Hagen wint slotrit Tirreno, Garzelli verslaat Scarponi (+beeld)

Gepubliceerd door Koldo op dinsdag 16 maart 2010 om 16:04 (3318x bekeken)
In de laatste etappe van de Tirreno-Adriatico heeft Stefano Garzelli alsnog Michele Scarponi verslagen. Laatstgenoemde stond voor de etappe nog twee seconden voor. Edvald Boasson Hagen won de massasprint voor Alessandro Petacchi en Sacha Modolo.

Het peloton ging de laatste 25 kilometer in zonder kopgroep, waardoor Scarponi met de billen samengeknepen op de fiets zat. Dat bleek niet onterecht, want hoewel Scarponi's ploeg Androni Giocatolli haar best deed, werd Garzelli toch derde in de tussensprint achter de Androni's Francesco Ginanni en Jackson Rodriguez.

Omdat de ervaren renner van de Water & Zeep-ploeg al eerder een seconde had gepakt met de derde plaats bij een tussensprint, kwam hij Scarponi op de ranglijst voorbij. In het vervolg van de rit namen Cervélo en Sky het peloton bij de hand naar de finish toe, waar Edvald Boasson Hagen verrassend sneller sprintte dan Alessandro Petacchi, hoewel hij redelijk van zijn lijn afweek.

Garzelli wint dus de Tirreno-Adriatico 2010, met dezelfde tijd als Scarponi maar een betere prestatie op basis van ereplaatsen. Cadel Evans maakt het podium compleet, Robert Gesink eindigt op de vijfde plaats en wint het jongerenklassement.

Finale


Tirreno-Adriatico 2010 (1.His)
Etappe 7: Civitanova Marche - San Benedetto (164 km)

1. Edvald Boasson Hagen (Noo/Team Sky) 3u52n36s
2. Alessandro Petacchi (Ita/Lampre) z.t.
3. Sacha Modolo (Ita/Colnago-CSF Inox)
4. Bernhard Eisel (Oos/Team HTC-Columbia)
5. Mattia Gavazzi (Ita/Colnago-CSF Inox)
6. Tyler Farrar (VSt/Garmin-Transitions)
7. Robbie McEwen (Aus/Team Katusha)
8. Baden Cooke (Aus/Team Saxo Bank)
9. Yauheni Hutarovich (WRu/Française des Jeux)
10. Robert Hunter (ZAf/Garmin-transitions)

Volledige uitslag

Eindklassement
1. Stefano Garzelli (Ita/Acqua & Sapone)
2. Michele Scarponi (Ita/Androni Giocatolli) z.t.
3. Cadel Evans (Aus/BMC Racing Team) +12s
4. Maxim Iglinskiy (Kaz/Astana) +22s
5. Robert Gesink (Ned/Rabobank) +27s
6. Michael Rogers (Aus/Team HTC-Columbia) +29s
7. Domenico Pozzovivo (Ita/Colnago-CSF Inox) +33s
8. Vincenzo Nibali (Ita/Liquigas) +42s
9. Manuel Mori (Ita/Lampre) +1m04s
10. Francesco Gavazzi (Ita/Lampre) +1m07s

Volledig eindklassement

Stem op dit artikel of voeg het toe aan: Voeg dit artikel toe aan MSN Reporter Voeg dit artikel toe aan Twitter

Reacties

Geplaatst door Fernando Escartín op 16-03-2010 om 16:08
Sterke sprint, toch wel verrassend hij heeft/had na zijn woestijnoptredens nog weinig indruk gemaakt.

Geplaatst door Onie op 16-03-2010 om 16:09
Garzelli heeft gedaan wat hij "moest" doen, zich niet neerleggen bij een nederlaag maar voor de winst strijden. Wat mij betreft dik verdient.

Geplaatst door TandZwaarderDanDeRest op 16-03-2010 om 16:09
Declasseren die Hagen. Hij gaat van rechts naar links over de weg. Volgens mij had die wodka in zijn bidons.

Geplaatst door maikel11 op 16-03-2010 om 16:12
Hoe heeft Garzelli hem gewonnen Massa of tussen sprints ( ik heb het niet gezien).

Geplaatst door macoronics op 16-03-2010 om 16:13
Boasson Hagen y Garzelli. TOP 8 Etapa y General.
Etapa 7:
1. Edvald Boasson Hagen (Team Sky) 3:52:36
2. Alessandro Petacchi (Lampre) m.t.
3. Sacha Modolo (Colnago) m.t.
4. Bernhard Eisel (Team HTC-Columbia) m.t.
5. Mattia Gavazzi (Colnago) m.t.
6. Tyler Farrar (Garmin-Transitions) m.t.
7. Robbie McEwen (Team Katusha) m.t.
8. Baden Cooke (Team Saxo Bank) m.t.

General:
1. Stefano Garzelli (Acqua e Sapone) 30:51:32
2. Michele Scarponi (Androni) m.t.
3. Cadel Evans (BMC) a 12
4. Maxim Iglinskiy (Astana) a 22
5. Robert Gesink (Rabobank) a 27
6. Michael Rogers (Team HTC-Columbia) a 29
7. Domenico Pozzovivo (Colnago) a 33
8. Vincenzo Nibali (Liquigas) a 42
9. Manuel Mori (Lampre) a 1:04
10. Francesco Gavazzi (Lampre) a 1:07

Geplaatst door Vaig op 16-03-2010 om 16:13
@ Maikel11

Tussensprints

Geplaatst door F4L op 16-03-2010 om 16:13
@ maikel11, twee keer derde in de tussensprint en uiteindelijk een betere klassering op basis van ereplaatsen.

Geplaatst door Ffrodo op 16-03-2010 om 16:15
haha nu het podium garzelli voelt zich iets wat ongemakkelijk!

Geplaatst door DappereDuiven op 16-03-2010 om 16:16
Nou, die prono van mij kan ook de prullenbak wel in.....

Aan de ene kant vind ik het wel leuk dat je mbv tussensprints ook een laatste etappe nog spannend kunt maken, maar de Tour van afgelopen keren zonder boni's gaf, zeker in het begin, toch ook wel een eerlijker beeld....

Geplaatst door marijeh op 16-03-2010 om 16:16
Wie was die Astana renner die bij de valpartij lag op minder dan 3 kilometer van de meet?

Die val werd veroorzaakt door iemand van Saxo-Bank.

Geplaatst door gelpot op 16-03-2010 om 16:18
Nou, ik vond het wel erg op 't randje hoor. Zoals hij van links naar rechts ging. Hij mag zich denk ik gelukkig prijzen dat de Italianen commotie willen vermijden (bij declassering zou Petacchi winnen dus...).

Geplaatst door stoemper (Redacteur) op 16-03-2010 om 16:21
Petacchi had hier vandaag moeten winnen... Hagen week toch duidelijk een stuk van zijn lijn af en hinderde Ale Jet en Farrar daarmee enorm... Toch knap van Petacchi dat hij dan nog aan de rechterkant er nog over probeert te komen;p

Overigens ook zeer sterk van Garzelli dat hij de zege nog weet mee te pikken. Had ik niet verwacht, maar wel leuk dat hij na zijn 2de plaats vorig jaar nu wel wint.

Opvallend: Alleen maar ProContinentale-ploegen op het podium!

Geplaatst door Ffrodo op 16-03-2010 om 16:21
nou komt robert gesink zo!

Geplaatst door wbboer op 16-03-2010 om 16:22
Waar was bennati? Heb helaas niet kunnen kijken.

Geplaatst door Houdoe op 16-03-2010 om 16:23
In ieder geval goed om te zien dat Gesink niet slecht in vorm is smiley

Geplaatst door Fernando Escartín op 16-03-2010 om 16:24
Van de eerste 6 had ik er toch 5 in mijn prono smiley alleen Iglinsky niet smiley

Geplaatst door Jan op 16-03-2010 om 16:24
Beide Italianen hoor je buiten Italie de rest van het seizoen niet meer..

Geplaatst door Ffrodo op 16-03-2010 om 16:24
te vroeg op kop bennati

Geplaatst door stoemper (Redacteur) op 16-03-2010 om 16:27
Overigens wel jammer dat de nummers 1 en 2 van de einduitslag zulke spuuglelijke shirts hebben. Verpest het podium wel een beetjesmiley

Geplaatst door vlek op 16-03-2010 om 16:29
Bennati kwam niet op kop, was een andere renner van Liquigas.

Geplaatst door trapper op 16-03-2010 om 16:33
@Jan: Ja, dus? In Italië zijn genoeg mooie koersen te rijden, meer dan in andere landen zelfs. Wellicht zien we ze nog terug in WP en LBL als hun ploegen daarvoor uitgenodigd worden en dat gaat wss wel gebeuren. Voor andere Europese koersen krijgen hun teams geen uitnodiging of ze willen die niet, omdat er tegelijk ook een belangrijke Italiaanse koersen zijn

Mooi voor garzelli, die draait toch ook al heel wat jaartjes op topniveau mee. Scarponi was vooral erg sterk zaterdag, maar heeft het dan uiteindelijk net niet gered.

@Stoemper: Die van A&S valt toch wel mee? Ik vind dat shirt best mooi zelfs.

Geplaatst door climber op 16-03-2010 om 16:37
Ik denk dat er bij Liquigas een communicatie foutje was in de finale, de renners verdwenen ineens via de zijkant. Hagen wint geen sympathie met deze sprint!

Geplaatst door Ivo1976 op 16-03-2010 om 16:38
Verrassend, Sporza kapte er net voor de huldiging van Gesink mee. Dit is niet de eerste keer, het begint een beetje op te vallen.

Geplaatst door Hakkie2 op 16-03-2010 om 16:44
Witte trui is gewoon het minst interessant van alle truien. Ze vallen meestal weg voor je jongerentrui, behalve als er een Belg in rijdt.

Geplaatst door climber op 16-03-2010 om 16:44
Het is ook best hard voor de Belgen dat we eindelijk betere renners beginnen te krijgen dat zijzelf... smiley

Geplaatst door trapper op 16-03-2010 om 16:44
Alsof ze dat expres doen? Ze hebben gewoon een bepaalde tijdsspanne voor de uitzending. Het is eerder uitzondering dan regel dat er meer van de huldigingen wordt getoond dan enkel de ritwinnaar en de drager/winnaar van de leiderstrui.

Geplaatst door Ruben_ op 16-03-2010 om 16:44
Ivo, impliceer je daarmee dat Sporza Gesink niet moet ofzo? Ze zijn toch altijd zeer lovend over hem.

Geplaatst door F4L op 16-03-2010 om 16:47
@ Ivo, het zijn niet de Belgen, maar de Italianen!

Geplaatst door StijnVr op 16-03-2010 om 16:56
@ climber

betere renners?

wie dan?

België heeft vorig jaar 4 topklassiekers gewonnen en de jongerentrui in parijs-nice & giro

je moet ermee rekening houden dat bij België enkel Boonen de goede vorm te pakken heeft, en bij nederland zijn Gesink en Boom nu eenmaal in vorm

laten we nog even wachten met tussenbalansen te maken

Geplaatst door Ivo1976 op 16-03-2010 om 16:59
@Ruben_
Ze weten bij Sporza ook wel dat er veel Nederlanders kijken, zeker omdat T-A niet wordt uitgezonden door de NOS. Wat is het dan voor kleine moeite om de huldiging van Gesink nog even te laten zien. Kost hooguit 3 minuten zendtijd. Ondertussen zouden de commentatoren die 3 minuten kunnen vullen met de kansen van Boonen voor M-SR en kunnen wij Gesink zien.

Maar het is me ook al eerder opgevallen, bij andere succesjes van Nederlanders die dan - zo lijkt het - toevallig geen aandacht krijgen van Sporza, de Sporza website of teletekst.

Het is misschien flauw en vergezocht van mij, maar het valt me gewoon op dat het chauvinisme van de Belgen bij wielrennen soms heel ver gaat, en dan vooral richting de Nederlanders. Er is niets mis met het ophemelen van de Belgische sporters, maar bewust negeren van de Nederlanders is toch wel heel calimero-achtig.

Geplaatst door trapper op 16-03-2010 om 17:04
De pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet... Wie veroont hier nou calimero-gedrag is de vraag?

Geplaatst door tendam op 16-03-2010 om 17:04
@ivo
Dan had Gesink zich hier maar op het podium moeten rijden. Als pakweg Greg van Avermaet hier de witte trui had gewonnen, had daar in de NL media ook geen haan naar gekraaid.

Geplaatst door Derwin op 16-03-2010 om 17:05
@ Ivo
Wat een ongelooflijke onzin zeg, je mag allang blij zijn dat Sporza zoveel aandacht aan de Nederlanders besteedt. Daar kan de NOS nog wat van leren, alhoewel er natuurlijk geen Belgen naar de hoeven te NOS kijken aangezien ze zelf goede televee hebben.

Dat vergelijken is sowieso gay, misschien een minderwaardigheidscomplex van de Nederlanders aangezien de Belgen sinds jaar en dag betere wielrenners hebben (maar nu op het moment misschien even niet).

Geplaatst door vlek op 16-03-2010 om 17:07
@ StijnVr; "eindelijk betere renners beginnen te krijgen"

Niet te overgevoelig reageren op z'n opmerking zou ik zo zeggen; komt zo onzeker over..

Over jongerentruien beginnen is trouwens sowieso niet echt een aanrader om hierover een punt te maken, aangezien de Nederlanders de kampioen jongerentruien hebben met Gesink (Californie, Baskenland, Dauphine, Vuelta en nu weer Tirreno). Totaal onbelangrijk dat dan weer wel..

Geplaatst door Schele Sjakie op 16-03-2010 om 17:07
@ Ivo
Ik heb juist altijd het gevoel de Sporza wel extra moeite doen voor de Nederlandse kijker. Bijvoorbeeld de Giro 2009: Als Sporza de Belgen in het algemeen klassement noemden, noemden zo ook altijd de Nederlanders. En dit gevoel krijg ik veel vaker als ik naar Sporza kijk. Ik denk dat het toeval is dat ze nu net Gesink afkappen.

Geplaatst door StijnVr op 16-03-2010 om 17:08
@ climber

volgens uw redenering is Bos dus een betere sprinter dan Cavendish want hij heeft al wedstrijden gewonnen dit jaar en Cav niks?

één woord: 'vorm'

Geplaatst door wtf1500 op 16-03-2010 om 17:09
Gaat nergens over.

Die Boasson Hagen zal het toch wel even te horen krijgen van een paar jongens. Dit was eigenlijk net over het randje. Hopelijk mag hij snel eens tegen Theo Bos sprinten smiley

Geplaatst door F4L op 16-03-2010 om 17:10
Het ligt volgens mij niet aan Sporza maar aan de Rai, die leveren de beelden en daar heeft Sporza niets mee te maken. Als zij (Rai) stoppen bij het uitzenden van het jongerenklassement, dan stopt Sporza ook.

Geplaatst door odnan op 16-03-2010 om 17:11
nou ja, wij mogen allemaal blij zijn dat sporza er is,
bij niemand zend zoveel sport of wielrennen live uit,

en van die belgen-nederlanders
jullie hebben geen boonen en wij hebben geen Gesink
eind verhaal

Geplaatst door Tammeej op 16-03-2010 om 17:26
beetje jammer van mijn prono deze uitkomst, maar wel grappig.

Geplaatst door yoeri103 op 16-03-2010 om 17:28
als sporza over een rennen enthoushiast is is dat wel lars boom, genoemd als kanshebber voor deze PN en toekomstig kanshebber in de tour. dat hoor je geen nederlander zeggen.

Geplaatst door wtf1500 op 16-03-2010 om 17:33
@yoeri

Ach, Wuyts laat zich nogal snel meeslepen. Dat was echt een onzinnige opmerking.

Geplaatst door Ffrodo op 16-03-2010 om 17:45
@ivo1976 toeval denk ik dat ze stopte de italianen gingen ook van alle etappes de highlights laten zien dat duurde al 10 MIN!

Geplaatst door Prima Facie op 16-03-2010 om 17:49
Ik vind de Belg uitermate sympathiek tegenover de Nederlanders, vaak worden de uitslagen van de eerste Nederlanders vermeld als Wuyts weet dat het niet door de NOS wordt uitgezonden. Smeets doet dat alleen als er een Belg slecht heeft gereden. "NU pas komt Devolder binnen, 39 minuten na winnaar Cavehagelli"

Geplaatst door vigiroso op 16-03-2010 om 17:50
Geweldig comentaar van Wuyts en de Cauwer op sporza, heb nooit de nos op staan,en wij nederlanders worden zeker niet genegeerd.

Geplaatst door SAMba (Redacteur) op 16-03-2010 om 17:56
Quote:
Het is misschien flauw en vergezocht van mij, maar het valt me gewoon op dat het chauvinisme van de Belgen bij wielrennen soms heel ver gaat


Lol @ Ivo! Je moet het niet persoonlijk nemen maar dit is echt de grappigste opmerking die ik hier ooit gelezen heb, en er zijn er al heel wat de revue gepasseerd. smiley

Een Nederlander die Belgen beschuldigd van chauvinisme bij het wielrennen, haha! Deze quote zou ik kunnen bewaren om ze vervolgens te pas en te onpas hier te posten, als jullie weer eens doorslaan bij een top-20 klassering van Tendam ofzo, om een onnozel voorbeeld aan te halen...

Nog even vermelden dat ik er niets op tegen heb dat hier wat extra aandacht gegeven wordt aan de Nederlandse renners. Dit is en blijft tenslotte een Nederlandse website. Maar heb dan alsjeblief de zelfkennis om dergelijke beweringen achterwege te laten... smiley

Geplaatst door trapper op 16-03-2010 om 18:05
Mwah, de Belgen zijn wel wat chauvinistischer wat het wielrennen betreft dan de Nederlanders, hoor. Dat mag je dan ook wel weer erkennen, ook al zegt Ivo voor de rest hier niet zo veel zinnigs.

Geplaatst door tendam op 16-03-2010 om 18:08
@samba
Het valt misschien niet zo op als je zelf Belg bent, maar de Vlaamse media zijn wel degelijk chauvinistisch. Ze doen wat dat betreft zeker niet onder voor de Nederlandse media. Integendeel.

Geplaatst door master-pieter op 16-03-2010 om 18:09
haha @ SAMba

belgen zijn niet dom!

Geplaatst door stoemper (Redacteur) op 16-03-2010 om 18:11
Quote:
@Stoemper: Die van A&S valt toch wel mee? Ik vind dat shirt best mooi zelfs.


Op zich is het shirt wel mooi. Ik vind het shirt van Androni qua design ook niet spuuglelijk. Maar door die overvloed aan sponsors er op in allemaal verschillende kleuren wordt het naar mijn mening erg lelijk. Al snap ik natuurlijk wel dat die sponsors erop moeten staan voor het geld

Geplaatst door Tammeej op 16-03-2010 om 18:17
oh, is cavendish gevallen? Hoe erg is het?

Geplaatst door thijssss op 16-03-2010 om 18:29
@SAMba, zoals trapper al zegt zal het voor mij als nederlander ook wel niet opvallen hoe chauvinistisch de Nederlanders zijn, maar als wij chauvinistisch zijn als we een top 20 plaats van ten Dam netjes vinden, dan zijn ''jullie'' dat net zo goed met opmerkingen over Van Avermaet die M-SR kan winnen etc.

Maar weer een discussie waar ik aan mee doe waar ik niet aan mee zou moeten doen omdat die zinloos is.

Geplaatst door SAMba (Redacteur) op 16-03-2010 om 18:31
Ik heb het niet over de (Belgische/Nederlandse) commentatoren, maar over de gemiddelde WielerFlitser smiley

Trouwens, als je ziet hoe Belgische wielrenners bij het minste dipje worden neergemaaid door de pers, zou ik dat niet erg chauvinistisch durven noemen...

Geplaatst door Onie op 16-03-2010 om 18:31
De Belgen zijn even chauvinistisch als de Nederlanders en andersom smiley.

Ik hoorde gister? de Belgen zeggen dat V. Avermaet 2e stond in het jongerenklassement en dat dat allemaal zeer knap was enzo. Dat is natuurlijk wel knap maar het vermelden waard? ik vond het op het randje smiley. De Belgen hebben net zoveel oog voor de Belgen als de Nederlanders voor de Nederlanders.

Ik vind het wel goed dat ze met P-N en imm T-A wel de Nederlandse prestaties noemen. (maar dat is meer voor het wat vind jij van.....topic.)

ON-TOPIC: Farrar bewijst mij hier dat hij MSR kan winnen, niet alleen door vandaag maar zeker ook door de afgelopen dagen evenals Freire en V. Avermaet.

Geplaatst door xistnc op 16-03-2010 om 18:33
Gesink twittert: met het hele peloton rechtop naar de uitslag van de tussensprint kijken...

En een lol daar met z'n allen!

Geplaatst door SAMba (Redacteur) op 16-03-2010 om 18:39
Dat ze de tweede plaats van Van Avermaet in het jongerenklassement vermelden heeft niet zozeer te maken met overdreven chauvinisme.

Ze zeggen dit met een reden: het is niet de bedoeling om die tweede plaats op zich te benadrukken want daar is eigenlijk niet zoveel speciaals aan. Wel wouden ze hiermee duidelijk maken dat hij in vorm is, aangezien dit parcours normaal net te lastig zou moeten zijn voor hem en in die context is het dan weer interessant om dit even mee te geven. Op die manier wegen ze zijn kansen af. Want ondanks de spottende opmerking van Thijsssssssss, is Van Avermaet wel degelijk een outsider voor Milaan San Remo. En dat is geen chauvinisme maar realiteitszin smiley

Ik zeg overigens nergens dat de gemiddelde Belg totaal niet chauvinistisch is. Alleen klinkt het raar om dit te lezen in een post van Ivo, die er altijd als de kippen bij is om de uitslagen van alle Nederlanders met ons te delen (wat overigens wel een leuk initiatief is natuurlijk!). Maar dan krijg ik toch zoiets van 'de pot verwijt de ketel dat hij zwart ziet' smiley

Geplaatst door trapper op 16-03-2010 om 18:58
Verschil is wel dat (bijna) niemand in NL zal beweren dat Ten Dam ooit op het podium van de Tour kan eindigen en dat de Belgen wel sneller dat soort boude uitspraken doen over renners als Devolder en Van den Broeck.

Verder snap ik SAMba's punt nu wel, kwam eerder alleen niet erg duidelijk naar voren dat je het zo bedoelde smiley

Geplaatst door Ingmar op 16-03-2010 om 19:23
Ons 2 Belgjes zijn wel nog net van een ander kaliber dan Ten Dam natuurlijk, maar got the point. Eigenlijk zijn de Belgen niet zo chauvinistisch hoor. Boonen heeft hier veel tegenstanders ook, die hem maar wat graag de grond in boren. En als er mss een chauvinistisch tintje zou zijn is dat meestal wel gerechtvaardigd, per slot van rekening hebben Devolder-Boonen-Gilbert nu al 2 jaar op rij elk een topklassieker gewonnen.
Dat er over Van Avemaet wel wat overdreven werd in het begin is wel een feit, maar nu hij een jaartje minder presteerde is dat al zeer fel geminderd.

Geplaatst door Ivo1976 op 16-03-2010 om 19:29
Haha, nou - mijn opmerkingen over Sporza hebben wel wat los gemaakt geloof ik.

@SAMba
Als ik een zuiderbuur goed zie fietsen zal ik de eerste zijn om dat toe te geven.

In een ander topic heb ik (jawel ik, de kaaskop der kaaskoppen) van Avermaet al genoemd als outsider voor M-SR. Hij heeft opvallend goed gepresteerd in deze T-A en natuurlijk is het logisch dat dat genoemd wordt door Sporza. Ik ben trouwens blij dat ze al die wedstrijden uitzenden, want de NOS geeft alleen maar om voetbal en schaatsen. Alleen de Tour heeft bij de NOS enige prioriteit.

Inderdaad, de commentatoren hebben het wel eens over de Nederlanders. Met name Boom, Gesink en Hoogerland zijn redelijk populair bij het commentaarduo. Soms vind ik ze erg lauw reageren als er een Nederlander het goed doet, terwijl als een Belgisch talent ook maar even in beeld rijdt ze helemaal in extase raken. Wat ook wel weer te begrijpen is. Maar voor niet-Belgen is dat wel irritant.

Laten we het zo afspreken Samba, wij supporteren Boonen tijdens de Ronde, en dan trekken jullie van die mooie oranje shirtjes aan tijdens het WK voetbal. Deal? smiley

Geplaatst door tendam op 16-03-2010 om 19:30
@ingmar
VDB2 van een ander kaliber dan Ten Dam? Dat valt nou ook wel weer mee.

Geplaatst door niborzerrop (Redacteur) op 16-03-2010 om 19:31
Veel reacties hier zijn wel érg off-topic en horen eigenlijk hier thuis. Ik nodig iedereen uit om de discussie daar verder te zetten.

Hier trouwens (weinig zeggende) beelden van de val van Cavendish.

Geplaatst door kartje op 16-03-2010 om 19:41
het is de oude rakker die het hem heeft gedaan

Geplaatst door Ivo1976 op 16-03-2010 om 19:49
Speciaal voor Samba: De Nederlanders.

1 Edvald Boasson Hagen c(Nor) Sky Professional Cycling Team 3:52:36
13 Michiel Elijzen (Ned) Omega Pharma-Lotto
21 Martijn Maaskant (Ned) Garmin - Transitions
44 Robert Gesink (Ned) Rabobank
51 Tom Stamsnijder (Ned) Rabobank
74 Karsten Kroon (Ned) BMC Racing Team
106 Servais Knaven (Ned) Team Milram
112 Sebastian Langeveld (Ned) Rabobank
139 Niki Terpstra (Ned) Team Milram 1.16
154 Rui Alberto Faria Da Costa (Por) Caisse d'Epargne (laatste)

Final general classification
1 Stefano Garzelli (Ita) Acqua & Sapone 30:51:36
5 Robert Gesink (Ned) Rabobank 0:00:27
41 Sebastian Langeveld (Ned) Rabobank 0:12:50
66 Martijn Maaskant (Ned) Garmin - Transitions 0:32:29
81 Tom Stamsnijder (Ned) Rabobank 0:46:43
87 Karsten Kroon (Ned) BMC Racing Team 0:51:39
127 Michiel Elijzen (Ned) Omega Pharma-Lotto 1:20:49
131 Niki Terpstra (Ned) Team Milram 1:23:37
148 Julian Dean (NZl) Garmin - Transitions 1:35:27
154 Mark Cavendish (GBr) Team HTC - Columbia 1:50:41 (dat was het! Hij ging voor de rode lantaarn!)

Geplaatst door SAMba (Redacteur) op 16-03-2010 om 19:53
Oh, ironie... Terwijl alle andere topics gestuurd worden in de richting van EBH, gaat het hier over Sporza terwijl EBH de etappe wint smiley

Om Niborzerrop een plezier te doen, dan maar een on-topic vraag: wie was die man die de sprint aantrok voor Hagen? Want die leverde knap werk...

Over dat uitwijken, dat viel nogal mee. Iedereen zit rechts dus Hagen begint zijn sprint langs links, waardoor Petacchi zich een beetje laat verrassen. Niks verkeerd aan...
Op het einde zwenkt hij wel een beetje uit, maar dat overkomt hem wel vaker. Zeker niet met opzet hoor, maar dat kan gebeuren als je kop-in-kas sprint en van redelijk ver aangaat.

Geplaatst door wtf1500 op 16-03-2010 om 19:57
Vooral de inspanning van Flecha in de voorbereiding was erg indrukwekkend. Stannard kon z'n wiel nauwelijks houden. Flecha gaat zeker wat proberen zaterdag.

Geplaatst door Maikel op 16-03-2010 om 20:04
nou nee hoor Samba, hij gaat naar links en gaat de cervelo renner voorbij, tot dan doet hij het goed. Daarna had hij gewoon rechtdoor moeten gaan, maar nee hij wijkt nog eens uit naar links! op dat moment snijdt hij petacchi toch een beetje af die op deze manier uit moet wijken en daardoor Farrar afsnijdt. Op het moment dat petacchi naar rechts gaat, gaat Hagen ook weer naar rechts.

Het is geen hele overdreven actie, maar hij wijkt gewoon van zijn lijn af, hij had hier naar mijn mening dus ook gedeklasseerd kunnen worden. Ik ben wel blij dat het uiteindelijk niet is gebeurd want het leek erop dat hij toch wel de sterkste spurt had.

Geplaatst door Joop op 16-03-2010 om 20:06
Sjee wat een kansloze discussie, en vooral iedereen zo reageert in deze topic. Het valt hem alleen op, meer niet. Het onderschrijft maar weer het niveau soms hier (van discussies). Kijk voortaan daar maar eerst naar voor er gezeken wordt op andere dingen.

Helemaal in een etappe waar tig van leuke interessante(re) discussiespunten te vinden zijn en over te hebben.
- Status en vorm van Cavendish
- De winst van Hagen terecht of onterecht
- BMC laat met Evans wat zien maar de ploeg over de afgelopen periode een aanwinst voor wielrennen
- Sky een aanwinst voor het wielrennen met overwinningen
- De boniseconden en de invloed daarvan.
- Het spannende slot van Tirreno dat in meer dan honderden kilometers wordt belist in een gelijke tijd. Hoe prachtig.
- Farrar die niet eens top 3 rijd. Wat is er met hem.
- De Nederlanders/Belgische renners

Prachtige discussies waard, en dat allemaal in 1 etappe/ronde. Zo zijn er nog wel onderwerpen te vinden.

Persoonlijk is het hinderen van EHB niet slim en wat wankel, al denk ik dat het komt hij geen controle over de fiets had door de kracht die hij zette. en ook wel goed uit kwam door even zo opzij te gaan. Alleen de vraag is hoever hij Petacchi daarin hinderde.

Vind het wel mooi Garzelli echt in de laatste rit gewoon net die ene secondes pakt die nodig is en dat daar gewoon al die mannen niks hebben kunnen doen tegen hem. Prachtig hoe je een heel team te kijk zet van je concurrenten smiley

Geplaatst door Joop op 16-03-2010 om 20:19
Oscar Freire al met hoofd bij zaterdag SAN

BENEDETTO DEL TRONTO - „Een spectaculaire ontknoping”, meldde Rabo-troef Robert Gesink dinsdag na de zinderende slotetappe in de Tirreno-Adriatico. „De koers was zwaar, zoals elke dag hier. Ik heb met het hele peloton rechtop zitten kijken naar de tussensprints. Een hectische en spannende dag”, zei Gesink, die 27 seconden op de eindwinnaar toegaf.

Oscar Freire meldde zich dinsdag niet in het geweld van de sprinters. „Voor hem was het belangrijk aan zijn vorm voor zaterdag te werken. Milaan-Sanremo is immers een belangrijk doel”, gaf ploegleider Frans Maassen aan. „Zaterdag is hij toch de belangrijkste man.”

Stukje van de telegraaf site. Wel mooi omschreven het hele peloton heeft gekeken naar de tussensprints. Ik zie de kopjes al omhoog gaan op de fietsen.

Geplaatst door tendam op 16-03-2010 om 20:22
@joop
Dat hebben ze van de twitter van Gesink geplukt. En het verhaal over Freire komt van de Rabosite. Maar dat zetten ze er blijkbaar niet bij in de Telegraaf.

Geplaatst door wtf1500 op 16-03-2010 om 20:34
Wat Hagen in de sprint doet is zeker wel bewust. Je ziet hem nota bene onder z'n oksel door kijken, zoals hij altijd doet.
Heel ernstig is het inderdaad niet, het is alleen jammer omdat hij het helemaal niet nodig heeft. Hij moet er echt mee ophouden, voordat er ongelukken gebeuren.

Geplaatst door leor 16 op 16-03-2010 om 20:48
1) Ik heb de beelden 3 keer opnieuw bekeken,
en Petacchi heeft op geen enkel ogenblik de benen moeten stilhouden, als hij in een gat duikt dat er niet is, en daarbij nog eens Farrar hindert denk ik niet dat hij reden tot klagen heeft.

2) Als Samba zegt da de Nederlanders chauvinistisch zijn dan bedoelt hij daar mee, dat jullie alles nogal heel zwart-wit zien. Voor elke Nederlander of elke renner die in een Nederlandse ploeg zit of zat wordt vurig gesupporterd. En de rest van het peleton is schijnbaar niet belangrijk.
In België daarentegen is het aantal wielrenners waarvoor gesupporterd wordt eerder verschillend per persoon ... Een mogelijke verklaring is inderdaad het chauvinisme. Maar ik denk dat het eerder te maken heeft met de beleving. Zo is wielrennen bij ons Dé sport, en in Nederland slechts Éen van de sporten.

om een voorbeeld te geven:
Veruit elke Nederlander is supporter van Gesink (dat hebben we hier al genoeg geziensmiley), maar in België is verre van iedereen supporter van pakweg Boonen of Devolder. Integendeel ...

Geplaatst door Yarxing op 16-03-2010 om 20:51
als Hagen niet had uitgeweken had Petacchi denk ik wel gewonnen, toch wel knap van Hagen. smiley

Geplaatst door marijeh op 16-03-2010 om 20:54
Ik heb net de uitslag via http://www.gazzetta.it/grandeciclismo/tirrenoadriatico/scaricabili/t07_arrivo.pdf bekeken.

Er viel me iets op. Lloyd, Burghardt, Terpstra, Davis, Flecha, Bandiera, Bazayev en Costa later binnen gekomen, maar toch in dezelfde tijd geplaatst als Hagen. Nog een andere valpartij geweest? Of zijn er meerdere renners betrokken bij de valpartij van Costa (Caisse D'Espargne) en Bazayev (Astana)?

Geplaatst door frankusa op 16-03-2010 om 20:59
niet echt netjes van Boasson Hagen.. deze verdiende hij niet echt. (tis nu wachten op de reactie van EBH's aanbidder die alles goedpraat). Petacchi moet toch echt inhouden..

gaaf van Garzelli, die gun ik dit echt!

Geplaatst door Prima Facie op 16-03-2010 om 21:15
Wat een indrukwekkende sprint van EBH, hij doet niets verkeerd, terechte zege

Geplaatst door xistnc op 16-03-2010 om 21:17
Hoe lang zouden ze het bij Saxo volhouden, zo hard werken voor een magere top10-klassering van Baden Cooke?

Geplaatst door frankusa op 16-03-2010 om 22:15
@xistnc

inderdaad. Vond het ook niet de beste beslissing om hem te strikken. presteert niet echt meer sinds Barloworld

Je moet ingelogd zijn om te reageren.