Scorito-algemeen

|
25 berichten aan het bekijken - 9,726 tot 9,750 (van in totaal 9,983)
  • #657992

    @rev

    Volgens mij maken de punten van qualificatie door de x8 x7 enz nog minder uit dan voorgaande jaren.
    Of zeg ik nou iets heel raars?

    #658005

    In principe maakt het niks uit, stel je 8 coureurs halen allemaal 120 punten: vorig jaar had je dan (8×120)+(18×120)=3120 waarbij de kwalificatie ongeveer 30% van het totaal is. Nu is dat (8×240)+(36×120)=6240 wat op precies hetzelfde percentage uitkomt.

    Maar er zullen genoeg voorbeelden zijn dat in de nieuwe puntentelling de kwalificatie een minder percentage van het totaal aantal punten is, zeker als je hoogste captainfactor uitvalt.

    Het blijft een aardig geluksspel als er uitvallers zijn, als jouw x7 en x8 uitvallen in race 1 kan het al een lastig verhaal worden om dit in te halen..

    #658039

    Degene die dat Gamecenter heeft bedacht mogen ze per direct eruit gooien. Wat een gedrocht.

    #658053

    Mijn twijfel zit hem vooral in Tsunoda of Gasly. Gasly geeft meer zekerheid denk ik. Punt is alleen dat wanneer ik Tsunoda neem ik Schumacher kan upgrade naar Räikkönen en Sainz naar Leclerc. Hoe staan jullie hierin?

    #658058

    Tis allemaal 1 pot nat. Lekker gokken

    #658060

    @Martijn
    Ik denk dat iedereen met die afweging zit.
    Perez en Gasly betekent de goedkope E’s.
    Tsunoda nemen en je kan nemen wie je wilt, maar ja, wat als Gasly essentieel beter presteert? Met je D coureur kun je enorm veel punten scoren.
    Dus de keuze is eigenlijk wie je thuis moet laten. Perez, Gasly of goede E.

    #658080

    Persoonlijk denk ik dat met de E categorie niet zo heel veel punten kunt verdienen. Al die rijders strijden echt voor p 15 t/m 20 in principe. Of er moeten rijders uitvallen. Dus die rijders zet je toch op de lage factor. Daar ga je de oorlog dus niet mee winnen. Ik denk dat de BCD-categorie keuzes het belangrijkste zijn.

    #658087

    Ric

    Ik ga ook een E-coureur downgraden. Ik had nog 1 miljoen over dus het wordt optie:
    A: Tsunoda upgraden naar Gasly, of
    B: leclerc upgraden naar Perez.

    Sainz zit in mijn team en uiteraard de McLaren.

    #658088

    Heeft er iemand al zitten rekenen? Pietje? Jori?
    Ik geef eerlijk toe dat ik dat niet gedaan heb maar op het eerste ook lijkt het mij dat je de punten juist niet met je A en B rijders haalt maar met je C, D en E. Latifi, Mazepin en Mick strijden voor de laatste 3 plaatsen normaal dus mijn vermoeden is dat je met de juiste E coureur juist wel veel punten kan halen.
    Zeker als Stroll bij de start weer iemand van de baan rijdt.

    #658093

    Ik heb zeker al zitten rekenen, maar de 3 scenario’s ontlopen elkaar héél weinig. Ik heb echter wel heel duidelijk een voorkeur, rekening houdend met waar de grootste kans op variatie zit.

    #658099

    Iemand die Latifi neemt ipv van Schumacher? Gaat tegen mijn principe in maar ik denk dat Haas het slechtste team is. Heb momenteel combo Tsunoda/Raikkonen/Latifi/Schumacher. Of het wordt Gasly, Latifi, Schumacher, Mazepin maar het gaat of staat met hoe Tsunoda presteert ten opzichte van Gasly. Even VT3 kijken voor de kwali run.

    #658105

    @Genomico

    Ik kom daar ook op uit, al is natuurlijk het upside potential van E, D en C wel veel groter.
    Ik ga waarschijnlijk voor de variant zonder Perez, met de 2 Ferraries en zowel Raikonen als Giovenazzi.
    Dat team schurkt toch echt tegen de middenmoot aan namelijk.

    #658107

    @ Ab Normaal ik denk echt dat die E categorie niet het verschil maakt. Zoals het er nu naar uit ziet gaan de E-categorie coureurs bij mij op factor 1 en 2 staan. Dan zal in theorie een coureur minimaal 30 en maximaal 80 punten verdienen. Met heel veel geluk kan het door 2 uitvallers misschien 100 punten worden. Dan investeer ik liever in een B coureur als Perez waarbij je er in principe vanuit kan gaan dat hij 4e wordt en daarmee 100 punten behaald. Die zal ik dan ook sneller op een hogere factor zetten (max factor 5, aangezien de D coureur en de MClarens op de bovenste 3 factoren gaan)

    #658109

    @ Phoenix, Daar heb ik ook over na zitten denken. Dat betekent dat je dan 1 miljoen niet uitgeeft? Geeft je wel de beste optie voor E coureurs. Neem aan dat je Gasly hebt moeten downgraden naar Tsunoda. Dat is wel een risico denk ik.

    #658118

    Klopt Martijn,

    Die Alfa’s lijken alleen wel erg goed voor de dag te komen en best rond plek 12 te kunnen rijden ofzo

    #658124

    Ric

    @Martijn en Phoenix
    Ik kom inderdaad ook op het scenario van 1 miljoen overhouden uit.
    Wellicht dat ik alleen Raikkonen omzet naar Schumacher en dan toch Tsunoda naar Gasly breng.

    #658125

    Ik heb niks uitgerekend, best wel desinteresse en er is niet echt veel uit te rekenen wat andere inzichten gaat geven als nu :p B-categorie lijkt vooraf al niet echt interessant qua factoren en hun geschatte plek. 1e periode is best wel kort voor Perez om veel punten te harken. Daarnaast kost hij 3 miljoen extra, dus is hij eigenlijk samen met Leclerc een pakketje van 4 miljoen tov de goedkope B-tjes.

    Als je dat niet doet, kan je gewoon de belangrijke namen van de D en E categorie nemen en samen met al de betere C en qua A-categorie waar je ook al goede zaken doet, heb je factoren 8 tm 3 al gedekt. Perez en Leclerc hun puntenplafond lijkt ook lager dan die andere namen en met die captain-factoren waar je met name een bredere top wilt, stond eigenlijk het team direct al en heb ik ook niet meer gewijzigd. Dus je geeft dan veel geld uit, terwijl ze vooraf lastig capbaar zijn. Gasly tov Tsunoda lijkt me ook vooral een keuze voor ervaring, gezien er ws een flinke puntenfactor aan zo’n naam zal plakken, dat je daar liever iemand hebt die wat meer ervaring heeft en hopelijk daardoor minder fouten maakt en constanter en hoger eindigt.

    Enige wat niet met deze simpele kijk is meegenomen, is de betrouwbaarheid/crashes. De lagere categoriën zijn gevoeliger voor uitvallen (Zowel negatief door hogere kans zelf uit te vallen als positief, omdat ook kans groter is dat renners boven hun uitvallen)

    #658127

    Ik ga nu voor 2 McLaren, 2 Ferrari en 2 Alfa Romeo
    Het lijkt inderdaad dat die Alfa Romeos wel eens (veel) beter zijn dan de rest uit de E Cat en mss wel D hadden moeten zijn…

    #658137

    Lastig, ik denk dat Perez in een race veel beter uit de verf gaat komen dan over die enkele rondjes in training/kwalificatie… Als de Red Bull echt zo goed is kan perez prima meedoen voor p2-4. Daar kun je dan ook een prima factor op plakken.

    Bij Ferrari schat ik ze eerder in op p5-7. Het is natuurlijk wel verleidelijk om te gokken dat Perez een paar races nodig heeft, maar ik schat die jongen wel hoog in eigenlijk.

    Eerlijk gezegd neig ik dan haast eerder naar Vettel, dan kan Ik Gasly EN de Alfa’s erin knallen:)

    #658140

    Dat is ook mijn afweging, maar.. die Aston Martins zien er verdomd slecht uit. Dat puntverlies door Vettel te nemen durf ik dan ook weer niet aan.
    Leclerc kan ik nemen door Gasly te downgraden. Het liefst heb ik Perez, maar dan zou ik één van de Alfa Romeo’s om moeten zetten naar Schumacher/Latifi. En ik geloof niet dat twee keer downgraden positief gaat werken.

    #658154

    Ik heb nu Raikkonen/Latifi zodat ik Gasly kon nemen wie heeft dat ook ??

    #658158

    @thestrikers ik ook, denk dat Leclerc/Latifi meer oplevert dan Gio/Vettel.. enige twijfel is om toch Perez en Yuki te nemen maar kans is groot dat ik dat niet doe

    #658160

    @Platje O ik had Russell/Tsunoda en nu Latifi/Gasly. Moet Gasly gewoon hebben en de Williams coureurs zet ik toch altijd op Factor 1 dus ja vandaar eigenlijk deze keus.

    #658166

    Ric

    Ik ga ook tsunoda wijzigen in Gasly.

    #658171

    Goede VT van Gasly heeft het me wel moeilijk gemaakt, voel me bijna verplicht om hem te nemen. Heeft wel als gevolg dat ik ergens 2 miljoen vandaan moet toveren. Leclerc/Ricciardo of toch Perez/Alonso?

25 berichten aan het bekijken - 9,726 tot 9,750 (van in totaal 9,983)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Laatste nieuws