Lefevere laakt gedrag motoren in Omloop Het Nieuwsblad

Geplaatst op zondag 2 maart 2014 om 10:32 door redactie.

Patrick Lefevere

foto: Marcel Koch

Patrick Lefevere is van mening dat de motoren het koersverloop in Omloop Het Nieuwsblad gisteren verstoord hebben. Dat vertelde de teambaas van Omega Pharma-Quick Step aan Cyclingnews.

“Je hoeft niet veel van wielrennen te weten om te zien dat de koers vervalst is”, vertelde Lefevere. Hij doelt daarmee op de beslissende ontsnapping van Stannard en Van Avermaet. “Die twee reden weg achter zes motorfietsen. Dat maakt een verschil van vijftien kilometer per uur. Zelfs de beste renner ter wereld kan dat verschil niet dichten.”

Lefevere is van mening dat de situatie moet worden aangepakt. “Dit was geen wielerwedstrijd, maar een wedstrijd tussen motoren die de beste foto wilden maken. Het wordt tijd dat de UCI actie gaan ondernemen. Dit was schandalig gedrag.”



Reacties

[1]

Geplaatst door Turtlehead op 02-03-2014 om 10:35: !    
Daardoor wel mooi in beeld!

Geplaatst door Dayer Quintana op 02-03-2014 om 10:36: !    
Heel de ploeg heeft gisteren gewoon gefaald Lefevre,maar 1 renner die goed was is te weinig.

Geplaatst door Ventoux op 02-03-2014 om 10:40: !    
Terpstra was daar in de wedstrijd ook al over bezig. Ja we willen mooie beelden maar dat mag toch nooit de koers beinvloeden.

Geplaatst door wielermaster op 02-03-2014 om 10:46: !    
het waren niet 6 maar 8 motoren. Maar bij Stannard en van Avermaet hielden ze wel afstand.
Bij de poging van Boasson Hagen waar hij Terpstra zijn tank leeg reed , was het gewoon stayeren.

Geplaatst door jobidon op 02-03-2014 om 10:54: !    
Typische Lefevre opmerking. Als gisteren iemand van OPQS had gewonnen door zo'n stayeractie dan was er niets aan de hand geweest. De verklaring zou dan geweest zijn : Tja dat kan nu eenmaal gebeuren tijdens de koers. Op het moment dat dit gebeurde was enkel Terpstra nog over van OPQS en die zat nog te linkeballen ook.

Geplaatst door BlancoProCycling op 02-03-2014 om 11:05: !    
Ondanks dat ik Lefevere niet mag heeft hij hier wel gelijk hoor...

Geplaatst door Garmin2012 op 02-03-2014 om 11:33: !    
Pffff deze man moet echt met pensioen. Wat een gezeur. Dit is de koers! Gisteren ook van uit zijn ploeg..geen oortjes, te koud...etc. Ze hebben gewoon verloren..deal with it!

Geplaatst door UrbanSteel op 02-03-2014 om 11:35: !    
Als het al zo was met die motors , dan had de jury en van Petegem moeten ingrijpen , motors rijden er altijd rond , moet je is in de Vuelta kijken tijdens een beklimming , je kan er gewoon niet langs .

Geplaatst door vlek op 02-03-2014 om 11:41: !    
Ik kan me nog herinneren dat willems ooit mede dankzij de huisfotograaf van Quick Step terug bij de kopgroep werd gebracht. Die waren toen bezig Boonen terug te stayeren nadat hij gelost was, Willems kan daar toen ook mooi van profiteren. Willems won hierdoor toen de panne.

Geplaatst door Laatste man op 02-03-2014 om 11:42: !    
Ze rijden al 3/4 jaar zo in België. Lees de reacties op WF maar eens terug. Of pak het aan als ploegen samen, of stop met huilen na een nederlaag.

Geplaatst door Christie op 02-03-2014 om 11:43: !    
Het ging inderdaad helemaal nergens over.

Geplaatst door boasson hagen op 02-03-2014 om 12:00: !    
OPQS wint niet en dan klagen ze over alles (weer ,oortjes, motors)
Als ze echt wouden winnen. moest Terpstra maar doorrijden met boasson hagen.
hagen is wel sneller als Terpstra. maar hij had wel nog bijna 40km om er van weg terijden
en als dat dan niet lukt moet je u daar bij neerleggen. maar dan heb je het teminste geprobeerd. Stannard deed dat toch ook met van Avermaet. en die is ook sneller.

Geplaatst door waggie op 02-03-2014 om 12:01: !    
@Garmin2012
Het was anders wel opvallend dat de motoren bij Stannard en Van Avermaet voor hun uit reden en bij het groepje Terpstra erachter.

Geplaatst door brunob op 02-03-2014 om 13:02: !    
de OPQSteppers hadden maar vooraan moeten rijden, dan kwamen ze ook in aanmerking voor de mooiste foto

Geplaatst door Koel op 02-03-2014 om 13:18: !    
Was het de onvermijdelijke Paul Herygers, waartegen Niki gisteren tekeer ging....?

Geplaatst door klootje kriekeljon op 02-03-2014 om 13:43: !    
Veel gekker dan Nico Mattan in Gent-Wevelgem kan het niet worden, dat stayeren. Maar dan hoor je ze niet als het een Vlaming is.

Geplaatst door Spakie 3.0 op 02-03-2014 om 14:04: !    
Ik zou me meer zorgen over Boonen maken als ik hem was.

[1]

Je moet ingelogd zijn om te reageren.