Team Jumbo-Visma 2019

|
25 berichten aan het bekijken - 9,601 tot 9,625 (van in totaal 12,635)
  • #499290

    Wanneer Hofstede er vandaag niet toe in staat was om zijn knecht werk te doen, dan is het toch niet zo vreemd dat Kuss (gisteren de minste van de klimmers) als derde man voor het vlakke wordt ingezet?

    #499300

    Helemaal niet, al had ik Gesink ook wel verwacht daar. Nu moest Martin zo vroeg aan de bak dat Roglic in het echt hectische deel nog alleen zat, Powless schoof te laat op.

    #499308

    Ik denk dat ze dat werk, met minder specialisten dan normaal en één van de renners voor dat werk die in de kreukels zit, een beetje afwisselen tussen de klimmers; Gesink (gisteren), Powless (vandaag) en door de valpartij van Hofstede vandaag dus ook Kuss die daar noodgedwongen wat moet doen.

    #499330

    Zo zie je maar dat jouw specialisten gerust thuis kunnen blijven om te kunnen rijden in koersen, die beter bij hun passen.
    In deze Vuelta zie je dat de sprinters het moeilijk hebben met al die hoogteverschillen. Die sprinter nog zonder ploeg wint hier toch met groot gemak. Roche was trouwens heel blij met al dat werk van vooral Powless en Tony Martin {maar ja die telt voor 2}. Powless en Martin trokken er zo hard aan, dat alle knechten eraf werden gereden.

    #499335

    Ik vind het zeker niet ideaal om Kuss, een renner die in een ploegentijdrit één kopbeurt mag doen, in te moeten zetten in een vlakke finale. Gelukkig telt Martin voor twee inderdaad…

    #499336

    Zou die Powless blijven ofni. Volgens mij kan hij elk moment tot ontbolstering komen.

    #499337

    Powless is zelf met die zware val erg sterk. (Kruijswijk en hofstede nog herstellend). Powless lijkt eindelijk zijn ware potentie te tonen. En ja die gaat verlengen

    #499338

    https://www.indeleiderstrui.nl/idl-producties/246327/nabeschouwing-van-aert-voor-parijs-roubaix-en-groenewegen-richting-uitgang
    Groenewegen gesignaleerd bij Quickstep ondanks dat hij op het punt stond bij te tekenen.

    #499343

    Gesignaleerd? Door wie?

    #499346

    Ha, ha die arme Dylan Groenewegen. Die zit toch goed bij TJV of er moet een ruil komen met Jakobsen.

    #499356

    Dylan Groenewegen zit inderdaad beter bij DQS. Daar heeft hij betere ondersteuning, minder competitie van AK kopmannen, en naar verwachting zal hij daar dan ook meer gaan winnen.

    Nu Viviani daar weg gaat is een overstap naar DQS een logische, vanuit het perspectief van Dylan.

    #499358

    Wanneer ze daar de lijn van de laatste jaren doortrekken zeker, maar volgens mij was er sprake van dat ze de komende jaren wel een ploeg rond klassementsrenners willen gaan bouwen.

    #499361

    Hij blijft gewoon. Zegt ie zelf toch ook.

    #499362

    Wat te doen met zin trein.;)

    #499365

    Volgens mij staat er nergens dat hij gesignaleerd is bij QS. Die redacteur fantaseert er lekker op los.

    #499368

    Zou wel bijzonder zijn, teken je een 4 jarig contract en een maand later ga je weg :p.

    Vandaag vooral goed werk van Martin, hele goeie aankoop gebleken.

    #499369

    Dylan leek mij juist (als enige van de kopmannen ?) oprecht blij met de komst van Dumoulin. Misschien zijn hem bepaalde toezeggingen al gedaan. Aan de andere kant, de ambities van de ploeg voor ak’s gaan ergens wringen met de ambities van Dylan. Als Dylan daarom niet tot prestaties komt of, nog erger, helemaal niet naar de Tour mag, dan denk ik dat het geen jaren duurt voordat hij weg is. Mede omdat die gele trui een groot doel is voor hem..

    #499377

    De officiële contract verlengingen van groenewegen en Roglic zijn nog steeds niet bekend gemaakt….jammer en dat voedt dit soort speculaties

    #499390

    In de afgelopen jaren zijn de vernieuwingen van de belangrijkste renners, ik heb het over de verlengingen van contracten, niet die welke aflopen, aan het eind van het jaar (Gesink, Steven en Bennett 2021, of Dylan en Roglic 2020), ik denk dat de TJV dit jaar hetzelfde zal doen.
    Ik ben er nog steeds van overtuigd dat, ondanks Dumoulin’s aankomst in de Tour de France, de ploeg in staat zal zijn om hun doelen in Dylan na te streven door hem een aantal mannen in de Tour ploeg ter beschikking te stellen, zonder een blok in het algemeen klassement te krabben.
    Maar het is gewoon mijn idee, zonder de veronderstelling dat ik weet wat in termen van strategieën.

    #499457

    Ik was tegen de komst van Dumoulin omdat ik van mening ben dat als een ploeg een wereldtopper in huis heeft ze die ook de ondersteuning moeten bieden die van een wereldtop niveau is. Het lijkt mij onmogelijk om Roglic, Dumoulin en Groenewegen alledrie naar de Tour de France te sturen met een ondersteuning die niet onderdoet voor hun grootste concurrenten. Ik neem aan dat Groenewegen gewoon zal blijven maar persoonlijk zie ik liever dat hij vertrekt naar een ploeg waar hij als belangrijkste kopman de Tour zal rijden.

    Ik ben een Jumbo-Visma fan maar ik wil niet dat wereldtoppers bij Jumbo-Visma blijven als ze ergens anders een betere ondersteuning kunnen krijgen. Als Jumbo-Visma straks twee klassementsrenners en drie klimknechten (wat wel het minimale is als je twee klassementsrenners die bij de wereldtop horen in de ploeg hebt) naar de Tour stuurt blijven er weinig plaatsen over om Groenewegen te ondersteunen.

    Misschien kunnen Jumbo-Visma en Sunweb een deal sluiten waarbij Kelderman naar Jumbo-Visma gaat en Groenewegen de omgekeerde weg bewandeld. Sunweb heeft een kopman van wereldklasse nodig en als Jumbo-Visma zich geheel op klassementen en de klassiekers gaat richten zal Kelderman zeker een bruikbare aanwinst zijn. Kruijswijk en Kelderman kunnen dan de Giro en Vuelta rijden en Roglic en Dumoulin de Tour.

    Wanneer Groenewegen vertrekt kunnen mannen als Teunissen, Jansen en Van Aert (in eendaagse wedstrijden en kleine rondes) vaker voor eigen succes rijden en in de grote rondes kunnen ze daarnaast de klassementsrenners ondersteunen (en ook iets vaker voor eigen succes rijden). Volgens mij is het veel makkelijker de klassiekers en klassementen als hoofddoelen met elkaar te combineren. Het komt zelden voor dat een ploeg succesvol met zowel wereldtop sprinter als wereldtop klassementsrenner grote rondes rijdt. Zelfs als dat gebeurd zie je vaak dat één van de twee (meestal de sprint) daarna snel van ploeg wisselt.

    #499461

    @ghostwriter een deal tussen jv en sunweb? Die blijven geen zaken doen. En het idee wat je nu schetst is ook niet realistisch

    #499466
    Quote:
    Het komt zelden voor dat een ploeg succesvol met zowel wereldtop sprinter als wereldtop klassementsrenner grote rondes rijdt.

    Afgelopen seizoenen is de combinatie tamelijk succesvol geweest. Achteraf maar goed dat ze niet het advies hebben opgevolgd over te stappen op het inzetten op de makkelijkere combinatie van sprinten en klassiekers.

    #499476

    Laat Dylan lekker zijn eigen boontjes doppen en komend jaar de Giro en Vuelta eens proberen. De gele trui in de Tour de France lijkt mij voor 2020 toch geen haalbaar doel.

    #499477

    Ik ben het wel eens met ghostwriter. Misschien dat Groenewegen volgend jaar best Giro en Vuelta wil rijden en de Tour te laten aan de verenigde klassementsrenners met goede klimondersteuning. Maar 4 jaar? Nee, dat zie ik niet gebeuren en dat hoop ik ook niet. Als je tegen oa Froome, Thomas, Bernal, Carapaz wil opboksen, moet er gewoon goede en volledige ondersteuning zijn.

    #499483

    @S. Morgenstern
    In 2018 was de ondersteuning van Kruijswijk en Roglic helemaal niet van het niveau wat bij een wereldtop klassementsrenner hoort. Met zo’n ondersteuning gaan Roglic en Dumoulin de Tour niet winnen van de mannen van Ineos. Als Jumbo-Visma tevreden is met een tweede/derde plaats kunnen ze het zo blijven doen maar willen ze Ineos van hun troon verstoten dan zullen ze minstens drie goede klimknechten met Roglic en Dumoulin mee moeten sturen. In 2019 deed Roglic niet mee waardoor Kruijswijk drie klimknechten met zich mee kon krijgen en ook dit jaar was het niveau van de klassementstrein niet wat hoort bij dat van een wereldtopper (maar Kruijswijk is in in mijn ogen geen wereldtopper maar iemand die bij de groep daar net achter hoort). Daarbij was ook de ondersteuning van Groenewegen afgelopen Tour niet goed genoeg. Er was misschien één etappe waarin de sprinttrein functioneerde als een sprinttrein van wereldklasse. Hoe moet dan dan als er volgend jaar twee klassementsrenners meedoen?


    @jessevdalen

    Waarom zouden ze geen zaken doen als het voor beide ploegen goed uit kan pakken? Als de ploegen en wielrenners er niet uitkomen zou ik het wel zo netjes vinden van Jumbo-Visma om Groenewegen de vrijheid te geven om zijn contract te ontbinden. Net zoals ik vond dat de oude ploegen en Van Aert en Dumoulin dat moesten doen omdat zij ook hem niet de ondersteuning konden bieden die hoort bij hun kwaliteit als wereldtoppers.


    @skylimit

    Het zou een schande zijn als Jumbo-Visma geen plaats in hun selectie voor de Tour heeft voor één van de beste sprinters (misschien wel dé beste sprinter) ter wereld. Dan misbruik je het talent van Groenewegen en ik zou zeker minder fan van Jumbo-Visma worden als ze het talent van hun wielrenners niet optimaal zullen benutten. De beste sprinters horen het in de Tour tegen elkaar op te nemen en als Jumbo-Visma geen plaats voor Groenewegen heeft moeten ze hem laten gaan naar een ploeg waar ze dat wel hebben.

    Als een ploeg een wereldtopper in huis heeft hebben ze de verantwoordelijkheid om een ploeg om die wereldtopper heen te vormen waardoor hij optimaal kan presteren. Het is onmogelijk om naast twee klassementsrenners en een sprinter van wereldtop ook een klassementstrein en een sprinttrein van wereldtop naar een grote ronde te sturen. Dat was heel misschien mogelijk in de tijd dat er negen wielrenners in een selectie van een grote ronde zaten maar nu is dat zeker niet meer mogelijk.

    Tenzij iemand mij kan uitleggen hoe je met vijf man (aangezien er drie kopmannen mee zullen doen) een sprinttrein én een klassementstrein van wereldklasse kan vormen. Volgens mij is er in het moderne wielrennen nog nooit een ploeg geweest die dat is gelukt zelfs toen er nog negen wielrenners per ploeg naar een grote ronde mochten. Misschien dat Sky in 2019 in de buurt kwam maar Cavendish vertrok niet voor niets na één jaar bij Sky alweer. Als zelfs die het met hun absurd hoge budget niet konden combineren waarom zou Jumbo-Visma het dan wel kunnen?

25 berichten aan het bekijken - 9,601 tot 9,625 (van in totaal 12,635)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Headlines