Scorito-algemeen

|
25 berichten aan het bekijken - 9,751 tot 9,775 (van in totaal 12,051)
  • #658172

    Leclerc gedumpt, Vettel erin. Gasly erin. Beide alfa’s erin. De dood of de gladiolen:)

    #658173

    Gio zal het beter gaan doen dan Kimi dit jaar?

    Latifi of toch de zoon van?

    Last hour twijfels.

    #658175

    Ik trek terug wat ik zei. 2 Alfa Romeo veel beter dan de andere E teams. Dus heb toch Giovinazzi/Tsunoda ipv Latifi/Gasly. Alfa Romeo zal wat uitschieters hebben in Kwalificatie kan je veel punten mee pakken als ze niet uitvallen in de race..

    #658177

    Ric

    Räikkönen of gio

    #658178

    Tsunoda/Kimi/ of Gasly/Mazepin daar komt het bij mij op neer. Verander al de hele tijd. Hoe ver weg zou Tsunoda weg zijn van Gasly. Ik kan ook even 5 races wachten en dan Tsunoda nemen als hij blijkt sterk te zijn.

    #658179

    Poeh, verleidelijk om Leclerc nog te downgraden naar Vettel, zodat ik ook nog Giovinazzi kan nemen naast Kimi. Maar Vettel nemen lijkt mij niet zo heel verleidelijk in mijn team eerlijk gezegd.

    #658181

    Ik speel vettel, maar geef toe dat het een gokje is. Hun long runs waren in de testdagen wel in orde, en ferrari niet top, dus ik doe het gewoon. Ook al om een beetje te diversificeren:)

    Blijft koffiedik kijken

    #658182

    Leclerc op plek 6 is 80 punten, Latifi op plek 18 is 50 punten
    Vettel op plek 9 is 50 punten, gio op plek 15 is 80 punten

    Wat is realistischer, wie heeft de grootste up- of downgrade

    #658183

    Nu ook echt geen Perez en Gasly in mijn team maar wel 2 alfa’s en Ferrari’s. Ik zit te denken Perez zou ik max x4 x3 zetten is het gewoon niet waard beter geld besparen ket LeClerc en daarbij komt misschien ook nog dat Perez misschien moeite heeft met de kwalificatie in de eerste 5 races. Gasly baal ik wel van, maar kan ook nog Kimi en Latifi worden en dan kan ik Gasly nemen.

    #658184

    Vergeet de dubbele punten kwalificatie niet. Dat is de rede dat ik nu 2 Alfa Romeo heb gekozen

    #658188

    Ligt er totaal aan hoeveel x je je huidige twijfelkeuze gaat zetten. Denk dat iedereen zijn Williams of Haas wel op 1 zet. Maar zet je die extra AR/Gasly/Perez op 2 of op 8? Dat maakt nogal een verschil.

    #658193

    Die factoren weet je ook nog nuet echt denk ik? Als die alfa’s goed kwalificeren wil ik ze ook best een goeie factor geven… op p16 zou ik dat dan weer niet doen:)

    Heb nu de mclarens op x7/8, maar die klagen allebei over hun auto. Als dat in de race tegenvalt moet ik ook weer iets anders bedenken

    #658197

    Een erg leuke puzzel is het geweest. Het leuke is dat de coureurs heel mooi geprijsd zijn en het budget precies goed is, waardoor er meerdere opties interessant en verklaarbaar zijn. Deze opties zijn allemaal al wel voorbijgekomen.

    Als je uitgaat van onderstaande ranglijst, dan zijn er 5 verschillende opties die nagenoeg gelijk scoren. Hierbij wil ik niet zeggen dat dit mijn voorspelde ranking is, maar deze is wel realistisch en mooi om die 5 opties te bekijken. De keuze van jouw beste optie gaat afhangen van wat jij denkt dat anders is in dan deze ranglijst.

    1. Verstappen (=120 pnt, factor 1)
    2. Hamilton (100)
    3. Bottas (90)
    4. Perez (100)
    5. Norris (160)
    6. Ricciardo (140)
    7. Leclerc (70)
    8. Sainz (60)
    9. Gasly (140)
    10. Tsunoda (120)
    11. Vettel (30)
    12. Stroll (60)
    13. Alonso (50)
    14. Ocon (70)
    15. Raikkonen (80)
    16. Giovinazzi (70)
    17. Russell (60)
    18. Latifi (50)
    19. Schumacher (40)
    20. Mazepin (30)

    Sommige teamgenoten zitten zo dicht bij elkaar qua niveau dat je die natuurlijk ook prima kan omdraaien, zoals Norris/Ricciardo en Raikkonen/Giovinazzi. Maar als je dit zou doorrekenen komen onderstaande opties op het volgende aantal punten uit. Tussen haakjes de berekening per renner. 2x de factor van de kwalificatie plus de x aantal keer van de race:

    Optie 1: Verstappen, Perez, Leclerc, Norris, Ricciardo, Tsunoda, Raikkonen, Mazepin
    Optie 2: Verstappen, Leclerc, Sainz, Norris, Ricciardo, Tsunoda, Raikkonen, Giovinazzi
    Optie 3: Verstappen, Perez, Sainz, Norris, Ricciardo, Gasly, Schumacher, Mazepin
    Optie 4: Verstappen, Leclerc, Sainz, Norris, Ricciardo, Gasly, Raikkonen, Schumacher
    Optie 5: Verstappen, Sainz, Vettel, Norris, Ricciardo, Gasly, Raikkonen, Giovinazzi

    Optie 1: Norris (10x 160), Ricciardo (9x 140), Tsunoda (8x 120), Verstappen (7x 120), Perez (6x 100), Raikkonen (5x 80), Leclerc (4x 70), Mazepin (3x 30) = 6030 punten.
    Optie 2: Norris (10x 160), Ricciardo (9x 140), Tsunoda (8x 120), Verstappen (7x 120), Raikkonen (6x 80), Giovinazzi (5x 70), Leclerc (4x 70), Sainz (3x 60) = 5950 punten.
    Optie 3: Norris (10x 160), Ricciardo (9x 140), Gasly (8x 140), Verstappen (7x 120), Perez (6x 100), Sainz (5x 60), Schumacher (4x 40), Mazepin (3x 30) = 5970 punten.
    Optie 4: Norris (10x 160), Ricciardo (9x 140), Gasly (8x 140), Verstappen (7x 120), Raikkonen (6x 80), Leclerc (5x 70), Sainz (4x 60), Schumacher (3x 40) = 6010 punten.
    Optie 5: Norris (10x 160), Ricciardo (9x 140), Gasly (8x 140), Verstappen (7x 120), Raikkonen (6x 80), Giovinazzi (5x 70), Sainz (4x 60), Vettel (3x 30) = 5980 punten.

    Slechts 80 punten verschil tussen het hoogste en laagste aantal punten op een totaal van 6000 pnt, dus die verschillen zijn verwaarloosbaar klein. Dus dan zal het gaan om waar jij de upswing ziet.

    ********

    Ik denk dat het verschil tussen Gasly en Tsunoda meer gaat zijn dan 20 punten en Gasly kun je normaliter altijd minimaal een factor van 6x geven tijdens de race, dus als ik dat ga doorrekenen valt optie 1 af. Voor mij valt optie 2 ook af. Die optie is interessant als je denkt dat het verschil van tussen Gasly-Tsunoda maximaal 40 punten (=2 posities) is en het verschil tussen Leclerc-Vettel minimaal +/- 7 posities. Gasly is volgens mij toch wel een klasse beter en vooral een grotere zekerheid.

    Perez zal normaliter maximaal 100 punten scoren, dus daar valt weinig winst te behalen, en daarmee zal hij nooit een factor van meer dan 4x krijgen. Die investering van 3M, en dus optie 3, valt daarmee af.

    Alfa Romeo kan zich wellicht gaan mengen tussen Alpine en Aston Martin (i.i.g. tijdens kwalificatie), dus daar valt ook winst te behalen. Deze rijders kunnen ook prima gebruikt worden als 3x en 4x factor tijdens de race. Dus mijn keus gaat daardoor uit naar optie 5 met een 2e coureur van Alfa Romeo.

    Daarnaast is het uitvalrisico (ook volgens de bookmakers) het hoogst bij de beide coureurs van Haas en Tsunoda, dus dat was het ook nog wel waard om mee te nemen in de beslissing.

    Dus de 5M extra investeringen (naast die 2M in McLaren) gaan bij mij naar Gasly, Raikkonen en Giovinazzi (= optie 5).

    Succes allemaal :)

    #658199

    Hier ook optie 5, eigenlijk op basis van exact dezelfde redenering. Ben benieuwd!

    #658200

    Max
    Sainz Vettel
    McLaren’s
    Gasly
    Alfa Romeo’s

    Last minute Leclerc eruit voor Vettel om ruimte te maken voor nog een Alfa Romeo. Nu maar hopen dat het goed uitpakt!

    Zolang Perez zich niet al te veel mengt in het gevecht tussen Max en de Merc’s dan zie ik het positief in voor de eerste 5 races.

    #658201

    En we zijn er uit. VER – SAI – VET – RIC – NOR – GAS – RAI – GIO
    Flinke concessies in de B afdeling om de A-C-D-E te kunnen nemen die ik wilde.
    Vettel standaard factor 1.

    Edit : blijkbaar dezelfde redenering gevolgd als anderen. “Optie 5”

    #658202

    Veel te verdedigen tov van vorig jaar. Toen zeer succesvol door altijd in te zetten op de juiste / beste D-coureur, met daarnaast focus op C-coureurs. Daar houd ik ook dit jaar aan vast.

    Daarnaast denk ik dat Perez het uiteindelijk goed zal gaan doen maar (net als Leclerc) weinig kans heeft om in de hoge puntenaantallen te komen. Ze moeten podium rijden om meer dan 100 punten te halen. Dat zal denk ik niet vaak gebeuren. De kans dat de Alfa’s beter dan 13e zullen doen acht ik veel waarschijnlijker. Die zullen dan ook meestal voor factor 3,4 of 5 crossen.

    Om een lang verhaal kort te maken: zelfde selectie als AJ Venema. Als Alpine/ Renault verstoppertje heeft gespeeld kunnen de boeken dicht, maar dat verwacht ik niet.

    #658205

    rev

    Ja hier ook optie 5. Succes allen.

    #658206

    Iemand die geen optie 5 heeft? :p

    #658218

    Na mijn analyse had ik nog 2 opties over: de opties 4 en 5 van Genomico hierboven. Ik denk alleen dat de puzzel nog leuker was geweest als Perez een miljoentje goedkoper was, nu geen optie voor mij.

    Ik heb trouwens Lafiti ipv Schumacher en ben dus uiteindelijk voor de aangepaste en verbeterde versie ?? van optie 4 gegaan :)

    #658220

    Vettel vooralsnog droevig, hopen dat die racepace écht in orde is:) yuki lijkt me ook prima, maar ik durf zon rookie toch niet meteen flink te factoren, dus voorlopig ook wel tevreden met gasly..

    #658221

    Latifi >> Vettel :D:D:D

    #658223

    Optie 5 inderdaad. Even de investigation afwachten…

    #658229

    Ook tegen beter weten in vettel gekozen, er moet toch iemand op factor 1. Raar dat ze bottas zelfde prijs als verstappen hebben gegeven. Nu zal niemand hem hebben, lokkertje van 2 miljoen goedkoper had wat meer variatie in de teams gegeven denk ik. Nu valt er 1 renner weg die compleet niet gekozen zal zijn.

    #658232

    @Genomico: Bedankt voor het delen van de berekening. Kwam zelf ook tot een dergelijke conclusie, al heb ik eigenlijk enkel optie 1,2, en 5 overwogen. Hier ook voor het laatste gegaan i.v.m. het relatief minimale verschil tussen Leclerc en Vettel. Je levert daar toch punten in dus is het sowieso niet heel interessant qua factor.

    Een Gio heeft een hogere upside, zeker gezien de prestaties van alle goedkopere E’s.

25 berichten aan het bekijken - 9,751 tot 9,775 (van in totaal 12,051)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Headlines