Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 348 ... 501 502
S. Morgenstern

Twee kopmannen die overlappen is iets totaal anders dan hun ondersteuning die wellicht iets teveel overhelt naar een zelfde type renner en tekort zou kunnen schieten op een ander vlak.

Roglic werd in de Giro nog briljant door de eerste helft geloodst dankzij specialistisch werk van Van Emden, Leezer en Martens. Ik zie in genoemde selectie een stuk minder power en ervaring om hem zo fris mogelijk naar de bergen te brengen, terwijl de ondersteuning bergop ook zonder één van de Amerikanen of Hofstede meer dan uitstekend moet zijn.

Mogelijk worden de Spaanse ritten minder chaotisch ingeschat, maar ook daar hebben we de laatste jaren zowel genoeg waaiers als gevaarlijke finales (Kruijswijk kan er over meepraten) gezien.

Laatst gewijzigd
kelderfan

Je zou Hofstede kunnen inruilen voor Mike Teunissen, want dan heb je ook een snelle man erbij.
Kuss heeft zich net als Roglic op hoogte voorbereid voor deze koers en ik denk, dat Powless langer blijft bij de ploeg en daarom het traject Vuelta en Italiaanse klassiekers gaat rijden. Het enige vraagteken lijkt mij nog Gesink, maar als de dag van morgen goed gaat, dan gaat hij gewoon mee. Voor de ondersteuning op het vlakke heb je met Martin en nu Hofstede genoeg manschappen. Want in de Vuelta komt het juist aan op de bergaankomsten en die zijn meestal steil. Dus heb je meer aan mannen als Gesink, Bennett en Kuss om Roglic en Kruijswijk bij te staan.

tjebco

Ik mis persoonlijk wel een type leezer/martens die Roglic door het peloton gaat loodsen. Martin vind ik daar niet geschikt voor, lees toch vaak dat het geen super piloot is. Dan zou hofstede het moeten doen lijkt mij. Ik ken zijn kwaliteiten eerlijk gezegd niet zo. Ken hem alleen can California waar hij het leuk deed.

Zoals gezegd wordt hier, veel van hetzelfde. Maar dat was te verwachten als je met je drie beste klimmers gaat en daarbij ook nog gesink en kuss. Je mag toch wel oorlog gaan verwachten in de bergen van jumbo zo.

tjebco

'@kelderfan
Je hebt over het algemeen juist weinig aan knechten op steile aankomsten. Dat gaf kruijswijk vorig jaar ook al aan. Je hebt veel meer aan iemand die je dus goed af zou zetten in dit geval.

Hunneman180

Roosen wil natuurlijk in Canada zijn ding doen. Vorig jaar behaalde hij daar zijn (voorlopig) beste resultaten uit zijn carrière, 5e en 4e. Dat smaakt naar meer natuurlijk.

Jumbo laat hem toch wel zijn eigen kans gaan?

S. Morgenstern

Volgens mij heeft zo'n beetje iedereen zich kunnen voorbereiden op hoogte, dus dat lijkt me op zichzelf geen selectiecriterium.

Of Martin en Hofstede voor het vlakke genoeg is valt wat mij betreft te betwijfelen. De eerste is een geweldige krachtpatser, maar geen goede piloot. De tweede is een man die overal redelijk uit de voeten kan, maar zeker geen specialist voor het vlakke.

Dat het uiteindelijk voor de kopmannen vooral aan gaat komen op de aankomsten in de bergen zal ook in de Vuelta weer een feit zijn. Dat neemt echter niet weg dat je daar eerst nog zo fris mogelijk, met zo min mogelijk tijd verlies, moet zien te komen en dat je ook daar uitstekende ondersteuning voor mee moet nemen.

S. Morgenstern

'@Hunneman, dat kan inderdaad een argument zijn. De selectie voor de Vuelta wordt er door zo'n begrijpelijke keuze echter niet noodzakelijk sterker op.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Gesink en Powless kunnen op dat deel van het parcours ook aardig uit de voeten.

S. Morgenstern

Ja, en Hofstede en Powless kunnen ook bergop aardig uit de voeten. De oorlog (bijvoorbeeld zo'n waaierrit als die van vorig jaar) win je echter niet dankzij renners die iets aardig kunnen. Dat zijn situaties waarin je er renners bij wil hebben die het verschil kunnen maken.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Die waaierrit waar Roglic toen helemaal verkeerd zat en gelost was werd oa door Gesink weer gecorrigeerd. Gesink heeft zich al vaker op een vlakker deel van een parcours zich heel nuttig gemaakt... en Powless zal ook daar het best uit de voeten kunnen, het is nooit echt vlak in de Vuelta en Powless is ook niet echt een pure klimmer. Denk juist dat die zoals Lindeman zijn werk zal moeten doen. Ik zie eerlijk gezegd niet een heel groot probleem. Natuurlijk je kan ervoor kiezen om Kuss thuis te laten en nog een man voor het vlakke mee te nemen, maar kijkend ook naar het programma wat er verder nog vereden wordt naast de Vuelta is dit helemaal geen slechte verdeling. En zou je een leiderstrui moeten verdedigen wat niet een hele vreemde gedachte is dan is dit wel een heel sterk blok.

Laatst gewijzigd
Yeez

Kuss 2 grote rondes dus. Uitkijken dat ze hem niet opbranden

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Kuss heeft na de Dauphine alleen nog maar San Sebastian gereden... heeft in Amerika vakantie genoten en daarna een trainingsblok op hoogte gedaan. Vond het in SSB ook goed ogen en rijdt nu al weer een paar dagen rond in Andorra.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Het corrigeren van die scheve situatie, was iets anders dan iemand naar de eerste waaier rijden. Het eerste was enkel mogelijk daar het niet doorzetten in de eerste groep (de oorlog werd niet doorgezet). Het tweede is hetgeen echt doorslaggevend kan zijn qua tijdverlies van de kopman, wanneer de waaiers wel tot aan de finish doorzetten. Gesink, Hofstede en Powless zijn dan geen renners die het verschil maken.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het zijn lastige keuzes om te maken... ik denk dat je met deze renners wel goed uit de voeten kan. En dan maar hopen dat er geen waaier etappe tussen zit waar ze niet in de juiste waaier zitten.

S. Morgenstern

Natuurlijk is dit een prima selectie. Ik zit nu echter te muggenziften over een optimale selectie en ik vind niet dat renners die ergens ook aardig uit de voeten kunnen daarvoor het antwoord zijn.

Ik bedoelde met die waaierrit van vorig jaar overigens die stiekem toch wel behoorlijk vlakke rit in de eerste week van de Vuelta, waar oa Kelderman, Pinot en Majka tijd verloren. Kruijswijk en Bennett werden toen het in die rit brak precies op het goede moment voorin afgezet door specialisten voor dat werk.

Dat zijn niet te onderschatten momenten, waarover je bij de samenstelling van de selectie niet teveel op de hoop moet spelen.

Laatst gewijzigd
Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Wel fijn dat we eens kunnen een discussie kunnen hebben over het feit dat ze misschien met een te sterk klimblok naar een grote ronde gaan ;)

assen

Geweldige ploeg voor de Vuelta. Als ik het vergelijk met een Movistar, dan vind ik Powless, Martin, Hofstede, Gesink betere hardrijders voor de controle dan wat Movistar kan opstellen. Martin, Powless rijden echt hard, en Gesink en Hofstede zijn ook niet misselijk. Kortom: topploeg!

P.s,
Wie is die grapjas die hier, als 1 van de weinigen hier op het forum, in perfect NL post en zegt dat ie een Italiaan is? ;-)
Leuk!

Rawolf

In de Giro hebben ze een fout gemaakt en een klimmer te weinig meegenomen, dat zal ze nu niet gebeuren :p.

3 of zoals in de Giro zelfs 4 man voor werk op het vlakke is ideaal maar met maar 8 man kan je die niet rechtvaardigen. Zeker niet in de Vuelta. Een extra klimmer voegt meer toe.

Laatst gewijzigd
S. Morgenstern

Ze hadden in de Giro bergop te weinig kwaliteit en teveel 'meerijders' mee. Dat is de juiste conclusie die je daaruit kon trekken. Meer van hetzelfde was ook daar niet beter geweest. Die drie renners voor het vlakke zijn daar nooit een overbodige luxe geweest en vielen prima te rechtvaardigen, hetzelfde zou gelden voor een tweede echte hardrijder in de Vuelta selectie.

Vergelijken met de hardrijders bij Movistar is wat merkwaardig. We kunnen de lat toch wel iets hoger leggen?

Laatst gewijzigd
Yeez

Wat een ploeg voor de vuelta. Gesink gaat alleen maar beter worden. Hofstede was gisteren de laatste man voor tolhoek en vingegaard en kuss en powless laten ook goede dingen zien!

jerteg

Gaan Steven Kruijswijk en George Bennett als schaduwkopman mee, of zijn ze beide knecht van Roglic?

mooiman

Ik vind het wel rustig op het transferfront bij TJV. Zou het zo zijn dat hoe langer geen nieuws des te groter de kans dat TD komt?

Rawolf

'@Morgenstern, het is niet alleen Movistar... Kijk maar naar de meeste klassementsgerichte teams van AG2R, Astana, Ineos etc 2 hardrijders moet voldoende zijn, zeker in de Vuelta.

kelderfan

Ja, @mooiman
Het is zeker erg stil bij TJV wat betreft 't transferfront. Het zal met het weer te maken hebben.
@Random
Dat is het precies. TJV heeft nu eindelijk gezien, dat 2 hardrijders genoeg is voor de ondersteuning, want Powless en Martin zijn daar goed in. In de Giro kwam Roglic in de problemen, doordat hij geen klimmer {De Plus en Gesink} erbij had en het werk op de schouders van Koen Bouwman werd gelegd. {Reden natuurlijk dat Tolhoek en Kuss nog een stap moesten zetten; wat inmiddels wel is gebeurd}

gardeyn

'@random: wie is die tweede hardrijder dan?

1 2 ... 348 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.