan bijna niet anders) van het verlengen van de huidige renners.

    #569076

    Terpstra zie ik niet komen, want die heeft nog een akkefietje met deze ploeg en als je dan wel Hagen zou toevoegen, is dat geen concurrent voor de klassieke kern Van Aert, Jansen, Roosen en Teunissen. Zeker nu Wynants gaat stoppen is zo’n ervaren renner een goede zaak.

    @rahimns
    had ’t over een eventueel vertrek van o.a. Eenkhoorn, Jansen en Roosen.

    #569077

    Het prijskaartje van Hagen is een heel reëel struikelblok voor het verlengen van de klassieke kern.

    #569083

    Met het prijskaartje heb je gelijk, dat zal niet zo snel passen, maar dat geldt ook voor Terpstra.
    Sebastian Langeveld is een Nederlandse optie, maar die heeft ook al een verleden met TJV.

    #569088

    @kelderfan ik heb aangegeven dat deze 3 jongens waarschijnlijk het meest interessant zullen zijn voor andere ploegen en dat er dus een kans is dat 1 of meerdere renners van die 3 zouden kunnen vertrekken. Het is dus ook net zo goed mogelijk dat ze alledrie gewoon verlengen. Ik heb verder geen informatie over wat er staat te gebeuren met alle renners die nog geen contract hebben voor komend jaar. Even te verduidelijking zodat mij straks geen woorden in de mond worden gelegd. Mijn voorkeur zou gewoon hebben dat ze alledrie blijven. Als dat zo is zie ik de noodzaak van een ervaren klassieke rijder niet in en kan je dus ook een jong talent inpassen.

    #569089

    Langeveld is een optie, maar niet nodig wanneer ze iedereen kunnen verlengen.

    #569109

    @rahimns
    Ik wil je niets in de mond leggen, maar jij wil toch ook, dat ’t team sterker voor de dag gaat komen in het seizoen 2021.
    Want zeker gaan vertrekken Wynants, Martens en De Plus en met de waarschijnlijke komst van Oomen {die wel terugkomt van een blessure} heb je waarschijnlijk een 1 op 1 vervanging. Voor Paul Martens wordt de naam van Bevin rondgezongen en dat zou dan plusvervanging zijn, maar Wynants vervang je niet zomaar.
    Maar begrijp ik goed, dat TJV een jonge WT-renner in het vizier hebben.

    #569119

    Wynants is er volgend jaar in het voorjaar gewoon bij.

    Het sterker voor de dag komen zal verder vooral van de ontwikkeling van de huidige renners moeten komen. De recente sprong vooruit qua budget, dankzij het hoofdsponsorschap van Jumbo, heeft het mogelijk gemaakt extern kopmannen en andere aanzienlijke versterkingen te halen. De boodschap daarna, dat het budget verder mee zou kunnen groeien met de ontwikkeling van de selectie, was wat mij betreft glashelder. Buiten hele uitzonderlijke gevallen is het niet meer mogelijk om extra (semi-) kopmannen te halen.

    Daardoor is de huidige selectie nu dus een reële weerspiegeling van dat nieuwe budget. Van Aert behouden met een stevig verbetert contract is daardoor een optie, even als het halen van een gedegen vervanger van een vertrekkende jonge meesterknecht. Het halen van extra kwaliteit, in de vorm van directe versterkingen valt echter niet onder de ‘belofte’ waar je vaak aan refereert. Blijkbaar heeft het nogal wat tijd nodig om daar van doordrongen te raken.

    #569130

    Of dat budget nu helemaal uitgediept is weten we geen van allen. Wie weet hebben ze nog wat op de plank liggen.

    #569131

    @ Kelderfan Een ploeg kan ook sterker voor de dag komen in 2021 door zijn eigen renners te ontwikkelen. Als fan heb je zo te lezen, maar weinig vertrouwen in de ontwikkeling van eigen renners, zoals jij zit te hameren op het aantrekken van renners. Vertrek De Plus wordt zo te horen opgevangen door Oomen. Bij verlenging van huidige renners is het team in 2021 als het goed is al sterker dan dit jaar. Paar talentvolle renners erbij halen voor het vertrek van Martens, Per 1 Juni voor Wijnants en ? en het team is top voor 2021.

    #569133

    Volgens mij zijn de uitspraken over dat budget vrij duidelijk geweest. Daarnaast moest er voor het halen van Dumoulin extra geld komen via verschillende sponsoren, dus lijkt het heel onwaarschijnlijk dat ze nog wat op de plank hebben liggen.

    #569147

    @harryjohan71
    Weinig vertrouwen in de eigen renners heb ik echt niet. Dat het team sterker is, bij verlenging van de huidige renners moet nog blijken en wat belangrijker is. De concurrentie staat niet stil. Dat vang je niet op met de komst van Oomen en een paar jonge talenten.
    @S.Morgenstern
    Dat met de komst van Dumoulin het moeilijker gaat worden om goede vervanging te halen, lijkt mij een correcte inschatting.
    Er zijn wel een paar renners, die bij de eigen ploegen moeten inleveren of naar een andere ploeg moeten gaan.
    Dus nog een goede renner halen, lijkt mij ook nog steeds mogelijk.

    #569148

    Bevin in plaats van Martens zou toch al heel wat zijn? Hagen als extra toevoeging aan de Vlaamse kern is echter een heel ander verhaal. Volgens mij is het zinloos om daar over te fantaseren.

    Wanneer je denkt dat de huidige selectie volgend jaar niet beter is geworden, dan heb je inderdaad weinig vertrouwen in hun ontwikkeling.

    #569151

    @Kelderfan we weten nog net eens wie er weggaan… De Plus aan het einde van het seizoen en Wynants na het voorjaar 2021 zijn zeker. Verder moeten we gewoon afwachten wat er gaat gebeuren. Blijkbaar kunnen we je maar niet overtuigen van het feit dat de ploeg op dit moment een prima verdeling heeft van renners voor elke terrein en moet je dus gericht kijken wat er bij moet komen als er een renner weggaat. Voor De Plus komt Oomen en dus daar is geen probleem. Wynants zal niet direct vervangen hoeven te worden door een ervaren man van het voorjaar… gezien de ontwikkelingen van de huidige groep kan daar best een jongere renner bij gezet worden. Daarnaast dus eventueel een vervanger voor Martens. Bevin zou een prima vervanger zijn maar het is totaal niet zeker dat hij op een shortlist staat bij de ploeg. Daar zijn opties genoeg voor te verzinnen.

    #569153

    @S.Morgenstern
    Nogmaals Hagen zal waarschijnlijk te duur zijn. Wat heeft dat met vertrouwen te maken, als ik denk, dat vanwege de concurrentie er misschien wel een sterke renner bij moet komen en dan vooral bij het Vlaamse blok.

    @rahimns

    Het is toch al duidelijk, dat De Plus, Martens en Wynants {11 april} afscheid gaan nemen.
    Voor een goede tijdrijder zijn de opties beperkt volgens mij. Als Martens wordt vervangen door een tijdrijder, doe je een stap voorwaarts. Met Bevin doe je ook mee met de start van het seizoen.

    #569160

    Vooral bij het Vlaamse blok? Wie is er vandaag dan met geruchten aan Ineos verbonden? Of heb je een andere aanleiding gevonden?

    #569167

    Tuurlijk hoop ik – en misschien wel elke supporter van TJV – op een zo sterk mogelijk team. Hierin begrijp ik de hoop van Kelderfan, dit wel altijd binnen de financieel realistische mogelijkheden. Hierin kunnen we een schatting maken, maar hoeveel ‘speelruimte’ hier in zit is moeilijk in te schatten. Van team budget tot de vraagprijs / uiteindelijk salaris van een renner.

    Misschien creëert de combi Jumbo / AH meer ruimte ;-)

    Leuk geweest dat De Plus bleef en Oomen werd toegevoegd 💪🏻.

    Verlengingen van Van Aert en Janssen lijkt mij logischerwijs hoog op de agenda te staan van Jumbo. Toprenners in een kern waar nu ook op ingezet wordt.

    Bevin lijkt mij eerder de aankomende vervanger van Martin.

    Betreft Teuns; is hij een dikke meerwaarde in een klassementstrein? (met daarnaast kopman Ardennen?)

    Go Jumbo!

    #569175

    Bevin een vervanger voor Martin?

    Bevin is iemand die in een lastige finale zeker kan meespelen voor de winst. Lijkt me niet dat hij die ambities aan de kant wil schuiven om alleen maar op kop van het peloton rijden.

    #569180

    Bevin heeft zichzelf van puncheur steeds meer omgebouwd tot tijdrijder, ik zie hem niet zomaar meer meestrijden om ritwinsten in ‘Matthews-etappes’. Als hij naar Jumbo komt is dat vooral om zn tijdrit te verbeteren denk ik.

    #569261

    @Gestoorden
    Die Dylan Teuns is echt wel een meerwaarde voor de klassementstrein en winnaar van verschillende rondjes.
    Hij is inmiddels wel een dure klant geworden en als Jumbo/AH lukt, dan zou ik ook zeggen Go Jumbo go.;)
    Maar de realiteit zal helaas anders zijn.

    @Rawolf

    Wat Bevin betreft zegt @Gestoorden in de toekomst. Bevin kan op dit moment meer.

    #569267

    Bevin zou een hele goede allround knecht zijn, met een uitstekende tijdrit. Het meedoen in sprintjes in lastigere ritten zou er bij Jumbo niet vaak in zitten (alleen in rondjes zijn waar ze zonder kopman rijden), maar dat zal ook zeker niet zijn waarvoor ze hem zouden halen.

    #569275

    Beseffen jullie wel dat jullie al weken telkens dezelfde discussie voeren?

    #569277

    Het wordt daarom ook hoog tijd dat er weer gekoerst gaat worden.

25 berichten aan het bekijken - 4,351 tot 4,375 (van in totaal 10,032)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Headlines