Israel Cycling Academy in zee met Factor, Astana en Cofidis gaan Italiaans

donderdag 28 november 2019 om 10:38
Israel Cycling Academy in zee met Factor, Astana en Cofidis gaan Italiaans

foto: Cor Vos (archief)

De transfermarkt van de fietsen draait op volle toeren. Israel Cycling Academy rijdt de komende drie jaar namelijk op Factor Bikes. Daarmee neemt de ploeg afscheid van De Rosa. Naast Israel Cycling Academy gaan ook Astana en Cofidis van fietsenfabrikant wisselen.


Factor-eigenaar Rob Gitelis en de ploeg zelf bevestigen dat het fietsenmerk een driejarig contract heeft getekend met Israel Cycling Academy. Het gaat voor komend seizoen om de Factor One en de 02 VAM-fietsen van Factor, beide met schijfremmen.

Factor Bikes kennen weg nog van de periode dat zij AG2R La Mondiale sponsorden in 2017 en 2018. Afgelopen seizoen waren ze partner van Roompot-Charles en Parkhotel Valkenburg.

Astana en Cofidis
Astana zal na de breuk met Argon 18 de overstap maken naar fietsen van Wilier Triestina, meldt Het Nieuwsblad. Dat Italiaanse merk sponsort ook al Total Direct Energie, de ploeg van onder meer Niki Terpstra.

Het Franse Cofidis neemt naar verluidt afscheid van het Italiaanse merk Kuota, om vanaf 2020 te gaan rijden op fietsen van De Rosa. Dat Italiaanse merk stond met lege handen omdat de samenwerking met Israel Cycling Academy stopte, maar lijkt via Cofidis nu toch de WorldTour in te gaan.

Dit artikel delen:

7 Reacties

wiebipedia 28 november 2019 om 11:50

Hoe goed zijn die fietsen van Willier? Voor een recreant bedoel ik dan?

aardappeljager 28 november 2019 om 13:29

Dat hangt van je budget en ambitieniveau af denk ik, zoals bij de meeste merken

Thoin 28 november 2019 om 13:42

Als ik vergelijk ben je als recreant (n.a.v. je budget) vooral goed af met Trek.
Dit is natuurlijk mijn persoonlijke mening, prijs-kwaliteit vind ik goed.

Samlambeej 28 november 2019 om 14:03

Een fiets is zo goed als de optelsom van zijn onderdelen. Als recreant Shimano 105 of Tiagra zijn uitstekend. Verder is het kijken wat voor kader en kleurtje jij net mooi vindt. Even informeren naar de bottom bracket (bb30 kraakt nogal vaak). Een zadel op maat en de beste bandjes zijn veel belangrijker dan de sticker op het Taiwanese kader.

havana 28 november 2019 om 19:34

Voor een recreant maakt het allemaal heel weinig uit waar je op rijdt, ook voor een prof maakt pak 'm beet een BH of een Pina ook geen fluit uit… grootste verschillen ontstaan bij de tijdritframes, wielen en banden. Frames voor een wegfiets is lood om oud ijzer. Er zijn uitzonderingen (zoals de Look frames waar Arkea vorig jaar mee reed), maar dat zijn uitzondering.

Samlambeej 28 november 2019 om 14:12

Die Willier van Niki is trouwens echt een plaatje. Die weet z'n fiets ook altijd mooi te pimpen.

havana 28 november 2019 om 19:33

Was te verwachten dat DeRosa Israel nooit ging kunnen betalen. Een merk als Factor verkoopt nu nog minder frames dan DeRosa maar financiert deze sponsoring vanuit hun automotive tak. Logische move.

Een grotere verrassing vind ik Wilier naar Astana. Dat zal toch ca. 4 miljoen per jaar gaan kosten voor Wilier, dat ook al Total sponsorde. En zo heel groot is dat merk nu ook weer niet.

Reactie plaatsen

Je moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.