Team Jumbo-Visma 2020

|
25 berichten aan het bekijken - 3,976 tot 4,000 (van in totaal 5,180)
  • #565684

    Kelderfan. Jiskefet zal ik achterwege laten. Tenzij de wielerwereld zich a la Mercedes gaat bemoeien met BLM. Dan zal ik overlopen van absurdisme.

    #565687

    Het zou toch zo goed voor de naam Jumbo zijn als ze gewoon dik meer investeren per jaar. Mooie namen, veel genoemd, mooie resultaten en meer fans overal.

    #565710

    @Glorious volgens mij investeren ze al een enorm bedrag in de ploeg.

    #565731

    Ik zie ook niet in waarom ze nog meer zouden moeten investeren. Willen we een ploeg met dezelfde grootheidswaanzin en bizarre contracten als INEOS? Sorry, maar daar kan ik geen fan van zijn. Ik vind het juist fantatisch aan TJV dat ze zich na totaal ingestort te zijn Nadat Rabobank zich terugtrok weer gegroeid zijn tot een behoorlijke ploeg met de beperkte middelen die ze hadden. Dat er nu weer meer budget is, moet ervoor zorgen dat de organisatie steeds beter is maar daarbij moet de identiteit van de ploeg in mijn ogen niet vergeten worden

    #565741

    Nou, die is al verdwenen wmb na de extra miljoenen euro’s en de komst van bv Dumoulin

    #565759

    @michiel daar ben ik het niet mee eens. Er rijden nog heel erg veel “zelf opgeleide” jongens rond bij het team en ook enkele jonge gasten die veel potentie hebben en rustig gebracht worden. Daarnaast werken ze met de opleidingsploeg ook aan de toekomst en dat vind ik toch mooi en goed om te zien.

    Dumoulin halen kostte misschien wel enorm veel geld, maar vergeet niet dat hij eigenlijk ook zelf is opgeleid door de ploeg (Rabobank Devolopment team). Je kan de ploeg qua het halen van renners en salarissen nog absoluut niet vergelijken met INEOS en hun grootsheidswaanzin

    #565760

    Je mag het niet met me eens zijn, jvh93. Ik heb er alleen een ander gevoel bij. Al moet ik toegeven dat het succes vd laatste jaren een heleboel compenseert.

    #565761

    @rahimns
    Als je alleen uitkomt qua gedachte op Oomen, Dekker? en Leemreize t.o.v. de vertrekkers De Plus, Martens en Wynants dan ga je er als ploeg op achteruit. Dan geloof ik toch eerder Zeeman, die zegt het team sterker te maken ook in de Coronatijd.

    #565762

    @kelderfan in potentie ga je er op vooruit

    #565764

    @Yeez
    Als je De Plus en twee sterke knechten laat gaan en je haalt Sam Oomen {prima}, Dekker een snelle man {maar je hebt al Kooij in huis} en neo Leemreize {prima}. Maar met Dekker en Leemreize kun je Martens en Wynants niet vervangen. Dan ga je er in potentie op achteruit.
    Sam Oomen voor Laurens De Plus begrijp ik. Als je dan voor Martens die Bevin haalt is dat ook niet verkeerd.
    Alleen voor Wynants heb je in de toekomst Ballenstedt e/o Van Veenendaal in huis, maar die hebben nog even tijd nodig.
    Hopelijk kun je dat opvangen met het sterker worden van o.a. Van Aert, Eenkhoorn, Roosen, Jansen en Teunissen.

    #565765

    @kelderfan

    In de podcast van de Rode Lantaarn gaf Zeeman aan dat de ploeg de noodgedwongen seizoensstop gebruikt heeft om extra tijd en aandacht te besteden aan de training en coaching van renners en staf en hij benoemde daarbij specifiek het persoonlijk ontwikkel plan van ieder persoon in de organisatie.

    Wellicht zie jij de term ‘Sterker maken’ of ‘versterken’ anders dan de ploeg dat ziet?

    #565766

    Dekker en Leemreize zijn echt nog lang niet zeker. Persoonlijk denk ik dat Leemreize er klaar voor is maar bij de Academy kan hij ook al meedoen met enkele koersen tussen de profs. Ik verwacht dat ze eerst gaan rondkijken naar buitenkansjes en mocht het tegen het einde van de de transferperiode lopen en er is nog een plekje over dat ze dan iemand als Leemreize een aanbieding gaan doen. Of tenminste, dat lijkt mij de logische manier om het aan te pakken.

    #565769

    Leemreize begrijp ik, want die heeft zich al getoond en mag ook mee naar Burgos toch.
    Wie er met Dekker is gekomen, is mij ook onduidelijk, want je hebt al Olav Kooiij in huis als snelle man.
    Ik begrijp uit eerdere berichten, dat Johannes Staune-Mittet erbij komt bij het Dev.Team; dan lijkt ’t mij logisch dat die Leemreize de stap gaat maken.
    Trouwens als De Plus gaat, dan is Harm Vanhoucke een buitenkansje, want bij Lotto-Soudal rommelt ‘t; want het schijnt, dat ook Stan Dewulf gaat verkassen naar een Franse WT-ploeg.

    #565771

    @Wielerfan1987
    Ja het is zeker een kwestie van interpretatie zijn, maar ik hoop dan maar op versterken.

    #565773
    #565775

    @wieleranalist
    Een prima analyse over de Tourploeg van Jumbo-Visma. Vooral het thuislaten van Mike Teunissen spreekt mij aan.

    #565776

    @Wieleranalist, je zegt dat Jumbo voor de samenstelling dezelfde aanpak als Ineos had maar ik zie dat heel anders. Ineos neemt nooit zoveel pure klimmers mee, hun hele selectie is gericht op hardrijders, tijdrijders, sustained power. Op de pedalen lopers aka Bennett en Kuss zal je nooit bij Ineos in de tourselectie zien.

    Kijk maar naar 2019, daar hadden ze Bernal en Poels als meest pure klimmers maar ook zij hebben een tijdrit in de benen. 2018 weer alleen dezelfde 2. Ineos heeft die verandering ingezet in alle grote rondes waar ze voor de winst rijden sinds de verlaging van 9 naar 8. Het is duidelijk zoals je zelf ook noemt dat in een 8 koppige selectie met meerdere kopmannen je echt in de problemen komt op het vlakke. Ineos lost dat op door die multifunctionele renners, neem Kwiatkowski, Moscon, van Baarle. Die kunnen wat rechtzetten in een vlakke rit. Jumbo heeft niet de renners met die capaciteiten. Daarom vind ik een eventuele komst van Bevin ook heel aannemelijk, hij wel zo’n functie kunnen vervullen.

    Aankomende tour word het heel interessant hoe Ineos Jumbo onder druk gaat zetten in de vlakke etappes, ik denk dat we veel (pogingen) waaiers gaan zien.

    #565782
    Quote van Kelderfan:
    Als je alleen uitkomt qua gedachte op Oomen, Dekker? en Leemreize t.o.v. de vertrekkers De Plus, Martens en Wynants dan ga je er als ploeg op achteruit. Dan geloof ik toch eerder Zeeman, die zegt het team sterker te maken ook in de Coronatijd.

    Waarom… Oomen voor de Plus lijkt me in kwaliteit niet heel veel verschillen, misschien ga je er zelfs nog wel wat op vooruit. Dekker als aanvulling op de voorjaarsgroep lijkt me een prima keuze. Hij is 24 dus de inhoud, is rap maar geen extra sprinter. Daar hoef je Olav Kooij niet mee te vergelijken, dat lijkt me over 1 of 2 jaar een prima aanwinst als 2e sprinter. En dan is Gijs Leemreize denk ik ook een prima vervanger voor Martens, lijkt me zelfs iets completer. Ervaring is misschien dan het gemis maar dat is binnen de groep prima op te vangen. Dekker heb ik al eerder genoemd in gesprekken met oa @Yeez. Verder toeval dat die naam ook op twitter viel. Maar zover ik weet is er geen bevestiging of andere bronnen die aangeven dat hij ook echt op een shortlist staat bij de ploeg.

    #565783

    @Rawolf. Ik denk dat je de capaciteiten van Van Aert, Martin en vooral Gesink (mannen voor het vlakke in de Tour) bergop niet moet onderschatten. Van Aert die heeft nog niet echt de kans gehad om dat te laten zien, maar die heeft dat zeker in zich. Martin die kan ook vrij lang mee bergop en is natuurlijk onvervangbaar op het vlakke. Van Gesink weten we wat hij bergop kan. Die reed 2? jaar geleden het treintje van Sky volledig kapot. Het beeld dat Kwiatkowski op een gegeven moment compleet geparkeerd stond, kan ik nog goed voor de geest halen.

    Dus de drie mannen die het moeten doen op het vlakke (Van Aert, Gesink en Martin) doen denk ik als allrounders niet heel veel onder voor Kwiatkowski Moscon en Van Baarle.

    #565785

    Ik zie persoonlijk niet zoveel verschil tussen de samenstelling van Ineos en Jumbo-Visma..

    BERNAL Egan – BENNETT George
    FROOME Chris – DUMOULIN Tom
    KWIATKOWSKI Michał – MARTIN Tony
    THOMAS Geraint – ROGLIC Primoz
    VAN BAARLE Dylan – VANAERT Wout
    SIVAKOV Pavel – KRUIJSWIJK Steven
    AMADOR Andrey – GESINK Robert
    GEOGHEGAN HART Tao – KUSS Sepp
    ROWE Luke ??
    CASTROVIEJO Jonathan ??

    #565793

    @ Jotto Lumbo, van Aert en Martin zijn ijzersterk, inderdaad. Maar ze zijn maar met 2.

    Stel Roglic rijd lek, stel Kruijswijk word weggedrongen en moet opgehaald worden, stel Dumoulin rijd een greppel in, stel Roglic z’n zadel zit los. Er kan van alles gebeuren. En je hebt er maar 2.

    Laten we het laatste jaar, 2019 pakken. Ineos heeft daar van Baarle, Castroviejo, Kwiatkowski, Rowe en Moscon. 5 man die dat beter kunnen dan Gesink (die bij Jumbo de 3e man is op t vlakke) in zo’n vlakke rit. Dus ik zou zeker niet zeggen dat die selecties op die manier hetzelfde zijn.

    Dit jaar zal dat niet heel anders zijn, bij Ineos denk ik de 3 kopmannen en dan in de ondersteuning Kwiato, Castroviejo, Rowe, vBaarle, Sivakov.

    #565796

    @Rawolf alleen ik ben er niet van overtuigd dat Ineos weer met dezelfde selectie naar de Tour gaat, vorig jaar waren ze vooral bergop echt wel minder en dat zou ze dit jaar wel eens kunnen opbreken. Het is niet makkelijk om een balans te vinden in wat je bergop en op het vlakke nodig hebt. Het zal mij niet verbazen als Ineos met een iets sterkere klimploeg komt dan afgelopen jaar.

    #565799

    @Rahimns, vorig jaar vielen de 2 beste klimmers eigenlijk beide tegen. Ervan uitgaande dat het dit jaar niet het geval is met Kwiato en Sivakov(vorig jaar Poels) en van Baarle die volgensmij nog meer verbeterd is als klimmer verwacht ik niet dat er extra klimmers meegaan. Bovendien hebben ze nu natuurlijk nog Froome erbij, de 3 kopmannen moeten in diepe finale ook elkaar uit de brand helpen.

    #565800

    Het verschil zit hem volgens mij in het feit dat De Plus wordt vervangen door Bennet. Een renner als Laurens kan op het vlakke meer voor de ploeg betekenen dan Bennet. Toch denk ik dat Gesink, van Aert en Martin in staat moeten zijn veel te repareren mocht het nodig zijn. Er is ook altijd een verschil tussen de namen op papier en hun uiteindelijke prestaties. Kwiatkowski was vorig jaar niet vooruit te branden in de Tour en dat zorgde er voor dat Ineos bergop qua knechten vrij snel in een mindere situatie zat dan andere jaren. De kopmannen waren superieur tov de concurrentie natuurlijk, zeker na het wegvallen van Pinot. Wat mij het meest nieuwsgierig maakt is of de afspraken die gemaakt worden voorafgaand aan de tour met de kopmannen in de praktijk stand kunnen houden als de krachtsverschillen onderling klein blijken te zijn. Hoe ga je dan om met een van de kopmannen in een tweede of derde waaier, of een lekke band in de finale?

    #565803

    Quote:”Waarom… Oomen voor de Plus lijkt me in kwaliteit niet heel veel verschillen, misschien ga je er zelfs nog wel wat op vooruit. Dekker als aanvulling op de voorjaarsgroep lijkt me een prima keuze. Hij is 24 dus de inhoud, is rap maar geen extra sprinter.”
    1) Dekker is 22 jaar;
    2) Je zegt ’t goed misschien, want Laurens heeft ’t juist prima gedaan bij TJV. Kruijswijk en Roglic zullen dat beamen. Ineos is dankbaar, dat TJV zo’n betrouwbare superknecht laat gaan. Of TJV sterker wordt dan Ineos is de vraag.
    Ik ben blij dat Sam Oomen komt, maar hij komt wel van een blessure terug en als @Fanny gelijk heeft met Kelderman, dan ben ik superblij.

25 berichten aan het bekijken - 3,976 tot 4,000 (van in totaal 5,180)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.