Scorito-algemeen

|
25 berichten aan het bekijken - 5,876 tot 5,900 (van in totaal 13,965)
  • #545859

    Ik snap niet waarom mensen uberhaupt over Latifi/Russell praten :P

    Maar goed, hier is de forum poule voor de liefhebbers:

    https://www.scorito.com/gp-team-manager/scorito-gpt-2020/wielerflits-forum-poule?code=bf815891-e9cd-4dab-ab8d-8df0074b081f

    #546077

    Ook hier alleen twijfel in de C-categorie. 2 coureurs van 12M levert zonder de kopman-punten meer punten op, maar “als” Sainz nog steeds beter is dan die 12M-coureurs dan is hij een ideale kopman en die extra miljoen daardoor meer dan waard. Hij is dan voor mij de enige niet-D-klasse-coureur met een verwachtingswaarde van gemiddeld >110 punten per race. Al heb ik daarbij geen rekening gehouden met het uitvalsrisico. En dat is bij hem wellicht wat hoger. Dus de vrije training maar gebruiken voor de keuze tussen Sainz en ergens een miljoen besparen, of toch 2 van 12M.

    #546123

    De vraag is, neem je Albon, Bottas of een Williams?
    Dat zijn een beetje de manieren om geld vrij te maken voor de C/D categorie…

    #546142

    Als ik een Williams neem maak ik 2 miljoen vrij terwijl ik er maar 1 nodig heb. Dan hou ik een miljoen ‘over’.
    Dat geeft ook geen fijn gevoel.

    #546162
    Quote:
    De vraag is, neem je Albon, Bottas of een Williams?
    Dat zijn een beetje de manieren om geld vrij te maken voor de C/D categorie…

    Ja, idd.. Dat is het stomme aan dit spel. Dat er eigenlijk maar een stuk of 3-5 opties zijn die het overwegen waard zijn vanwege de budgetten. Kun je eventueel nog een beetje variëren binnen die opties (Grosjean of Giovinazzi, Latifi of Russel l etc.), maar dat is vaak lood om oud ijzer en koffiedik kijken wie de meeste punten gaat halen.

    100 Miljoen Budget. C-categorie is super belangrijk. Ik denk niet dat het slim is om Ocon of Gasly te nemen daar, dus daar gaat minimaal 24 miljoen heen. Hou je nog 76 miljoen over.

    Binnen de B-categorie lijkt het me niet dat er mensen de combi Vettel/Albon gaan nemen, dus ben je minimaal 35 miljoen kwijt. Nog 41 miljoen over.

    OK Bottas ipv Hamilton kun je overwegen, 20 miljoen in categorie A. Nog 21 miljoen over.

    In de D-categorie zou je eventueel beide 7 miljoeners kunnen nemen, maar met name Magnussen is dan toch wel een risicio.. maar goed, 14 miljoen minimaal.. nog 7 miljoen over.

    Categorie E zou ik persoonlijk nooit Russell/Latifi pakken, maar vooruit 4 miljoen in categorie E.

    Samenvattend:

    Cat A: 20 miljoen
    Cat B: 35 miljoen
    Cat C: 24 miljoen
    Cat D: 14 miljoen
    Cat E: 4 miljoen
    Totaal: 97 miljoen.

    Heb je nog 3 miljoen over om te upgraden.

    Bottas > Hamilton = 2 miljoen
    Albon > Vettel = 2 miljoen
    Albon > Verstappen/Leclerc = 3 miljoen
    12 miljoen C > Sainz = 1 miljoen
    Magnussen/Kvyat > Raikkonen/Stroll = 1 miljoen per upgrade
    4 miljoen E > 6 miljoen E = 2 miljoen

    Nou veel plezier met kiezen. Zoals ik zelf al aangaf is Russell/Latifi voor mij persoonlijk geen optie, dus die 2 miljoen ben ik verplicht kwijt en dan houd ik nog 1 miljoen over, wat betekent dat ik vastzit aan Bottas en Albon en kan kiezen of ik mijn miljoen in de C of D steek. Joepie!

    Natuurlijk kun je er in theorie ook nog voor kiezen om Vettel en Albon te nemen in B of toch 1 van de 11 miljoen C-tjes, maar ik vraag me af hoeveel mensen dat durven te doen…. En of dat nou slim is….

    #546164

    Prima samenvatting Starlynk.

    Ik denk zelf dat Russell of Latifi een prima optie is wanneer blijkt dat Grosjean en Haas rond p14-18 gaan bivakeren. Mocht 1 van die 2 mee gaan doen om plek 14-10 dan is het ineens weer een musthave.

    Met Ocon lijkt me niks mis, de vraag is gewoon een beetje waar de Renault staat.

    Ik zit zelf op een Cat D van 15 miljoen. Magnussen lijkt me een beetje suicide als je Grosjean een categorie lager kunt krijgen. Zelfde verhaal voor Gasly. Perez overweeg ik dan weer wel. Raikonnen ook mits alfa goed is, maar dan kun je eigenlijk ook niet zonder Gio.

    #546165

    @Starlynk
    100% met je eens. En mijn keuze is dus wat ik al aangaf een pagina eerder.
    Perez en Stroll of Sainz en Magnussen.
    En dan is die keus niet heel moeilijk, voor de eerste drie grand prix.
    Betekend dat Sainz bij mij het kind van de rekening wordt.
    De enige coureur die ik graag wil en dus niet kan nemen.

    #546168

    @AJVenema: Ja, Ocon zou je kunnen overwegen als je wilt gokken op Renault, maar dan moet je m.i. Ricciardo ook nemen en dan heb ik toch liever de combi Perez/Norris.

    En ja, Magnussen is m.i. eigenlijk ook geen al te beste optie, dus dat betekent minimaal 15 miljoen in categorie D, maar als ik die ook al “vastzet”, dan blijft er helemaal weinig te kiezen over.. Namelijk nog maar 2 miljoen, met de volgende upgrade opties (1 kiezen):

    Optie 1: Bottas > Hamilton
    Optie 2: Albon > Vettel
    Optie 3: Russell/Latifi > Grosjean/Giovinazzi
    Optie 4: Norris/Perez > Sainz (+ Kvyat > Raikkonen/Stroll)

    En dan houdt het wel op.

    @Ab: ik denk dat wij hetzelfde team hebben :p

    #546171

    Ik kwam gister ook uit op hetzelfde team. Twijfel alleen nog tussen op 1 en optie 3.

    #546172

    @starlynk: Die 2 miljoen, da’s nu precies waar ik mee zit;)
    En die beslissing moet dan maar gemaakt worden op basis van de eerste vrije trainingen.

    #546191

    Nouja, als de E wagens beetje het verwachte niveau halen, dan heb je daar ook geen keuze (mits opeens de Ferrari motor niet al teveel tegenvalt) en is Bottas naar Hamilton of Albon naar Vettel/Leclercq doen ook totaal geen thema meer.

    #546192

    Wat is het verwachte niveau van de E wagens? Die moeten 13e worden met uitschieter naar boven om eventueel kopmanwaardig te zijn… Ik zie dat niet zo heel snel gebeuren, wie komen er anders op p14-18 terecht…

    #546209

    @Ajvenema: Ik denk dat ik Grosjean of Giovinazzi nog best wel eens captain zou kunnen maken na een goede kwalificatiesessie. Latifi of Russell naar verwachting nooit. Als je die hebt is het gewoon bidden dat ze de finish halen en hopelijk een hoop andere auto’s niet :p

    Bovendien zijn Latifi en Russell vrijwel zeker 19/20 als iedereen de finish haalt (niet te vergeten ook in de kwalificatie) en Grosjean en Giovinazzi niet per se 17/18.. Voor een E-tje die 15e wordt krijg je 2x zoveel punten als voor een E-tje die 19e wordt.

    #546241

    Ik heb nog wel een piepklein beetje hoop dat Williams echt een goeie slag heeft gemaakt, al zou het een klein wonder zijn als ze niet meer standaard onderaan staan. Ik heb niet echt lopen rekenen, maar ik investeer het liefst in de mensen die ik ook een factor ga geven, en dat doe ik niet voor een 15e plek a 80 punt. Bij Grosjean heb je ook nog eens extra kans dat ie een goeie kwalificatie verneukt met een crash. Dramatisch track record in Australie ook, die man.

    Maar goed, ik moet toegeven, als Haas weer zo goed is als vorig jaar in Australie, en Grosjean 6/7 kan rijden met factor 5, is ie zn geld meteen al waard voor de eerste 3 rondes. Vorig jaar ben ik daar volgens mij meteen nat op gegaan trouwens. ‘Grosjean is al zo vaak niet gefinished in Australie, dit jaar moet het een keer goedgaan toch?’ NOT :)

    #546250

    De E-categorie is in mijn ogen weggegooid geld. Daar steek ik dus het liefst zo weinig mogelijk geld in en dan kom je uit bij Russell. Momenteel een beetje klem in de B-categorie. Heb nu Hamilton + Verstappen/Albon maar of dat beter is dan Bottas + Verstappen/Vettel weet ik niet. Denk dat ik de eerste seizoenshelft met de eerste combi ga spelen en afwachten of Ferrari beter gaat worden..

    #546340

    Nou jongens, McLaren doet niet mee in Australië… Nu nog ff afwachten of de GP wel doorgaat :p

    Het F1 spel wordt nu een mix van het al verschrikkelijke F1 spel en het Klassiekerspel.. Iedereen zijn dobbelstenen klaarliggen? Wie het meeste 6 gooit wint.. Klaar voor de start…… GO!!!

    #546344

    Kan me bijna niet voorstellen dat de GP gereden wordt, ook noodtoestand in Hongarije (naast de situatie in Italië) dus de Giro kunnen we ook wel afstrepen denk ik.

    #546347

    #546349

    Ik neem aan dat de race dan niet doorgaat.
    En dat de deadlines allemaal x weken naar achter gaan. Iig beter nu dan over een week:)

    #546363

    Ja, hopelijk wordt het snel duidelijk…

    #546374
    #546423
    #546516

    Toch voor de zekerheid maar een team ingevuld zonder McLaren..

    #546552

    GP Australie eruit en zeer waarschijnlijk Bahrein en Vietnam ook..

    #546561

    En Monaco, Spanje en Zandvoort.

25 berichten aan het bekijken - 5,876 tot 5,900 (van in totaal 13,965)

Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.

Headlines