Team Jumbo-Visma 2019

|
25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 12,635)
  • #421939

    @jotto-lumbo
    Dat hebben ze vorig voorjaar al gedaan. Allebei t/m 2020. En zeker in het geval van Roglic zou het ook dom zijn om nu al langer te tekenen, die heeft er geen belang bij om altijd het kopmanschap in de Tour te moeten delen met Groenewegen.

    #421941

    Eens met jvh voor vlaams werk, alleen zou ik daar zeker ook Eenkhoorn, Leezer en eventueel Lindeman bij rekenen. Ook met de Giro ploeg van witte trui kan ik heel goed leven, met dien verstande dat ik daar Eenkhoorn wellicht boven Van Emden zou verkiezen met als argument dat de gevechten daar eerder in de heuvels en op de bergen zullen plaatsvinden dan op het vlakke. Daar immers zullenh de kleinere Italiaanse het werk wel opknappen voor Rogilc en andere favorieten.

    #421944

    Vergeten we niet Eenkhoorn en Leezer voor Vlaanderen e.d. en Eenkhoorn i.p.v. Van Emden voor de Giro? Op het echte vlakke terrein zullen de kleinere Italiaanse ploegen het vuile werk wel opknappen, samen met de pure sprinterslpoegen.

    #421953

    @veld
    Eenkhoorn is nog aan ’t ontdekken. Laat hem eerst maar ’t Vlaamse werk gaan doen. In RVV gaf hij een goed signaal af.
    Lindeman is juist de man voor de ondersteuning in de GT’s en rondjes van 1 week.
    Van Emden is een vaste waarde vanwege de tijdritten in de Giro-ploeg.

    #421967

    “@ Kelderfan In de Giro 2019 zijn drie tijdritten , maar twee daarvan bevatten fikse klimmen en de derde, in Verona is evenmin op het lijf van Van Emden geschreven, want heuvelachtig. Alleen in die laatste tijdrit, als hij zo ver komt, kan Van Emden bij de eerste tien eindigen. Daarom m.i. beter een type Eenkhoorn meegenomen, die heuvelop aardig meekan en ook goed werk kan doen in de sprintvoorbereiding voor Van Poppel., die minder een”treintjessprinter”is dan b.v
    Groenewegen of Viviani en Gaviria.
    @ Tendam en JottoLumbo, ik zou voor volgend seizoen zeker proberen om een of beter twee kompanen te zoeken voor Roglic, zodat die zich minder buitenstaander zal voelen(zie intervieuw van een paar dagen geleden). Denk bv. aan een Spilak of Projacar.

    #421968

    Ik denk dat Roglic veel meer heeft aan de ervaring en loodskwaliteiten van Van Emden, dan aan een onervaren renner die misschien iets langer mee gaat in een heuvelrit. Roglic is zelf al niet de meest ervaren kopman, dus een omkadering met uitsluitend relatief jonge renners lijkt me geen goed idee.

    #421988

    Ik denk dat van Emden komend jaar eerder weer een klassiek programma zal draaien dan nog eens de Giro, dit omdat zoals gezegd twee van de tijdritten niet in zijn voordeel uitgetekend zijn.

    Daarnaast denk ik dat er ten opzichte van jaar gezien de samenstelling van de ploeg een meer uitgebreid klassiek programma gereden zal worden waar ze van Emden ook goed bij kunnen gebruiken.

    #421996

    Dat zou natuurlijk ook goed kunnen. Nu Wout klaar is voor de klus, kan Jos van Emden bij de Vlaamse trein worden ingedeeld. Van Aert, Van Emden, Van der Hoorn, Leezer, Van Poppel, Teunissen en Wynants lijken mij een sterk blok, dat worden afgewisseld door Groenewegen, Eenkhoorn, Jansen en Roosen. Je hebt nu Driedaagse Brugge – De Panne 1.UWT er ook bij gekregen. Dat zijn 6 Vlaamse klassiekers en 1 Franse klassieker. Dat kun je goed verdelen onder 11 renners.

    #421997

    Van Emden combineert beide toch al jaren?

    #422006

    Ik zie dat tolhoek niet mee is op trAiningskamp. Iemand een reden?

    #422008

    De hardste keienselectie lijkt mij dan.

    Teunissen, van Aert, Roosen, van der Hoorn, van Poppel, Jansen, Wynants, van Emden.

    Lijkt me de ploeg voor Omloop, E3, GW, RvV, PR.

    #422009

    Op trainingskamp slaapt hij slecht, dat is bekend.

    #422010
    Quote:
    Teunissen, van Aert, Roosen, van der Hoorn, van Poppel, Jansen, Wynants, van Emden.

    Daar moet er zelfs nog eentje van afvallen, aangezien ze tegenwoordig met zeven starten.

    #422011

    Hele moeilijke keuze, per koers de minst fitte eraf dan :)

    #422012

    Quote:”Van Emden combineert beide toch al jaren?”
    Koen Bouwman moest de Omloop en Ronde van Drenthe rijden en als Van Emden dat traject gaat doen, dan lijkt mij dat een stuk beter. Dus misschien wel een goed idee om Wout Van Aert met o.a. Van den Hoorn en Van Emden een Vlaams blok te laten vormen. En Wout zal echt nog wel meer rondjes van 1 week rijden.

    #422013

    Laat je het de ploegleiding wel even weten voor het geval ze er zelf niet uitkomen en straks de verkeerde renners opstellen in de koersen.

    #422014

    @kelderfan
    Van aert in de giro lijkt me na veldrit seizoen en voorjaarsklassiekers zeer zeer zeer onwaarschijnlijk.
    Max de vuelta als grote ronde überhaupt een optie is dit jaar.

    En sommige opperen hier eenkhoorn als vervanger van van emden in giro vanwege meer klimcapaciteiten en sprint voorbereiding. Lijkt me onzin.
    Van Emden aantal keer van poppel goed afgezet in giro. En 7 klimmers/semi klimmers als helper van roglic is niet ideaal. Je hebt ook tempo beulen/helpers voor vlakke nodig die roglic daar beschermen (en evt nog sprint voorbereiding doen voor van poppel /teunissen). En ervaring is ook zeker belangrijk.
    Mannen als van emden/leezer/teunissen of zelfs lindeman (of in tour martin) heb je dus echt in je selectie nodig.

    Goede hulp op het vlakke bracht kruijswijk 3 Jr geleden de energie om de giro bijna te winnen.

    Hofstede een belangrijke tol voor klassements mannen betekent niet per se een grote ronde. Dat kan ook in rondes van een week zijn. Bij contracteren kan je ook moeilijk zeggen: goede rijder we kijken of er ergens plekje in een selectie over is en daar mag hij rijden.
    Knecht in catalonie, basken land of in de eerste 150 km van een sprint koers kan hij natuurlijk ook zijn waarde hebben.
    Tour zie ik hem niet rijden, vuelta optie, giro wellicht als er geen sprinter meegaat.

    #422015

    Bouwman moest op het laatste moment invallen in Omloop en Drenthe was als renner van de Nederlandse selectie..

    Van Emden reed met uitzondering van enkele seizoenen altijd zowel het Vlaamse voorjaar als de Giro, dus ik zou niet weten waarom we nu opeens moeten doen alsof die twee dingen elkaar in de weg zitten en er tussen beide een keuze gemaakt moet worden.

    #422020

    Volgens de Telegraaf (zoe tweet Raymond Kerckhoffs) komt het budget van Jumbo-Visma komend jaar boven de 20 miljoen uit. Nog niet helemaal duidelijk is of dat dus voor de gecombineerde wieler-schaatsploeg is. Even wachten op het volledige artikel.

    #422045

    @vlek
    Het gaat natuurlijk niet alleen om Bouwman; ook de T/A en P-N werden voornamelijk ingevuld door niet-klimmers.
    De hele ploeg naar huis {op de enige klimmer na in de P-N editie 2018};
    nu die jonge klimmersgroep stappen heeft gemaakt, kun je ook die ritten beter indelen,
    Je hebt nu 11/12 renners voor ’t Vlaamse en je kunt er maar 7 opstellen. Dus zijn altijd 4/5 beschikbaar om Groenewegen e/o Van Poppel bij te staan. In het geval van Groenewegen natuurlijk Jansen en Roosen.
    Maar Van Emden is denk ik ook een vaste waarde voor de Giro.

    @rahimns

    Dat is natuurlijk heel goed nieuws. Maar 17 miljoen voor de wielertak is toch mooi. Daar kan Plugge echt mee verder op de ingeslagen weg. En een kleine opleidingsteam zou ook niet verkeerd zijn. Dan kun je net als Sunweb jonge talenten overhevelen ook in het wielerjaar.

    #422049

    Parijs-Nice en de Tirreno zullen ook volgend jaar weer belangrijke voorbereidingskoersen zijn voor de renners van het Vlaamse voorjaar..

    #422051

    Volgens mij beginnen zij al eerder met de voorbereiding in de Volta a la Comunitat Valenciana en de Ronde van de Algarve. De klimmersgroep mag dan zandhappen met Leezer in Oman & UAE-koers.

    #422054

    @tdola
    Waarom denk je dat Van Aert geen optie is voor de Giro? Hij liet zelf eens vallen, dat de Giro hem wel goed van pas zou komen in de voorbereiding.

    #422065

    Ga er eerlijk gezegd niet vanuit dat Van Aert al een grote ronde gaat rijden in 2019 hoor. Dit gaat zijn eerste volle seizoen op de weg worden na een vol crossseizoen, kan je niet direct van hem verwachten dat hij ook nog een grote ronde erbij gaat doen

    #422068

    Ik verwacht dat van Aert juist na de voorjaarscampagne in de zomer rust neemt en dan toewerkt naar de Vuelta en deze gaat rijden, daarna al dan niet direct weer rust neemt alvorens weer het veld in te gaan.

    Al kan ik mij ook indenken dat na de Vuelta een tweetal of een hand vol najaarskoersen volgen.

    Dit eigenlijk allemaal met name om inhoud en kracht op te doen voor het voorjaar van 2020.

    Ik denk namelijk dat de ploegleiding er vanuit gaat dat Wout met een grote ronde in de benen die laatste stap kan bijzetten om in de grote klassiekers mee te doen voor het podium.

25 berichten aan het bekijken - 451 tot 475 (van in totaal 12,635)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Laatste nieuws