Een tijdje terug had ik een tutorial geschreven hoe je die be a pro carriere kan starten met een bestaande renner, deze was redelijk lang en ik heb een simpelere manier ontdekt. Het kost je ongeveer 5 minuten nu.
Dat gaat als volgt:
1. Start een be a pro carriere met een willekeurige renner, onthou zijn naam en team.
2. Klik terug op home (je bent nu uit je net aan gemaakte spel), je kan bij load nu de naam van je ‘be a pro’ carriere zien, onthou deze naam (Pro Cyclists_x.cdb.
3. Open de pcm editor (Ik gebruik PCM Fast Editor te downloaden via PCMdaily.com) en open de database (deze is te vinden Mijn Documenten – Pro Cycling Manager 2015 – Cloud – [je username] )
4. Klik op de tab ‘Cyclists’
5. Zoek je aangemaakte renner op (bij mij stond deze helemaal onderaan de lijst) en delete de gehele regel.
6. Bepaal welke renner je wilt spelen, zoek hem op in de lijst en noteer zijn ID.
7. Optioneel: Verander het potentieel van je renner naar ‘6’, ‘7’ of ‘8’.
8. Optioneel: Verander Age Decline naar ‘0’.
9. Optioneel: Verander zijn favoriete weer en/of temperatuur.
10. Optioneel: Verander (de limieten van) zijn stats.
11. Open de tab ‘Teams’ en zoek het ID op van het team van je renner.
12. Open de tab ‘GAM_user’.
13. Verander fkIDteam_dublicate in het onder 11. opgezochte ID. (Dit is het team waar je gekozen renner voor rijdt)
14. Verander Cyclist in de naam van je renner (Voor andere editors moet je waarschijnlijk je renners ID hier invullen).
15. Verander fkIDteam_national_dublicate naar de nationaliteit van je renner.
16. Open de tab ‘GAM_career_data’.
17. Verander PROPOINTS naar ‘500’. (Dit zijn het aantal punten dat je kunt besteden dit seizoen voor het bepalen van je programma).
18. Open de tab ‘GAM_config’. (Dit is het cruciale gedeelte, dat alle handmatige dingen overslaat en door het spel zelf laat doen)
19. Verander date van ‘1-1-2015′ naar ’31-12-2014’. Aangezien de fitness, progressie en kalender in de nacht van 31 december naar 1 januari wordt gegenereerd door het spel, hoe je deze niet handmatig aan te passen.
20. Sla de aangepaste database op en wacht tot hij klaar is met opslaan.
21. Zodra hij klaar is met opslaan laad dan je net aangepaste spel in PCM.