Team Jumbo-Visma 2019

|
25 berichten aan het bekijken - 6,101 tot 6,125 (van in totaal 12,114)
  • #471196

    Goeie vraag Random maar daar gaat Eenkhoofn vrees ik, geen eerlijk antwoord op geven. Mijns inziens dienen ploegleiders respect af te dwingen bij toprenners. Wanneer een ploegleider als renner een imposante erelijst bij elkaar gefietst heeft zal dat zeker tot aanbeveling strekken. Dat opgeteld bij een fikse portie overtuigingskracht en het ondefinieerbare leiderschap dat iemand van nature uitstraalt. Op grond daarvan lijkt Cadel Evans mij geen goede en bijvoorbeeld Nibali op termijn wel een goede ploegleider te zijn.

    #471197

    @assen: Ik denk dat je op zich aardig goed zit.

    Natuurlijk is het makkelijker om de Tour te winnen als je Froome, Thomas en Bernal plus 5 superknechten tot je beschikking hebt dan wanneer je kopman als alles meezit 12e wordt.

    Denk dat het als team ook gaat om het scheppen van voorwaarden waarbinnen optimaal gepresteerd wordt. En dan moet een ploegleider op het moment dat ‘ie in de auto zit, tactisch bij kunnen sturen en verder gewoon z’n werk doen. En dus niet bv. gaan pissen. Verder kun je op dat moment als ploegleider nog weinig bijdragen eigenlijk.

    #471198

    Jan Boven kan best hard rijden met een stationwagon…daar hoor ik dan weer niemand over.

    #471199

    @spurter Dus jij wilt me doen geloven dat in al die jaren koers ploegleiders nooit plaspauzes hebben genomen en dat Engels en Boven de allereerste ooit zijn en dat dit meteen verkeerd uitpakt… hoeveel pech kan een mens hebben in zijn leven.

    #471256

    @RandomWielerliefhebber.
    Hij zit nu in de Dauphiné. Hopelijk beantwoordt hij de vragen na de Dauphiné. Anders zal ik er ff aan helpen herinneren.

    #471261

    @rahimns een foutje kan je maken en ik vind ook zeker niet dat je die ploegleiders daar op af moet rekenen maar het was niet echt een ongelukje, er is geen ander die daar ff gaat staan pissen in een hectische Lombardije finale.

    Volgensmij is Engels verder een prima ploegleider, hij heeft de ervaring uit zijn eigen carrière en doet niet voor niks nog steeds de Giro :p

    #471275

    @rahimns: Daar gaan pissen is gewoon een grove fout. Fouten hebben vaak ook pas gevolgen als er wat gebeurt. Ploegleider behoort het parcours te kennen en weten waar ‘ie wel en niet kan pissen. Desnoods pist ie in een bidon.

    Renners zijn fanatiek soms zelfs maniakaal bezig voor een paar seconde en dan verkloot Engels zo even bijna ’n halve minuut.

    Beetje als bedorven eten in de koelkast van een restaurant leggen. Allemaal geen probleem, zolang het bij niemand op z’n bord komt of Rob Geus langskomt en je met je bedorven boel op tv komt.

    Bij meedoen met de grote jongens hoort ook een stukje professionaliteit van de ploegleider. Dat mist Engels gewoon.

    #471287

    Nog even terugkomend op de ITT van Bouwman als beste tijdrijder in regen (start laatste blok) van de Tour de Suisse.
    @kelderfan
    Ik ben het volledig eens met je relaas mbt Bouwman en de gefaalde ploegleider Engels.
    @assen
    Ook eens met je uiteenzetting mbt Engels en Niermann
    @spurter
    Eens met je uiteenzetting.
    @S. Morgenstern alias Vlek
    Oneens met je uiteenzettingen.
    Ook weer terug van weggeweest of had je hier alweer een andere naam.
    @rahimns
    Ik ben het redelijk met je eens dat Bouwman als beste tijdrijder van deze ploeg een plaats bij de 10-15 had gereden en geen top 10 zoals jij zegt. Alhoewel hij al eens al 12e is geëindigd (2016).
    Overigens zat hij halverwege maar 3 seconden achter de echte tijdrijder Stefan Kuhn op een vlak parcours.
    Het laatste stuk in de regen (tweede deel) met die bochten heeft hem veel tijd gekost.
    Ook ben ik het (gedeeltelijk) met je eens over het waardeloos geschreven verhaal op de TJV site.
    Daar hadden de ploegleiders toch wel kunnen toegeven dat ze niet de weersvoorspellingen in de gaten hadden gehouden of op z’n minst kunnen uitleggen waarom ze Bouwman als beste tijdrijder in de ploeg als laatste lieten starten terwijl andere goede tijdrijders en klassementsrenners dat wel op een droog wegdek eerder op de startlijst reden.
    Verder vind ik dat je ploegleider Engels en ook andere ploegleiders van TJV steeds de hand boven kop houdt als zij fouten maken. Zoal Kelderfan zegt: je bagatelliseert het steeds.
    Je hebt hier nooit kritiek op het reilen en zeilen van de TJV ploeg.
    Ik heb het idee dat je dat, als fan, niet durft en dat je als je dat wel eens zou doen door de ploeg erop wordt aangekeken en je daardoor voor jezelf gezichtsverlies lijdt tegenover de staf van TJV.
    Mijn advies geef eens kritiek op de TJV leiding als het voorkomt, ook als fan en probeer niet alles wat krom is recht te praten.
    Nog even terugkomend op het tactische vermogen ploegleider Engels.
    Die plaspauze in de volle finale was natuurlijk een grote fout temeer omdat er op dat moment geen andere renner van TJV in de buurt was.
    Die plaspauze had ruim voor de finale moeten gebeuren en ook daar is Jan Boven medeschuldige.
    Die latere fietswissel met Tolhoek was daarom natuurlijk nooit nodig geweest en nog gevaarlijk ook in die afdaling met een anders afgestelde fiets.
    Met die valpartij, die maar net goed ging, had het heel anders kunnen aflopen tw einde Giro voor Roglic.
    Ook vond ik Engels als ploegleider niet sterk optreden in de vertragende duels met Nibali (o.a. Mortirolo) en de op dat moment aanvallende Carapaz waardoor Roglic onnodig veel tijd verloor.
    Engels mag blij zijn dat Roglic nog 3e is geworden en dat is niet zijn verdienste.
    Ook destijds bij Kruijswijk in de Giro (val tegen ijswand) ging het tactisch fout toen er geen mannen vooruit waren gestuurd om Kruijswijk evt. bij te staan mocht het nodig zijn. Daar waar Nibali dus wel hulp had.
    En natuurlijk de fout van gisteren in de Tour de Suisse door Bouwman in het laatste blok te laten starten terwijl er regen op komst was.
    Ook de uitleg over het verhaal Clement mbt Roglic en de uitspraak dat Roglic nooit contact had gehad met zijn voormalige ploegleider/baas bij Adria Mobil waren niet goed van zijn kant.
    Ik had destijds weleens insiders contact met Sunweb/Team Giant.
    Hier waren ze blij dat Engels bij hun wegging en naar TLJ vertrok.
    Grootste onvermogen: tactiek en omgang met jonge renners en niet vergeten het mediapraatje.
    Kortom Engels is voor mij, na deze fouten, op dit moment geen goede ploegleider.
    Maar als hij echt leert van zijn fouten en dat ook werkelijk goed verwoord en toegeeft geef ik hem voor de toekomst nog een kans als een goede ploegleider maar ik heb ik weinig hoop op.
    Wat dat betreft is voor mij bv Niermann een veel betere ploegleider en people manager.
    Hij kan denk ik ook heel goed omgaan met de jonge renners en heeft ook heel veel ervaring na 16 jaar prof te zijn geweest. Hij kent daardoor ook ontzettend veel renners en stafleden van ploegen wat niet onbelangrijk is in het tactisch koersen en bv samenwerking met een andere ploeg in het peloton.
    Maar goed.
    Voor vandaag maar eens kijken Kruijswijk en zijn kompanen kunnen scoren in de DL.
    Overigens reed Kuss gisteren opvallend goed.
    Veel beter dan in de Giro waar Roglic hem in deze vorm goed had kunnen gebruiken.
    Jammer dat hij van de ploeg niet voor zichzelf mocht gaan daar er volgens mij een goede etappeklassering in had gezeten.
    Kwam natuurlijk omdat er anders niemand meer van TJV bij Kruijswijk zat.
    Maar misschien vandaag nog een 2e kans voor hem.
    Ook hoop ik dat de jonge gasten er in de Tour de Suisse erin vliegen en voor een, zoals verwoord door de ploegleiding, etappeoverwinning gaan al zal dat laatste erg moeilijk worden met de sprint en bergetappes.
    Het zal vooral moeten komen van Tolhoek, De Tier en Bouwman en misschien Van de Hoorn in een ontsnapping.
    Van zowel Roosen (geblesseerd geweest) en Van Poppel (ziek en tot nu toe niet goed genoeg) verwacht ik niets.
    Maar ze mogen mij blij verrassen.

    #471291

    Beginnen ze weer over engels?

    Als het engels zn schuld is, waarom moest jan boven dan instappen? Engels zit niey achter het stuur maar boven.

    “Dan pist ie maar in een bidon”

    Heel veilig ja. In de ene hand je bidon, in de andere je slurf. De bijrijder moet maar langs alle motoren, autos, wielrenners en obstakels sturen terwijl ze tussen de 40 en 60 km per uur rijden over smalle bochtige en onoverzichtelijke wegen

    Man man man

    #471295

    Bouwman had inderdaad de vierde tussentijd, Hirschi zelfs de eerste. Waarschijnlijk hoofdzakelijk door de voorspelde aangetrokken wind in de rug, welke bij het wegblijven van de voorspelde regen dan had bij kunnen dragen aan een uitslag die ver boven de verwachting had gelegen….

    Maar blijf vooral pagina’s vol pennen over het op het spel zetten van de 13de plek in de dag uitslag van een tijdrit..

    #471298

    Fanny, heb jij ervaring met plassen terwijl je autorijdt? Je lijkt zo overtuigd dat dat veilig is.

    #471300

    @ mus
    Inderdaad, het is duidelijk dat sommigen Engels willen slachtofferen en dat wordt met een herhaling van zetten in een epistel met herhaling van zetten kracht bijgezet door in een herhaling van zetten voor de zoveelste keer te reppen over iets wat in een herhaling van zetten al talloze malen is uiteengezet en waarvan, me dunkt, de bedoeling nu wel duidelijk is.

    #471314

    fanny een sprookjesboek van duizenden jaren geleden leest vlotter weg dan dit geneuzel.
    ik stel voor dat je even nadenkt over dat wielrennen geen computerspel is. je kunt wel mannen “meesturen” die moeten ook kunnen en de juiste vlucht halen.. daar komt geluk en toeval bij kijken, je kunt niet 100% mee zijn.. niemand nooit niet. zelfs de gendt mist wel is de vlucht waar die dat wil. en blijf vooral rahimns aanvallen.. als er een fan is die altijd ook gewoon kritisch kijkt en logisch nadenkt en altijd alles onderbouwt (met feiten/logica in tegenstelling tot jijzelf en kelderfan om er maar is 2 te noemen) hoef je het nog niet eens te zijn maar kop op… niks dan lof voor zijn eeuwige geduld met een deel van de fanboys/roeptoeters hier

    #471315

    @ greeny
    Enorm grappig en geniaal verwoord: een sprookjesboek van duizenden jaren geleden leest vlotter weg dan dit geneuzel.
    Driewerf hulde!

    #471317
    Quote:
    Ik ben het redelijk met je eens dat Bouwman als beste tijdrijder van deze ploeg een plaats bij de 10-15 had gereden en geen top 10 zoals jij zegt. Alhoewel hij al eens al 12e is geëindigd (2016).
    Overigens zat hij halverwege maar 3 seconden achter de echte tijdrijder Stefan Kuhn op een vlak parcours.
    Het laatste stuk in de regen (tweede deel) met die bochten heeft hem veel tijd gekost.

    Wat ik al zei de weersomstandigheden hebben juist mede ervoor gezorgd dat hij maar 3 sec achter Kung zat… de wind in de rug heeft daar mede aan bijgedragen… net zo goed waarom hij zoveel verloor op de weg terug met meer tegenwind. Daarmee vaststellend dat hij er waarschijnlijk niet veel beter had voorgestaan een starttijd eerder op de dag.

    Quote:
    Ook ben ik het (gedeeltelijk) met je eens over het waardeloos geschreven verhaal op de TJV site.
    Daar hadden de ploegleiders toch wel kunnen toegeven dat ze niet de weersvoorspellingen in de gaten hadden gehouden of op z’n minst kunnen uitleggen waarom ze Bouwman als beste tijdrijder in de ploeg als laatste lieten starten terwijl andere goede tijdrijders en klassementsrenners dat wel op een droog wegdek eerder op de startlijst reden.

    Dus je bent het hier volledig met mij eens. Al heb ik niet het woord waardeloos gebruikt…

    Quote:
    Verder vind ik dat je ploegleider Engels en ook andere ploegleiders van TJV steeds de hand boven kop houdt als zij fouten maken. Zoal Kelderfan zegt: je bagatelliseert het steeds.
    Je hebt hier nooit kritiek op het reilen en zeilen van de TJV ploeg.
    Ik heb het idee dat je dat, als fan, niet durft en dat je als je dat wel eens zou doen door de ploeg erop wordt aangekeken en je daardoor voor jezelf gezichtsverlies lijdt tegenover de staf van TJV.
    Mijn advies geef eens kritiek op de TJV leiding als het voorkomt, ook als fan en probeer niet alles wat krom is recht te praten.

    Heeft niets met gezichtsverlies te maken… ik heb mijn kop in het verleden al eens gestoten. En toen ben ik er ook wel overheen gekomen ;) Ik hou niemand het hand boven het hoofd, ik zeg alleen dat je niemand zomaar kan veroordelen zonder alle feiten te kennen, iets wat bij sommige blijkbaar mogelijk is na het zien van de tv-beelden. Dat Niermann een soort heilige is en de rest kan er niets van idee, gaat er bij mij niet in. Daarom zeg ik ook dat ik geen oordeel geef over ploegleiders dat moeten de renners maar doen. Mocht iemand daar niet functioneren dan komen we daar best snel genoeg achter.

    Quote:
    Nog even terugkomend op het tactische vermogen ploegleider Engels.
    Die plaspauze in de volle finale was natuurlijk een grote fout temeer omdat er op dat moment geen andere renner van TJV in de buurt was.
    Die plaspauze had ruim voor de finale moeten gebeuren en ook daar is Jan Boven medeschuldige.
    Die latere fietswissel met Tolhoek was daarom natuurlijk nooit nodig geweest en nog gevaarlijk ook in die afdaling met een anders afgestelde fiets.
    Met die valpartij, die maar net goed ging, had het heel anders kunnen aflopen tw einde Giro voor Roglic.
    Ook vond ik Engels als ploegleider niet sterk optreden in de vertragende duels met Nibali (o.a. Mortirolo) en de op dat moment aanvallende Carapaz waardoor Roglic onnodig veel tijd verloor.
    Engels mag blij zijn dat Roglic nog 3e is geworden en dat is niet zijn verdienste.

    Ik weet niet hoe dat normaal gaat… wanneer kan je wel met een plaspauze gaan in de koers. Was dit zo abnormaal in vergelijking met vorige koersen of bij andere ploegen. Ik weet het niet… misschien was dit gewoon pure pech. Het optreden met Nibali lijkt me lastig om puur te zeggen dat dit de schuld is van een ploegleider… een renner neemt ook wel zijn eigen beslissingen. Ook hier kan je niet zomaar oordelen wie de schuldige is als je dat al moet doen. Achteraf is het allemaal makkelijk vast te stellen waar iemand de mist is ingegaan. Op het moment zelf moet je berekenend rijden aangezien je beste krachten al thuis zitten of niet eens mee kon.

    Quote:
    Ook destijds bij Kruijswijk in de Giro (val tegen ijswand) ging het tactisch fout toen er geen mannen vooruit waren gestuurd om Kruijswijk evt. bij te staan mocht het nodig zijn. Daar waar Nibali dus wel hulp had.
    En natuurlijk de fout van gisteren in de Tour de Suisse door Bouwman in het laatste blok te laten starten terwijl er regen op komst was.

    Het meesturen van een renner in de aanval die waarschijnlijk al was teruggepakt op die klim… want wie had daar mee moeten zijn dan. Welke renner hadden de andere ploegen geaccepteerd.

    Quote:
    Ook de uitleg over het verhaal Clement mbt Roglic en de uitspraak dat Roglic nooit contact had gehad met zijn voormalige ploegleider/baas bij Adria Mobil waren niet goed van zijn kant.

    Volgens mij heeft Plugge dat uitgelegd.

    Quote:
    Ik had destijds weleens insiders contact met Sunweb/Team Giant.
    Hier waren ze blij dat Engels bij hun wegging en naar TLJ vertrok.
    Grootste onvermogen: tactiek en omgang met jonge renners en niet vergeten het mediapraatje.
    Kortom Engels is voor mij, na deze fouten, op dit moment geen goede ploegleider.
    Maar als hij echt leert van zijn fouten en dat ook werkelijk goed verwoord en toegeeft geef ik hem voor de toekomst nog een kans als een goede ploegleider maar ik heb ik weinig hoop op.

    Wie waren die insiders ?? collega’s, wielrenners of kennissen van kennissen. Als iemand weggaat van wie je niet wilt dat die weggaat krijg je al vaak van dat soort gesprekken. Dus net die 3 dingen waar jij hem op aanvalt zijn toevallig ook de redenen die door die insiders werden genoemd? Kom op….

    Quote:
    Wat dat betreft is voor mij bv Niermann een veel betere ploegleider en people manager.
    Hij kan denk ik ook heel goed omgaan met de jonge renners en heeft ook heel veel ervaring na 16 jaar prof te zijn geweest. Hij kent daardoor ook ontzettend veel renners en stafleden van ploegen wat niet onbelangrijk is in het tactisch koersen en bv samenwerking met een andere ploeg in het peloton.

    Het feit dat je zegt .. ik denk betekent al dat je een aanname doet. Engels en Boven zijn ook beide prof geweest… 12 en 13 jaar… misschien net iets korter dan Niermann maar hebben ook veel ervaring op wielergebied op gedaan. Dat argument slaat dus echt helemaal nergens op.

    #471320

    Voor de selectie van de vuelta zal toch flink gepuzzeld moeten worden. Powless (als je contract wil verlengen) zal je toch echt mee moeten nemen om hem tevreden te houden. Groenewegen zal taco en roossen zeker in dienst willen hebben. Dan hou je nog 4 plekken over voor hofstede, roglic, kruijswijk, bennet, gesink en de tier.

    #471321

    @rahimns
    Complimenten voor de wijze waarop je dat gezever om het gezever weer vakkundig onderuit haalt.

    #471325
    Quote:
    “Het is jammer dat het weer slechter werd en de wind begon te draaien, waardoor Marc Hirschi een mindere tijd reed. Toch kunnen we spreken van een goede dag.”

    Een toevoeging zoals deze gisteren had al veel duidelijkheid gegeven….

    #471331

    @mus van de maasstad: je hoeft tijdens dat pissen toch niet in te gaan halen en zo. Pis gewoon ff in die bidon op het moment dat je niemand in hoeft te halen en klaar. Je kunt desnoods ook eerder pissen of ff ophouden. Als ik met m’n kinderen met de auto ga, dan zorg ik ook dat ze bij de pomp naar de wc gaan zodat ik niet 2 seconde na het opdraaien van de Autobahn met 70 km voor de boeg richting de volgende pomp te horen krijg “ik moet plassen”.

    Pech is ook onzin. Als je op dat moment gaat pissen, neem je het risico. Net zoals wanneer iemand een brandende peuk weg gooit in een gortdroog bos. Dan is het ook geen pech dat het bos in de fik vliegt.

    En hoe Engels dan achteraf voor de camera het plukkend aan z’n baard uit staat te leggen…

    Het verschil tussen net wel en (net) niet zit ‘m ook in dit soort dingen. Denk dat Engels beter een nieuwelingenploeg kan gaan leiden in wat regionale wedstrijden of zo.

    #471333

    Jammer dat er vaak op de man wordt gespeeld. En laten we ons bij de feiten houden. En die weten we kn deze discussie vaak niet, want we zijn geen insiders.

    Even terug op wat Rahims schreef; “Engels en Boven zijn ook beide prof geweest… 12 en 13 jaar… misschien net iets korter dan Niermann maar hebben ook veel ervaring op wielergebied op gedaan. Dat argument slaat dus echt helemaal nergens op.”

    Dat laatste ‘slaat echt helemaal nergens op’ had wat mij betreft niet gehoeven, is niet heel respectvol. Wel fijn dat je de moeite neemt uitgebreid te reageren. :-)

    Dat een ploegleider lang zelf prof is geweest of niet, is wat mij betreft geen sterk argument. Een goed paard is zeker nog geen goede ruiter. En een goede ruiter hoeft geen goed paard te zijn geweest.

    #471337

    @assen dat sloeg dus op het argument en niet op de persoon. Dat laatste is inderdaad juist… dus het feit dat een bepaalde ploegleider zoveel jaar ervaring heeft is geen argument op zich om dan maar vast te stellen dat hij een goede ploegleider is. Fanny benadrukte dat hij daardoor renners beter kende en ploegleiders … dat argument gaat dus ook op voor Engels en Boven en in dat opzicht sloeg die opmerking dus nergens op.

    #471343

    Over de “Erzen-ontkenning” van Engels schrijft @rahims

    Quote van rahimns:
    Volgens mij heeft Plugge dat uitgelegd.

    Daar blijft wat mij betreft de schoen meer dan wringen. Waarom heeft het zo lang – meer dan anderhalve week – moeten duren voor de persvoorlichter erachter kwam dat het ANP onjuist geciteerd had? Waarom is er nergens een rectificatie verschenen? (Volgens Plugge zijn er namelijk door het ANP wel excuses aangeboden) En waar TJV kennelijk niet aarzelt om opnames vrij te geven die volgens hen de situatie verhelderen, is dat hier uitgebleven.
    Vooralsnog blijf ik vermoeden dat Plugge hier liegt om de leugen van Engels te ontkennen.

    #471345

    @fanny. Less is more. More or less.

    Tis me wat. De tijd vollullen tot half 4. Ondanks de slechte dag van Stevie gister, toch een goed voorgevoel voor vandaag.

    #471347

    En ploegleiders zijn soms ook net mensen. De kunst is wel dat je van je fouten leert. De tijd zal het leren.

    #471370

    @corne neem even contact op met het ANP en vraag het hun… misschien dat zij het complet voor je kunnen bloot leggen.
    Ook de UCI heeft aangegeven dat Roglic in geen opzicht is betrokken bij een onderzoek. Wat wil je nu nog meer. Je kan natuurlijk altijd spijkers op laag water blijven zoeken maar tot nu toe is er ook nergens een smoking gun te vinden dat Roglic zich bezighoud met dopingpraktijken. Nogmaals waarom dan kiezen voor deze ploeg. Tot nu toe heeft nog niemand mij kunnen uitleggen dat als Roglic iets te maken had gehad op dat gebied waarom hij dan hem ook niet naar die ploeg gevolgd zou hebben.

25 berichten aan het bekijken - 6,101 tot 6,125 (van in totaal 12,114)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.