@S. Morgenstern
In 2018 was de ondersteuning van Kruijswijk en Roglic helemaal niet van het niveau wat bij een wereldtop klassementsrenner hoort. Met zo’n ondersteuning gaan Roglic en Dumoulin de Tour niet winnen van de mannen van Ineos. Als Jumbo-Visma tevreden is met een tweede/derde plaats kunnen ze het zo blijven doen maar willen ze Ineos van hun troon verstoten dan zullen ze minstens drie goede klimknechten met Roglic en Dumoulin mee moeten sturen. In 2019 deed Roglic niet mee waardoor Kruijswijk drie klimknechten met zich mee kon krijgen en ook dit jaar was het niveau van de klassementstrein niet wat hoort bij dat van een wereldtopper (maar Kruijswijk is in in mijn ogen geen wereldtopper maar iemand die bij de groep daar net achter hoort). Daarbij was ook de ondersteuning van Groenewegen afgelopen Tour niet goed genoeg. Er was misschien één etappe waarin de sprinttrein functioneerde als een sprinttrein van wereldklasse. Hoe moet dan dan als er volgend jaar twee klassementsrenners meedoen?
@jessevdalen
Waarom zouden ze geen zaken doen als het voor beide ploegen goed uit kan pakken? Als de ploegen en wielrenners er niet uitkomen zou ik het wel zo netjes vinden van Jumbo-Visma om Groenewegen de vrijheid te geven om zijn contract te ontbinden. Net zoals ik vond dat de oude ploegen en Van Aert en Dumoulin dat moesten doen omdat zij ook hem niet de ondersteuning konden bieden die hoort bij hun kwaliteit als wereldtoppers.
@skylimit
Het zou een schande zijn als Jumbo-Visma geen plaats in hun selectie voor de Tour heeft voor één van de beste sprinters (misschien wel dé beste sprinter) ter wereld. Dan misbruik je het talent van Groenewegen en ik zou zeker minder fan van Jumbo-Visma worden als ze het talent van hun wielrenners niet optimaal zullen benutten. De beste sprinters horen het in de Tour tegen elkaar op te nemen en als Jumbo-Visma geen plaats voor Groenewegen heeft moeten ze hem laten gaan naar een ploeg waar ze dat wel hebben.
Als een ploeg een wereldtopper in huis heeft hebben ze de verantwoordelijkheid om een ploeg om die wereldtopper heen te vormen waardoor hij optimaal kan presteren. Het is onmogelijk om naast twee klassementsrenners en een sprinter van wereldtop ook een klassementstrein en een sprinttrein van wereldtop naar een grote ronde te sturen. Dat was heel misschien mogelijk in de tijd dat er negen wielrenners in een selectie van een grote ronde zaten maar nu is dat zeker niet meer mogelijk.
Tenzij iemand mij kan uitleggen hoe je met vijf man (aangezien er drie kopmannen mee zullen doen) een sprinttrein én een klassementstrein van wereldklasse kan vormen. Volgens mij is er in het moderne wielrennen nog nooit een ploeg geweest die dat is gelukt zelfs toen er nog negen wielrenners per ploeg naar een grote ronde mochten. Misschien dat Sky in 2019 in de buurt kwam maar Cavendish vertrok niet voor niets na één jaar bij Sky alweer. Als zelfs die het met hun absurd hoge budget niet konden combineren waarom zou Jumbo-Visma het dan wel kunnen?
Het komt zelden voor dat een ploeg succesvol met zowel wereldtop sprinter als wereldtop klassementsrenner grote rondes rijdt.