Team Jumbo-Visma 2019

|
25 berichten aan het bekijken - 8,776 tot 8,800 (van in totaal 12,635)
  • #493051

    Ja, @mooiman
    Het is zeker erg stil bij TJV wat betreft ’t transferfront. Het zal met het weer te maken hebben.
    @Random
    Dat is het precies. TJV heeft nu eindelijk gezien, dat 2 hardrijders genoeg is voor de ondersteuning, want Powless en Martin zijn daar goed in. In de Giro kwam Roglic in de problemen, doordat hij geen klimmer {De Plus en Gesink} erbij had en het werk op de schouders van Koen Bouwman werd gelegd. {Reden natuurlijk dat Tolhoek en Kuss nog een stap moesten zetten; wat inmiddels wel is gebeurd}

    #493055

    @random: wie is die tweede hardrijder dan?

    #493062

    Powless heeft op dit niveau nauwelijks ervaring in het loodsen van een kopman op het vlakke, dus dat is dan een wat matige tweede hardrijder voor wellicht de topfavoriet op de eindzege. Gelukkig telt Martin meestal voor twee, maar het is wel een relatief zwakke plek van de waarschijnlijke selectie.

    Het ontbreken van kwalitatief goede klimmers kan nu ook onmogelijk het probleem zijn met Kruijswijk, Bennett en Gesink erbij. Het is daarnaast ook een probleem wat niets te maken heeft met deze discussie, aangezien de renners waar de discussie over gaat allemaal niets zouden veranderen aan zo’n probleem. Een middenvelder minder ten gunsten van een hardrijder zou weinig tot niets veranderen aan de sterkte van het klimblok.

    Wat dat betreft was de Giro juist een sterk argument tegen de waarde van relatief veel ‘klimmers’ die weinig meer kunnen dan meerijden. Afgelopen Tour heeft daarnaast nog eens mooi getoond hoeveel je bergop kunt hebben aan enkele echte specialisten, zonder dat je daarachter een breed middenveld nodig hebt.

    #493065

    Hofstede is wel goed in positioneren, geen echte hardrijder maar samen met Martin vormt hij een goed duo.

    #493067

    In de Tour hadden ze geen middelveld nodig, in de bergetappes hoefden ze nooit te controleren en dat gaan in de Vuelta hopelijk heel anders zijn. Zeker als Jumbo de TTT wint gaan ze heel lang de rode trui in bezit hebben met normaal Roglic ook na de tijdrit.

    #493068

    Zou kunnen. Ik heb Hofstede voorgaande jaren niet echt gevolgd. Dit seizoen vond ik hem vooral op lastig terrein verrassend sterk voor de dag komen. Qua positioneren kan ik me niets voor de geest halen om een oordeel over te hebben.

    #493069

    De loodsen op het vlakke zijn (als dit idd de selectie zal zijn) in deze selectie Martin en hofstede. Had je een lindeman/martens/van emden meegenomen dan was de taak van hofstede wellicht wat later (meer bergop) geweest. Maar hij brengt ook sprinters in positie dus zou dit ook moeten kunnen. Indien noodzakelijk zullen gesink en powless op vlakke moeten ondersteunen in iets rechtzetten lijkt me.

    Als kuss meegaat wordt denk ik gehoopt dat ie vaker kan wat hij 1 vd 1e bergritten in de vuelta 2018 ook deed, namelijk hard bergop rijden en peloton uitdunnen en demarrages voorkomen.
    ’n soort de plus van afgelopen tour.
    Zowel roglic als kruijswijk zijn daar erg bij gebaat.

    #493071

    Controleren wordt ook in de bergen meestal halve ritten gedaan door types als Rowe op kop van het peloton te zetten.

    #493073

    @Morgenstern, de Dauphine niet gekeken? Daar was Hofstede erg sterk en ook in de vlakke ritten in dienst van van Aert als stuurman van het ‘sprinttreintje’ daar.

    #493074

    Je vergeet, dat het budget ervoor zorgde, dat renners als Lindeman een kans kreeg, maar nu kan TJV verder kijken.
    Want je roept nu dat Roglic met Kruijswijk, Bennett en Gesink genoeg ondersteuning zou hebben.
    1) Kruijswijk is de 2e. kopman en heeft een zware TdF achter de rug.
    2) Gesink komt terug van een lange revalidatie en het is maar de vraag of hij voluit mee kan doen. De TdP is een test ook voor hemzelf.
    3) Bennett heeft net een zware TdF achter de rug in dienst van. Dus of hij drie weken goed is in de Vuelta is nog even afwachten.
    4) Kuss kan dan net als Tolhoek in de Vuelta overnemen, als Bennett ’t even niet heeft.
    5) Powless gaat mee {contractverlenging} voor de tijdrit en om met Martin de vluchters terug te halen.

    Maar ik hoor je niet over Binck Bank Tour waarin kennelijk Laurens De Plus het alleen mag doen voor ’t klassement.
    Want Groenewegen heeft wel zijn trein mee.

    #493075

    Dauphine niet veel van gezien, maar mooi als hij dat daar goed deed. Ik had verwacht dat Eenkhoorn daarvoor de renner was geweest.

    #493077

    Kruijswijk is geen kopman wanneer een frisse Roglic zijn niveau haalt. Roglic heeft dan met Kruijswijk waarschijnlijk de beste knecht van alle kopmannen.

    Gesink haalt een prima niveau na zo’n lange revalidatie en zal in de loop van de Vuelta wel weer heel waardevol zijn.

    Bennett heeft in de Tour de France inderdaad niet voor een klassement hoeven rijden. Het plan was zelfs om hem hier uit te spelen als kopman, dus dan mag knechten voor iemand als Roglic niet als te moeilijk worden ingeschat.

    Ik denk niet dat dit klimblok voor iemand onder hoeft te doen. Mocht je echter werkelijk betwijfelen of Roglic in de bergen met die renners voldoende ondersteuning zou hebben, dan zal het waarschijnlijk nooit goed genoeg zijn…

    #493082

    De Plus en Teunissen voor een klassement en Groenewegen voor ritten…. Dat is geen selectie die rond één doel is samengesteld, dus dat geeft een hele andere discussie.

    We kunnen wel zeggen dat De Plus, mocht de Ardennen rit voor hem een succes zijn en te zwaar zijn voor Teunissen, een geweldige ploeg heeft voor de rit over De Muur.

    Ik denk verder niet dat ik daar hele goede potentiële wijzigingen zie in de samenstelling, die de balans zouden veranderen. Wellicht interessant om iemand als Powless of Kuss er in die Ardennenrit bij te hebben!?

    #493165

    Powless en Gesink staan er in ieder geval goed voor richting de Vuelta.

    #493168

    Ik vraag me wel af hoe goed Gesink nog is, is al weer effe terug dat we hem in vorm hebben zien rijden.

    Leek vorige Tour vooral een multifunctionele renner die in staat is het peloton te reduceren tot een man of 30 op een goeie dag maar geen echte meesterknecht zoals hij gepresenteerd werd tijdens/na de Giro.

    #493171

    Dit waren zijn eerste koerskilometers na de zoveelste revalidatie. Dat hij er vandaag nog bij zat, lijkt me een goed teken. Als de groep brak, zat hij relatief vooraan.

    Ik ben benieuwd naar het verhaal van Vingegaard. In principe zou hij in een groep van 35 man er altijd bij moeten zitten, maar hij heeft zich gisteren natuurlijk flink uit elkaar getrokken. Eerst in dienst van Tolhoek, toen voor zichzelf.

    #493172

    @Random, Gesink komt natuurlijk net weer terug van een blessure en een behoorlijk revalidatietraject dus dit lijkt me niet echt een graadmeter maar ben er ook benieuwd naar. Voor iemand die nog niet heel lang geleden toch echt wel een erg goede klimmer was, heeft hij ondanks zijn rol in het team toch wel ingeleverd lijkt het.

    #493174

    Gesink heeft nog niet de vorm van de TdF 2018. Hij heeft zichzelf wel goed getest met die aanval, die hij weer snel moest bekopen. Daar en tegen heeft Powless het goed gedaan. Hij had zich gisteren niet met de vluchters moeten vermoeien.
    Dan had hij vandaag met Tolhoek meegedaan voor een goede uitslag. Toch mooi dat TJV vandaag weer een 2e. plaats weet te veroveren.
    Maar het was wel een gitzwarte Tour de Pologne.

    #493175

    Gesink was een jaar geleden nog één van de knechten in de Tour de France; van dagen kopwerk voor Groenewegen, foutjes van Roglic herstellen tot het kraken van de trein van Team Sky in de laatste bergrit.

    Volgens mij is het goed mogelijk om hem als uiterst waardevol in te schatten, zonder hem een meesterknecht te hoeven noemen.

    #493176

    Er is dit jaar geen Ardennenrit in de Binckbanck tour. De zwaarste etappe is die naar Geraardsbergen en die kan je met Roosen, Teunissen, Wynants, Martens en Van Emden prima aan rondom De Plus. Het is verder vooral een sprintfeest en dan nog een TT.

    #493178

    Powless profiteert vandaag juist van de rit die hij gisteren reed…

    #493179

    Die hele korte rit voor de tijdrit is weldegelijk een rit voor De Plus. Wanneer het werkelijk alleen op de tijdrit en de laatste zondag aan zou komen, dan zal daar de ploeg niet voor De Plus rijden. Teunissen is veel geschikter voor dat terrein.

    #493182

    @S.Morgenstern Het is ook weer niet de lastigste rit ooit uit de geschiedenis van de BinckBanktour… maar je hebt gelijk die zou voor hem moeten zijn. Maar daar kunnen diezelfde mannen ook hem prima bijstaan. De laatste 30 km zijn ook weer relatief makkelijk.

    #493184

    Hij ziet er niet heel lastig uit, zeker de laatste dertig kilometer niet, maar hij is heel kort en zou best eens verrassend veel grote verschillen teweeg kunnen brengen. Dat zou voor de kansen van De Plus in ieder geval het best zijn (ondanks dat hij dan alleen zal zitten). Mocht het een makkere koers zijn, dan is het eerder iets voor Teunissen.

    #493187

    Voor de Plus is de BinckBank toch veelste licht? Zie hem geen kans maken op de overwinning.

    In de RvV speel je hem ook niet uit en deze etappe is de RvV ultra light

25 berichten aan het bekijken - 8,776 tot 8,800 (van in totaal 12,635)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Laatste nieuws