Team Jumbo-Visma 2019

1 2 ... 12 ... 501 502
xistnc

In de categorie Tankink/Tjallingii kan een beetje good cop / bad cop geen kwaad.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Tjallingii heeft een half jaar verlengt puur voor de Giro, had deze niet gestart in zijn Gelderland dan was hij waarschijnlijk dat jaar ervoor al gestopt. De ploeg heeft hem die kans gegeven maar had alleen budget voor die 6 maanden. Waar dus het verhaal van @JoachimAgostinho vandaan komt weet ik niet. Of Plugge zakelijker is dan Zeeman of professioneler dat weet ik niet, Plugge heeft in ieder geval een lastige klus gehad om de afgelopen jaren met beperkt budget aan een ploeg te bouwen en ook om sponsoren te zoeken en daar kan je alleen maar respect voor hebben.

@Jessevdalen op basis van wat trek je die conclusie.

tendam

Tjallingii hebben ze volgens mij geen moment gemist, Tankink was ook ver over de houdbaarheidsdatum. Dus Plugge zal het wellicht wat lomp hebben aangepakt, maar ja, als de belangrijke pionnen maar tevreden zijn.

kelderfan

'@tendam
Ik wel, want hij was een van de hardrijders bij 't team.

@rahimns
Ik denk, dat 't een prima zaak is, dat Zeeman dat gedeelte onder zijn hoede heeft gekregen.
Niets ten nadele van Plugge, want die heeft de klus geklaard om van 0 op te bouwen, naar toch een redelijk goede plek bij de WT-teams. Maar volgens mij is Zeeman al langer bezig met die klus; zie Sepp Kuss.

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan ik denk ook niet dat Richard Plugge zich bezighoudt met de scouting dat heeft altijd bij de trainers en de ploeg leiders gelegen. Het is echt niet zo dat dit een soort eenmansactie is. Er wordt binnen die groep samen overlegd hoe en wat voor type renners gehaald moeten worden. Dan worden bepaalde renners gescout en getest. Daarin heeft Richard waarschijnlijk geen rol, maar hij is natuurlijk wel verantwoordelijk over het budget en bepaald uiteindelijk natuurlijk wel wat financieel mogelijk is. Waarschijnlijk gebeuren die onderhandelingen ook gezamenlijk. Bij dit soort gesprekken zal vooral Zeeman met de talenten en de overige renners bespreken wat de plannen zijn met hun.

S. Morgenstern

Hoe zouden wij in godsnaam in staat kunnen zijn in te schatten wie er beter is in contractonderhandelingen!!?

peerduell

Als je salariëring tegenvalt ligt het natuurlijk aan de onderhandelaar! Of je overschat je "marktwaarde".

Yeez

Wat een mooi nieuws zeg! http://po.st/Z0VgiI

kelderfan

Dat is zeker een leuk bericht. Geen verkeerde auto-keuze. Dan kunnen wij direct de status van de renner aflezen aan de auto. Welke auto krijgt Roglic en welke auto krijgt Groenewegen.;)

gardeyn

Volgens mij rijden die allebei op een Bianchi.

sebastianslots

Goede zaak, extra sponsor.. opent weer meer mogelijkheden. de vraag is natuurlijk wat ze betalen per jaar. en op welk niveau het hele team dan staat qua sponsoring

jvh93

Als naamsponsor zal je sowieso wel een aanmerkelijk bedrag moeten betalen lijkt mij. En dan te beseffen dat het huidige team al volledig betaald kon worden door het geld van Jumbo. Rabobank tijden lijken te gaan herleven bij Team Jumbo-Visma (TJV). Chapeau voor Plugge!

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Het budget zal nu inderdaad wel richting het gemiddelde gaan van 18 miljoen. Knap werk.

Yeez

'@rahimns overigens is 18 miljoen een stukje hoger dan het gemiddelde meen ik? Desondanks top nieuws! En dat voor minimaal 5 jaar!

Afgaande op eerdere berichten dat Jumbo alleen al klaar stond voor eenzelfde budget (plus verhoging meende ik?) als voorgaande jaren, mag je er vanuit gaan dat het budget inderdaad rond de 17-19 miljoen zit met een nieuwe tweede naamsponsor erbij. Niet geheel onlogisch als je ziet dat alle kopmannen nog minimaal 2 jaar vastliggen en de nieuwe namen die er dit jaar bij zijn gekomen.

Al met al denk ik dat met de verlengingen van alle sponsoren, de komst van nieuwe sponsoren als Mercedes en Visma en alle renners die zijn verlengd en gekomen het nieuws nu wel op is ;) of...

Poeksel

Dan zullen ze ook wel interesse hebben om extra Noren aan te trekken. Halvorsen heeft nog geen contract voor 2020 ;)
Maar ze zouden ook voor Henriksen, Johannson of Pedersen kunnen gaan (eigenlijk logischer).

Laatst gewijzigd
Wielerfan1987

Voor de toekomst zouden Foss en/of Leknessund interessante namen kunnen zijn, dat waren ze echter ook een half jaar terug al toen er nog geen sprake was van een Noorse sponsor.

Daarnaast denk ik dat de ploeg voor komend jaar al wel compleet zal zijn met, dan wel zonder van Aert.

Laatst gewijzigd
tendam

'@rahimns
Als er ook ploegen met 30 miljoen zijn zegt zo'n gemiddelde niet zoveel. Met 18 miljoen zit je volgens mij wel bij de 5-6 rijkere teams.

kelderfan

Nou dat zou zeker mooi zijn als het budget van deze formule Jumbo-Visma omhoog kan gaan naar 18 miljoen?

@Wielerfan1987
Dan begrijp ik ook, waarom Jan Maas niet werd aangetrokken, na een toch prima stage.
Die Tobias Foss zou meer dan welkom zijn. Ik zag vanochtend, dat Plugge onderweg naar Noorwegen en ik dacht, die gaat voor Foss de reis maken. Dus voor mij een grote verrassing dat het om een sponsordeal ging.

@rahimns
Dat is mooi, dat met die deal Jumbo-Visma een aanzienlijke verbetering van het budget mogelijk is. Is er dan nog plek voor Crelan op 't geelwitte shirt?

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

'@Kelderfan is er plek genoeg voor welke sponsor dan ook, alleen niet meer voor een naamsponsor en dat zal het voor Crelan minder aantrekkelijk maken om in te stappen. Ik ga er niet vanuit dat er nu nog opeens een Noorse renner bijkomt, als eventueel Van Aert er bijkomt lijkt me dat de ploeg gewoon compleet is voor komend jaar.

SS3000NL

Ik verwacht, dat er voor 2019 qua budget niet veel zal veranderen. Jumbo zal wat minder betalen. Als je zulke contracten tekent op 11 december kan je weinig met extra geld. De ploeg is al vol, goede renners zijn amper meer beschikbaar en de salarissen liggen al vast. Ze kunnen nu alleen eerder en met meer geld op zoek naar renners voor 2020.

Hooguit dat WvA nu makkelijker binnen gehaald kan worden, al wordt hij met de minuut goedkoper (hij moet van de uci uiterlijk 31 december tekenen en weinig ploegen zullen hem voor 1 jaar willen). Hoe dichter bij de deadline hoe goedkoper.

kelderfan

Quote: "Ik ga er niet vanuit dat er nu nog opeens een Noorse renner bijkomt, als eventueel Van Aert er bijkomt lijkt me dat de ploeg gewoon compleet is voor komend jaar."

Misschien een verkeerde gedachtegang maar er is nog geen goed bericht voor de verlenging van Stef Clement geweest.
Als hij fit genoeg is om nog 2 jaar door te gaan, dan is dat mooi en goed voor 't team. Maar anderzijds kan het zomaar zijn, dat Stef Clement als teamleider gaat meedoen en dan is een stap richting "Foss" snel gemaakt.
Ik hoop op Stef als renner, want die kan nog steeds van toegevoegde waarde zijn voor 't geelwitte team.

kelderfan

Victor op Sporza wauw met zijn Fanny; oei verkeerde forum? Ik pikte 't wel op bij Team LottoNL-Jumbo.:)

Avatar of
Rahim Vlasblom
admin

Jansen heeft trouwens een breuk in zijn linkerpols, maar hij denkt voor het openingsweekend weer volledig in vorm te zijn.

kelderfan

Ja bij het trainen gebeuren de laatste tijd nogal veel ongelukken. Jansen op een rotonde lees ik.

kelderfan

Niet alleen TLJ doet goede zaken met een nieuwe sponsor; want wat te denken van Bahrain Merida Pro Cycling Team, die ook nieuwe sponsor hebben en niet Mercedes, maar McLaren "power into cycling with Bahrain-Merida joint venture.".
Dat wordt nog wat met het wielrennen.

1 2 ... 12 ... 501 502

Log in via je wielerflits.nl account om deel te nemen aan de discussie.