Team Jumbo-Visma 2020

|
25 berichten aan het bekijken - 2,776 tot 2,800 (van in totaal 3,219)
  • #542644

    Stel je voor dat de knechten van Groenewegen in de Tour van 2018 na zijn uitvallen hadden rondgereden met de kelderfan mentaliteit..

    ‘Ja, maar Nico, ik kwam hier naartoe om voor Dylan te werken. Waarom moet ik nu Steven en Primoz loodsen in de finales? En kan ik geen dagje vrij krijgen in de Alpen?’

    #542647

    Het punt is, dat als je de voorafgaande dag de hele rit op kop hebt gereden, je niet meer okselfris bent voor de klim.
    En waarom zo’n hele trein opeens, terwijl de tendens is, dat ’t treintjes gedoe niet meer werkt. Je hebt tegenwoordig meer aan sterke renners als Jansen en Teunissen. Die worden ook geselecteerd voor de Giro.
    Dylan wil ook afgezet worden in de laatste km. Zo lang mogelijk wachten om de sprinter in positie te zetten. Dan volgt hij zijn eigen weg. Hij heeft ook over het oog van Pfingsten om hem af te zetten.

    #542649

    Volgens mij werkte het eergisteren heel goed. Waarom daar iets aan veranderen?! Geef eens een goede reden. Of is die er niet?

    Dat een knecht niet optimaal zijn eigen kansen na kan jagen is een bekend gegeven. Ploegen met goede kopmannen hebben nu eenmaal heel andere doelstellingen, dan knechten een top twintig plek na te laten jagen.

    Dat kan een redenen zijn om naar een ploeg te gaan waar ze geen kopmannen hebben. Waar iedereen zijn eigen kans mag gaan (maar dus ook niemand voor hem werkt). Ik denk echter dat dit (winnen met het team) Bouwman veel meer voldoening geeft, dan zelf 21ste te worden.

    #542655

    Volgens mij is TJV geëvolueerd naar een klimploeg met kans op ’t winnen van GT’s en kleinere UWT-rondjes.
    Dat TJV gedwongen was om vooral via de sprint te oogsten is een feit, dat TJV snel achter zich wil laten. Nu heb je zelfs een redelijk sterk Vlaams bok rond kopman Wout Van Aert en ook de Waalse klassiekers komen in beeld met De Plus, Dumoulin en Gesink. Zelfs Roglic moet de klassiekers gaan rijden.

    Dat het eergisteren goed werkte is juist, maar die trein had met Koen Bouwman ook goed gewerkt, want de wegen zijn daar goed geasfalteerd en breed. Dus er passen meer treinen naast elkaar.
    Dat wordt totaal anders in de Giro. Want dan ontsporen die treinen.
    Volgens mij is het een individuele sport. Roglic wil bijvoorbeeld geen sprinter is zijn ploeg. Dus of Bouwman blijer is met de zege van Dylan of zijn eigen goede klassering blijft de vraag. Uiteindelijk krijg je een contract op je eigen functioneren.
    Ook al doe je goed je best, kun je toch moeten opzouten aan ’t eind van het seizoen. Kijk bijv. naar Floris De Tier.

    #542657

    Volgensmij moet iedereen in deze discussie het idee ‘knechten van ….’ een beetje loslaten. Als Bouwman meegaat is het niet als knecht van de Plus het is gewoon in een ondersteunende rol en dan proberen ze zijn capaciteiten zo goed mogelijk te benutten. Bij Bouwman zal dat de vroege vlucht inrekenen zijn in de vlakke etappes en in de lastige etappes zo lang mogelijk bij de Plus blijven.

    In de UAE tour waren er 2 mannen, Groenewegen en de Plus die als kopmannen uitgespeeld werden en 5 renners die hun daarin ondersteunde met een bepaalde taakverdeling.

    #542667

    @kelderfan sorry hoor, maar ik heb nog nooit zoveel onzin bij elkaar gezien. Jij hebt een voorkeur voor klassementsrenners… prima daar kan ik best mee leven, ik zie dat ook graag. Maar de ploeg heeft wel degelijk gekozen voor Dylan in de sprints en is de ploeg juist geëvolueerd naar een allround ploeg, iets wat altijd het idee was. Juist omdat de wegen zo breed zijn in de UAE tour is die trein daar zo belangrijk en werkt het daar dus juist wel en moet Bouwman de eerste 150km op kop. Zo simpel is het… je zegt hetzelf. Natuurlijk is Koen blij met de overwinning van Dylan, juist dat bevestigd dan toch het belang van zijn werk. Dus op zijn functioneren. Wielrennen is al lang geen individuele sport meer, dat hebben ze juist bij TJV goed door en zijn ze zo succesvol.

    @rawolf dat heb ik volgens mij ook al eens uitgelegd…

    #542669

    Nergens blijkt uit dat de ploeg van Groenewegen af wil, dus zal het winnen van sprints gewoon één van de speerpunten van de ploeg blijven. Hoe graag je het zelf misschien anders wil zien.

    De posities van Bouwman en Van Emden omwisselen zou niet optimaal zijn voor de winstkansen. De laatste heeft een grotere motor, is handiger in het positioneren en heeft veel meer ervaring in dat werk voor een sprinter.

    Bouwman met De Tier vergelijken vindt ik wat vreemd. Die eerste is echt een veel betere knecht.

    #542708

    @rahimns
    Dat jij ’t onzin vindt is aan jou. Ik vroeg je iets, maar krijg op geen antwoord, behalve dan onzin.
    Het team heeft gelukkig een andere weg gekozen en dat stip ik aan.
    @S.Morgenstern
    Waarom zou omwisselen van bijv. Van Emden en Bouwman niet optimaal zijn. Wat het verschil was in deze de grote motor van Tony Martin. De rol van Van Emden had hij moeiteloos kunnen overnemen.
    Want hoe stel jij dat voor in de T/A als Laurens De Plus er wel bij is.

    #542715

    Zijn jullie hier nou nog mee bezig? Het is best knap hoe lang jullie deze schertsvertoning vol weten te houden.

    #542716

    Je krijgt uitleg, eindeloos veel uitleg, veel meer dan je zelf op vragen van andere geeft.

    De ploeg heeft zich ontwikkeld naast (!) de dingen waar dit succes in eerste instantie mee is ingezet. Dat hebben ze niet losgelaten. Zou je toch moeten merken, als iemand die zich zo’n veertig keer per seizoen stoot aan de te forse inzet op Groenewegen..

    Waarom die ruil niet optimaal is som ik in mijn vorige post op. Zou fijn zijn wanneer je reacties waar je op reageert eerst leest. Daar kun jij verder enkel de niet onderbouwde stelling tegenover zetten dat Bouwman dat ook wel kan. Of je moet werkelijk weer aankomen met Keldermans die ooit eens in Utah een sprintje aantrok voor Hofland en willen doen alsof dat aantoont dat Bouwman hetzelfde kan voor Groenewegen, in een koers met zo’n beetje de hele sprint wereldtop aan de start.

    Hoe zie ik wat voor me in de Tirreno? Lijkt me dat ze daar in de ritten voor Groenewegen weer de kwaliteiten van de renners zo optimaal mogelijk benutten. Teunissen en Jansen dus als lead-out en de grootste motoren met de meeste ervaring en handigheid in dat werk (Martin en Van Emden) voor het werk daarvoor. Qua mannetje op kop zal het afhankelijk van de dag erna (en de vorm van De Plus) waarschijnlijk net als hier aan Martin of Bouwman zijn.

    #542732

    @kelderfan klaar.. als jij de feiten niet onder ogen kan zien dan houdt het gewoon op. Zelfs de eigen woorden van Bouwman kunnen jou niet overtuigen blijkbaar.

    #542750

    Ok klaar
    Er zit een grote kans in, dat het nog even gaat duren in Abu Dhabi met als gevolg {als ’t tegenzit met te weinig testkits} en nog meer …gevallen. Dat zal een streep door de rekening zijn voor o.a. Groenewegen.

    #542758

    De helft van de ploegen is getest en nog 0 mensen met het virus, als alles verloopt zoals het nu verloopt gaat iedereen gewoon zondagochtend naar huis. Geen paniek overigens bij de ploeg, Groenewegen en Roosen wilden* zelfs ff gaan zonnen buiten maar dat mocht helaas niet… :)

    #542843

    Van Aert geeft aan dat zijn eerste drie koersen in Italië zouden zijn, dus dan zal hij waarschijnlijk toch die koers de dag na Strade op zijn programma hebben. Ik zag één Vlaamse krant van die derde echter Tirreno van maken, maar dat lijkt me dan eerder een eigen interpretatie, met wat we weten over die selectie. Bouwman hadden we daar zelf al over horen spreken toch?

    #542853

    Jaa, gaat over industria!

    #542889

    Als die koersen geen doorgang vinden is dat wel een flinke streep door de rekening van WvA

    #542901

    Wederom een bericht/update van de Gelderlander over de situatie in de UAE.
    https://www.gelderlander.nl/sport/koen-bouwman-vast-in-dubai-in-quarantaine-zou-dramatisch-zijn~a42068f5/

    In quarantaine blijven ivm het uitbreken van het coronavirus zou de planning van TJV renners wel in de war gooien zeker als de Italiaanse (voorjaars)koersen daardoor niet verreden worden.
    Ik weet niet hoe het momenteel in België is maar zou de Ronde van Vlaanderen daar niet in gevaar komen als er meer gevallen ontstaan in België.
    Zoja, dan zie ik het wel somber in met de komende (voorjaars)koersen in België waar altijd veel volk op de been is.

    #542909

    Ja als je zo gaat denken kan je beter alles aflasten… :)

    #542922

    Daar gaat het ook naartoe Tijmen… nog een paar gevallen in België en t is waarheid. Dr kan beter vandaag dan morgen een vaccin of iets komen

    #542933

    Als ’t om drie gaat, dan bedoelt Wout Van Aert de Strade, de Industria en de T/A, want M-S lijkt mij niet haalbaar. Er zijn al renners die afzeggen voor de MSR.

    #542941

    Drie Italiaanse koersen die zijn eerste zouden zijn.. Dus degene die hij oorspronkelijk op zijn programma had staan, maar die nu twijfelachtig zijn geworden.

    #542958

    De Tirreno heeft nooit op zijn programma gestaan… Dus het gaat over de 3 eendaagse koersen.

    #543046

    Nee en de Omloop ook niet, maar toch omdat ’t programma nu her en der wordt aangepast.

    #543047

    Dat heeft er niets mee te maken. De opmerking ging namelijk over koersen die oorspronkelijk op zijn programma stonden.

    De verwarring ontstond door een Vlaamse krant die er Strade, Sanremo en Tirreno (in een quote van Van Aert) van maakte, maar dat moet haast wel eigen invulling zijn.

    #543074

    Dat zal ook wel maar lees onderstaande quote uit cyclingnews.
    “When I read the news about the UAE Tour, it becomes more and more real,” he said. “Everyone who has races on his program will have to make an alternative plan. So, will we, but it’s impossible to anticipate it now.”

25 berichten aan het bekijken - 2,776 tot 2,800 (van in totaal 3,219)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.