Het topic der verdachte renners

|
25 berichten aan het bekijken - 2,501 tot 2,525 (van in totaal 2,732)
  • #484075

    Zeggen dat deze overwinning gegeven zou zijn of het verschil niet kennen qua inspanningen van een tijdrit van 30min, de koppenberg of een vlucht is voor mij zwart op wit bekennen: “Ik rijd nooit hard met de fiets”, “ik rijd nooit hard achter een pelotonnetje met de fiets” en “ik heb geen idee wat een powermeter doet of is.”
    Ik erger me mateloos aan de insinuaties en onwetendheid.

    #484076

    @samlambeej ja meneer de agent!

    #484078

    @coolietje
    plus je moet erbij zeggen hoelang de duur is. Hier 5 uur. Want 350 watt over 5minuten, 20 minuten of 1 uur dat kan elke prof die meer dan 65 kg weegt.

    #484080

    @gemiddeld impliceert over de duur van de volledige inspanning van vandaag ja!

    #484081

    lol samlam is wat op zijn pikkie getrapt dat er een belg een keertje wordt genoemd hier

    #484089

    @ Sambalbij
    Ik ben overtuigd. Ik vindt TdG niet zo zeer verdacht mbt verboden middelen. Alleen de prestatie is bijna ongeloofwaardig. Deels door de kracht van de Gendt deels door niet kunnen/willen vd rest

    #484157

    Vacansoleil.

    #484207

    Misschien nog even uitleggen (voor leken zoals ik) wat normalised power is. Het zal vast iets met een normale (Gauss) verdeling te maken hebben. Samlambeej brengt zijn vermogenstatistieken trouwens als wetenschappelijk bewezen dat dit met zuivere prestaties mogelijk is.

    #484224

    Sam je legt het nu uit of het allemaal bewezen is maar het is echt onzin, 6,2 watt per kilo een klim op? Wat een onzin zeg dan tussen de 6-7 watt want zo precies zit je nooit keer op keer.

    Je bent nogal hypocriet met je ‘correcte info’, geen bron te bekennen.

    één ding kan ik je wel verzekeren, Thomas de Gendt is lichter als 70kg

    #484457

    Wel toevallig, vandaag in Telegraaf bericht over ketonengebruik Jumbo, in Het Laatste Nieuws over gebruik bij DQS.

    #484458

    En achter hun betaalmuur iets over Aicar-poeder.

    #484460

    Dat was wel duidelijk de laatste tijd.

    #484469

    ” Merijn Zeeman, hoofdcoach van Jumbo-Visma, is verbaasd over dit nieuws. „Juist omdat wij dit jaar weer overal mee doen om de prijzen, heerst bij ons het gevoel dat er momenteel vrij zuiver wordt gekoerst. Deze geluiden over Aicar ken ik niet. ”

    Mooie redenering

    #484475

    Lance gooit in zijn podcast ook maar weer eens een balletje op.

    #484488

    Hoe dom kun je zijn in je gedachtengang?
    Omdat we weer mee doen om de prijzen is er een gevoel dat er weer zuiver gekoerst wordt.
    Nu heb ik Zeeman al niet zo hoog zitten en dit bevestigt mij daar in.
    Laten ze maar snel streng gaan controleren in de TOUR.
    Ik vrees dan het allerergste voor een heleboel ploegen.

    Dat geouwehoer over Thomas de Gendt heeft me enorm geïrriteerd, als het geen geel shirt aan heeft dan ben je op voorhand al verdacht.
    TdG doet dit al jaren zo.

    #484510

    Hoe TDG de laatste col standhield na een monsterontsnapping was bizar. Helemaal tegen een peloton dat ontplofte.

    #484520

    @fritsvanhoefelen en @koosr1946
    Jullie vatten beiden de uitspraak van zeeman totaal verkeerd op. Hij zegt dat vanwege het feit dat jumbo visma weer kan meedoen met de top na de mindere jaren die ze gehad hebben, dat ze daarom geloven dat het peleton schoner is en dus ook niet aan aicar zit. Met andere woorden hadden er in het peleton nog ploegen aan de doping gezeten dan was de opmars van jumbo visma een stuk moeizamer verlopen.

    #484522

    @aru123 ja, of bij jumbo is er een switch geweest

    #484526

    Nog even over De Gendt en wattage: “About 70 kilometers from the finish, De Gendt turned to De Marchi and gave him a pace: They’d do 420 watts up the climbs from there to the finish.”

    https://cyclingtips.com/2019/07/the-secrets-to-a-thomas-de-gendt-breakaway/

    #484529

    Ik leg me erbij neer…Jumbo is de enige ploeg die rijdt op water en brood.

    Alles zo draaien dat het positief klinkt.

    Voor mij zijn ze net zo verdacht als elke andere ploeg.

    #484530

    @poeksel
    en nu even in normaal en begrijpend nederlans

    #484535

    Nee koos ik verdraai niks dat heet begrijpend lezen. En je hoeft niet te zeggen dat ik een jumbo fanboy ben, ik ben blij voor een nederlandse ploeg als ze het goed doen en ik geef kritiek bij slechte dingen. Maar wanneer je teksten gaat verdraaien voor eigen gewin wat jij doet dan zeg ik daar wat van.

    #484568

    FDJ

    Speculeren heeft niet zoveel zin. Dan zouden er zoveel ploegen in aanmerking komen dat het niet leuk meer is om naar te kijken.

    Wat mij algemeen opvalt in de journalistiek de laatste maanden is dat er wat mij betreft teveel wordt gewerkt met termen als “melden bronnen ons” en “vingen wij op”. Dat is zo breed dat het eigenlijk iets is waarvan ik de meeste artikelen maar met een korreltje zout neem.

    Vingen wij op kan ook iemand zijn die bij een bus iets roept. De volgende neemt het over en schrijft een stuk erover en schermt met degene die iets roept. Schrijvers mogen wel iets concreter worden in het benoemen van hun bronnen. Op zijn minst een concrete richting benoemen. Geldt voor meerdere sporttakken op het moment.

    #484589

    Of je leest het met een ingebouwde reserve.

    Het alternatief is namelijk decennia zwijgen erover want ja we konden niets bewijzen. Nou doe mij dan dat eerste maar.

    #484704
    Quote van Samlambeej:
    De beste vluchters rijden 3 tot 5 uur rond de 320 watt. Die kunnen het in vergelijking met de andere categorien “lage” vermogen gewoon langer volhouden omdat ze niet exponentieel verzuren tegen die wattages.

    Het woordje ‘gewoon’ verraadt een zwakte in de redenering vind ik. Het begrip ‘normalised power’ dat daarna genoemd werd, maakt ook duidelijk dat die 320 watt onvoldoende zegt. Samlambeej zou best gelijk kunnen hebben dat het hier gaat om insinuaties, zijn verdediging van Thomas de Gendt is aan de andere kant verre van sluitend.

25 berichten aan het bekijken - 2,501 tot 2,525 (van in totaal 2,732)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.

Laatste nieuws