Rapportcijfers 2021: Qhubeka NextHash
Nicholas Dlamini kan er wel om lachen - foto: Cor Vos
Youri IJnsen
dinsdag 9 november 2021 om 07:00

Rapportcijfers 2021: Qhubeka NextHash

Nu het wielerseizoen 2021 er definitief op zit, kunnen we de balans opmaken. In een nieuwe rubriek legt WielerFlitsde WorldTour-teams langs de meetlat, van het laagste geklasseerde team op de UCI Ranking naar het hoogste. Vandaag is het de beurt aan Qhubeka NextHash.

In de rubriek Rapportcijfers 2021 geven we alle WorldTour-ploegen, de Belgische ProTeams en de Nederlandse Continental-teams rapportcijfers op basis van hun seizoen. We werken de UCI Team Ranking van beneden naar boven af, gevolgd door de ProTeams en op onze Continental-feed sluiten we af met de Nederlandse ploegen. Ieder team beoordelen we op interpretatie. Dat wil zeggen: een zesde plaats in het eindklassement van de Tour de France is voor de ene ploeg een daverend succes en voor de ander een fikse teleurstelling.

We beoordelen teams op basis van de klassiekers, de grote rondes en de overige koersen. Onder de klassiekers verstaan we de volgende voorjaarskoersen: Omloop Het Nieuwsblad, Strade Bianche, Milaan-San Remo, E3 Saxo Bank Classic, Dwars Door Vlaanderen, Gent-Wevelgem, Ronde van Vlaanderen, Amstel Gold Race, Waalse Pijl en Luik-Bastenaken-Luik. Daarbij aangevuld met in het najaar Parijs-Roubaix en de Ronde van Lombardije. De grote rondes spreken voor zich, waardoor alle andere koersen vallen onder overige wedstrijden. Een team krijgt drie cijfers.

Doelen 2021
Een uitgesproken hoofddoel had Qhubeka ASSOS – zoals de Zuid-Afrikaanse formatie het seizoen begon – niet. Teammanager Doug Ryder verzekerde pas begin november de toekomst van zijn ploeg. De beste renners waren toen al uitgevlogen. Sterker nog: er moesten toen nog zeventien nieuwe renners bij.

Een klassementsrenner zat daar niet tussen, tenzij je Fabio Aru daartoe nog wilde rekenen. Met Europees kampioen Giacomo Nizzolo, Victor Campenaerts, Max Walscheid, Sergio Henao, Simon Clarke en Domenico Pozzovivo waren wel een aantal goede coureurs aan boord die iets konden neerzetten.

Nizzolo (midden) was de gevierde man dit jaar – foto: Cor Vos

Klassiekers: 7
In de favorietenlijstjes van de insiders stond voorafgaand geen enkele renner van Qhubeka ASSOS. Enkel Nizzolo kwam af en toe voor bij de outsiders. Toch hebben de Zuid-Afrikanen hun huid duur verkocht. Zo realiseerde voorjaarsrevelatie Michael Gogl een knappe zesde plek in Strade Bianche en stond Nizzolo zelfs op het podium in een door de wind getekende Gent-Wevelgem. De Italiaan moest er alleen Wout van Aert voor zich laten.

Dimitri Claeys (dertiende) en Walscheid (twaalfde) deden daar ereplaatsen in de Ronde van Vlaanderen en Parijs-Roubaix bij. Met het voorhanden zijnde materiaal bij Qhubeka, een dikke voldoende.

Grote rondes: 6
Het laagste cijfer scoort de ploeg van Ryder in de grote rondes. Eigenlijk gek, want net daar boekte Qhubeka ASSOS haar grootste successen. Maar dat kwam vooral door een ijzersterke Giro d’Italia. Neoprof Mauro Schmid verraste er met een ritzege, Campenaerts vloerde in een sprint met twee Oscar Riesebeek en Nizzolo pakte na elf tweede plaatsen en vijf derde plekken zijn felbegeerde ritzege in zijn thuisland.

In het klassement speelde de ploeg geen rol. Qhubeka NextHash – zoals de ploeg sinds de Tour de France heet – kon daarna in de Tour de France en de Vuelta a España niets klaar spelen. Een zes in totaal, met dank aan hun Giro.

Overige wedstrijden: 7
Naast de drie ritzeges in de Giro, won Qhubeka NextHash slechts nog twee keer. In beide gevallen (Clasica de Almeria en Circuito de Getxo) was dat Nizzolo. De Italiaan was ook verantwoordelijk voor ereplaatsen in Bredene Koksijde Classic (zevende), Brugge-De Panne (vierde), Scheldeprijs (achtste), GP Kanton Aargau (vierde), Bretagne Classic (tiende) en Gran Piemonte (tweede).

Claeys werd achtste in Le Samyn en Clarke sleepte dan weer vijfde plekken binnen in de Royal Drôme Classic en de Primus Classic. Reinardt Janse van Rensburg voegde daar vierde plekken in de Trofeo Alcudia en de Ronde van Limburg aan toe.

In de overige rittenkoersen op de kalender liet de ploeg zich ook goed zien. Vooral de derde plek in de Benelux Tour zullen ze koesteren; die eer viel te beurt aan de hernieuwde versie van Campenaerts. Good old Pozzovivo (bijna 39 jaar intussen) werd dan knap zesde in de Ronde van Zwitserland, liefkozend ook wel de vierde grote ronde van het jaar genoemd.

Pozzovivo was tot een val ook goed op weg in de Vuelta a Burgos, maar Aru redde daar de ronde met een tweede plek. Net daarvoor realiseerde hij diezelfde notering in de Sibiu Tour en aan het begin van het jaar werd Gogl – voor wat het waard is – nog zesde in de Ster van Bessèges.

Voor het eindcijfer in deze categorie wegen vooral de uitslagen van Nizzolo in het voorjaar en de korte klasseringen in de eindklassementen van de Benelux Tour en de Ronde van Zwitserland door. Voor de kleinste ploeg in het peloton met het laagste budget, is een zes daarvoor te lichtjes opgevat.

Eindcijfer: 6,7
Met het laagste budget uit de WorldTour en een jaar geleden nog maar tien renners onder contract voor het huidige seizoen, heeft Qhubeka NextHash het niet gek gedaan. Daarvoor mogen ze vooral Nizzolo bedanken en ook Campenaerts heeft zich met zijn nieuwe manier van koersen getoond. Gezien het ontbreken van een klassementskopman zijn de resultaten in de rittenkoersen buiten de grote rondes niet eens heel mager, integendeel zelfs.

Tel daarbij op de mooie reeks voor Nizzolo in de klassiekers en de goede Giro, dan volstaat een voldoende. Zeker voor een ploeg die in november nog twintig afdankertjes moest binnen harken. Alles anders dan laatste op de UCI-ranking was al een zege op zich. En dat is gelukt.

Fabio Aru maakte voor een laatste keer een beetje mooi weer dit jaar – foto: Cor Vos

RIDE Magazine
44 Reacties
Sorteer op:
9 november 2021 07:34
Rekening houdend met het budget van de ploeg hebben ze inderdaad redelijk goed gepresteerd
9 november 2021 08:35
Ze waren niet sterk, maar hebben het qua budget en afdankertjes van andere ploegen goed gedaan.
9 november 2021 09:06
Als ze dit jaar alsnog kunnen doorstarten zal het moeilijker worden om dit te evenaren, verleden jaar zijn de beteren aan boord gebleven ondanks de onzekerheid…. nu is iedereen met inhoud vertrokken…
9 november 2021 09:17
Puur kijkend naar de uitslagen in de WT wedstrijden vind ik dit cijfer tov DSM wel erg hoog of die van DSM te laag. Natuurlijk begrijp ik dat je het beschikbare materiaal meeneemt in je beoordeling maar 3 punten verschil is dan wel heel veel.
    9 november 2021 09:41
    Eens, het regelen van budget/sponsoren, scouten van goede renners en het op orde hebben van materiaal hoort gewoon bij het runnen van een goede ploeg en moeten niet teveel worden meegewogen in de beoordeling.

    Wel vind ik zelf Qhubeka ook een stuk sympathieker dan DSM dus wat dat betreft is het te verklaren, zo ging dat op school nou eenmaal ook.
    9 november 2021 09:41
    Exact ook mijn gedachte.

    Het is nou ook niet zo dat alle wereldtoppers bij DSM rijden, en het materiaal van DSM nou zo heel veel beter is dan Qhubeka. Cees Bol bijvoorbeeld is gewoon een sprinter in de marge en echt geen wereldtopper. Dat die niet veel wint is logisch, het is geen Ewan.

    Qhubeka heeft leuk mee gereden in de kantlijn, maar niet meer dan dat. Exact wat de verwachting was bij aanvang van het seizoen. En als je dat meeweegt, dan hebben ze gewoon voldaan aan de verwachtingen op alle vlakken. En dan moet straks TJV een dikke onvoldoende krijgen aangezien ze met Roglic de TdF wilden winnen.... ;-)
    9 november 2021 09:49
    De rekening zal van Jumbo iets nadeliger uitvallen mbt de monumenten het WK alwaar kopmannen/topfavorieten van Aert en Roglic er steeds gewoon afgereden zijn. Dat gaat het gemiddelde eerder drukken dan de tour.
    9 november 2021 09:58
    In de Tour hebben ze bij Jumbo-Visma absoluut hun klasse getoond. Zelfs met het uitvallen van hun grote kopman een pak ritten gewonnen, de Tour gekleurd en dan nog eens 2de in de eindstand. Ik vond ze dé ploeg van de Tour, meer nog zelfs dan UAE of DQS.
    9 november 2021 10:00
    Helemaal met Rahimms eens. Ze hebben vergelijkbaar gescoord dit jaar.
    Qhubeka scoort bij UCI iets hoger, bij cq weer wat lager dan DSM.
    Dus zo'n groot verschil verbaasd mij wel.
    Had een vergelijkbaar cijfer verwacht.
    9 november 2021 10:18
    @RV WK, EK en OS dienen natuurlijk niet meegenomen te worden.
    9 november 2021 10:28
    Ik vind dat die wel meegenomen moeten worden want hoe je je renners aldaar afvaardigt en de resultaten die ze behalen zijn prima op het conto van de ploeg te schrijven. Het inplannen van deze patriottische activiteiten is onderdeel van het beleid.
    9 november 2021 11:16
    Gezien het grote verschil in budget, 8 miljoen om 18 miljoen is het grote verschil in de beoordeling volkomen logisch.
    9 november 2021 11:31
    Iedereen papegaait steeds die 18 miljoen voor DSM als budget, daar geloof ik niets van. Ik zie een 15 miljoen gemeld staan in een artikel uit 2017 voor profploeg + damesploeg + development team. 18 miljoen wordt ook vaak genoemd, maar onduidelijk waar dit vandaan komt. Ik geloof die 18 miljoen ook niet, kan totaal niet bedenken waar dit aan uitgegeven zou worden.
    Qhubeka heeft net als DSM een matig seizoen gedraaid. Ik denk dat ze allebei tot het rechterrijtje behoren qua budget en dat we de prestaties moeten vergelijken met Wanty en helaas ook BikeExchange waar het geld niet langer rijkelijk rolt. Dat Qhubeka beter scoort dan DSM ben ik het mee eens, maar het verschil tussen de scores is m.i. wat overtrokken. DSM 4,9 en Qhubeka 6,0 wat mij betreft.
    9 november 2021 11:34
    Moet je kijken naar budget of naar de renners. Budget zegt op zich niet alles, dus moet je kijken naar de kwaliteit van de selecties en vanwege vooral de onervarenheid en relatief jonge selectie denk ik dat ze op zich niet eens zoveel voor elkaar onder doen. Ik vind dat je daarnaast dan moet kijken naar de uitslagen. Als je bv de grote rondes bekijkt heeft DSM het gewoon beter gedaan dan deze ploeg maar in de beoordeling zie je dat niet terug. En dan vind ik 3 punten verschil in de eindafrekening gewoon erg veel.
    9 november 2021 11:47
    Dat het budget van Qhubeka veel lager is dan DSM is een feit, dat mag je zeker meenemen in het cijfer over dit seizoen en het verschil is dan wel logisch. Bij DSM waren de verwachtingen na vorig jaar veel hoger en de Zuid-Afrikanen konden niets anders dan overleven. Verder begrijp ik dat verwijt over papegaaien mbt het budget van DSM niet zo goed als er op volgt dat men bedragen noemt van 12 of 13 miljoen die zomaar uit de lucht gegrepen zijn. Het aantrekken van Bardet die echt niet onder zijn Ag2r salaris is gaan fietsen wijst er op dat Iwan en co wel noordelijk van de 15 miljoen liggen met totale budget. Dat is dus twee keer zoveel als Wanty en Qhubeka en iets dat gereflecteerd mag worden in de cijfers voor beide partijen.
    9 november 2021 12:31
    Jij gaat er vaak van uit dat salarissen bij wisseling van team hoger zijn, Murcia. Romain Bardet was (op basis van PCS ranking) de nr 7 van de wereld in 2016, daarna 23e, 10e, 57e en 107e in 2020. Dat is niet echt een stijgende lijn en Bardet kwam vanuit een contract waarmee hij podium Tour reed. Heeft DSM hem een nóg beter contract voorgelegd? Ik denk dat AG2R de renner Bardet een salarisvermindering heeft aangeboden en dat Bardet om zich heen is gaan kijken naar wat er elders mogelijk was. Of het vervolgens is uitgekomen op een minder forse verlaging, een match met het oude contract, of een verbetering op zijn oude contract is naar ik aanneem voor ons allemaal gissen. Ik denk wel dat DSM een slechte onderhandeling heeft gevoerd wanneer ze Bardet het salaris betalen van een potentiële podiumkandidaat in de Tour.
    9 november 2021 12:39
    Wat Bardet betreft: ‘Romain Bardet is er ook op vooruitgegaan. Bij AG2R streek hij 1,7 miljoen per jaar op, bij Team DSM is dat ook 2 miljoen.’

    https://www.indeleiderstrui.nl/wielrennen/topsalarissen-op-straat-froome-hoofdverdiener-pogacar-en-van-aert-maken-sprong/
    9 november 2021 13:43
    Ik ken die lijstjes, maar of het allemaal klopt? Laten we het er op houden dat team Bardet een fantastisch onderhandelingsresultaat heeft behaald. Qua pr/marketing lijkt het mij geen Pinot, Alaphilippe of Demare. Bij de beste 15 horen qua salaris terwijl je op het moment van het contract tekenen al een paar jaar niet bij de beste 40 renners hoort is ontzettend knap gedaan.
    9 november 2021 13:51
    @Panache
    Wat Alfons hierboven heeft geplaatst zegt al wat, Romain is er gewoon op vooruit gegaan durf ik te stellen. Voor renners als Bardet is er geen enkele reden om in te leveren aangezien ze zelfs als schaduwkoopman of eliteknecht al luxe contracten kunnen tekenen want hun kwaliteiten zijn gevraagd bij de allergrootste teams. Hij wilde door als kopman maar die heeft echt een zaakwaarnemer van lik-me-vestje gehad als hij had ingeleverd op zijn contract in Frankrijk. Het lijkt er op dat Iwan heel ver moest gaan om hem binnen te halen want een gedeelte van het conflict met meerdere renners gaat over de uitzonderingspositie mbt stages en materiaal die Bardet had bedongen. Niet dat ze het hem misgunnen maar zij keken wel raar op dat van een materiaal tekort bij hem niks te merken was.
    9 november 2021 14:46
    Mwoah, in dat lijstje is eigenlijk alleen Michael Kwiatkowski tot bepaalde hoogte "knecht" en de rest zijn kopmannen. Dat je gemakkelijk 2 miljoen of meer verdient als knecht lijkt mij geen zekerheidje, sowieso niet wanneer die genoemde salarissen kloppen en als benchmark dienen. Indien het artikel klopt dan verdient Bardet net zo veel als Mathieu van der Poel, Primoz Roglic en de vorig jaar nog florerende Fuglsang (deze stonden eind vorig jaar alledrie in de top-10 van de wereldranking). Ik hoop dan toch dat Spekenbrink in de toekomst slimmer rekent en eens een keertje spekkoper wordt, voor je het weet biedt hij Valgren of De La Cruz een miljoenencontract... In de leer bij Lefevere Iwan!
    9 november 2021 22:44
    Die 18m gaat natuurlijk naar cooperation. En kantoor in Deventer, hadden ze niet ook wat in Limburg?
9 november 2021 10:00
Hmm qua gevoel ook beetje verbaasd dat het puntenverschil zo hoog is. Zelf al was het verwachtingspatroon wat groter bij DSM

Bij grote ronde: 3 etappezeges vs 3 etappezeges, maar met 7de AK in Giro voor DSM.
Gelijke punten zou nog meer gepast zijn voor mezelf.

Bij klassiekers: DSM: 3x top-10 in monumenten + 2x top-10 in overige klassiekers.
Qhub: 0x top-10 in monumenten + 3x top-10 in klassiekers (met 1 podium)
Zelfs met de hogere verwachtingen is het puntenverschil hier te groot (2 vs 7)

Overige: Puur cijfermatig heeft DSM meer top-10 noteringen ( 71) dan Qheb (64) en ook meer goeie klassementen gereden. Dus een 4 vs 7 is ook een te groot verschil in punten.

Ik ben ook van mening dat je het verwachtingspatroon te veel hebt ingerekend in deze cijfers. Tuurlijk hadden we van Qhebeka niet veel verwacht, maar eigenlijk hebben ze ook niet zo veel resultaten behaald ( zich wel soms mooi in de kijker gereden).
DSM heeft cijfermatig gewoon een beter seizoen (buiten UCI-punten dan) een beter seizoen gereden. Zelfs al verwacht je dan iets meer van DSM, mag het puntenverschil niet zo groot zijn.
    9 november 2021 22:48
    Eens. Verwachting en sentiment verklaren het waarschijnlijk, maar vind dat wel erg groot verschil. Je kunt je afvragen of qhubeka wel in wt thuis hoort. Ik heb liever meer wildcards en wanty qhubeka dsm uit wt. Dan krijg je gemotiveerde lokale ploegen ipv b teams in 2 van de 3 programma's waar de wt niet voor bedoeld is
9 november 2021 10:00
Vind het cijfer terecht aangezien de ploeg eigenlijk geen keuze had bij het aankoopbeleid en de afdankertjes kreeg. Giro was subliem terwijl de Tour en Vuelta slecht waren. Wat voor mij een (veel) hoger cijfer dan bv DSM rechtvaardigt is naast het leveren van Nizzolo de goede ontwikkeling van Campenaerts en Walscheid. Die twee zijn betere renners geworden bij de ploeg van Doug. Met een budget van +- 8 mln kun je dan spreken van boven je macht presteren al heeft het voor het overleven van de ploeg niet veel uitgemaakt. Ryder heeft volgens mij nog zes dagen om de ploeg overeind te houden.
    9 november 2021 14:15
    Eens @Murcia. Campenaerts en zeker Walscheid hebben goed gepresteerd.
    En die Nizzolo heeft de ploeg kleur gegeven. Daar staat wel een goeie Bardet tegenover, die het weer in de Vuelta goed heeft gedaan.
    Het verschil is een tikkie te groot.
    9 november 2021 22:50
    Giro is wel altijd hoger dan Vuelta. Die laatste werd immers door Horner op z'n 41ste gewonnen ongeveer, niemand werkt ernaar toe als hoofddoel, iedereen doet die erbij.
9 november 2021 19:59
Ik vond Aru nog wel een redelijke Vuelta rijden totdat hij er een beetje doorheen zat.

Overall wel eens met de heersende opinie dat het cijfer aan de hoge kant is, zeker tov DSM. Als 80% van je renners pelotonvulling is waar niets van verwacht wordt, dan is dat nog geen reden voor een voldoende.
9 november 2021 20:30
Van DSM mocht je met de renners die ze hebben veel meer verwachten. Benoot, Kragh Andersen zwaar onder de maat bijvoorbeeld. Bij qhubeka assos mag je niet meer verwachten qua renners. Wat dat betreft is het verschil in cijfers en beoordeling volledig legitiem.
    9 november 2021 21:35
    Naast Bardet of Kragh, noem nog eens renner waar je wat van mocht verwachten?

    DSM heeft gewoon een heel matig ploegje en net iets onder hun kunnen gepresteerd. 5.5 was op zijn plek en 6- voor Qhubeka.
    9 november 2021 21:56
    Ik denk dat de verwachtingen hoger waren voor Benoot en Hindley. Bij Bol spreekt men al jaren over een proces van groei. Daar had men dit seizoen dan de vruchten van moeten plukken en voor mij persoonlijk viel Eekhoff tegen ondanks een aardige Tour of Britain. Verder kende Pedersen een teleurstellend jaar en was supertalent Leknessund, het parade paardje van het belofte wielrennen onherkenbaar dit jaar. Lijken mij voldoende renners die ver onder hun niveau van minimaal een jaar ervoor bleven.
9 november 2021 21:32
Volstrekt lachwekkend deze puntentelling. DSM 3.7, Qhubeka 6.7.

Bevestigd nogmaals de hetze van WF jegens DSM. Beide ploegen moeten het hebben van 1 top 50 rijder (Bardet vs Nizolo) maar toch worden beiden op een aparte schaal gelegd.
    9 november 2021 21:53
    Er is geen hetze tegen DSM. Maar als je doelstelling aan het begin van het jaar is (en daar draait het om in deze rapporten, zoals uitgelegd):

    1. Scoren in de Vlaamse klassiekers
    2. Etappes najagen in de grote rondes
    3. Sprinttrein verder ontwikkelen

    En je resultaten zijn:

    1. Twaalfde plek in RVV als beste resultaat
    2. Niet gelukt in de Giro, onthutsend zwakke Tour en een prima Vuelta
    3. Één sprintzege (Bol) boekt en Dainese zich redelijk ontwikkelt

    Dan scoor je gewoon ruim ondermaats, zeker voor een budget dat bovenin de middenmoot hoort. Dat heeft niets met een hetze te maken, dat is gewoon een harde conclusie. Topsport doet soms pijn.
    9 november 2021 22:00
    Volkomen eens met Youri hierover. Je hebt je eigen doelstellingen geformuleerd en dan zie je de resultaten en kun je met het beschikbare materiaal en budget onmogelijk spreken van iets anders dan een immense teleurstelling. Dat een hetze noemen is mij te goedkoop.
    9 november 2021 22:09
    En bij DSM reed iedereen behalve Storer onder zn niveau en ze zouden zelfs met een slecht jaar boven qhubeka, arkea en wanty horen te staan. En bij qhubeka was het niveau van het team niet hoog, maar de renners hebben beter gepresteerd tov de afgelopen jaren. Nizzolo was een echte kopman, Campi in de klassiekers en de benelux tour lekker bezig, walscheid als tijdrijder, Aru liet zich zowaar weer zien.
    9 november 2021 22:53
    Eens met youri. Verder is bardet een tour topper geweest, dan is plek 7 Vuelta niet waar je voor komt
    9 november 2021 23:08
    @Mwielerfan Bardet werd zevende in de Giro.
    9 november 2021 23:14
    Ik zeg niet dat er een hetze is tegen DSM en die onvoldoende valt ook best te verdedigen maar dan Qhubeka een 6,7 geven omdat ze blijkbaar geen doelstellingen hadden aan het begin van het seizoen is natuurlijk wel enigszins vreemd, want hun prestaties waren niet beter dan die van DSM. Dat je ze misschien een 5 geeft omdat ze op papier misschien iets minder materiaal geeft, dat kan nog. Maar ze een dikke voldoende geven voor deze prestaties dat gaat er bij mij niet in. In ieder geval ben ik heel benieuwd wat je dan de ploegen gaat geven die boven hun geëindigd zijn. Ik bedoel je geeft jezelf nu weinig speelruimte voor de volgende 17 ploegen uit de WT
    9 november 2021 23:17
    Youri

    Is dit je verdediging van het cijfer dat je gegeven hebt? Jij maakt zelf resultaat verwachting van de procesdoelen van de ploeg en hangt ze eraan op.
    10 november 2021 08:00
    Nee, hoor. Ik kader resultaten aan de hand van hun eigen doelen. Ook in processen horen resultaten, zeker met de renners die steeds terugkomen: Bardet, Benoot, Kragh Andersen en Bol. Maar als mijn verdediging zo zwak is, ben ik wel benieuwd naar hoe jij met dezelfde instrumenten Team DSM maatstaaft.
9 november 2021 22:37
Ik zou wel een berekening willen zien waarbij het cijfer wordt berekend m.b.v. de cq-punten aan het begin van het jaar en het aantal in 2021 behaalde cq’s.
9 november 2021 23:26
Ik vind het geven van deze rapportcijfers ook wat vreemd. Normaal worden rapportcijfers op basis van gekwantificeerde variabelen gegeven. De Hollandse jongen met dyslexie wordt in 3 vwo ook niet op een andere manier beoordeeld voor zijn proefwerk Frans dan met meisje met een Franse moeder.
    10 november 2021 07:46
    Daar hebben we de rankings voor, zoals bijvoorbeeld de PCS team ranking.
    Zo’n subjectieve rapportcijfers zijn prima, maar off season met weinig bezoekers ontstaat dan helaas snel de neiging om in de overtreffende trap te werken. Nu het seizoen ten einde is, is er gewoon te weinig content en dan houden Lefevere en Evenepoel ook nog eens een winterslaap.
9 november 2021 23:55
"Ieder team beoordelen we op interpretatie." Dat geeft al aan dat de redactie zelf ook weet dat ze subjectief bezig zijn maar deze beoordelingen van de teams zijn dan ook niet een wetenschappelijke analyse met doorwrochte berekeningen maar een startpunt voor discussie op deze site. Juist de meningen van de users hier vind ik al een voorbeeld van hoe de beoordeling van de een kan verschillen met de ander. Niks mis mee wat mij betreft.
10 november 2021 09:21
Ik kan me dus wel vinden in het cijfer voor BikeExchange, al had dat ook nog wel een puntje lager mogen zijn en deze ploeg had dan tussen DSM en BikeExchange moeten zitten qua cijfer... maar oke

Reacties zijn gesloten.