Fabio Jakobsen haalt keihard uit naar Dylan Groenewegen: “Onze ontmoeting had vertrouwelijk moeten blijven”
foto: Cor Vos
vrijdag 7 mei 2021 om 07:15

Fabio Jakobsen haalt keihard uit naar Dylan Groenewegen: “Onze ontmoeting had vertrouwelijk moeten blijven”

Fabio Jakobsen heeft in een serie tweets fel uitgehaald naar Dylan Groenewegen. De sprinter van Deceuninck-Quick-Step is niet blij met de recente uitspraken in de media van Groenewegen. “Ik ben teleurgesteld dat Dylan in het openbaar gesproken heeft over onze ontmoeting.”

Groenewegen en Jakobsen zijn de hoofdrolspelers in het grote drama van de Ronde van Polen van vorig jaar. In de ontknoping van de openingsetappe veroorzaakte Groenewegen een massale valpartij, waarbij Jakobsen levensgevaarlijk gewond raakte. De sprinter van Jumbo-Visma werd voor zijn ongeoorloofde sprint voor negen maanden geschorst.

Ontmoeting
Jakobsen maakte in april na een intensieve revalidatie van negen maanden zijn comeback in de Ronde van Turkije. Groenewegen, wiens schorsing morgen afloopt, keert zaterdag weer terug in het profpeloton in de Giro d’Italia.

In aanloop naar zijn comeback stond Groenewegen vorige week de Nederlandstalige pers te woord. In interview met onder andere deze website sprak hij openhartig over zijn eerste ontmoeting met Jakobsen sinds het ongeluk.

‘Dylan heeft mij geen excuses aangeboden’
In een serie tweets reageert Jakobsen op deze uitlatingen: “Ik ben verrast over de uitspraken van Dylan Groenewegen over onze recente ontmoeting. Wat er besproken is tijdens deze bijeenkomst had vertrouwelijk moeten blijven tussen ons en ons juridisch team.”

“Laat ik duidelijk zijn: Dylan heeft mij geen persoonlijke excuses aangeboden en heeft ook geen bereidheid getoond om enige verantwoordelijk voor zijn daden te nemen. Ik zou nog steeds graag tot overeenstemming met Dylan willen komen”, schrijft de Nederlandse kampioen van 2019 op social media.

“Mijn juridisch team is bezig vervolgstappen ingang te zetten. Om die reden zal ik verder geen commentaar geven.”

RIDE Magazine
420 Reacties
Sorteer op:
6 mei 2021 21:24
Blijkbaar heeft Fabio ook een stuk van zijn ruggengraat verloren tijdens zijn val... Wat een tegenvallende reactie zeg! Juist hij gaat nu inhoudelijk op het gesprek in, in tegenstelling tot Dylan die inhoudelijks niks zegt, maar alleen zijn mening geeft over hoe hij het heeft ervaren.

Had hem hoog zitten, maar door dit soort reacties op Twitter verlaagd hij zich naar een niveau wat ik niet van hem gehoopt had...

Neemt niet weg dat ik hem een goed en volledig herstel en verdere mooie carrière gun, maar hou dingen lekker voor je i.p.v. moddergooien via de media.
6 mei 2021 21:28
Dylan heeft toch juist niks gezegd over de inhoud van de ontmoeting? Rare actie van Fabio, hoewel ik denk dat dit niet zijn eigen teksten zijn.

Wat is excuses maken richting Fabio? Ik zag een hevig geëmotioneerde Dylan vorig jaar in het interview kort na het ongeluk. Dat interview overtreft een simpel excuus.

Ik gun zo’n hevig crash niemand. Dylan had niet van zijn lijn moeten afwijken, maar dat gebeurt in zoveel sprints. Bij normale hekken in Polen was dit afgelopen als een normale crash. Laat Fabio zich afreageren op die organisatie. Van je lijn afwijken “hoort” bij wielrennen en komt vast nog wel weer vaker voor.

Dylan is gestraft met een schorsing en laat nu de teams / verzekeraars / organisatie het juridische deel afhandelen.
6 mei 2021 21:29
Als het privé had moeten blijven had dat ook gemoeten. Echter zie ik nergens dat Groenewegen sorry heeft gezegd, hij zei letterlijk we hebben ons hart gelucht.
6 mei 2021 21:30
Quote:
“Vlak voor de Ronde van Turkije hebben we in een zaaltje in Amsterdam zelfs al een gesprek gehad. Daar hebben we beiden ons hart kunnen luchten. Voor beiden was dat een heel fijn gesprek. Wat daar precies besproken is, houd ik liever tussen ons


Dylan spreekt hier duidelijk voor beide, beide hebben ze hun hart gelucht en voor beide was het een fijn gesprek. Het lijkt me dat hij hier een waardeoordeel uitspreekt over hoe fabio zich voelt tijdens en na het gesprek. Maar dat lijkt me zwaar onverstandig als er een juridisch team bij heeft gezeten. Als je er dan al besluit over te spreken, spreek dan enkel over jezelf.

Quote:
Het voornaamste is dat Fabio weer terugkomt in de wedstrijden”, zegt Groenewegen. “Dat is nu gebeurd, en dat is heel fijn voor hem én voor mij. Het maakt het voor hem ook ietsje makkelijker om met mij te praten. Als sportmannen kijken we nu weer vooruit.”


Ook hier weer spreekt hij voor beide.

Nu lijkt het alsof dylan (al dan niet onbedoeld) een mooi weer show heeft gespeeld.
    6 mei 2021 21:37
    Dat is het nu juist, Groenewegen mag zich wel wat nederiger opstellen en niet namens Jakobsen spreken. Maar hij wordt in de ‘ik ben ook slachtoffer’ modus naar een talkshow gestuurd, terwijl nederigheid en onder de radar blijven beter had gepast. Ook al spelen juristen een rol, ik zou als Jakobsen dit ook niet op tv willen zien.
    6 mei 2021 22:13
    Probleem is dat dit nog steeds niet inhoudelijke is en Groenewegen gaat alleen op zijn gevoel af hoe hij het ervaren heeft vanuit zijn oogpunt.

    Door deze tweet de wereld in te slingeren, zou kamp Groenewegen dit kunnen gebruiken om Jakobsen af te schilderen als een leugenaar en dus niet geloofwaardig, omdat Groenewegen nooit iets inhoudelijks over het gesprek gezegd heeft.

    Dus in principe gooit Jakobsen in potentie zijn eigen glazen in, ipv die van Groenewegen.
    6 mei 2021 22:17
    dit is volgens mij van even geleden... waarom dan NU de reactie? Had het legal team de tijd nodig om een juiste formulering te kiezen?

    Als DG en TJV slim zijn, reageren ze helemaal niet.

    Ik kan me voorstellen dat de houding van DG irritatie opwekt in kamp Fabio. Dan nog mag DG zelf kiezen wat hij zegt, zonder daarbij de ander te willen schaden. En juist dat laatste doet DG in mijn ogen niet; Fabio wel met de laatste uitspraken...
6 mei 2021 21:37
Zou het kunnen dat fabio zijn reactie, niet direct voortkomt uit dylan zijn interviews?
En dus niet aan Dylan persoonlijk gericht is? Maar de berichten nu voortvloeit uit vragen. Gesteld door media en aanverwante die allemaal conclusies trekken en allemaal ongenuanceerde vragen stellen n.a.v. het interview. Dat ze zo ineens duidelijkheid willen scheppen naar iedereen, ja er is gesproken. En nee geen excuses. En verder geen commentaar meer.
6 mei 2021 21:38
Handje klap en even goede vrienden. Zo gaat het in het echte leven helaas vaak niet.
6 mei 2021 21:40
Kan me de reactie van Jakobsen wel voorstellen. Groenewegen doet het voorkomen als alles weer koek en ei is en gaat dit breed uitmeten in de media. Zal ook met zijn karakter te maken hebben, maar dit is veel te kort door de bocht. Logische dat Jakobsen nu geïrriteerd is.
    6 mei 2021 21:44
    Precies dat. En geeneens enig schuldbesef of verantwoordelijkheid dragen. Dit moet extra pijn doen bij Fabio.
    6 mei 2021 22:01
    @Westfalen,
    Denk je echt dat dit bij Jakobsen "uit het hart" komt? Op deze manier, op dit moment?

    Als het hem hoog zat, dan had hij meteen gereageerd toen Groenewegen medegedeeld had dat er een gesprek had plaatsgevonden, nu bijna 2 weken geleden. En niet op dit moment.

    Dit heeft alles te maken met de juridische stijd, die Lefevere van begin af aan heeft ingezet. En dat maakt het slachtoffer niet sympathieker helaas.
    En door deze juridische strijd is de mogelijkheid om "gewoon sorry te zeggen en schuld te bekennen" eigenlijk onmogelijk gemaakt door de gevolgen die deze woorden gaan hebben juridisch en financieel gezien.

    Hoe blauw-wit je bril ook is, hoeveel sympathie Jakobsen ook verdient, dit is duidelijk een juridische zet om de zaak / Groenewegen onder druk te houden, en hem niet vrijelijk te laten fietsen in Italie. En dat doet Fabio in mijn ogen geen goed, het past niet bij het beeld dat ik bij hem heb.
    6 mei 2021 22:21
    Dikke vrouw: je kunt niet weten of DG geen plichtsbesef of schuldgevoel of berouw heeft... Dat weet alleen hij zelf.
    6 mei 2021 22:32
    Duur ingehuurd PR bureau door TJV. Media offensief en Giro comeback zijn iets te enthousiast geregisseerd. Groenewegen is ook maar een pion in dit verhaal.
6 mei 2021 21:40
Aha. Dit gaat dus een zaak zoals die van Nouri worden.

Wielerflits zit gebeiteld de komende jaren.
    6 mei 2021 21:44
    Ik dacht precies hetzelfde.. die zaak kent ook al alleen maar verliezers. Dat is hier ook het geval.
    6 mei 2021 21:48
    Ik denk dat je er niet ver naast zit, en hoe langer de zaak duurt hoe meer het slachtoffer naar de achtergrond verdwijnt. In de zaak Nouri is dit haarfijn te volgen, eerst was iedereen verenigd in het verdriet om Appie en zijn naasten. En nu? De familie wordt door een steeds groter gedeelte van de fans als geldwolven gezien die rijk willen worden over Nouri's leed. Naar mijn mening volkomen onterecht maar hoe langer de afwikkeling in beslag neemt des te meer worden de oorspronkelijke rollen omgedraaid. Het grote publiek heeft nieuwe helden en het slachtoffer of zijn naasten moeten knokken om het leed onder de aandacht te houden en de zaak tot een goed einde te laten komen.
6 mei 2021 21:40
Aub snel oplossen jongens!
6 mei 2021 21:42
Zelf geen excuse...of verantwoordelijkheid dragen voor zijn daad... Begrijpen wie begrijpen kan komop..
En dan wat in de pers komen zeggen ok was fijn babbel met Fabio kom allemaal weer lekker goed
6 mei 2021 21:45
Met alle respect voor Fabio, maar dit is niet door hem geschreven, maar door het advocatenteam van hem en / of zijn ploeg. Ik geloof niet dat Fabio vandaag na de koers in vlekkeloos idiomatisch Engels een dergelijk tekstje in zijn telefoon heeft getikt.
    6 mei 2021 21:46
    En ?
    6 mei 2021 22:15
    Tja, ik weet niet. Ik vind een officiële verklaring van zijn advocaten ok, maar om Jakobsen via zijn eigen twitter en instagram woorden in de mond te leggen, dat staat me een beetje tegen.
    6 mei 2021 22:37
    Precies dat. Ik schrijf en lees veel Engels en dit bericht is geschreven door een professional, niet door een knorrige wielrenner. Ik hoop absoluut dat Jacobsen weer 100% wielrenner wordt, maar als mens is hij hiermee even klaar bij mij.
    7 mei 2021 01:01
    Precies dat, dus!
6 mei 2021 21:47
De timing is nogal opmerkelijk. Je bent zo boos dat je na anderhalve week dit ineens twee dagen voor de Giro op Twitter gooit?
6 mei 2021 21:48
Dylan heeft inhoudelijk niets gezegd over wat besproken was, Fabio brengt nu juist naar buiten dat het met juristen was.
In dat opzicht snap ik ook dat Dylan geen excuses aan heeft geboden want daarmee stel je jezelf aansprakelijk, tuurlijk dat zijn advocaat dat afwijst. Ik vind de reactie van Fabio wel overdreven omdat we niet veel wijzer zijn geworden van Groenewegen zn praatje.
Uiteindelijk zal er wel een schikking getroffen worden want lijkt me niet dat Groenewegen dit voor de rechter wil zien.
6 mei 2021 21:48
Typisch Groenewegen, jammer joh, je had een kans.
6 mei 2021 21:51
Ik kan me voorstellen dat Fabio excuses heel belangrijk vindt. Er kan toch ook wel even zonder juristen met elkaar gesproken worden zodat er zonder reserve gesproken kan worden.
Dylan heeft bij Humberto wel gezegd dat het geen gezellig gesprek was en daar kon ik genoeg uit op maken over de sfeer.
Dylan kan natuurlijk een mooi verhaal in de media gaan ophangen zonder context lijkt het er dan op dat ze weer op goede voet zijn en daar in de media en het peloton de vruchten van plukken als een toffe peer. Fabio is gewoon kwaad, heel kwaad en excuses lijkt me gewoon het minste. Verder moet Dylan gewoon zijn mond houden over dit onderwerp in de media. Meer nederigheid zou hem sieren.
    7 mei 2021 00:57
    Jij bent overduidelijk gaan van de o zo hypocriete Lefevere. Als je heel objectief kijkt heeft Groenewegen genoeg nederigheid laten zien de afgelopen 9 maanden en dat kun je van QS en consorten niet bepaalt zeggen.
    7 mei 2021 00:58
    Overduidelijk "fan van"
6 mei 2021 21:52
Op Twitter krijgt ie er ook goed van langs. Terecht ook.
    6 mei 2021 21:55
    Wie? Fabio of Dylan?
    6 mei 2021 21:57
    In 80 procent van de gevallen Jakobsen.
    6 mei 2021 21:57
    Fabio krijgt veel negatieve reacties. Ook dit is niet goed te praten. Er zijn altijd alleen verliezers als dit op Twitter wordt ‘uitgevochten’
    6 mei 2021 21:58
    Serieus?? Mensen mensen...
    6 mei 2021 22:02
    Ik vind het niet onterecht. Als je een week na een interview, maar twee dagen voor de start van de koers van je concurrent, dit naar buiten brengt ben je ook sneu bezit.

    Edit, ik bedoelde bezig maar bezit past ook wel in deze context. Eigendom van den Pat
    6 mei 2021 22:04
    Treurig dat het deze kant op gaat. Onaangenaam.
    6 mei 2021 22:07
    Terecht vind ik al dat gescheld niet, maar voorlopig wint de communicatie-afdeling van TJV op alle fronten van DQS. Dylan heeft zichzelf goed gepresenteerd in de media en kan na de onvermijdelijke verbale aanvallen die op deze tweets van Fabio volgen door Patrick zelf en misschien Remco en andere teamgenoten nog meer de slachtofferrol gaan verkrijgen waar de publieke opinie bij ons op aanslaat. Les 1 in PR zaken als deze, draai de rollen om in de ogen van Henk en Ingrid.
    6 mei 2021 22:08
    Ik denk dat er nauwelijks wielerliefhebbers zijn die zitten te wachten op dit soort juridisch getouwtrek. Het is overduidelijk dat (vanwege de timing en de inhoud) de tweets van Jakobsen niet uit zijn hart komen, maar uit zijn juridisch team.

    En nee, daar scoor je bij mij ook geen punten mee. Terwijl in mijn ogen Jakobsen wel degelijk het grootste slachtoffer is. En Groenewegen over de schreef ging tijdens die betreffende sprint. Zoals overigens sinds die tijd nog veel andere sprinters (ook die van Lefevere zelf) op een vergelijkbare manier over de schreef gegaan zijn, echter met andere gevolgen.

    Ik ben dan ook niet verbaasd over de negatieve reacties hierover.
    6 mei 2021 22:10
    @Dikke vrouw De reacties op Twitter zijn zo te zien een gevolg van de eerdere Twitter berichten van Lefevere en Evenepoel, het tijdstip van het Twitter bericht, de indruk wekken dat Groenewegen gelogen heeft en het vermoeden dat het niet door Jakobsen maar door zijn advocaten is geschreven
    6 mei 2021 22:22
    Het zou me trouwens niets verbazen als de tweet van Jakobsen in België heel anders gewaardeerd wordt.
    6 mei 2021 22:34
    En dat terwijl het hier gaat om 2 Nederlanders...
    7 mei 2021 08:31
    Dat zal best maar voor de Nederlandse wielerfan is dit extra zuur, eerst zien 20 zekere overwinningen ons door de neus geboord worden en nu ook nog dit erover heen
6 mei 2021 21:57
Dylan had ook gewoon moet zwijgen ipv het voor zichzelf goed te willen praten in de pers. Egoistisch eigenlijk
Verder steekt hij bij Fabio mss ook dat hij (voorlopig) afziet in ritjes in turkije en algarve terwijl de oorzaak daarvan zaterdag doodleuk terug aan de start van een grand tour staat
    6 mei 2021 22:18
    Volgens mij heeft Groenewegen bijna een jaar gezwegen. Maar hij kan ook niet gewoon weer starten in een grote ronde en er totaal zijn mond over houden.
6 mei 2021 22:01
Inhoudelijk heeft Groenewegen helemaal geen uitspraken gedaan. Het was fijn voor hem om zijn hart te kunnen luchten. Maar dat hoeft niet te betekenen dat de lucht daar mee geklaard is. En dat kan ook helemaal niet na wat er gebeurd is.
En inderdaad, Jakobsen doet hier meer inhoudelijke uitspraken. Ik snap dat het, voor hem in de eerste plaats ,heel beladen is, dus deze uitbarsting vergeef ik hem. Het antwoord van de perschef bij zijn rentree op de vraag of er al gesproken was, was heel duidelijk (Maar blijkt achteraf niet te kloppen)
Tegelijkertijd vond ik Groenewegen bij Tan wel op zijn Groenewegens; met een opgelucht en vrolijk gezicht. Ik kan me voorstellen dat dat Jakobsen steekt.
    6 mei 2021 22:48
    Tja, vertrouwelijk is vertrouwelijk. Dat is gewoon niets zeggen.

    De inhoud omzeilen maar wel zeggen dat er een gesprek was en zwaar gaan suggereren dat alles nu best wel okay en hip is, is een even zielige en berekende PR-zet als deze tweet.
6 mei 2021 22:04
Naar mijn idee is inmiddels alles gezegt !
Hij heeft duidelijk meerdere malen zijn excuses aangeboden.
Op dit moment streeft dit gewoon of op een persoonlijk vendetta.
fabio moet een beslissing gaan maken of ie weer wil gaan fietsen of dit nog 3 jaar te willen doortrekken ik ben wel klaar mee inmiddels.
Dylan heeft zijn straf uit gezeten en hij naar mijn inzien geen gekkere dingen gedaan dan renners als cavendish,griezel,zabel dus laten nou niet doen alsof dit iets was dat nog nooit gebeurd is .
Zand erover en verder.
6 mei 2021 22:09
Dylan heeft zijn straf gehad, zo werkt het in de grote mensenwereld. Beide zijn verliezer en beide mogen meer respect richting elkaar tonen.
    6 mei 2021 23:04
    Want Dylan heeft geen respect getoond?
    Volgens mij komt deze flater van Jakobsen juist voort uit het feit dat Dylan als een gebroken man een interview heeft gedaan en heeft hij te kennen gegeven dat hij graag een gesprek zou hebben met Fabio.
    Vervolgens heeft Fabio de boot afgehouden wat ik al vrij onmenselijk vind en is er vanuit Quickstep een berg bagger over de schutting bij Dylan gegooid.
    Het woord respect kennen ze bij Quickstep duidelijk niet.
    6 mei 2021 23:20
    Zit hier ook op de $kedel-lijn. Ik heb nergens disrespect gezien van Groenewegen, en wel een hele berg bedenkelijke tweets, dreigementen met rechtszaken e.d. vanuit het DQS kamp.
    Ik denk dat Groenewegen sinds zijn foute sprint alles "goed" gedaan heeft. Berouw getoond voor de sprint en de gevolgen (in 1 van de eerste interviews daarna), de forse schorsing geaccepteerd, de media niet opgezocht, aangegeven behoefte te hebben aan een gesprek als Jakobsen daar ook klaar voor is, en ook gewoon aangegeven dat hij blij is dat Jakobsen weer fietst. En als er geen juridisch zwaard van Damocles (DQS) boven zijn hoofd zou hangen, dan zou hij denk ik nog veel verder willen gaan in zijn uitspraken en spijt.
6 mei 2021 22:09
Vervelende zaak met louter verliezers waar ik me verder buiten ga houden vanwege veel te weinig met koers te maken en veel te veel met juridisch getouwtrek en zwartepieterij. Echt sneu en jammer dat dit nu weer een hele polemiek wordt.
    6 mei 2021 22:24
    Wijze woorden, Romains. Deprimerende toestand idd.
6 mei 2021 22:11
Mijn inschatting is dat Groenewegen en Jakobsen daadwerkelijk een goed gesprek hebben gehad. Waarna Jakobsen op zijn lazer heeft gekregen van zijn advocatenteam, die nu voor hem deze tweet hebben opgesteld om de boel recht te trekken. Hoe meer Groenewegen als boeman wordt weggezet, hoe groter het bedrag dat er uit hem kan worden gewrongen.
    6 mei 2021 22:15
    Wat er exact besproken is komt niet aan het licht, tenzij er opnames zijn gemaakt. Wat volgens mij wel zeer waarschijnlijk is, is dat de advocaten van Jakobsen bij de twitter berichten een belangrijke rol hebben gespeeld. Dit valt nooit goed bij wielerfans
    6 mei 2021 22:18
    DQS maakte zelf de juridische blunder door bij monde van de perschef te ontkennen dat er een gesprek was geweest tussen beide heren. Dit opende voor Dylan de mogelijkheid om erover te beginnen, zeker als er juristen aanwezig waren namens beide partijen. Als je niks mag zeggen over een gesprek moet je ook nooit ontkennen dat er een gesprek heeft plaatsgevonden terwijl dit wel zo was. Dit maakt een slechte indruk bij de verdere juridische afhandeling. Waarom zou Dylan niks mogen zeggen over een gesprek maar de woordvoerder namens DQS wel?
    6 mei 2021 22:18
    Alleen schaadt deze tweet Jakobsen meer dan Groenewegen, heb ik het idee.

    Nu wordt Groenewegen neergezet dat hij niets over de inhoud van het gesprek had moeten zeggen, terwijl hij dit nooit gedaan heeft.

    Dit schildert Jakobsen een beetje af als een leugenaar en als zodanig ongeloofwaardig, waar in potentie het kamp van Groenewegen als zodanig gehakt van kan gaan maken, zeker omdat het juist kamp Jakobsen is, die als eerste over de inhoud spreken bij monde van deze tweet.
    6 mei 2021 22:22
    Als Jakobsen iets niet wil dan hebben juristen ook niets te zeggen hoor. Dit wordt via zijn persoonlijke Twitter naar buiten gebracht, Fabio staat dus gewoon achter de tweets voor zover hij ze niet zelf zou hebben opgesteld.
    6 mei 2021 22:26
    @laprimavera, zeker nog nooit met advocaten te maken gehad? ;-)
    6 mei 2021 22:27
    @La Primavera Heb je wel eens gehoord van druk vanuit een team, waardoor je iets doet waar je niet volledig achter staat?
    6 mei 2021 22:54
    @horsm Gelukkig niet nee. Maar je bent uiteindelijk gewoon verantwoordelijk voor wat er op je Twitter wordt geschreven. Je kan ook andere juristen zoeken als de huidige je woorden laten zeggen waar je niet achter staat. Het lijkt mij dus sterk dat hij er niet achter zou staan.
    6 mei 2021 22:55
    Ik vind de laatste zin ook veelbetekenend: "Further proceedings are taken care of by my legal team and I will therefore not be able to make any comments."

    M.a.w. Jakobson moet gewoon zijn mond houden van zijn advocaten. Waarschijnlijk juridisch slim, menselijk niet zo. Ook niet voor Jakobsen zelf. Hij moet er ook emotioneel weer bovenop komen.
6 mei 2021 22:18
Wat is er afgesproken over de ontmoeting? Om dat puur vertrouwelijk te houden? Dan heeft groenewegen die afspraak geschonden, ongeacht of hij al dan niet iets over de inhoud heeft gezegd.
Iig, het zou Groenewegen en of TJV sieren publiekelijk excuses aan te bieden en aansprakelijkheid voor de geleden schade te erkennen. Staat buiten kijf dat Groenewegen zeker schuld treft. In hoeverre 3en, zoals uci of poolse organisatie deels ook aansprakelijkheid treft kan dan alsnog beoordeeld worden.
Zou een echt sport gebaar zijn van Groenewegen, voor zover hij niet al een soort van persoonlijke excuses heeft aangeboden, hetgeen mij eigenlijk wel logisch voorkomt als dat gesprek er is geweest.
Om zo'n gigantisch groot bedrag gaat het lijkt me niet. Dat moet TJV makkelijk kunnen ophoesten.
    6 mei 2021 22:21
    Ja, maar aansprakelijkheid erkennen kan in de miljoenen lopen. Dat schudt zelfs Groenewegen niet zomaar uit zijn mouw.
    6 mei 2021 22:24
    Behoorlijk wat aannames, Pietje...
    6 mei 2021 22:25
    Dat vertrouwelijk houden was al eerder geschonden door de persvoorlichter namens DQS, die verklaarde dat er nooit een gesprek was geweest. Een pure leugen dus, advocaten die bij dit gesprek waren worden daarmee in een zeer lastig parket gebracht straks bij de rechtbank. Waarom ontkende DQS dat er een gesprek had plaatsgevonden welke inhoud daarvan belangrijk is bij de verdere afhandeling?
    7 mei 2021 07:53
    Die miljoenen ; dat zal eerder in de tonnen aan materiële en immateriële schade lopen. Jacobsen zit al weer op de fiets. En het lijkt erop dat hij misschien geen blijvend letsel om z'n oude (sport) niveau weer te halen, eraan over heeft gehouden.
    Het lijkt erop dat TJV op dit 'paard' van tijdrekken heeft gegokt. En dat zou DQS / ome Pat / sponsoren (Lidl vs Jumbo) wellicht bijzonder storen.
    Niet alleen vergeten velen dan al snel wat er daadwerkelijk gebeurd is, maar ook zou dan achteraf 'blijken' dat de schade van Jacobsen en DQS eigenlijk wel meevalt. Slimme strategie in dat geval. Kan anderzijds ook zo zijn dat buiten de publiciteit TJV al een schadebedrag heeft aangeboden bij wege van schikking, maar dat DQS dat te laag vindt. Tsja, en dan wordt de publiciteit weer gezocht.

    Ken overigens geen sportongevallen waarbij miljoenen zijn uitgekeerd nav een rechterlijk vonnis of arbitrage. Zie bijvoorbeeld ook de al jaren slepende kwestie tussen Ajax en Nouri. Daar gaat het wellicht terecht wel om miljoenen.

    Nu blijft het een aanmodderend juridisch steekspel waar Jacobsen en Groenewegen het slachtoffer van blijven en je alleen verliezers overhoudt.

    Oplossen die handel, deel schuld en aansprakelijkheid erkennen en schade nav een onafhankelijke schadebegrotingscie. oid betalen.
6 mei 2021 22:25
Ik begrijp Fabio wel, maar hij heeft denk ik toch niet gelijk. Twee personen die zich zo sterk in het oog van de openbaarheid begeven kunnen niet ontkennen dat er gepraat is. Sterker nog: dat zou absurd zijn, want dat houd je niet vol. Wat er besproken is, blijft vertrouwelijk en daar heeft Dylan zich op het oog prima aan gehouden. Wat iemand eerder al zei: dit is advocatentaal, en dat siert niemand. Zelfs een slachtoffer niet.
6 mei 2021 22:28
Ten eerste geloof ik niet dat Jakobsen dit verhaal zelf heeft geschreven. Zijn advocaten hebben de regie allang overgenomen en bepalen de strategie. En ik vind die te walgelijk voor woorden. Groenewegen maakte een grove fout. Wel een fout die alle sprinters regelmatig een keertje maken, alleen waren de gevolgen vrijwel nooit zo heftig. Lefevere wil gewoon bloed zien; hij ziet een renner zijn financiële waarde verliezen en dus moet ook Groenewegen zijn financiële waarde verliezen. Oog om oog, tand om tand. Geen genade. Groenewegen wordt kapot gemaakt door DCQ. Je kunt als slachtoffer zo de slachtofferrol uitbuiten dat je daarmee dader wordt en dat is wat hier gebeurd.
    6 mei 2021 22:39
    Eens, waarbij het ergste is dat de twee slachtoffers door dit juristen-spelletje er uiteindelijk nog slechter uitkomen terwijl alleen DQS hier misschien (alleen financieel) beter van wordt.

Reacties zijn gesloten.