‘Sky bestelde zelf testosteronpleisters’

Geplaatst op vrijdag 2 maart 2018 om 08:45

foto: Sirotti

De testosteronpleisters die zeven jaar geleden werden afgeleverd bij Sky en de Britse nationale ploeg zijn niet per ongeluk ontvangen, maar door het team zelf besteld. Toen dat nieuws vorig jaar naar buiten kwam, beweerden beide instanties dat het om een verkeerd bezorgd pakketje ging. Het GMC, General Medical Council, zou in een onderzoek bewijs hebben gevonden dat die bewering niet klopt, meldt Sportsmail.

Volgens de Britse krant is er bewijs dat zeven jaar geleden een bestelling werd gedaan vanuit het nationaal wielercentrum in Manchester, het hoofdkwartier van zowel de Britse bond als Sky. Het General Medical Council doet onderzoek naar de toenmalig Sky-dokter Richard Freeman. Uit dat onderzoek zou blijken dat de testosteronpleisters wel degelijk zelf zijn besteld. De leverancier is vervolgens verzocht om een e-mail te sturen met daarin de mededeling dat het pakketje verkeerd was bezorgd.

Het onderzoek naar het omstreden pakketje is het tweede schandaal waar Sky momenteel mee negatief in het nieuws komt. De ploeg is ook al met Chris Froome betrokken in een dopingschandaal. Bij de kopman van de Britse ploeg werd een veel te hoge waarde gemeten van het verboden salbutamol tijdens de door hem gewonnen Ronde van Spanje.


Alleen dit weekend: 20% extra korting op Castelli

150 euro korting op POC fietsbrillen

Buitenkans: 40% korting op een Lazer fietshelm

Reacties Toon reacties Verberg reacties