Team Jumbo-Visma 2020

|
25 berichten aan het bekijken - 3,601 tot 3,625 (van in totaal 10,032)
  • #563019

    @Fanny
    Quote:”Indien wel, wie betaald dan zijn topsalaris met dito trein. Ik schat op dit moment geen enkele ploeg.”
    Die “wagonnetjes” zijn meer bedoeld voor het treinstel Wout Van Aert; dus die zie ik niet meeverhuizen.
    Maar je hebt gelijk met Dylan, want die wil in de nabije toekomst ook onderdeel uitmaken van de Vlaamse trein; zodat hij in zo’n klassieker als Milaan-San Remo mee kan doen voor de prijzen.
    Voor alle duidelijkheid: “Dylan is de baas met wie er in zijn trein komt.” Dat zie je met het halen van Pfingsten en de deur sluiten voor Timo Roosen.
    Want Tony Martin kan niet 2 GT’s achter elkaar doen. Die moet m.i. kiezen voor de TdF of de Giro.

    #563024

    Wie zegt dat hij die deur heeft gesloten voor Roosen? I

    #563026

    Idd. Roosen was vorig seizoen lang geblesseerd. De komt van Pfingsten was vooral een extra versterking voor 1 van de kopmannen van Jumbo Visma

    #563028

    @Kelderfan die is inderdaad wel heel kort door de bocht… volgens mij zou Roosen minimaal in 3 koersen aan de start hebben gestaan met Dylan.

    #563051

    @rahimns
    Ok kort door de bocht, maar waarom gaat hij dan niet mee naar de Giro? Normaal gesproken is hij een betere lead-out dan Van Emden en Pfingsten toch.
    Klopt ’t dat TJV vandaag met de planning komt?

    #563054

    Omdat Roosen klassieke werk gaat doen.

    En Tony Martin gaat zeer Wrs tour en giro combineren, reken daar maar op.

    En als tjv volgend seizoen niet met 3 kopmannen in tour start heb je al makkelijker plek voor groenewegen.
    Dit jaar was t parcours simpelweg niet geschikt voor groenewegen.
    Maar anders had je 2 kopmannen, 3 bergknechten (waarvan 1 ook wat op kop peloton kan helpen vlakke rit) 2 tempobeulen/sprint aantrekkers en groenewegen kunnen opstellen bijv.

    #563065

    @tdola
    Alleen Tony Martin in 2 GT’s vlak na elkaar is toch wat te veel gevraagd. Na afloop van de TdF wordt ’t wel duidelijk.

    #563071

    @Kelderfan volgens mij kan jij die puzzel toch ook wel leggen…. verder denk ik dat Tony op dit moment er wel klaar voor is om 2 grote rondes achter elkaar te rijden. Dit heeft energie genoeg na zoveel maanden zonder koers. En ik weet niet of de ploeg vandaag met een planning komt, dan weet jij meer dan ik. Ik hoorde wel de 17e noemen verder geen idee.

    #563072

    De 17e komen ze met de planning. Staat in verschillende media

    #563107

    Er zal ongetwijfeld een planning komen, maar die is net zoveel waard als de kalender zelf. Vrijwel niets dus. Gisteren werd er nog flink geschoven in Italië, dat kan alles weer veranderen. Daarnaast zal de tegenvallende kopman in de Tour ook de Giro of Vuelta willen/moeten rijden. Dat kan dan weer ten koste gaan van een knecht (of mag je die term niet meer gebruiken ?)

    #563197
    #563201

    Dan zitten ze rond de dauphine en de tour zo’n 5 weken op hoogte! Toe maar!

    #563203

    Dat zal dus niet voor de hele selectie zijn…. die 2e hoogtestage is tijdens de Dauphine, voor wie is die dan. Lijkt me dat de mannen van de Tour (die dus ook de Dauphine reden als voorbereiding) daarna in Frankrijk blijven en daar wel wat bergetappes gaan verkennen. Verder zou ik niet weten wat een hoogtestage voor zin heeft tijdens de Dauphine.

    #563214

    Datum van die tweede hoogtestage zal wel niet helemaal kloppen, maar Tignes was inderdaad een van de opties voor de Tourploeg. Vorig jaar heeft Kruijswijk ook daar gezeten voor een hoogtestage.

    #563230

    @rahimns
    Misschien dat niet alle TdF-renners de Dauphine gaan rijden. Dus ik ben benieuwd naar het programma van volgende week dan.

    #563246

    ff of-topic, maar over hoogtestages gesproken: zou die ene gozer nog steeds op Dumoulin zitten te wachten, daar op die berg in Frankrijk?

    #563249

    Zou het 2 deel niet voor de giro ploeg zijn? Hoogtestage eindigt dan zo’n 5 weken voor de start.

    #563257
    #563286

    Een hoogtestage die 5 weken voor de start van de Giro eindigt is er eentje zonder waarde aangezien de effecten zo’n 6 weken aanwezig zijn. Tenzij er daarna nog eentje volgt

    #563295

    Ik gok dat er ongetwijfeld meer stages volgen en deze alleen voor de tourploeg is. Misschien dat mike en amund bij de 1ste aansluiten. Derest heeft haar doelen veel later liggen.

    Die tweede hoogtestage na de dauphine zal wel met dezelfde insteek als vorig jaar zijn: verkennen van etappes en trainen op hoogte.

    Als het goed is krijgen we woensdag het hele plaatje voorgeschoteld

    #563403

    TJV gaat nu ook de Vuelta a Burgos 28 juli – 1 augustus 2020 rijden met Steven Kruijswijk.

    #563441

    Ik zou het ook raar vinden als Roosen niet mee met Groenewegen zou gaan naar de Giro. Als topsprinter mag je verwachten dat je een piloot mee krijgt naar de grote koersen. Is dat Teunnissen niet dan moet dat Roosen zijn. Ik zie de meerwaarde van Roosen in de voorjaarklassiekers ook niet echt

    #563452

    Roosen reed nog top vijftien in Vlaanderen in zijn laatste voorjaar. Waarom zou iemand met die potentie geen toegevoegde waarde zijn?

    #563456

    We kunnen zo veel vinden over wie er naar de giro meemoet met groenewegen.

    Maar zelf 1-2 wkn geleden gaf hij dus al aan dat zijn sprinttrein dan uit Martin, pfingsten en van Emden zal bestaan.

    #563465

    Tuurlijk is Roosen geschikt voor de (semi-)klassiekers of de wedstrijden in Canada. Ik verwacht dat het team wel weet waar zijn toegevoegde waarde het grootst is. Ze hebben vast vertrouwen in Pfingsten dat deze een goede lead-out voor Groenewegen kan doen. Ik denk dat een sterk blok in de klassiekers met Roosen belangrijker is dan dat hij ipv Pfingsten de lead-put van Groenewegen in de Giro is.

25 berichten aan het bekijken - 3,601 tot 3,625 (van in totaal 10,032)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Laatste nieuws