Volg hier de tweede etappe van Parijs-Nice

Gepubliceerd door jaja op dinsdag 9 maart 2010 om 12:39 (8088x bekeken)
Gisteren toonde Lars Boom karakter door tegen de wind in naar de waaier van Valverde te rijden. Hierdoor pakte de Nederlander extra tijd op mannen als Contador en Leipheimer, maar start hij vandaag ook weer in de gele leiderstrui.

Etappe 2: Contres – Limoges (201 km)
Vanuit de finishplaats van gisteren wordt er ditmaal weer meer dan 200 kilometer gereden, nu richting Limoges. De derde categorie berg na 15 kilometer kan helpen bij het formeren van een vluchtgroep. Op 44 kilometer van het einde ligt weer zo'n heuvel, maar de laatste, met nog 10 kilometer te gaan, zal het belangrijkst zijn. Wie gaat hiervan gebruik maken?

Links
Voorbeschouwing
Parcours en profiel
Liveticker (organisatie)
Liveticker (Biciciclismo)
Livestream (Eurosport)
Livestream (Spaans, betere kwaliteit)

Stem op dit artikel of voeg het toe aan: Voeg dit artikel toe aan MSN Reporter Voeg dit artikel toe aan Twitter

Reacties

Geplaatst door Bijls (Hoofdredacteur) op 09-03-2010 om 12:42
Vier koploper, waaronder Jens Mouris en Koen de Kort

Geplaatst door Joop op 09-03-2010 om 12:42
Jaja het is de 3de etappe

Geplaatst door Utrecht19 op 09-03-2010 om 12:43
Leuke etappe kan het worden als ik het profiel zo zie.

Geplaatst door Bijls (Hoofdredacteur) op 09-03-2010 om 12:45
Het is de tweede etappe Joop, de proloog wordt niet als etappe gezien

Geplaatst door marijnwassink op 09-03-2010 om 12:46
nee joop de eerste was een proloog gister de eerste etappe vandaag de 2de

Geplaatst door Joop op 09-03-2010 om 12:47
Zo kan je het ook zien ja smiley

Geplaatst door jaja (Hoofdredacteur) op 09-03-2010 om 12:48
@Joop, ligt eraan hoe je het ziet. De proloog rekent de organisatie ook niet mee, letour spreekt ook over de 2e etappe vandaag. Kan beide in mijn ogen.Gisteren spraken we ook over de 2e etappe, maar bij deze is het in mijn ogen rechtgetrokken.

Geplaatst door Heuj op 09-03-2010 om 12:48
de finale ziet er erg interessant uit smiley

Geplaatst door sybrenslagter op 09-03-2010 om 12:50
De strijd om een Tour ticket is weer losgebarsten. Wij hebben er in ieder geval wel profijt van, hoe meer Nederlanders er meedoen om de prijzen, hoe beter.

Geplaatst door jaja (Hoofdredacteur) op 09-03-2010 om 12:51
Ik zal nog zoeken naar een livestream, ook handig voor de werkende mensen smiley

Geplaatst door Joop op 09-03-2010 om 12:51
Jaja, je heb het goed gedaan. Als de proloog door de organisatie als proloog wordt bestempeld en dit de 2de etappe. Moet je het uiteraard zo noemen smiley

Geplaatst door Joop op 09-03-2010 om 12:52
jaja kijk hier

misschien zit er wat tussen voor later smiley

Geplaatst door Natrix maura op 09-03-2010 om 12:53
Ben benieuwd naar het dijbeen van Contador. Hij piept altijd zo als hij gevallen is, om vervolgens weer gewoon iedereen in de prak te rijden...

Geplaatst door tendam op 09-03-2010 om 12:53
Km 190.0 - Côte de Nieul - 2.8 km de montée à 3.9 % - Catégorie 3

Dit klopt volgens mij niet helemaal met wat er hierboven staat, het is geen 4 km, en het lijkt me stug dat er stukken van 15% in zitten?

@joop
Zo wordt dat altijd genoemd. De proloog is geen etappe.

Geplaatst door sybrenslagter op 09-03-2010 om 12:54
Ja ind. neem dan een voorbeeld aan Gesink, een modelprof, alles over voor de sport en klaagt nooit.

Geplaatst door BenderBeach op 09-03-2010 om 12:59
mag ik er eens een discussiepunt ingooien?

De Nederlanders doen vandaag weer leuk mee!

Stelling: Doordat de laatste jaren er beter op doping gecontroleerd wordt hebben de nederlandse renners weer meer kans om door te breken in het peleton. In de dopingperiode (Jaren '90 en begin jaren '00) deden er soms maar 4 renners van ons landje mee aan grote koersen zoals de tour en Parijs-Nice smiley

En dat kwam toen doordat 'anderen' via doping onze landgenoten buiten koers hielden...Wie is het hiermee eens? En wie oneens? Leuk om over na te denken terwijl de de Skil/Vacans (Mouris/De Kort) strijd in kopgroep volgen smiley

btw: Mouris heeft gisteren express laatste waaier gekozen om vandaag in aanval te kunnen gaan! smiley

Geplaatst door sean leonard op 09-03-2010 om 13:02
Hoe moeilijk is die klim op het eind nou? Volgens organisatie 2 km 4%, volgens voorbeschouwing hier was die 4 km met stroken van 15%??

Geplaatst door tendam op 09-03-2010 om 13:02
@benderbeach
Dat denkt iedereen over de renners uit zijn eigen land. Het is niet zo dat op de grootste NL renners van eind jaren '90-begin jaren '00 (Boogerd en Dekker) geen dopingverdenkingen rusten.

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 13:02
@BenderBeach, ben je werkelijk zo naief (wel moedig) om te denken dat wij Nederlands allemaal het braafste jongentje van de klas waren?

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 13:04
Ondetussen is Lars Boom zijn eerste trui (bergtrui) kwijt geraakt aan Mangel

Geplaatst door tendam op 09-03-2010 om 13:04

Geplaatst door Natrix maura op 09-03-2010 om 13:05
@BenderBeach

Prachtige chauvinistische hypothese!

Onze Hollandse Kanjers doen daar immers niet aan mee? Maar we weten dat ze er in de jaren '80 wel aan meededen, althans, volgens de ter biecht gegane oudrenners is die stelling niet ongegrond.

Toch, het zou interessant zijn om golfpatronen in wielerrestaties per land in kaart te brengen, wat mij opvalt is dat bijv. vooral Italie en Frankrijk zijn teruggevallen. Of zo lijkt het...

Geplaatst door Bijls (Hoofdredacteur) op 09-03-2010 om 13:07
Ik heb ff het weer bekeken... wond in de rug.... maar momenteel vriest het nog in limoges

Geplaatst door Bandini op 09-03-2010 om 13:08
Volgens mij is ene T. Dekker een tijdje terug nog betrapt. Het is inderdaad geen logische aanname. De reden dat het NL'se wielrennen nu in de lift zit is denk ik vooral omdat er twee nieuwe serieuze prof ploegen bij zijn gekomen. Zo heb alleen als statistisch gezien meer kans om iets te winnen. Dat er tegelijkertijd een hoop talent is, kan toeval zijn, of een kwestie van beter begeleiden van talenten. Soms vallen de stukjes gewoon op het juiste moment op zijn plaats. We hebben natuurlijk ook het geluk dat twee absolute toppers uit de andere wielren-disciplines de overstap naar de weg hebben gemaakt (Boom en Bos).

Geplaatst door Natrix maura op 09-03-2010 om 13:09
@ Vittal
maar aan wie gaat Boom em verliezen? waarschijnlijk haalt deze vlucht het volgende bergje niet?

Geplaatst door tendam op 09-03-2010 om 13:10
@natrix
Hij is hem al kwijt, aan die Fransman.

Geplaatst door Floris op 09-03-2010 om 13:11
@BenderBeach: dat er in de "dopingperiode" (rare term trouwens, want daarvoor werd ook gebruikt) maar zo weinig Nederlanders meededen in de grote koersen, had misschien ook te maken met het feit dat de andere Nederlanders (die dus niet meededen) simpelweg niet goed genoeg waren. Om dat kwaliteitsverschil volledig te proberen te verklaren vanuit het feit dat de NL'ers geen doping gebruikten, is om meerdere redenen naïef.

Maarre, laten we het weer over de koers hebben. Ik vernam een sterke wind schuin in de rug? Rabo, kom maar op met die waaiers!

Geplaatst door Joop op 09-03-2010 om 13:12
Nou nou niet meteen zo aanvallen op BenderBeach, is maar een stelling. Hoef niet zijn mening te zijn.

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 13:13
Waar kwam de wind gister op het laatste stuk vandaan (van voor of achter)? Ik snap niet zo goed waarom een harde wind schuin (zoals vandaag de hele rit) in de rug goed is voor waaiers.

Maar ik ben dan ook enkel een wielervolger geen wielerkenner

Geplaatst door Floris op 09-03-2010 om 13:14
@Vittal: Ik snap het ook niet, maar het is me ooit uitgelegd op deze site smiley

Geplaatst door Natrix maura op 09-03-2010 om 13:15
@ tendam
Ja, maar ik denk dus dat die Fransman em straks weer kwijt is aan iemand die het spel openbreekt in een (vroege) finale.

Ofwel: wie denkt er dat deze vlucht km 156 gaat halen?

Geplaatst door Joop op 09-03-2010 om 13:16
Vittal, zijn verschillende theorieen die volgens mij allebei kunnen. Want ene kant zegt dat de wind van achteren moet terwijl andere weer zeggen het van voor moet.

Geplaatst door Ffrodo op 09-03-2010 om 13:28
hup Koen!

Geplaatst door Prima Facie op 09-03-2010 om 13:31
Volgens mij is wind van opzij het beste voor waaiers. Door de snelheid van de renners komt de druk dan van linksvoor (of rechtsvoor natuurlijk) en kan er een waaier worden gemaakt die zo breed is dat alleen de teamgenoten en/of diegenen die meewerken ervan kunnen profiteren.

Geplaatst door Pannenkoek op 09-03-2010 om 13:33
@ Benderbeach

Nederlanders gebruiken ook keihard, maar er zijn er bij die traag zijn met de nieuwste/beste producten en die te laf zijn om het te gebruiken, Nederlands zijn over het algemeen idealistisch en geloven niet in het gebruik van doping om de top te bereiken, de meeste Nederlanders zijn gewoonweg te soft en er ontbreekt een echte topsportmentaliteit. Dankzij een aantal rolmodellen als bv Erik Dekker en Michael Boogerd is Nederland wel aan het wielrennen geslagen en daar pluk je nu de vruchten van, waarschijnlijk is het dopinggebruik nu nog erger daar niet van, maar ik ga nu gewoon lekker van de wedstrijd genieten!

Mooie kopgroep, alleen ik ben benieuwd hoe de ASO zijn besluit neemt, want aanvallend wielrennen is mooi, maar uiteindelijk gaat het om meestrijden voor etappezeges en daar komen Skill en Soursojasun naar mijn mening toch echt te kort voor

Geplaatst door Prima Facie op 09-03-2010 om 13:34
En gevoelsmatig zou ik zeggen dat de laatste grote waaieretappes die ik heb gezien de wind altijd van links kwam... Misschien dat dat ook nog meespeelt...

Geplaatst door Jack_Ace op 09-03-2010 om 13:34
Was er niet zo'n 'regel' dat alle start tijdritten onder de 10km een proloog genoemd worden en vanaf 10km geoon etappe 1? Ooit eens op de Belg gehoord.

Geplaatst door polotim op 09-03-2010 om 13:36
@Bebe, doping is helaas niet iets van de laatste twee decennia. Zelfs de kannibaal is wel eens gepakt. Toentertijd waren de regels alleen veel soepeler, dus kwam hij er relatief goed vanaf. Ik denk dat we de komende jaren weer wat meer vaderlands wielersucces gaan zien omdat we een goede lichting hebben. Ik verwacht (zoals iedereen) veel van Boom en Gesink, maar onze top is veel breder dan de afgelopen jaren. We hebben ook nog Terpstra, Maaskant, Langeveld, Mollema, Bos, Van Hummel et cetera.

Geplaatst door Liefhebber op 09-03-2010 om 13:36
Over de stelling:
Er zullen altijd golfbewegingen zijn in de kwaliteiten en talenten van sporters. Het sportklimaat is hier een belangrijke aanvulling op. Het lijkt er op dat Nederland nu weer in de lift zit qua toprenners (ook in de breedte).

Doping wordt door iedereen gebruikt, dus voor iedereen blijven de kansen gelijk... Ik ben voor strengere straffen als een sporter betrapt wordt (na een opgeschoonde dopinglijst). Valsspelers moeten nooit meer topsport kunnen bedrijven in welke sport dan ook. Einde sportcarriere voor de zondaars.

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 13:36
@jack

8km is de grens, de proloog was precies 8.

Geplaatst door vlek op 09-03-2010 om 13:39
Links of Rechts maakt natuurlijk totaal niets uit!! Wind moet inderdaad wel altijd van opzij komen, schuin van voor of schuin van achter is allebei goed. Ideaal is schuin van achter; langs de theorie dat wind in de rug in het voordeel van vluchters (in het waaier verhaal, de voorste waaier) is en wind op kop je de drang om aan te vallen eerder ontneemt (in het waaier verhaal dus de drang om een waaier te creeren).

Geplaatst door BenderBeach op 09-03-2010 om 13:42
leuke reacties allemaal! Ik heb nooit gezegt dat ik er zo over denk hoor smiley wilde alleen graag jullie meningen horen! Was iets wat in me opkwam! Vooral omdat de Nederlanders het nu opvallend goed doen en dat vindt ik alleen maar mooi om te zien... maar ik ben zeker niet naief om te denken dat wij niet gebruiken, idd voorbeelden zat! Toch leuk om jullie meningen te lezen, thnxs! <3

Geplaatst door climber op 09-03-2010 om 13:43
Omdat de een beter met wind in de rug kan rijden als een ander (liefst je rug als een zeil gebruiken) zie je vooral bij wind schuin in de rug grotere verschillen. Renners met veel kracht in de benen zullen hier gebruik van proberen te maken, door een eindje weg te springen van het peloton. Vaak zie je afstanden tussen de groepen al snel stagneren.

Geplaatst door Pannenkoek op 09-03-2010 om 13:43
@ Liefhebber

Iedereen verdient een 2e kans, maar de lijst opschonen ik ben voorsmiley

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 13:43
Ze rijden de laaste 100km naar het ZZO en de wind komt van met windkracht 5-6 uit het NO dus mits er open vlaktes zijn in de finale lijkt me de kans op waairs groot en de kans op een grote massasprint vrij klein. Toch denk ik niet dat ze groep vluchters het gaat halen.

Geplaatst door BenderBeach op 09-03-2010 om 13:45
@ Pannenkoek:

Helemaal met je eens! Ik ga ook lekker de koers volgen! Wielrennen is gelukkgi veel meer dan doping... smiley Mooi kopgroep idd!

Geplaatst door Bandini op 09-03-2010 om 13:53
Zucht, nog een uur koffiedik kijken.

Geplaatst door Pannenkoek op 09-03-2010 om 13:54
als je het opdrinkt hoef je er niet meer naar te kijken

Geplaatst door tendam op 09-03-2010 om 13:55
Ze zijn precies 2 u onderweg, en hebben al bijna 100 km afgelegd. Dat gaat hard.

Geplaatst door Pannenkoek op 09-03-2010 om 14:02
ligt eraan als ze met de fiets zijn wel, hebben ze wind mee?

Geplaatst door Natrix maura op 09-03-2010 om 14:07
de kopgroep verliest het afgelopen half uur weer een dikke minuut.. ze laten ze niet echt wegrijden

wie gaat er straks als eerste aanvallen als ze teruggepakt worden bij km 150? weer een skil/vacansoleil tandem? Hupond-Hoogerland?

Geplaatst door Pannenkoek op 09-03-2010 om 14:08
Hoe oud is kreuziger? is die echt pas 20jaar?

Geplaatst door jespervd op 09-03-2010 om 14:09
@pannenkoek 24 jaar is kreuziger

Geplaatst door climber op 09-03-2010 om 14:09
Dat zou een mooie combo zijn! Maar ik verwacht er dan wel meer in de aanval.

Geplaatst door droebelde op 09-03-2010 om 14:10
Hoelaat zijn ze binnen?

Geplaatst door Pannenkoek op 09-03-2010 om 14:13
14.45 als ze zo hard blijven fietsen:P nee denk rond de klok van 16.15

Geplaatst door tendam op 09-03-2010 om 14:14
@pannenkoek
Bedoel je niet Peter Sagan, het andere Liquigas-talent dat hier rijdt? Die is wél 20 namelijk.

edit: ah wacht, in die ticker staat dat Kreuziger hier de witte trui droeg toen hij 20 was. Dat is hij nu dus niet meer.

Geplaatst door jespervd op 09-03-2010 om 14:15
wat zou mooier zijn?
- lars boom top 10 in P-N?
of
- lars boom top 10 in P-R?

ik ga voor de 2e!
maar hoop dat ie deze leiding nog lang vast kan houden

Geplaatst door Pannenkoek op 09-03-2010 om 14:17
Haha, ja mijn Frans is niet zo goed

@ Jesper

Ik ga voor allebei

Geplaatst door climber op 09-03-2010 om 14:18
Nog liever een top 3 in P-R, want een top 10 hoeft niet per definitie heel goed te zijn, maar top 10 hier is ook erg goed voor Boom.

Geplaatst door BenderBeach op 09-03-2010 om 14:20
@ bandini gisteren dachten er ook paar dat het saaie etappe werd smiley dus wie weet wat er nog gaat volgen...

Geplaatst door tendam op 09-03-2010 om 14:25
@pannenkoek
Tip: rechtsboven op letour.fr kun je de taal van Frans naar Engels veranderen...

Geplaatst door jespervd op 09-03-2010 om 14:25
@pannenkoek ja zou ik ook wel willen maarja
het is wel zoals climber het zegt top 10 heeft niet heel veel waarde, top 3 val je pas echt op!

Geplaatst door Natrix maura op 09-03-2010 om 14:26
voorsprong nog maar 2.40...
weer een halve minuut eraf in no time

Wie eindigt er het hoogst in de RVV dit jaar, Boom, Langeveld of Maaskant?

Geplaatst door tendam op 09-03-2010 om 14:27
@natrix
Langeveld.

Geplaatst door miniman op 09-03-2010 om 14:28
Langeveld, Boom gaat hem denk ik ondersteunen tot 220 km dan moet hij eraf. Maaskant heb ik nog niet teveel van gezien dit jaar maar miss kan hij ons verrassensmiley

Geplaatst door Ffrodo op 09-03-2010 om 14:29
Maaskant is al 2 jaar de beste in de RVV dus ook dit jaar weer!

Geplaatst door Moreno op 09-03-2010 om 14:30
voor de mierenn**kers als joop

alles onder de 8 km is een proloog alles erboven een tijdrit (oftewel etappe). Het is dus indd de 2de etappe en niet de derde

Geplaatst door jespervd op 09-03-2010 om 14:30
maaskant hoef zich pas te laten zien in rvv en p-r
ik denk dat ie er gewoon weer staat dit jaar.
uitslag p-r:
1.flecha
2.boonen
3.maaskant
4.cancellara
5.boom /pozatto

Geplaatst door Natrix maura op 09-03-2010 om 14:31
@tendam
vorig jaar Maaskant 4e, Langeveld 33 (maar veel pech)
gisteren op Sporza hadden ze het er al over dat Boom naast Nuyens zou komen te staan in de pikorde voor RVV, Langeveld werd niet genoemd... raar?

Geplaatst door jespervd op 09-03-2010 om 14:34
nuyens vond ik touwens ook sterk in Omloop het N.
misschien dat hij wat kan op kasseien in p-r en rvv
maar vind hem juist een typische renner voor AGR

Geplaatst door tendam op 09-03-2010 om 14:35
@natrix
Volgens mij gaat bij Boom na 200 km het licht uit, net als bij Boasson Hagen trouwens. Voor mij is Langeveld een grotere kanshebber dan Nuyens, al is Nuyens wel goed in vorm dit voorjaar. Ik heb het idee dat Langeveld een beetje gefrustreerd is, en dat hij graag eindelijk wil tonen wat hij kan.

Geplaatst door miniman op 09-03-2010 om 14:35
@Natrix
Ze zeiden dat ze dachten dat Boom er naast zou komen te staan. Binnen Rabo zijn er misschien heel andere geluiden te horensmiley Kunnen wij alleen maar naar raden

Geplaatst door Contadorfan op 09-03-2010 om 14:35
Ik denk dat die heuvel op het eind, voor meer schifting gaat zorgen dan de meeste denken.

Ik ben als fan, natuurlijk vooral benieuwt naar hoe het gaat met Contador's dijbeen (gekneust), en de mensen die hem een zeur piet noemen moeten mij maar even vertellen of zij wel eens met deze blessure hebben rond gefiets. Daarnaast ben ik ook benieuwt of Lars zijn truien behoudt.

Geplaatst door miniman op 09-03-2010 om 14:38
@Natrix
Ze zeiden dat ze dachten dat Boom er naast zou komen te staan. Binnen Rabo zijn er misschien heel andere geluiden te horensmiley Kunnen wij alleen maar naar raden

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 14:44
Ze zijn straks rond 16.10 binnen! lekker vroeg, kan ik daarna zelf een stukje gaan fietsen.

Geplaatst door MrKennedy85 op 09-03-2010 om 14:44
Ik voorspel Boom als eindwinnaar van deze Parijs - Nice. Ik weet, nogal gewaagd, maar ik geloof dat hij het kan. Het feit dat hij gisteren wat bonificaties pakte en alles gaf om terug te keren vooraan geeft wel aan dat hij er vol voor gaat. En we zien hem ook heel snel vooruit gaan de laatste weken. Voor wat betreft deze etappe is het afwachten of er weer waaiers ontstaan, en wat die heuevel in de finale teweeg brengt. Lastig te voorspellen dus. Maar goed ik doe toch een poging:

*** Dumoulin
** Gerrans
* Valverde

Geplaatst door tendam op 09-03-2010 om 14:49
@mrkennedy
Ik help het je hopen, maar ziehier de uitslag van de vorige keer dat er een PN-etappe naar Mende voerde:
http://cqranking.com/men/asp/gen/race.asp?raceid=5060
Contador kan daar heus wel een half minuutje op Boom pakken. Minstens.

Geplaatst door MrKennedy85 op 09-03-2010 om 14:53
@tendam

Ik ben het helemaal met je eens dat hij dat zou moeten kunnen. Maar ik neem 2 dingen mee in mijn beoordeling.

1: Contador oogt mij niet zo super en met die val in zijn achterhoofd is het ook iemand die het wel eens zou kunnen laten varen.

2: Ik heb Boom altijd gezien als een heuvelspecialist, die verdomt hard tegen de wat kortere klimmen op kan rijden. Hij heeft dit eigenlijk deels bevestigd met zijn optredens in de ronde van belgië en de etappe in de vuelta. Nou is dat niet helemaal vergelijkbaar met de klim naar Mende, maar Boom in een leiderstrui is anders als Boom die meefietst om een etappe te winnen. Ik zie zelf Valverde en Kreuziger als grootste uitdagers. ik heb gewoon het gevoel dat Contador deze ronde wel eens lichtjes kan tegenvallen, don't ask me why though.

Geplaatst door Ffrodo op 09-03-2010 om 14:54
contador oogt mij ook niet zo zelfverzekerd!

Dit is ook niet zijn ding met zoveel wind!

Geplaatst door rienbrans op 09-03-2010 om 14:55
@tendam: Kun je niks over zeggen, over Boom en koersen boven de 200km. Daar heeft ie namelijk geen ervaring mee.

@miniman: Nuyens is kopman, met Boom in steun. Dit is door Lars in diverse interviews bevestigd.

Langeveld zijn voorjaar is naar de knoppen door die blessures. Dat gaat ie niet meer inlopen. (Ref. Cancellara vorig jaar)

Geplaatst door molovin op 09-03-2010 om 14:57
@mrkennedy: Ik denk dat de grote vraag voor mogelijke eindwinst voor Contador is of die er zin in heeft en ervoor gaat of niet. Ik denk dat als die deze PN echt wilt winnen niemand hem zal kunnen volgen. Maar de vraag is natuurlijk of die nog echt wilt met gister

Geplaatst door tendam op 09-03-2010 om 14:59
@rienbrans
Daar heeft Boom wel ervaring mee. Het WK en de Ronde van Lombardije. Allebei niet zo'n succes.

En volgens mij heeft Haussler een vergelijkbare blessure met die van Langeveld, en hij rijdt daar toch aardig mee in de rondte.

Geplaatst door Ffrodo op 09-03-2010 om 15:03
@molovin nou dat denk ik niet hoor.

Ik denk als ze willen rijden ze hem er zo af! op het vlakke met een beetje wind!

Geplaatst door DappereDuiven op 09-03-2010 om 15:03
on topic:

Is er al wat op TV?

Geplaatst door jespervd op 09-03-2010 om 15:04
@contadorfan
ja ik heb wel eens met ergere blessures rondgereden.
en dat is geen pretje maar kijk naar gesink die zeurt toch ook niet over zijn knie in de vuelta?
en dat was toch ff een stuk pijnlijker lijkt mij!

Geplaatst door zorba op 09-03-2010 om 15:05
Het is natuurlijk ook zo dat Boom weer een jaartje ouder, lees: sterker is. Vorig jaar was hij vaak al erg sterk in korte klimmetjes. Misschien nu ook al in wat langere. Is natuurlijk nog helemaal aan het begin van zijn periode als wegrenner.

Geplaatst door molovin op 09-03-2010 om 15:06
@Ffrodo, ik denk het niet, Contador laat zich wss geen 2 keer pakken en zn ploeg zal dan extra waakzaam rijden. En normaal gesproken heeft Contador aan 3 km echt wel genoeg om Boom op meer dan een half minuutje te rijden in een klim, maarja hoe het precies met de toestand van AC gesteld is is nog de vraag

Geplaatst door miniman op 09-03-2010 om 15:07
Columbia helpt nu ook mee in de jacht, gat is 2:30

Geplaatst door Ffrodo op 09-03-2010 om 15:07
contador is niet super.

zou mij verbazen als hij wint.


Geplaatst door medion op 09-03-2010 om 15:07
is het al op tv ?

Geplaatst door BenderBeach op 09-03-2010 om 15:08
hoe belangrijk is ploegenklassement in frankrijk eigenlijk? Spanje is dat heel belangrijk...maar in France? Ik vraag dat omdat Skil daarin laatste (22e)staat.. miss zo en zo goed om proberen daarin te verbeteren met oog op evt. tourselectie, Vacans staat daar er ook beter voor; is nu 15e. Al snap ik dat alle klassement nog gemaakt moeten worden...

Geplaatst door molovin op 09-03-2010 om 15:08
@ffrodo, Contador hoeft niet super te zijn om te winnen

Geplaatst door Ffrodo op 09-03-2010 om 15:09
iemand al een live stream?

Geplaatst door Ffrodo op 09-03-2010 om 15:10
@molovin we zullen het zien straks iig is het al een interessante koers!

Geplaatst door molovin op 09-03-2010 om 15:10
Zeker weten!

Geplaatst door jespervd op 09-03-2010 om 15:11
het komt als het goed is over 4min op sporza

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 15:13
yep, live!

http://www.ustream.tv/channel-popup/e1-00000330

Geplaatst door BenderBeach op 09-03-2010 om 15:13
15:15 begint sporza elke dag...behalve donderdag dan om kwart voor 3 al <3

Geplaatst door janwillem92 op 09-03-2010 om 15:14
die livestream van sporza is niet te bekijken als je geen kabel ofzo hebt he...

Geplaatst door BenderBeach op 09-03-2010 om 15:14
klopt janwillem! Weet iemand uitslag van tussensprintje?

Geplaatst door Natrix maura op 09-03-2010 om 15:16
@contadorfan

Ik zeg ook niet echt dat hij zeurt, of meer zeurt dan een ander, maar hij is zo ontzettend goed, dat het ergens zonde is dat hij van te voren 'excuses' aanvoert, mocht het evt. misgaan. Dat is meer iets voor kleinere renners, het past hem niet. Gewoon niks zeggen, mocht het toch meespelen dan snapt iedereen dat wel.

We zullen zien. Als het echt niet loopt deze Parijs-Nice, dan zijn er nog genoeg andere klimmers die Booms truitje lusten.

Geplaatst door Jack_Ace op 09-03-2010 om 15:17
bleh , komt hier niet door de proxy heen

Geplaatst door Sloffey (Redacteur) op 09-03-2010 om 15:18
Zijn er nog spannende dingen gebeurd?

Geplaatst door Natrix maura op 09-03-2010 om 15:19
Mangel weer 4 punten en pakt toch de bollen.

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 15:20
hij had de bollen al

Geplaatst door Natrix maura op 09-03-2010 om 15:20
of Koen valt nu aan en pakt de laatste berg!
komt ie op 2 + 2 + 4 = 8
Mangel 2 x 4 = 8

wie heeft em dan?

Geplaatst door Contadorfan op 09-03-2010 om 15:21
Waarom is er nergens nog live beeld?

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 15:21
Mangel heeft er dan 9

Geplaatst door tendam op 09-03-2010 om 15:22
@natrix
Mangel had al een puntje uit de proloog.

Geplaatst door Natrix maura op 09-03-2010 om 15:22
bij gelijke stand telt de uitberg dubbel?
dan wint Koen in Frankrijk
en Mangel op de Grebbeberg

Geplaatst door Natrix maura op 09-03-2010 om 15:22
bij gelijke stand telt de uitberg dubbel?
dan wint Koen in Frankrijk
en Mangel op de Grebbeberg

Geplaatst door thijssss op 09-03-2010 om 15:22
@Contadorfan dat is er wel.

Geplaatst door Jack_Ace op 09-03-2010 om 15:23
GeMangeld smiley

Geplaatst door Natrix maura op 09-03-2010 om 15:23
oh, sjips, 9 voor Mangel
ik snapte jullie al niet

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 15:23
@Natirx, volgens mij heb je de hele dag al niet door dat Mangel op 1 punt begon vandaag of wel?

Geplaatst door Pannenkoek op 09-03-2010 om 15:23
@ Natrix
jij bent mijn held voor deze dag

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 15:24
Nog 40,3 km voorsprong 50 seconden

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 15:25
Zijn er veel mensen die het niet live kunnen kijken?

Geplaatst door thijssss op 09-03-2010 om 15:26
ik wel hoor.

Geplaatst door thijssss op 09-03-2010 om 15:26
Boom weer bij Valverde.

Geplaatst door zjillbear op 09-03-2010 om 15:27
ik volg het niet live

wat is de stand van zake
hoever nog?

edit: kzie het al, 3 post terug smiley

Geplaatst door tendam op 09-03-2010 om 15:29
Ik stel voor dat ze bij de volgende tussensprint De Kort, Mangel en Mouris tegen elkaar laten sprinten, en van de winnaar krijgt de ploeg een wildcard voor de Tour. Zijn we van die onzin ook af.

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 15:30
Situatie:

Peleton doet rustig aan, voorsprong wordt steeds iets minder, nu 45sec, 4 ploegen breed uit over de weg vooraan het peleton

Geplaatst door Ffrodo op 09-03-2010 om 15:31
dennis van winden net in beeld erg herkenbaar met dat clowns haar! smiley

Geplaatst door Ffrodo op 09-03-2010 om 15:31
nu weer 52 sec

Geplaatst door BenderBeach op 09-03-2010 om 15:31
tendam das een goeie want mouris wint dan toch smiley

btw: zolang het ongeveer 1 minuut is hoeft rabo niks te doen smiley

Geplaatst door DappereDuiven op 09-03-2010 om 15:35
wie van de kopgroep staat het kortst?

Geplaatst door Merlijn op 09-03-2010 om 15:35
Bij de voorbeschouwing hebben jullie de kaarten door de war gehaald, bij vandaag staat het profielkaartje van morgen... Vandaar dat jullie Valverde LLSanchez enzo tippen? Die komen morgen pas aan de beurt, denk ik.

Geplaatst door aldert op 09-03-2010 om 15:36
@ DappereDuiven

De kort :P


Geplaatst door DappereDuiven op 09-03-2010 om 15:37
jaja, dat was er een voor open doel hè smiley

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 15:37
@Merlijn, lees het topic waarin je reageert, dit is al meerdere malen gepost

voorsprong nog steeds +/- 50 sec
Mangel staat het kortst op 37 of 38 seconden 18e geloof ik

Geplaatst door BenderBeach op 09-03-2010 om 15:37
mangel staat op 36 sec van boom

Geplaatst door Ffrodo op 09-03-2010 om 15:38
voor wie rijdt astana voor contador en het bergje?

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 15:39
nog 30km, voorsprong 34sec

Geplaatst door zjillbear op 09-03-2010 om 15:41
zit boom netjes actief van voren ?

Geplaatst door tverzetje op 09-03-2010 om 15:41
is er nog ergens een livestream van sporza? of nederlandse eurosport

Geplaatst door Ffrodo op 09-03-2010 om 15:42
ja net in beeld Boom!

Geplaatst door deb op 09-03-2010 om 15:42
Beste wielerkenners, ik ben redelijk onbekend in de live-streams, maar klopt het dat je vanuit nl niet de stream van sporza kan bekijken? Is er geen mogelijkheid om dit toch te fixen...eurosport geeft nl taaltje wat ik niet begrijp.

Geplaatst door tendam op 09-03-2010 om 15:43
Van Winden is de nieuwe Thomas Dekker, qua positionering in het peloton.

Geplaatst door aldert op 09-03-2010 om 15:43
@deb

Dat klopt, gelukkig zeggen beelden meer dan woorden.

Geplaatst door Rkasv op 09-03-2010 om 15:44
@tendam en kapsel

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 15:45
Hier een iets betere kwaliteit stream
http://nl.justin.tv/yavido101#r=6pImVjs~

Geplaatst door Ffrodo op 09-03-2010 om 15:46
thanks Vittal

Geplaatst door deb op 09-03-2010 om 15:47
goed bezig vittal!

Geplaatst door aldert op 09-03-2010 om 15:48
voor als er waaiers komen zitten er weinig mensen van Rabo vooraan.

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 15:49
Situatie voor de niet live-volgers
nog 23km, voorsprong 14sec, peleton nog steeds beed over de weg, auto's gaan nu weg tussen het peleton en de kopgroep

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 15:50
kopgroep wordt nu gepakt

Geplaatst door tendam op 09-03-2010 om 15:52
Mangel gaat nog even in beeld rijden.

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 15:52
Mangel sputtert wat tegen en gaat er alleen vandoor

Geplaatst door aldert op 09-03-2010 om 15:52
alleen Mangel laat zich nog niet mangelen

Geplaatst door tendam op 09-03-2010 om 15:53
En Mouris denkt: shit, hij gaat er met de wildcard vandoor.

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 15:53
gaat zeker voor die paar bergpuntjes die er nog liggen. Al denk ik neit dat ie dat haalt

Geplaatst door aldert op 09-03-2010 om 15:54
Van winden rijdt goed in beeld vandaag

Astana neemt het heft in handen

Geplaatst door maikel11 op 09-03-2010 om 15:55
Astana op kop hebben zei een sprinter bij?

Geplaatst door thijssss op 09-03-2010 om 15:55
nee

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 15:55
Tja als met 4 man vooraan in het peleton rijdt en met 2 helemaal achteraan, dan kom je wel vaak in beeld, goed voor de sponsor

Geplaatst door thijssss op 09-03-2010 om 15:56
Van Winden steeds in beeld.

Geplaatst door Sloffey (Redacteur) op 09-03-2010 om 15:56
Mangel eraan

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 15:56
eindelijk gaat de vaart er een beetje in, ik was al bang dat het hele peleton in slaap was gevallen

Geplaatst door tendam op 09-03-2010 om 15:56
In zo'n finale met een klimmetje kun je v. Winden toch wel als knecht gebruiken, lijkt me.

Geplaatst door aldert op 09-03-2010 om 15:57
dat is ook weer over

Geplaatst door deb op 09-03-2010 om 15:57
Binnenkort ook constant een renner van skil of vacansoleil bij het laatste wiel....alles doen voor die wildcard

Geplaatst door xistnc op 09-03-2010 om 15:57
Eindelijk online. Is de etappe leuk vandaag?

Geplaatst door maikel11 op 09-03-2010 om 15:57
De 4 musketiers van Caisse voorop smiley

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 15:58
et is druk voorin, zouden ze toch nog wat gaan proberen..

Geplaatst door japio op 09-03-2010 om 15:59
gaan we dan weer een waaier krijgen? Opletten Boom!

Geplaatst door Sloffey (Redacteur) op 09-03-2010 om 16:00
Boom zit daar prima mocht er wat gebeuren

Geplaatst door maikel11 op 09-03-2010 om 16:01
Carlstrom eraf, Van Winden er ook af.

Geplaatst door thijssss op 09-03-2010 om 16:01
Dag Dennis

Geplaatst door marjiel op 09-03-2010 om 16:02
boom zit weer helemaal alleen daar vooraan??

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 16:02
Boom plakt weer lekker aan het wiel van Piti

Geplaatst door BenderBeach op 09-03-2010 om 16:02
er zitten er 3 van rabo achterin... die hebben vast al veel werk gedaan vandaag

Geplaatst door aldert op 09-03-2010 om 16:02
ja, geen oranje vooraan te bekennen

Geplaatst door deb op 09-03-2010 om 16:02
1 rabo bij de eerste 40 renners

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 16:03
oranje genoeg vooraan, alleen geen rabobank

Geplaatst door zjillbear op 09-03-2010 om 16:03
te veel overgewaardeerde knechten heeft rabo die als het erop aankomen vet te kort komen in vergelijking met andere teams

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 16:04
en weer 3 avonturiers

Geplaatst door zjillbear op 09-03-2010 om 16:04
maja boom fixt het wel alleen hoor

Geplaatst door maikel11 op 09-03-2010 om 16:04
Fedrigo alleen voorop, je ziet het gelijk aan zijn neus.

Geplaatst door Sloffey (Redacteur) op 09-03-2010 om 16:04
Meteen ook weer die overdreven conclusies mbt rabobank

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 16:04
zjillbear, sssstt, terug in je mand. Je kijkt niet live, dus praat geen poep

Geplaatst door tendam op 09-03-2010 om 16:05
@zjillbear
Onzin. Boom had net nog de nr. 2 van Kuurne-Brussel-Kuurne voor zich rijden. Die gasten rijden alleen al de hele dag op kop, in tegenstelling tot bv. Caisse.

Geplaatst door thijssss op 09-03-2010 om 16:05
Vittalsmiley

Geplaatst door zjillbear op 09-03-2010 om 16:05
Het is geen conclusie van mij op basis van vandaag maar op basis van de afgelopen jaren.

Geplaatst door Sloffey (Redacteur) op 09-03-2010 om 16:06
lol Boom op kop van het peloton

Geplaatst door aldert op 09-03-2010 om 16:06
boom heeft weer een mannetje bij zich

Geplaatst door thijssss op 09-03-2010 om 16:06
@zjillbear, verder is Rabo hier ook niet met haar beste team naar toegekomen als ik het zo mag zeggen

ja dat mag ik.

Geplaatst door Saphire06 op 09-03-2010 om 16:06
En er is er weer eentje gepakt

Geplaatst door deb op 09-03-2010 om 16:07
mangel toch nog 2 puntjes erbij voor de bolletjestrui

Geplaatst door tendam op 09-03-2010 om 16:07
@zjillbear
Dan is het alsnog onzin. Je let alleen op Rabo, misschien denk je het daarom.

Geplaatst door Rkasv op 09-03-2010 om 16:08
en de renners van Rabobank zijn allemaal een stuk jonger en kunnen hier veel ervaring op doen! Komt bij dat posthuma ziek was en tankink en moerenhout gister de hele dag gewerkt hadden.

Geplaatst door thijssss op 09-03-2010 om 16:08
Bboxer geeft nog niet op.

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 16:09
Gautier heeft toch een klein gaatje, maar het is alweer bijna voorbij,

Geplaatst door BenderBeach op 09-03-2010 om 16:10
gautier heeft 15 sec

edit: had

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 16:11
nog 6,5km, het is dringen vooraan, Boom wordt de hele tijd naar rij 5/6 terug geduwt door de drukte.

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 16:11
mm, ik zie nu vanuit de heli helemaal geen Boom meer bij de eerst 70/80

Geplaatst door Sloffey (Redacteur) op 09-03-2010 om 16:12
Die Gautier houdt het lang vol

Geplaatst door marjiel op 09-03-2010 om 16:12
zag hem net ver van achter zitten

Geplaatst door BenderBeach op 09-03-2010 om 16:12
10 sec nog voor hem

Geplaatst door maikel11 op 09-03-2010 om 16:13
Leukemans (volgens mij) op kop.

Geplaatst door aldert op 09-03-2010 om 16:13
alles weer bij elkaar, vacans op kop

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 16:13
Toch een massa sprint vandaag

*** Griepel
** Lorenzetto, Bozic
* Chicchi, Frenandez, Henderson

Geplaatst door Sloffey (Redacteur) op 09-03-2010 om 16:13
Hij zit al bijna in de laatste 3 km en wil denk ik geen risicos nemen

Geplaatst door marijeh op 09-03-2010 om 16:13
Gauttier gegrepen. We gaan naar een massasprint.

Geplaatst door Sloffey (Redacteur) op 09-03-2010 om 16:14
Ik ga voor Bozic

Geplaatst door maikel11 op 09-03-2010 om 16:14
Ik zag Ongarato en Marcato voor Bozic zitten. ziet er dus goed uit voor Vacanse

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 16:14
ik zie hem ook, Boom nu rond plek 80-100, zou toch wat verder naar voren rijden als ik hem was, maar ach ze zijn binnen de 3km

Geplaatst door Ffrodo op 09-03-2010 om 16:14
vacans rijdt voor bozic dus die voelt zich goed!

Geplaatst door Sloffey (Redacteur) op 09-03-2010 om 16:14
2 km

Geplaatst door BenderBeach op 09-03-2010 om 16:15
boom hoeft niet vooraan te zitten laat de sprinters daar maar uitvecht ;p hopen op bozic...

Geplaatst door Welleke op 09-03-2010 om 16:15
Zie nog wel een gaatje vallen dadelijk, dat zou jammer zijn. Valverde zit er wel netjes bij.

Geplaatst door Sloffey (Redacteur) op 09-03-2010 om 16:15
laatste km

Geplaatst door Cole op 09-03-2010 om 16:16
Greipel pakt m

Geplaatst door Hakkie2 op 09-03-2010 om 16:16
Alles behalve Greipel is goed, Greipel zou erg slecht zijn voor een spel wat ik ergens anders speel.

Geplaatst door zjillbear op 09-03-2010 om 16:16
collega's laat me toch met rust, ik wil wielrennen volgen! haha

Geplaatst door marjiel op 09-03-2010 om 16:16
ik zie hhem anders nie

Geplaatst door maikel11 op 09-03-2010 om 16:16
Val patij

Geplaatst door Sloffey (Redacteur) op 09-03-2010 om 16:16
val

Geplaatst door thijssss op 09-03-2010 om 16:16
VAL!

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 16:16
poef wat veel vluchtheuvels Ja valpartij!

Geplaatst door Ffrodo op 09-03-2010 om 16:16
valpartij!

Geplaatst door Sloffey (Redacteur) op 09-03-2010 om 16:16
Chicci

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 16:17
tony martin gevallen,

Geplaatst door marjiel op 09-03-2010 om 16:17
bonnet

Geplaatst door Sloffey (Redacteur) op 09-03-2010 om 16:17
toch niet

Geplaatst door japio op 09-03-2010 om 16:17
gadver, in volle sprint?

Geplaatst door maikel11 op 09-03-2010 om 16:17
Bonnet wint Veelers top 10

Geplaatst door thijssss op 09-03-2010 om 16:17
Wie?

Geplaatst door Buenahora op 09-03-2010 om 16:17
Wat is het nut van al dit gepapegaai als iedereen gewoon kan zien wat er gebeurt???

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 16:17
1. Bonnet
2. Chicchi

Geplaatst door zjillbear op 09-03-2010 om 16:17
ik kijk niet dus doe het voor mij smiley

Geplaatst door thijssss op 09-03-2010 om 16:17
Bonnet

Geplaatst door Hakkie2 op 09-03-2010 om 16:17
Bonnet? Mooi!!! Leuke renner!

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 16:18
@Buenahora, niet iedereen kan zien wat er gebeurt,

Geplaatst door Buenahora op 09-03-2010 om 16:18
@Hakkie2 ken je m dan persoonlijk???

Geplaatst door gibofan (Redacteur) op 09-03-2010 om 16:18
@Buenahora,
Tsja... Dat is traditie.smiley

Geplaatst door Sloffey (Redacteur) op 09-03-2010 om 16:19
Sagan van Liquigas was 2e

Veelers 7e

Geplaatst door gibofan (Redacteur) op 09-03-2010 om 16:19
Sagan goed bezig.

Geplaatst door Vaig op 09-03-2010 om 16:19
@ Buenahora, hij vindt hem een leuke renner, moet Hakkie hem daarvoor persoonlijk kennen?

Geplaatst door Cole op 09-03-2010 om 16:19
Werd wel echt vol ingereden op die Lampre renner zeg, niet fijn ;O

Geplaatst door aldert op 09-03-2010 om 16:19
sanchez derde, pakt nog wat seconden

Geplaatst door thijssss op 09-03-2010 om 16:19
Sagan 2?

Geplaatst door Sloffey (Redacteur) op 09-03-2010 om 16:19
LL Sanchez derde die pakt dus bonis

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 16:19
1. Bonnet
2. Sagan
3. LL Sanchez
4. Lorenzetto
5. Haedo
6. Dumoulin
7. Veelers
8. Vorganov
9. Bozic
10. Chicchi

Geplaatst door maikel11 op 09-03-2010 om 16:19
2 leuke reacties hoor Buenahora beetje gefrustreerd over iets?!

Geplaatst door DappereDuiven op 09-03-2010 om 16:19
@ Buenahora
Er zijn ook mensen die werken en blij zijn met alle info

Geplaatst door tverzetje op 09-03-2010 om 16:20
hoeveel bonis?
voor sanchez?

Geplaatst door marjiel op 09-03-2010 om 16:21
4sec voor luis leon
iemand greipel gezien??

Geplaatst door molovin op 09-03-2010 om 16:22
Waar zat Boom?

Geplaatst door Hakkie2 op 09-03-2010 om 16:22
Ik vind Bonnet een leuke renner omdat hij er overal voor sprint, ook voor 10e plaatsen. Dat waardeer ik gewoon. Daarbij valt hij nog redelijk vaak aan voor een sprinter.

Geplaatst door Vaig op 09-03-2010 om 16:22
Belangrijke boni's voor LL Sanchez

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 16:22
Boom zat in het peleton

Geplaatst door Welleke op 09-03-2010 om 16:23
Zag eruit als een sterk verzwakte sprint. Boom heeft veel moeten geven om attent vooraan te koersen. Die gaat er morgen hard afgepierd worden denk ik zo!

Geplaatst door BenderBeach op 09-03-2010 om 16:23
casper ook gevallen

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 16:24
Van Winden en co op bijna 6 min binnen

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 16:24
AK
1. Boom
2. Voigt 5s
3. LL Sanchez 10s

Geplaatst door BenderBeach op 09-03-2010 om 16:25
tegenvallende sprint voor Bozic, sterk van Veelers!

Geplaatst door BenderBeach op 09-03-2010 om 16:26
sagan pakt ook nog paar leuke secondes hier :P

gaat contador voorbij :P Sagan is nu 8e volgens mij

Geplaatst door marijeh op 09-03-2010 om 16:26
Wie was die renner van Garmin die ook viel? Hij reed eerst tegen Martin op en later viel hij zelf.

Geplaatst door Vittal op 09-03-2010 om 16:26
Ik dat het zo;n rare sprint was vanwege de vele vluchtheuvels en opstakels in de laatste 2km, daardoor konden en niet echt treintjes worden gemaakt.

Geplaatst door BenderBeach op 09-03-2010 om 16:27
er werd op sporza al gewaarschuwd voor de vele rotondes op het einde...

Geplaatst door Verweggistan op 09-03-2010 om 16:28
Leuk dat de Belgische verslaggever (Wuyts?)zegt ''Bouygues valt aan (Gautier) omdat ze geen sprinter hebben, alleen Bonnet'' en wie wint er? smiley

Geplaatst door molovin op 09-03-2010 om 16:28
@Welleke ik vrees het ook, ik denk dat Boom al een beetje door zn krachten heen zit, vn zn ploeg moet die het iig niet hebben!

Geplaatst door BenderBeach op 09-03-2010 om 16:33
niet boom omhakken voordat ie 'gevallen' is !!

Geplaatst door BenderBeach op 09-03-2010 om 16:36
greipel pas 36e...

Geplaatst door Welleke op 09-03-2010 om 16:39
@BenderBeach
Ik hak hem niet om smiley Ben wel realistisch. Ik had nog eerder Voigt de kans gegeven om na morgen in het geel te rijden dan Boom, alleen heeft Voigt in de waaieretappe tijd verloren.

Nee, het worden gewoon de bekende mannen vooraan. Het is een secondenspel en er zal geen groep finishen, dus Boom verliest de trui. Maar is dat erg? Nee, hij heeft zich goed laten zien deze dagen!

Geplaatst door xistnc op 09-03-2010 om 16:42
@Vittal: zat jij echt in die heli?

Geplaatst door Hakkie2 op 09-03-2010 om 17:01
@Welleke: Voigt heeft geen tijd verloren in de waaieretappe. Staat 2e op 5 seconden, is dus zeker niet kansloos. Ik schat hem ook een categorie hoger in dan Boom (maar is dat genoeg om LLSanchez, Valverde en Contador achter je te houden?)

Geplaatst door Vittal op 10-03-2010 om 09:43
@xistnc, ja ik zat echt in de heli... Ik en namelijk een puissant rijke vastgoedmagnaat die voor de lol met zijn helikopter vol vrouwelijk schoon saaie sprintetappes in wielerkoersen op het platte land van Frankrijk volgt....

(Droomt lekker verder)

Geplaatst door Vittal op 10-03-2010 om 13:27
En ze zijn weer gestart vandaag! om 13.05
er zijn nog geen avonturiers ontsnapt vandaag..

Je moet ingelogd zijn om te reageren.