Team Jumbo-Visma 2019

|
25 berichten aan het bekijken - 4,301 tot 4,325 (van in totaal 12,635)
  • #457310

    Krijg net bevestigd dat Powless de ToC gaat rijden

    #457318

    Dat is goed voor het vertrouwen van Bennett, vervangende klimmer mee.

    Waarom rijd TJV Duinkerke eigenlijk? Lijkt wel makkelijk wat overwinningen pakken maar het is geen worldtour niveau. Heb je een van de beste sprinters van het moment en dan zet je hem in in één .1 en twee .hc rittenkoersen

    #457323

    Groenewegen rijdt Tour en Vuelta, dus de aanloop daar naartoe vullen met één van de zware WT-koersen, zullen ze vast niet als een goed idee zien.

    #457325

    Net of Valencia en Algarve zulke makkelijke koersen zijn vol sprintersritten… not. Had hem liever Turkije en Frankfurt zien rijden

    #457327

    Duinkerke en zlm zijn goede koersen om de trein nog te testen. Vind ik turkije en frankfurt nou niet echt nodig voor

    #457331

    Dat waren voorbereidingskoersen voor zijn WT-doelen in het voorjaar. Hele andere periode in zijn seizoen, dan degene die hij nu in gaat. Vanaf april zou zijn seizoen namelijk volledig in het teken staan van de voorbereiding op de Tour.

    Turkije en Frankfurt (wat mij betreft overigens ook tamelijk oninteressante koersen) passen dus blijkbaar niet binnen die plannen, aangezien ze zijn voorjaar te ver uit zouden rekken.

    #457332

    Australië, Kuurne, Parijs Nice, San Remo, Scheldeprijs, De Panne, Frankfurt, Turkije. Hoeft niet perse zwaarder, maar wel meer koersen waar je kans maakt op winst op WT niveau

    #457333

    Duinkerke ipv Turkije zou ook kunnen als dat een betere voorbereiding zou zijn maar vind het missen van Australie wel n gemis. UAE tour was ook een mooie voor groenewegen geweest maar daar was het alle ballen op roglic natuurlijk

    #457335

    Zo’n seizoen beginnen in januari en het voorjaar uitrekken met een maand extra heeft toch effect op de mate van frisheid in de tweede helft van het seizoen? Ik vraag me af of die paar extra kansen op niet de meest interessante WT-overwinningen daar tegenop wegen.

    #457340

    2 en halve week eerder met een langer rustmoment

    #457349

    Plus twee keer een hele lange reis met jetlag die je niet kunt onderschatten. Grote kans dat je daardoor drie weken eerder met je voorbereiding op het seizoen moet beginnen. Een seizoen waarin Parijs-Nice, Tour en Vuelta alsnog de hoofddoelen zouden zijn. Ik kan goed begrijpen dat ze hun seizoen daar op inrichten en eventuele gemiste kansen in andere koersen voor lief nemen.

    #457371

    @rahimns
    Goede zaak dat Powless die plek gaat invullen in de ToC. Daar zal Bennett wel blij mee zijn. Vingegaard had ook gekund, maar zo’n jonge knul moet niet te veel hooi op z’n vork nemen natuurlijk.
    Maar voorafgaande aan de Giro mag je wel de conclusie trekken, dat TJV het redelijk tot zeer goed heeft gedaan.
    Zeer goed UAE/T-A/Romandië {zeges en winst rondje}.

    #457377

    Interview Kuss: https://www.velonews.com/2019/05/road/kuss-surrenders-california-leadership-for-giro-ditalia-debut_493325

    (staat niet veel meer in dan dat ie blij is de Giro te mogen rijden)

    #457384

    @Poeksel
    Dank voor ’t posten en het geeft wel aan dat jongens als Kuss het goed inschatten, dat het rijden voor Roglic in de Giro henzelf ook verder brengen in hun ontwikkeling. Roglic heeft met De Plus, Kuss en Tolhoek de ideale steun bergop. Verder zijn Koen Bouwman, Leezer, Paul Martens en Jos van Emden belangrijke mannen om eventuele vluchters terug te halen. Natuurlijk ook voor de steun tijdens de eerste tien dagen.

    #457398

    Waarom zouden ze per se meer spurts moeten winnen ?

    Er wordt gewonnen in de koersen die er het meest toe doen en zijn niveau + dat van de trein ligt op koers om wederom voor de tourritten te gaan en wellicht zelfs de sprintkoning af te gaan leveren. In dat geval al die van-hot-naar-her koersen links laten liggen w h o c a r e s ? ? ?

    #457403

    Wel knap! Bijna alle overwinningen zijn op wt niveau (11/13)

    #457404

    Niet lang meer ;)

    #457412

    Ze lopen op schema tov vorig jaar… zelfs iets voor. Daarnaast is de kwaliteit aan overwinningen ook hoger. Ze staan ook niet voor niets gewoon keurig 5e op de teamranking van de UCI. Terwijl ze qua budget zo’n beetje de 5e van onderen zijn. Dan doe je het gewoon prima.

    #457419

    Als je de giro wint dan maakt het aantal overwinningen niet meer uit. Overigens, grote kans met de itt op dag 1(met klim) dat Roglic al gelijk de roze trui pakt…

    #457428

    Ik ben toch heel benieuwd waar je vandaan haalt dat ze zo’n klein budget hebben Rahims. Ag2R, FdJ, EFF, CCC, Movistar, Sunweb en Lotto soudal hebben allemaal echt niet een heel veel groter budget dan Jumbo

    #457431

    movistar en sunweb zullen ongeveer hetzelfde budget hebben, ccc wat hoger en de rest van dat rijtje lager volgensmij

    #457438

    sunweb, movistar en ccc hebben een hoger budget. Vgm is alleen ef kleiner en derest groter of even groot

    #457445

    Als je ziet wat een ploeg als Dimension Data voor renners binnen weet te halen, begrijp je al dat zo’n ploeg al een hoger budget heeft. Denk dat TJV in dezelfde contreien zit als de Fransen, EF en Lotto Soudal, maar de rest daar (nog) boven zit.

    #457447

    @Diever vanuit de ploeg zelf, heb onlangs met de persoon gesproken die over de sponsorcontracten gaat. Ik dacht zelf ook dat ze al in de middenmoot qua budget zaten, maar dat is gewoon niet zo. Ze zitten nog steeds bij de onderste 5. Het sponsorbedrag zelf zegt niet heel veel omdat qua belastingen er veel verschil zit. Zo kan EF bijvoorbeeld qua budget laag zitten maar omdat ze veel minder belasting hoeven af te dragen hoeven zij hun renners minder bruto te betalen dan bijv TJV.

    #457450

    Dus degene die over de sponsorcontracten gaat denkt dat ze in de middenmoot zitten, maar jij, zonder info, denkt van niet? raar hoor ;)

25 berichten aan het bekijken - 4,301 tot 4,325 (van in totaal 12,635)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

Laatste nieuws