Toekomst DESTIL-Parkhotel Valkenburg onzeker
foto: Topcompetitie/Léon van Bon
dinsdag 30 oktober 2018 om 09:26

Toekomst DESTIL-Parkhotel Valkenburg onzeker

De toekomst van DESTIL-Parkhotel Valkenburg is nog onzeker. Het teammanagement van de Nederlandse Continentale-ploeg heeft nog geen handtekeningen onder de sponsorcontracten voor 2019.

Afgelopen weekend zijn de renners geïnformeerd over de stand van zaken. Hoewel teammanager Frank Groenendaal en technisch manager Frank Pennings het volle vertrouwen hebben in een goede afloop, hebben zij de renners vrijgegeven. Wie nog een nieuwe ploeg kan vinden voor 2019 kan overstappen.

“Ik heb de handtekeningen nog niet op papier, dat heb ik gezegd tegen de renners”, laat Groenendaal weten aan WielerFlits. “Ik hoop het deze week rond te krijgen. Het is niet eenvoudig om een afspraak te plannen met drukbezette zakenmensen.”

“We doen ons best om de wegploeg op de been te houden, maar dat is niet makkelijk door de hoge kosten”, zegt Groenendaal. De teammanager geeft aan dat met name de loonverplichtingen zwaar op de begroting drukken.

Bijkomend probleem voor Groenendaal is dat naamsponsor DESTIL heeft aangegeven minder te gaan sponsoren. De uit Tilburg afkomstige groothandel voor de bouw en industrie is sinds afgelopen zomer de nieuwe hoofdsponsor van Eredivisie-voetbalclub Willem II.

DESTIL-Parkhotel Valkenburg is niet de enige Nederlandse Continentale-ploeg waar de toekomst van onzeker is. Ook Delta Cycling Rotterdam dreigt uit het peloton te verdwijnen. Bij DESTIL-Parkhotel Valkenburg staan voor 2019 voorlopig acht namen onder contract.

Voorlopige selectie 2019
flag-nl Jordi van Loon
flag-nl Alex Molenaar
flag-nl Oscar van Wijk
flag-nl Lars Oreel
flag-nl Timo de Jong
flag-nl Robin Blummel
flag-nl Maik van der Heijden
flag-nl Freek van Rossem

RIDE Magazine
3 Reacties
Sorteer op:
30 oktober 2018 09:42
Zeer zonde als er een ploeg zou verdwijnen, maar ik weet niet of ik mijn geld als sponsor zijnde zou steken in een ploeg waar deze namen onder contract staan. Bovendien overwegen bedrijven steeds vaker hun marketing budget, dus kan me voorstellen dat dit minder effectief gaat zijn als voorheen toen de ploeg een bredere exposure had.
    30 oktober 2018 13:51
    Voor Het bedrag dat ze er insteken denk Ik ook niet dat je betere renners krijgt... Je krijgt waar je voor betaald. Lokaal krijg je nog wel wat bekendheid maar als je echt iets wil bereiken Met sponsoring behalve wat locale goodwil is het : Go Big or Don’t go at all.

    Met Het sponsoren van een voetbal club krijg je TV en SkyBox netwerk gelegenheid erbij: Het kost wat maar dan sta je niet In De Kou naast een weilandje bij De boer... als Ik Sponsor was en je het geld maar 1x kan uitgeven dan zou Ik Het ook wel weten, voetbal is nu eenmaal veel populairder. (Ik hou Alleen niet van voetbal, en al helemaal niet van de fans)
30 oktober 2018 14:55
Na het verdwijnen van Piels als sponsor en nieuwe leiding is het erg lastig geworden.

Reacties zijn gesloten.